Spring naar bijdragen

even voorstellen Sbs


Singbluesilver

Aanbevolen berichten

Angst voor het onbekende ook wellicht? Je weet wie je was met drank op, wie ben je zonder drank? Ken je jezelf nog? Vind je die persoon dan wel leuk? En wat vinden anderen? Zonder de "steun" van drank situaties aan moeten gaan, is een stuk moeilijker, omdat het om een andere aanpak vraagt. Allemaal nieuwigheden. Allemaal wennen. En alles komt nu veel meer binnen dan eerst ook, denk ik zomaar. Maar joh, vier maanden! Goed bezig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is het ook quinn: alles is anders. Dingen aangaan en voelen is heel anders zonder drank. En dat is eng en moeilijk, een ontdekkingstocht. En dan is 4 maanden nog maar kort. Maar ik ga er wel mee door!

Dank je elma. Voor de korte termijn nu eerst maar van de griep herstellen dan komt de rest later wel weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herkenbaar sbs. Ik heb ook altijd alles weg gezopen. Nu komt alles naar boven. Niet makkelijk maar je moet er door heen. Het aan gaan en niet meer willen verdoven. Sterkte  :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is zo fijn aan hier. Dat ik niet de enige ben die dit doormaakt. Geeft me zoveel steun. Ik weet dat ik het zelf moet doen, het zelf aan moet gaan en er zelf doorheen moet. Toch is het fijn te voelen dat we het ook een beetje samen doen. Dat er mensen zijn die het begrijpen. Dat het niet zo simpel is van : ik drink niet meer en daarmee is het probleem opgelost. Nee, dan begint het eigenlijk pas.

Dank voor jullie support!❤

Link naar opmerking
Deel via andere websites

"En dan begint het pas"

 

Dat realiseerde ik me ook toen ik echt gestopt was en de eerste dingen naar boven kwamen, waar ik wat mee moest.

En ook iets mee kon, omdat ik niet grote delen van de dagen beneveld was.

 

En hoewel tegenwoordig niet alles leuk en goed en makkelijk en fijn is, is het wel echt. En voel ik me ook echt.

Ik heb momenten gehad dat ik dacht "zo was ik vroeger ook", een soort thuiskomen in mezelf.

 

Ga goed SBS. Het is het waard, jij bent het waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha,

Heb je draad gelezen. 

De drank heeft ook altijd alles voor mij opgelost. Daardoor heb ik er zelf met de pet naar gegooid, naar de rest van mijn leven.

Heel herkenbaar allemaal! 

Sterkte met alles!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja dat denk ik ook. Heb altijd alles weggestopt of weg gedronken eigenlijk. Mijn eigen wereldje gecreëerd. Nu kom ik erachter hoe ik werkelijk gevormd ben en wat me dat heeft gebracht. Het is pittig alles door een nuchtere bril te zien

Vervelend hè, dat die hele zooi niet gewoon netjes verdwijnt op het moment dat je de fles vaarwel zegt. Dat zou toch een aardige beloning zijn. Maar nee, juist nu komt dat er ook allemaal nog (weer) bij. Maar van lessen leer je. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb voor het eerst iets voor mijn huid gekocht bij die winkel waar ze alles verkopen zonder dierproeven enz. Een facewash en een nachtcrème. Ik kwakte een klodder iets op mijn gezicht of niet. En nu. Ik reinig 's avonds mijn gelaat en dan die crème. En ik moet zeggen... zo zacht zonder pukkels ben ik nog nooit geweest.

En ik heb zomaar nieuwe kleren gekocht. Krijg ik complimenten over. Dat voelt dan weer fijn.

Dus ja: het helpt wel om je te belonen. Heb het gevoel dat ik voor mezelf zorg. Net als LJ met die sauna.

Is er iets waar je jezelf een plezier mee doet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...