Spring naar bijdragen

Forum bedankt , 77 dagen droog nu 7-11-16


Nada

Aanbevolen berichten

Hoi,mijn naam is Nada op dit forum en ben erg blij met dit forum

Zelfstandig stoppen deed ik op 23 augustus 2016

Na 3 weken gestopt te zijn met drinken ging ik weer op dit forum lezen ter motivatie en het heeft mij erg geholpen te stoppen

Al eerder eens gestopt maar nu veel bewuster

De eerste 3 weken moe moe en moe

Ook slecht slapen en niet weten hoe of wat

Maar toch doorgezet en de moeheid is weg en veel helderder

Dank aan ieders bijdragen hier en ik zal soms wat posten

Ben 23 december 2016 op begonnen maar inmiddels weer 3maanden alcoholvrij

bewerkt door Nada
Vond ik nodig om te melden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo Nada,

Leuk je hier te ontmoeten en heel goed dat je al zo lang zonder alcohol leeft. Ik zelf ben eind mei dit jaar gestopt en nog steeds helemaal droog. Heerlijk voelt dat nu. Een rijker leven. Ik kom nu niet zo vaak meer op dit forum maar heb er ook erg veel aan gehad in de eerste weken/maanden.

"Moe moe en moe" herken ik goed. Bij mij is het inmiddels helemaal weg maar ik heb dat ook een tijd lang gehad. Je lichaam moet zich aanpassen en daar is tijd voor nodig. Wat ik je wel kan voorspellen is dat zonder alcohol goed slapen en je blijvend lekker voelen waarschijnlijk pas lukt als je een aantal mentale uitdagingen aangepakt hebt. Je dronk immers niet zomaar zo veel. Voor mij waren dat een aftelbaar aantal duidelijke zaken en die heb ik inmiddels goed in kaart en voor een groot deel weggewerkt. Van persoon tot persoon zitten hier natuurlijk grote verschillen en voor een ander kan het dus complexer liggen.

Aan dit forum kun je veel hebben. Stel gewoon je vragen als je die hebt of kom af en toe voor de gezelligheid langs. Dat kan ook voor de motivatie op langere termijn een grote steun zijn, want dan sta je er niet alleen voor.

Succes verder, en geniet van je nieuw gevonden cleane leven!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hartelijk dank voor jullie welkom

Gister uit eten met drinkers en ik ben er met 0 procent bieren goed droog doorheen gekomen

Hele lieve mensen en toen ik vertelde geen alcohol meer te drinken reageerde ze zeer aardig

Gelukkig weten ze van mijn steeds stoppen en komen de standaard vragen niet meer

Toch zie ik wel dat ze direct naar hun eigen gebruik kijken en dat is confronteerd voor ze

Ook zeg ik van te voren dat hun drinken die avond voor mij geen probleem is

Oh wat was ik blij toen ik weer thuis was,zo van:Yes het is gelukt!

Ik was bang toch te drinken en er vervolgens weer aan te zijn

Goed van tevoren de situatie visualieseren heeft me geholpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mezelf echt voorstellen heb ik hier nog niet gedaan.

Ben over mijn verleden erg gesloten maar drink al alcohol vanaf mijn 12de en dat is 45 geleden.

Veel dronken geweest en ook black outs zijn mij niet vreemd.

Inmiddels met veel plezier alcoholvrij per 23-08-16 en heb dagelijks steun aan dit forum d.m.v

het meelezen /meeleven hier.

Af en toe zal ik hier berichten dat ik nog altijd adb ben .

Mocht ik ooit zwichten al speelt dat niet meer bij mij ,dan meldt ik het natuurlijk ook hier.

Wil je ook met alcohol stoppen,doe het !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens dronk ik wel elke dag en keek er echt naar uit .maar 3 halve liters was het maximale per dag de laatste 10 jaar

behalve dan met uitgaan nog flink wat meer.

Heb altijd gevoeld dat ik niet door moest slaan met alcohol en dronk daardoor nooit sterke drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes. Goed dat je nu echt doorpakt. Het zal op het begin best wennen zijn maar daar helpt een vastberadenheid zoals ik die bij jou herken heel goed bij.

 

Pas op met zogenaamd 0% of "alcoholvrij" bier. Ik kwam de opmerking van iemand tegen (ik meen hier ergens op dit forum) dat dat spul wel degelijk alcohol bevat. Niet veel maar genoeg om naar meer te gaan verlangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heel veel succes. Goed dat je nu echt doorpakt. Het zal op het begin best wennen zijn maar daar helpt een vastberadenheid zoals ik die bij jou herken heel goed bij.

 

Pas op met zogenaamd 0% of "alcoholvrij" bier. Ik kwam de opmerking van iemand tegen (ik meen hier ergens op dit forum) dat dat spul wel degelijk alcohol bevat. Niet veel maar genoeg om naar meer te gaan verlangen.

Bedankt voor de waarschuwing en ik weet er van en moet dan altijd aan vruchtensap in een pak denken waar ook iets van alcohol in ont

staat en ben blij dat dit mij niet terug doet alcohol drinken.

Bij mij gaat het om het moment voor mezelf en iets van die gewoonte er in te houden en ook dat koolzuur gevoel vind ik fijn.

ga ook al vaker andere dranken drinken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister vergadering gehad waar ik nog ff op terug zou komen en HOERA !

Wat een overwinning om gewoon geen alcohol te drinken en er was niemand wie er iets over vroeg

of een opmerking maakte .

Voelde me heerlijk en stoer met 1 (o procent)biertje en 1 rivella (wat vind ik dat opeens lekker)

Overigens heb ik nu precies 3 maanden geen alcohol gedronken en ben er erg blij

mee.

Wil nog even kwijt dat ik in het begin van mijn stoppen eerst per dag tellde

en toen per week en nu per maand .

WEL kom ik elke dag op dit forum. 

Ik ga het droog houden en raadt een ieder aan het zelfde te doen.

Bedankt voor het lezen

 

P.s weet dat hoogmoed voor de val komt,maar door me dat bewust te zijn trap ik er niet in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

http://www.datumcalculator.nl/verjaardag

 

Vind het leuk om deze(zie boven)te gebruiken als ik weer behoefte heb om te weten hoeveel dagen geleden ik ook alweer met drank gestopt ben en wel

105 dagen vandaag, en heb zo rond de 102 dagen voor het eerst met de gedachten gespeeld om weer te gaan drinken maar kon geen voordelen meer bedenken en ben zo blij dat ik niet tegen mijn zin in toch een biertje uit schap heb gepakt.

Ga er nu dus weer volop tegen aan

Dit moest ik even kwijt

 

Nada staat voor:

Not a Drip Anymore!

Lady Jane zat in de buurt,compliment!

bewerkt door Nada
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...