Spring naar bijdragen

even voorstellen Sbs


Singbluesilver

Aanbevolen berichten

Alles ging goed. Weinig goed internet bereik. Wel vaak genoeg voor whats app maar niet om website zoals deze voor het forum te openen. Mistte het forum echt wel. Soms moeilijke momenten maar het lukte door aan jullie woorden te denken dat ook moeilijke dagen en momenten voorbij gaan. Daarnaast hebben we als gezin een prachtige reis mogen maken door een prachtig land. En wat voelt het goed dat ik niet bezig was met kunnen drinken maar oprecht de tijd had om te genieten van mijn gezin en de prachtige omgeving. En we hebben ook ontzettend veel gelachen samen. Kortom het was super. Nu weer over op de orde van de dag en daarmee ook weer over naar mijn eigen onzekerheden. Zo'n vakantie is eigenlijk ook een beetje een vlucht. Even ontvluchten uit de realiteit uit het gewone leven. Sommige struggles leken ook even zo verweg.de trek in de drank was soms wel dichtbij maar met mijn gezin erbij voelde het ook heel veilig. Ik vind het nog steeds soms moeilijk te accepteren dat het voor mij echt nooit meer drinken is. Zelfs ondanks de groei van de positieve ervaringen zonder. Ik merk toch echt wel nu dat het leuker is zonder drank. Maar ook is er toch dat stemmetje: waarom kunnen anderen dat wel. Ik wil dat ook moeten kunnen etc.... maargoed dat is iets wat nog moet komen denk ik dat ik dat kan loslaten. Tot die tijd: vandaag drink ik niet!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ook is er toch dat stemmetje: waarom kunnen anderen dat wel. Ik wil dat ook moeten kunnen etc.... maargoed dat is iets wat nog moet komen denk ik dat ik dat kan loslaten. Tot die tijd: vandaag drink ik niet!

 

 

Mooi niet naar luisteren hoor, naar die verleider; dat ben jij niet. Geef hem een schop onder zijn..  ;)

Je doet het super! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 maanden vandaag. Zou blij moeten zijn en aan de ene kant ben ik dat ook en brengt het niet drinken ook al zoveel moois. Maar het heeft ook een andere kant. Ik mis het ik mis het kunnen wegzakken en weggeraken van mezelf en alles wat er in mijn rugzak zit. Ik vind het moeilijk te accepteren dat ik een alcoholist ben en dat ik nu na jaren minderen definitief niet meer drink ik bang ben. Er is geen weg terug meer. Al zou ik het willen ik kan ook niet meer terug naar het proberen gecontroleerd te drinken. Mijn omgeving zou dat niet goedkeuren en niet snappen. Maar soms wil ik er wel naar terug. Op een feestje staan en daar keurig een paar wijntjes drink. Daar dan net doen of er geen probleem is. Zij wisten namelijk niet dat ik al een fles op had voordat ik erheen ging en ik na vertrek thuis nog even door zou drinken. Nu weten ze het. Ik vind het verschrikkelijk. 4 maanden lijkt al een eeuwigheid maar is eigenlijk nog maar zo kort. Ik heb heimwee. Heimwee naar de energieke S. Heimwee naar de S. Die enthousiast inging op uitnodigingen voor borrels en feestjes. Nu houd ik alles of veel af. Ik blijf thuis ik kan het niet. Ik ben mezelf kwijt zo voelt het. Praten over mijn verleden deed ik altijd makkelijk want he! Ik had er geen problemen meer mee ik had alles wel verwerkt en op een rijtje. Nu kom ik erachter dat dat helemaal niet zo is. Dat ik alles alleen maar verdoofd weggestopt en gemasqueerd heb. Maar wie ben ik dan en hoe moet ik met mijzelf en al mijn nieuwe gevoelens en inzichten omgaan. Ik weet het niet. Vind het een struggle. Je gaat alles nu nuchter aan zegt mijn behandelaar. Ja dat is zo maar zo fijn voelt dat allemaal nog niet. Ik weet dat weer geen drinken echt de oplossing niet is en dat ga ik ook niet doen. Maar ik heb echt heimwee.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ahum... jij hebt toch griep?

Ik wil niet over je somberheid heen kletsen, en ik geloof zomaar dat je soms terugverlangt naar drinken. Maar je klinkt heel anders dan de afgelopen tijd.

Meer als iemand die griep heeft.

:rose:

Typo

bewerkt door Meya
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk ook dat mijn lichamelijke gestel niet meewerkt aan mijn psychische welbevinden maar ik ben de laatste maanden ook steeds maar ziek. Dat maakt ook dat ik heimwee heb naar hoe het hiervoor ging. Ik was nooit ziek. Althans had nooit griep enzo. En nu....ik ben al maanden verkouden en heb om de haverklap griep. Bah.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zou denken: griep serieus nemen, niet drinken, wel maximaal inzetten op vocht, lieve dingetjes voor jezelf en zorg.

Het terugkijken op de afgelopen maanden kun je misschien beter even uitstellen tot je weer fit bent.

De griep die heerst (N3H3 uit mijn hoofd)

- hoofdpijn

- aanhoudende droge hoest

- koorts

- spierpijn.

Bij ons zat de spierpijn specifiek in de rug, deed het hoesten zeer en we hadden ook een beetje keelpijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik ga niet drinken hoor! Zoals ik al beschreef voelt het als 'er is geen weg terug' en dat is ook echt zo. Ondanks dat het eng is is die weg terug er echt niet en ga ik hem ook niet opzoeken of nemen. Maar het leren omgaan met mijn nieuwe ik etc.... is gewoon wel een struggle. Maar ik weet dat ik de struggle aan moet blijven gaan en mijn alcoholloze weg verder moet gaan ontdekken. Maar ik vind mezelf gewoon minder leuk en erg moeilijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 maanden wowmbc_cards_nl_pers_15_4maanden_1.jpgdit is de nieuwe Sing dus

en nee, het is niet halleluja allemaal, en nee je kunt nooit meer terug. Gelukkig maar.

Je moet hier dwars doorheen Sing. Bij mij heeft het een jaar geduurd, en toch wist ik dat ook ik nooit meer terug kon/wilde.

Dat heb ik hier op t forum tig keer bevestigd gezien ook, want degenen die wel weer dronken of probeerden sociaal/normaal te drinken kregen vaak een soort van inhaalslag of een ernstige terugval, die cellen in mijn lijf weten nog hoe drinken was en als ik ze weer wakker maak, dan gaan die nog moeilijker slapen/in coma weer. Die willen drinken. Maar ik heb mijn andere cellen, mijn geheugen, mijn gevoel, mijn intuitie, en mijn "goede" leven weer terug en dat ga ik niet meer uit handen geven zolang ik daar zelf invloed op heb.

Ooit was ik op Iboga ook 7 maanden zonder drank, het leek te werken en ik dacht dat ik er was. Maar ik had geen bewust proces meegemaakt over de periode waarin jij nu zit en ik later alsnog mee moest maken. Juist dit proces zal later waarvol genoeg blijken om niet weer "normaal" te willen worden/drinken. Ook bij jou, je hebt immers het forum. Ik had destijds niets. Sinds ik het forum heb weet ik dat ik geen enkel excuus meer heb. Ik wil echt nooit meer drinken. Ik hoop dat jou ooit te zien schrijven ook.♥

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je lady jane. Ik weet dat ik er doorheen moet maar het voelt soms zo verrotte zwaar. Maar ik weet dat het moet. Ik las je bericht huilend want oh wat heb ik nog een lange weg te gaan maar oh wat weet ik zeker dat ik dit pad wel moet blijven volgen en dat ik er net als jij op een dag rust in kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik moet bij 'heimwee' aan het volgende denken:

Een vriendinnetje (4 jaar) die bij mijn dochter logeerde, kreeg midden in de nacht vreselijk heimwee. Ze stikte bijna van het huilen. Té zielig, vond ik. Na een paar troostpogingen zei ik dat ze weer naar huis mocht. Ik had haar moeder al gebeld, die wilde haar wel komen halen.

Nou, ze schrok zich kapot! Ze wilde helemaal niet naar huis. Ze had alleen maar heimwee. 'Het gaat wel weer over"' riep ze.

Toen realiseerde ik me pas dat ze niet had gezegd dat ze weer naar huis wilde. Ze riep alleen dat ze zo'n heimwee had.

 

Ik lees nu jouw laatste bericht, dus ik schrijf dit er nog snel bij: Ze is later nog heel vaak gekomen zonder een centje pijn. Ik vroeg wel altijd naar haar haar heimwee en dan zei ze heel tevreden dat het heel slecht ging, want dan mocht ze bij mij in bed. 

 

Hou vol, SBS!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben erg van de planning en zekerheden. Ik moet loslaten hoe lang dit proces nu wel of niet gaat duren. Ik kan toch geen datum krijgen van zo: dan en dan ben je er doorheen. Maar het is voor mij goed te weten dat het ooit anders wordt. Dat de heimwee kennelijk kan slijten en ik mijn nieuwe ik misschien wat beter ga leren kennen en leuker ga vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herken het wel. Wanneer wordt et leven dan leuk zonder drank? Ben je 4 maanden droog hoera hoera. Maar niet gelukkig ermee. Toch knap SBS en van harte met je 4 maand. Door maar weer ooit wordt het beter. De 1 wat sneller dan de ander. Dat is wat ik hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...