Spring naar bijdragen

Voorstellen


just42day

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een vrouw van 50 jaar. Heb onlangs in een kliniek gezeten om van mijn alcoholverslaving af te komen.

Na thuiskomst heb ik 2x een terugval gehad. Heb het heel erg onderschat.

Bezoek nu 3x per week een meeting en heb een sponsor met wie ik dagelijks contact heb.

De meetings helpen, maar ik vind het evengoed heel lastig.

Thuis heb ik toch vaak last van eenzaamheid en de zucht kom zo nu en dan heel sterk opzetten.

Dan is het altijd weer de kunst om het niet drinken vol te houden.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

welcom just42day.

Ik denk dat het heel belangrijk voor je is

om wat tegen die eenzaamheid te doen,

verdiep je eens in dingen ondernemen,

mensen ontmoeten, een (gezamenlijke) hobby,

ik heb goede vrienden gemaakt via mijn volleyclubs,

heb nieuwe netwerken gegenereerd via vrijw.werk

en ben als ik alleen ben eigenlijk zelden of nooit eenzaam.

Maar dat komt omdat ik nu keus heb.

Toen ik nog dronk had ik geen keus leek het wel.

Maar ik dronk natuurlijk ook niet voor niks.

Dat drinken is aanleiding, de oorzaken zitten vaak dieper.

En die kom je tegen als/wanneer je stopt.

Het leven wordt er niet gemakkelijker op, maar gestopt, word jij wel

veel sterker en kun je veel aan. Zet m op!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom Just42day,

 

Ladyjane is me voor  :)

 

Ik dacht ook meteen,

je eenzaamheid.

Daar mag je aan werken.

 

Ja, het ís moeilijk gestopt te blijven,

dat vind ik ook. Toch wordt het wel makkelijker.

Zeker als je de aanleidingen onderzoekt waarom je dronk,

en daar mee aan de slag gaat.

Da's ook niet altijd simpel, maar de combinatie van nuchter zijn

en zelfonderzoek geeft meer zin in je leven.

 

En top hoe jij actief bezig bent gestopt te blijven, met meetings en maatje.

Hoop dat het forum ook een waardevolle toevoeging voor je is.

 

Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom just42day, ik ben hier sinds gisteren. En nu al blij dat ik zie dat er meer mensen zijn die het moeilijk hebben met stoppen.

Dat scheelt al de helft. Ik ben nu een dikke 40 dagen geleden gestopt met bier drinken. Ik haal alcoholvrij in huis zodat ik toch nog een pilsje kan pakken.

Het is ook een gewoonte he? Ik vertik het om nog bier in huis te halen en dat lukt me tot nu toe goed.

Alleen het moeilijke is om nu alles op een rijtje te krijgen. M'n hoofd is maar aan het malen. Maar ik hoop dat dat overgaat.

Lichamelijk voel ik me 20x beter en ik sta vroeger op enz. Ik zie nu ook beter in wat er fout gaat als je alcohol neemt om je pijn en ellende wat te verdoven.

Op een gegeven moment kon niks me meer schelen , na een stuk of 4 flesjes...en dan ging ik door. en door...tot ik gewoon niet meer kon.

En altijd maar een reden zoeken om weer te drinken. Als er visite kwam, kwam me goed uit. Dan (mocht) het weer. En haalde ik nog maar een extra kratje in huis (voor de visite)

Zo hield ik mezelf voor de gek. De visite dronk misschien 3 flesjes. En de rest? ja die kwam binnen 2 dagen ook wel op. Ik dacht alleen nog maar aan bier.

Als ik dronk en weer ziek was de volgende dag, dronk ik 1 hooguit 2 dagen niet. Dan was ik weer wat fitter en begon het weer opnieuw.

Met als gevolg de helft van de week niet fit. Week in week uit. Ik was er helemaal klaar mee op een gegeven moment.

Ondanks het drinken hield ik me nog redelijk staande vond ik zelf. Muziek is mijn grootste passie en door de regelmatige optredens die ik doe, hield dat me op de been.

Ik dronk meestal niet een dag voor een optreden. Maar nu ik helemaal gestopt ben voel ik me veel beter. Alleen dat hoofd... pffff maar ik zet door.

En denk dat dit forum niet verkeerd is. Het helpt al om te zien dat er meer mensen zijn die er ook zo mee zitten.

We zijn niet alleen op de wereld gelukkig, in ik ben ervan overtuigd dat als je echt wilt het ook lukt. En er zijn altijd mensen om je heen die van je houden.

Zo eerst weer genoeg geschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Just four two day... leuk gevonden en waar!!


 


Voor vandaag heb ik deze "overdenker" voorgeschoteld gekregen:


 


 


22 oktober                                                                                    Hoor wie het zegt!


‘Het geniepige van onze ziekte is dat deze ons in


onmogelijke situaties kan brengen.’


                                                                                                      Basistekst (NA - Anonieme Verslaafden), blz. 96


 


Sommigen hebben het over ‘Mijn ziekte is aan het woord’ of ‘Mijn hoofd wil z’n kop niet houden’. Anderen spreken van ‘De commissie van mijn hoofd’ of ‘Er zit een aap op mijn schouder’. Laten we er geen doekjes om winden, wij lijden aan een ongeneeslijke aandoening waar we voortdurend mee te maken krijgen, ook als we herstellen. Onze ziekte geeft een vertekend beeld van wat zich in ons leven afspeelt. Volgens onze ziekte kunnen we maar beter niet naar onszelf kijken omdat het beeld van onszelf te erg voor woorden is. Soms vertelt de ziekte ons dat wij geen verantwoordelijkheid dragen voor onszelf en ons handelen. Op andere momenten laten we ons aanpraten dat alle ellende in de wereld onze schuld is. Onze ziekte maakt ons wijs dat het echt waar is wat hij ons influistert.


In het NA-programma horen we de nodige stemmen om weerstand te bieden aan onze verslaving - en dat zijn stemmen die we mogen vertrouwen. We kunnen onze sponsor bellen om te achterhalen of alles wel klopt. We kunnen luisteren naar de stem van een verslaafde die probeert clean te worden. De definitieve oplossing vinden we in het stappenwerk en het vertrouwen op de kracht van onze Hogere Macht. Zo kunnen we de momenten doorstaan waarop ‘onze ziekte aan het woord is’.


 


Alleen voor vandaag: Ik zal geen aandacht schenken aan de ‘stem’ van mijn verslaving. Ik zal luisteren naar de stemmen van mijn programma en een Macht groter dan ikzelf.


Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welkom ook van mij!

 

Ik zie dat je nog niet verder gereageerd hebt.

Van harte kan ik je aanbevelen dat te doen en hoe spannend dan ook (vul ik in hoor) want

het brengt je altijd ergens.

Dit forum is voor velen een weg van mogelijkheden, een ontdekkingstocht.

Los van of je reageert: er is ook heel veel te lezen! Doen!

 

Vandaag kreeg ik een mail van iemand die ik een zestal jaren geleden hier trof en waar ik enkel mailcontact mee heb.

Ze heeft een belangrijke functie en houdt haar identiteit nog steeds geheim: doch zij is nog steeds erg lovend over wat dit forum voor haar heeft betekent.

Ik wil je dat meegeven: geef jezelf een kans!

 

Wil je wat meer vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...

Hallo allemaal,

Wat fijn al die lieve reacties.

We zijn inmiddels weer een paar maandjes verder. Vorige week heb ik weer een terugval gehad. Ik baal ervan. Maar heb ook wel weinig bij mijn verslaving stilgestaan de laatste tijd. Geen meetings meer bezocht. Mijn maatje had weinig tijd. Te druk, te moe, te lui enz enz.

Mijn emoties liepen weer te hoog op en toen was het weer zover. Maar goed, wil er niet in blijven hangen. Heb weer contact gezocht met mijn maatje en ga zaterdag weer starten met meetings. Wil absoluut niet terug naar af.

Ik heb intussen een leuke baan gevonden. Voor de rest mijn leven best op de rit. Maar heb gewoon nog veel last van mijn verleden en soms vliegen mijn emoties alle kanten op. Ga speciale therapie krijgen om te leren deze beter onder controle te krijgen. Wellicht wordt het dan ook gemakkelijker om de drank te weerstaan.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goed dat je het meteen weer aanpakt en niet weken hebt laten voortduren. Zo hou je het bij een uitglijder en wordt het geen terugval in het oude patroon.

Kom hier gerust weer vaker, we helpen je graag. Met die therapie erbij ga je tot de winners behoren en niet tot de losers, toch? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...