Spring naar bijdragen

Ik ben


Quinn

Aanbevolen berichten

Ik merk dat ik na stoppen ook behoefte heb aan suiker, dus ik heb inmiddels een drop- en snoepjespot in mijn keuken staan. Dat mag af en toe van mijzelf. Alles beter dan weer drank, in mijn geval. Ik hoop dat je een goed traject in mag ( wat dus voor jou goed voelt) en je hoeft niet perse vrolijk en blij te doen, als je je zo voelt is dat mooi. Als dat er ( nog) niet is, is dat toch ook oke? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind suiker altijd prima @Lente, ben een slechte eter. Verder, tja, ik probeer maar weer fake till you make uit. Of ik nou van het één moe word of van het andere, maakt ook niet meer uit.

@smart tja joh, ik weet het ook allemaal niet. Er loopt nog half en half een traject, maar omdat ik daar weggelopen ben, ligt het ingewikkeld. Maar zomaar van tafel en schone lei kan blijkbaar ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het idee om nooit meer te drinken vind ik angstaanjagend. Het idee alleen al dat ik die uitweg afsnijd, roept een halve paniekaanval op. Een halve, ik weet best hoe een hele voelt en zo erg is het (nog) niet. Maar toch, vandaag heb ik niet gedronken en al is het nog vroeg, ik denk dat ik het nuchter houd vandaag. Niet omdat het me zo goed bevalt, dat niet, maar omdat het tot nu toe ook niets echt heeft opgelost. 

Vasthouden dat, vasthouden... Nu eerst een poosje naar bed om niet te slapen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je noemt het het afsnijden van een weg. Volgens mij is het meer een weg die langzaamaan dicht groeit met struikgewas. Je zou nog steeds die kant op kunnen maar heel langzaam gaat dat steeds lastiger, doordat de boel dicht groeit. Zo langzaam dat je het niet eens merkt. Totdat het op een moment helemaal begroeid is en je die kant inderdaad niet meer op kunt (hoera!). 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je noemde mij. Mogelijk op een al oudere re. van mij?

Wanneer je wat langer droog staat gaat het lonen Quinn.

Heb je VRIJ al eens gelezen? Misschien heb je een hardnekkig zelfbeeld... niet beroerd bedoeld trouwens... maar ik ben blij dat je in bewrging bent zeg maar

Good luck!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op je smiley nav m'n bericht van woensdag. Over mijn zelfbeeld heb je waarschijnlijk wel gelijk ja. Maar tegelijkertijd ben ik ook altijd erg overtuigd van mijn gelijk, dus dat zelfbeeld kan haast niet verkeerd zijn hè ;)

Vandaag komt de familie van vriendin hier en ik weet niet waarom. Zonder reden komen ze eigenlijk nooit, dus ik hoop dat ik geen verjaardag ben vergeten ofzo. Zou het kunnen vragen, maar dat is ook zo sneu. 

En vanavond met vriend uit eten in een van de lievelings restaurants. Best zin in, ware het niet dat ik al een week niks binnen kan houden. Ook maar afwachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En: hoe ging dat? Bleef het erin? (hoe kan zoiets nou... een week al??)
Dus, een lastig zelfbeeld... dat moet wel, tezamen met eigenwijsheid. Yep. Maar er zijn ergere dingen Quinn, zoals het niet omarmen ervan. Joh, ga maar eens achter jezelf staan! :P

Viel het familiebezoek mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt. Ben benieuwd hoe het gaat, wat de insteek wordt, zeg maar. 't Is in elk geval iemand die ik nog niet ken. Aan de ene kant wel prettig, want geen voorgeschiedenis, aan de andere kant kans dat het hele verhaal opnieuw doorgelicht moet worden. Zit ik niet op te wachten.

Nou ja, we zullen zien. Eerst maar wat thuis"werken".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei kruidenthee67:

'We zullen zien....'

Wat wil je zelf?

Het liefst? Helemaal niks meer. Geen gezeur, geen behandeling, geen gedonder en gedoe. Maar tegelijkertijd wil ik toch ook wel graag van de drank af, van de afhankelijkheid. En het één lijkt slecht zonder het ander te gaan.

4 uur geleden zei Lente:

Was je eerste indruk positief? Dat is het eerste belangrijke, denk ik. Een klik. 

Mwah, matig. 

Andersom vast ook trouwens.

bewerkt door Quinn
Toevoeging
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Quin, volgens mij draait het allemaal om 'bereidheid'. Het besluit nemen. En er dan ook voor gaan. Zoals op de dagdraad wordt gezegd 'dealen met alles wat er dan komt'. En ervoor gaan niet in strijd en weerstand, maar overgave. Ik lees een Quin, zoals je hier al eerder was. En dat mag...maar ik gun je wat anders. Je weet het volgens mij allemaal best, maar die stap echt zetten...en dat kan je alleen maar zelf. Een keer ga je de stap zetten...dat denk ik echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hi. Ik vind het lastig om hier, op het forum, te delen wat me bezighoudt momenteel. Niet het idee dat het hier op z'n plaats is. Depressieve gevoelens, maar die triggeren dan weer andere mensen hier. Drank, ja, ik drink, niet nu op dit moment, maar succesvol gestopt ben ik ook niet. Worstelingen voegen ook zo weinig toe. Steeds meer van hetzelfde, ben niet veranderd. Dealen met alles wat er komt als je niet meer verdooft. Ik wil niet dealen met alles dat er dan komt, het is me nu al veel te veel. Op de dagdraad schreef Jane over dat de buitenkant zo goed lijkt, dat het niet lijkt te kloppen als je het dan toch niet redt. Tenminste, zoiets schreef ze. En zo voelt het ook. Want ik heb alles. Prachtige, lieve partners. Gezonde, blije kinderen. Prima baan. Perfect plaatje, niks meer aan doen. En ik weet best wat er schort, wat er mis is met me, waarom het niet werkt. Maar alles wat daarna komt, maakt me zo ontzettend bang, dat ik het niet onder ogen durf te zien.

Nou ja, alsnog een triest relaas. Het zij zo.

Tl;dr het leven is * en op enig moment zal ik wel neervallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jij bent hier welkom Quinn. Hier kun je zijn wie je bent. 

Misschien  kun je dit eens aan je behandelaar laten lezen. http://www.chronischdepressief.nl/beloop--behandeling.html Men noemt het ook wel hoogfunctionerend depressief. Inderdaad aan de buitenkant lijkt alles op orde, van binnen is het een ander verhaal. Ik vraag me al een tijdje af of het voor jou niet beter is om verslavingszorg te vragen en je verleden niet meer verder op te rakelen. Misschien leren leven met een chronische ziekte (door jeugdtrauma’s veroorzaakte chronische depressie) en dat te rocken. Ofwel Quinn eigen te maken.

Dat advies past in mijn eigen straatje, en daarom is het heel subjectief. 

Ik heb ooit een half jaar een deeltijdtherapie in groepsverband gedaan, en kwam er nauwelijks nog levend uit. Ik eindigde in het ziekenhuis, dubbele longontsteking, ondervoed etc. Men vergaderde over mij en het dringende advies was dat ik mij kon laten opnemen. Ik kreeg terwijl ik daarover nadacht een droom waardoor ik besefte dat als ik fulltime in een kliniek zou komen ik daar eerst in stukjes gebroken zou raken en heel anders in elkaar gelijmd zou moeten worden. Ik werd er erg overstuur van wakker. En na de veiligheid van de kliniek zou ik daarna opnieuw moeten leren functioneren in de maatschappij.

Ik heb toen het besluit genomen om een behandeling te volgen om te leren hoe ik met de zaken die ik wél kan een leven te leiden.

Een andere keuze. Niet één waar de perfectionist in mij blij mee is.  Maar ik ben er soms tevreden over. En ik kan ALTIJD een lange neus naar het verleden trekken. 

Er zijn soms meer keuzes dan je denkt. Jij bent Quinn. Hoi Quinn :heart:

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor @Quinn:heart: en ook voor @Reacher :heart:

Hoewel ik zeer bekend ben met depressie weet ik niets zinnigs te zeggen. Alleen dit: hoewel ik nog steeds me lang niet altijd goed voel en soms verre van dat, is er iets veranderd. Ergens een weten dat het leven het waard is geleefd te worden, ook door mij. 

bewerkt door Lika
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt. @Harp natuurlijk heb je gelijk en is stoppen beter. Alleen de volgorde wil maar niet werken. Maar goed, vandaag een nieuwe kans.

@Reacher dank voor de link, ik neem hem straks mee naar de hv. Heftig verhaal, blij dat je nu zoveel beter gaat. 

@Francoise 52 hè? Dan heb ik nog een paar maanden. Zelfacceptatie is inderdaad een gruwel.

@Lika het leven waard om geleefd te worden, oef.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...