Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 Over maaltijden Bij de maaltijden wordt er eerst een christelijke minuut van stilte gehouden. Zo ben ik vroeger ook opgevoed, maar doe dat al (minstens 55 jaar) niet meer. Mijn vader en moederzijn daar zelf mee gestopt toen wij wat ouder werden of om at voor reden dan ook. Stoppen met alcohol of ander middelen gebruik betekent voor mij ook doorbreken van vaste patronen. Als iemand gelovig is en stilte voor het eten of a
Lieke7777 Geplaatst 17 september 2021 Rapport Geplaatst 17 september 2021 Jammer dat je deze opname gestopt hebt , maar als je het idee hebt dat dit niet in het voordeel van jou, zal kunnen werken sta je in je eigen spagaat . Ben je nu wel thuis bezig om iig ook te stoppen met drinken ?
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 (bewerkt) 35 minuten geleden zei Lieke7777: Jammer dat je deze opname gestopt hebt , maar als je het idee hebt dat dit niet in het voordeel van jou, zal kunnen werken sta je in je eigen spagaat . Ben je nu wel thuis bezig om iig ook te stoppen met drinken ? Als je mijn draadje gevold hebt of terugleest heb ik in 2014 mijn eigen detox geregeld bij Kirtan in Wijnjewoude. Was zeer geslaagd. Bestaat niet meer. Ik overweeg nu de de Witte Wolk in Nieuw Scheemda. De Humaniversity in Egmond aan zee is te ver weg en te duur voor mij. 17 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 (bewerkt) Rookbeleid In de folder stond dat tabak verboden is. Dus gisteren met een kopje koffie mijn laatste tabak opgerookt. Stoppen met roken was niet mijn doel, maar leek mij wel een goede gelegenheid om ook met roken te stoppen. Bij aankomst bleek dat ik van VNN een verouderde folder meegekregen had, buiten was een rookplek. Al mijn groepsgenoten zaten of stonden te roken bij mijn aankomt. Erg stimulerend om te stoppen met roken... Zonder begeleiding mocht ik het terrein niet af. Na tig keer vragen heeft een begeleider mij naar een benzinestation gebracht waar shag te koop was. Na tig keer duidelijk gezegd te hebben dat het gewoon fout in hun folder stond. Dat ik best wilde stoppen met roken is voor mij in dit geval niet relevant. Aangekomen bij die bezinepomp om shag te kopen riep die begeleider naar mij: je komt toch wel terug? Het duurde even en vervolgens riep die begeleider tegen mij: het duurde wel lang. Dat was mijn 'welkom' in Vossenloo 17 september 2021 bewerkt door Roberto
Bob Geplaatst 17 september 2021 Rapport Geplaatst 17 september 2021 Wil je weten hoe dit alles bij me overkomt? Typisch verslaafdengedrag van iemand die nog niet wil stoppen.
Roberto Geplaatst 17 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 17 september 2021 1 uur geleden zei Bob: Wil je weten hoe dit alles bij me overkomt? Typisch verslaafdengedrag van iemand die nog niet wil stoppen. Bob, ik probeer uit te leggen dat deze opname voor mij te snel en ondoordacht vind. Er is eeen wachtlijst en ls er e plek vrij komt is de eestvolgende aan de beurt. Of ze gaan bellen wie er morgen opgenomen wilworden. Hoe dit op mij overkomt is dat ze vnwege finaniciele reden opnames regek
Lieke7777 Geplaatst 18 september 2021 Rapport Geplaatst 18 september 2021 Eigenlijk sta je niet voor niets op een wachtlijst voor een detox dit gaat wat ik begreep idd op een adhoc manier. Ik stond ook op een wachtlijst en kreeg de dag er voor te horen dat ik opgenomen ging worden echter kon ik die dag niet wegens een rechtszitting waar ik echt naar toe moest . Ik heb de opname afgezegd en vervolgens ben ik op een volgende ronde gezet, de dag daarna heb ik ook de opname afgezegd omdat ik dacht dat ik het toch wel zelf kon. Maar helaas ook toen kon ik het niet zelf en heb ik het later toch op een andere manier gedaan zonder opname.
Bob Geplaatst 18 september 2021 Rapport Geplaatst 18 september 2021 6 uur geleden zei Roberto: Bob, ik probeer uit te leggen dat deze opname voor mij te snel en ondoordacht vind. Precies. Daarom zeg ik ook "nog niet wil stoppen". Het typische gedrag zit hem in de aandacht voor wat anderen verkeerd doen.
Yvonne Geplaatst 18 september 2021 Rapport Geplaatst 18 september 2021 Wat leest dit verschrikkelijk triest Roberto.
Lonster Geplaatst 18 september 2021 Rapport Geplaatst 18 september 2021 Dat je wel mag roken, lijkt mij een voordeel. In plaats van opluchting dat het toch mag, ga je zitten mekkeren dat het in hun folder verkeerd stond en dat je zo hebt moeten smeken om je pakje shag te mogen kopen. Een minuut stilte voor het eten is fijn, dan heb je meer aandacht voor je eten. Ik heb retraites gedaan waar het eten in stilte gebeurde, dat is heel prettig. Als het je te rumoerig is en je kunt er niet tegen, kun je overleggen of je op je kamer zou mogen eten. Hoe dan ook zul je je moeten voegen naar een opgelegde dagindeling en verblijf in dat centrum. Doe er je voordeel mee, in plaats van je kont tegen de krib te gooien. Knakker heeft dat mooi verwoord, hoe je dat kunt doen. Ik heb geen recht van spreken want heb geen ervaring met zo'n opname. Maar ik lees hier dat je al maanden uitkijkt naar een behandeling in september. Als het dan zover is, is het opeens te snel en niet volgens jouw voorwaarden. Ik vind het moeilijk te volgen. Je wilt het blijkbaar niet aan gaan. Yvonne reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 18 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 18 september 2021 (bewerkt) Ja, @Pinkmanik ging er vol goede moed in, maar kwam in een hel terecht. Voor mij heeft dit te maken met een te snelle opname zonder enige voorbereiding en uitleg. Dat was ook niet de afspraak met VNN. De afspraak is nu dat ik maandag contact opneem met mijn contactpersoon bij VNN om dit soort dingen te bespreken. Om eerst een voortraject te gaan doen om te bekijken wat ik nu echt nodig heb, wat ik wil, wat bij mij past, et cetera. Daar ben ik voor mijzelf al mee bezig. 18 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 18 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 18 september 2021 (bewerkt) @PinkmanTinnitus, hyperacusis en kauwspier probleem. Daardoor kon ik aan geen enkele groepsactiviteit meedoen. Van alcoholontwenningsverschijnselen of trek had ik geen enkele last. Een aantal mensen verbaasden zich daar over. 18 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 18 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 18 september 2021 (bewerkt) Al die irritaties en frustraties heb ik vandaag omgezet in positieve energie: Step on the fiets and go, dat heb ik gedaan. Van 18.45 - 20.45 uur, met pauzes. 18 september 2021 bewerkt door Roberto Lonster en karin123 reageerden hierop 2
Roberto Geplaatst 18 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 18 september 2021 (bewerkt) En voor de duidelijkheid: gisteren heb ik mij uit frustratie half lam gezopen. Daarbij viel mij op dat ik niet eens meer wijn gedronken heb dan normaal. Ik was gewoon psychisch dronken. Vandaag heb ik ook gedronken, maar ben in ieder geval in beweging gekomen. Letterlijk in beweging komen helpt mij. Niet al dat therapeutisch geklets van zogenaamde hulpverleners die op zoek gaan naar onderliggende problemen. Af en toe heb ik wel de behoefte om met iemand te praten om mijn ervaringen te delen. Maar geen gegraaf in mijn verleden naar onderliggende problemen die allang achterhaald zijn. ps vanavond kreeg ik een berichtje dat een van mijn nichtjes (70+) ernstig ziek is en nog een paar maanden te leven heeft. Dat vraagt ook mijn energie en aandacht. 18 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 19 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 19 september 2021 6 minuten geleden zei Pinkman: Zo'n eerste opname dag krijg je zoveel indrukken en om die ook nog even op korte tijd een plek te geven lijkt me nogal een opgave. Ik heb eerder te weinig dan teveel indrukken gekregen. Het belangrijkste wat mij daar is opgevallen is dat er overal chemisch afval ligt. Daarmee bedoel ik peuken van filtersigaretten. Roken mag daar blijkbaar wel, maar er staat geen fatsoenlijke afvalbak. Die filters vallen onder chemisch afval, omdat het 20 jaar kan duren voor ze composteren. En vogels die filters als voedsel kunnen zien en daaraan dood kunnen gaan. Hier in Groningen hebben wij de actie Groningen Schoon Dankzij mij en milieu stewards voor o.a. educatie. En honderden 'stille krachten' (waaronder ikzelf) die in hun eigenbuurt zwerfvuil opruimen.
Roberto Geplaatst 19 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 19 september 2021 (bewerkt) 19 minuten geleden zei Pinkman: Zou je de volgende opname niet kunnen proberen los te laten wat je belemmert? Nee, dat probeer ik in een voortraject te doen. 19 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 19 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 19 september 2021 (bewerkt) 30 minuten geleden zei Pinkman: Zou je de volgende opname ... De intake arts had mij verteld dat ik daar gezond eten zou krijgen om aan te sterken. Dat bestond o.a uit roggebrood met spek en barbecue worstjes. Brood met jam, hagelslag en ander beleg met veel suiker. En het advies om vitamine B-complex te gaan slikken. Ik overdrijf nu een beetje, maar onder gezond eten versta ik echt iets anders. 19 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 19 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 19 september 2021 (bewerkt) 15 minuten geleden zei Pinkman: Ik bedoel ook de niet lichamelijke klachten die je eerder beschreef. Tussen de regels door las ik dat al wel. Mijn belemmering is/was toegeven dat hij mijzelf alleen niet lukt om het voor langer dan een aantal maanden vol te houden. Mijn hulpvraag was en is: terugvalpreventie. En in mijn omgeving vertellen dat ik opgenomen ga worden. Het eerste heb ik wel gedaan, het tweede niet. Alleen hier op dit forum. 19 september 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 19 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 19 september 2021 (bewerkt) Inmiddels ben ik ook Marketplace verslaafd, dagelijks opzoek naar iets goedkoop of gratis. Vandaag ben ik naar een buitenwijk heen en weer gefietst om twee gratis planten op te halen. Die moest ik zelf uitgraven. Al met al ben ik weer twee uur in beweging geweest. 19 september 2021 bewerkt door Roberto karin123 reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 19 september 2021 Auteur Rapport Geplaatst 19 september 2021 Mijn computer is voortdurend traag. Mijn bovenstaande berichtje is nu gelukt.
Roberto Geplaatst 12 oktober 2021 Auteur Rapport Geplaatst 12 oktober 2021 Ik heb de diazepam voor de zoveelste keer overboord gegooid en voel mij nu al dagenlang hondsberoerd.
Roberto Geplaatst 12 oktober 2021 Auteur Rapport Geplaatst 12 oktober 2021 (bewerkt) Gisteren heb ik mijn contactpersoon bij VNN ook overboord gegooid, via Whatsapp. Ik had dat in een gesprek willen doen, afspraak vandaag om 11.00 uur, dat is mij niet gelukt. Morgenochtend om 9 uur heb ik een gesprek met mijn verslavingsarts. Ik heb mij voorgenomen en daar met een taxi heen te gaan, op de fiets gaat niet lukken. 12 oktober 2021 bewerkt door Roberto
Lieke7777 Geplaatst 12 oktober 2021 Rapport Geplaatst 12 oktober 2021 Als jij alles overboord blijft gooien en de kont in de kribbe dan zal je ook nergens verder mee komen. Als alles om jouzelf blijft draaien en niets is beter dan je eigen plan en acties dan zal je ook niet leren om met je verslaving om te gaan . Het is aan jou, niet aan de ander . Roberto reageerde hierop 1
Roberto Geplaatst 13 oktober 2021 Auteur Rapport Geplaatst 13 oktober 2021 (bewerkt) Op 12-10-2021 om 12:51 zei Lieke7777: Het is aan jou, niet aan de ander . Dankjewel, dat probeer ik die hulpverleners ook duidelijk te maken. Dat lukt mij niet, Vermoedelijk lees ik jou nu weer verkeerd. 13 oktober 2021 bewerkt door Roberto
Roberto Geplaatst 13 oktober 2021 Auteur Rapport Geplaatst 13 oktober 2021 Ja, @Boekanierdat heb ik in 2014 gedaan. Toen heb ik mijn eigen coach en detox locatie uit eigen zak betaald. Dat hele verhaal staat hier wel ergens. Krijg je dan ook korting op je zorgverzekering?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden