Spring naar bijdragen

Woensdag, 27 juli 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Lieve jowan, echt en niet echt... ze behoren beide tot de realiteit. Al helemaal op een virtueel (oefen) podium.

Laveren, schipperen, kunst- en vliegwerk, fantasie, inlevingsvermogen... dat maakt ons mensen, en al helemaal de herstellende verslaafden, tot

creatieve en empathische schepselen. Controle uit willen oefenen op wat wel en wat niet geloofd kan worden heeft mij

in het verleden ernstig beperkt in mijn objectiviteit.. Door het onmogelijke toch als mogelijk te zien ging een wereld voor me open.

In elk geval hoef ik me niet meer van de wereld af te sluiten als ik twijfels heb.

Een hogere macht is voor mij reëel geworden, in die zin dat ik niet weet of ie echt is, maar ik heb aangenomen dat

ie niet niet-echt hoeft te zijn. Daarmee is mijn geest opener geworden en toegankelijk voor óók het reële misschien(?) niet-echte.

 

Ook die zgn. "trollen" hebben hersens en vingers waarmee ze hier berichten typen. Als ze niet bestonden, stonden hier hun berichten niet.

Alles wat hier geschreven wordt maakt deel uit van de realiteit. Of het nou waar is of niet.

Achter elke waarheid schuilt een grotere waarheid, wordt wel gezegd.

Maar ook achter elke onwaarheid schuilt een waarheid..

Interessant toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Kohtje:  waarschijnlijk heb je gelijk. Ik wil het graag geloven. Het is voor mijn eigen bestwil dat ik even onderduik. Ik kan hier (nog) niet mee omgaan. En soms twijfel ik of ik "spelletjes" mee wil spelen omdat een ander me dat op legt.

Bovendien gaat mijn eigen nuchterheid en herstel me voor, dat staat op één.

Ik laat niet toe dat iets of iemand dat ook maar voor het minste in gevaar brengt.

 

Ik meld me af voor de dagpact, droog.

Ik ga zo naar een NA bijeenkomst en wens jullie een fijne avond.

Tot ziens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jowan, mag ik je nog één ding vragen?

(Ik ben nog niet binnen en de trollendiscussie begint alweer, vandaar)

Ik heb dit gegoogeld, klopt dat? Is dat een trol?

Een troll is een reaguurder die flamed en opgewonden wordt van de reacties die hij (of zij) teweeg brengt.

bewerkt door basta
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een oudgediende kan ook trollen Basta.

Jouw berichten geven geen enkele aanleiding om daar getrol in te zien.

 

O, dank je wel, sowhat!

En klopt het dus dat een trol iemand is die provoceert?

Ik dacht namelijk dat het iemand was die onder een valse naam een tweede forum-lid wordt.

Ach, weet je, wat kan het ook allemaal schelen. Als we maar lekker droog blijven. Half zes, code-rood...

Ik ga gauw naar de sportschool. Eet smakelijk allemaal!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je het mij zou vragen zou ik zeggen, als je twijfelt of je er sterk genoeg voor dan ben je dat waarschijnlijk nog niet, zou ook wel erg snel zijn al.

Ik vind het iig niet kinderachtig om niet mee te gaan, eerder verstandig!

 

Er komen nog meer gelegenheden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lars,

 

Moeilijk is het zeker. Je bent bezig een nieuw leven op te bouwen en

dat gaat niet zonder slag of stoot.

Je voelt je zo onzeker, dat is al haast een garantie op een foute afloop.

Ik zeg niet doen! Droogstaan gaat momenteel voor, absoluut.

 

Weet A je problematiek? Zo ja, dan kan je het met haar delen.

Meteen een goede mogelijkheid nader tot elkaar te komen.

Beetje wederzijds begrip zeg maar.

 

Later Lars, als je meer zelfvertrouwen hebt.

 

Dat is inderdaad het verstandigste. Dan kan je er ook meer ontspannen in staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het komt wel. Geduld hebben niet mijn sterkste kant. 

 

Met een beetje geduld, en dat begint echt te komen zoals je hieronder laat zien, komt dat geduld ook wel goed.

 

 

.... Ik ga ook verstandig zijn. Komen nog kansen genoeg. Nu niet mijn eigen glazen in gooien

........Geeft wel aan dat ik de tijd moet nemen. Bedankt voor de reacties. 

 

Ik wil inderdaad wel mijn best doen om nu een goede relatie op te bouwen. Eerst maar klein houden. Ook hier hebben we mogelijkheden om elkaar beter te leren kennen. 

 

Geduld en je koppie, ook al zit het in de wolken, wel zuiver en clean houden.. dat laatste doe je best goed, mits je maar in je

eigen goede bedoeling blijft geloven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou kom ik natuurlijk nog maar net kijken, en mis ik mogelijkerwijs een heel stuk achtergrond maar.. als ze wel naar de kermis gaan (en dus het risico nemen dat er iets gebeurt, wat ik me voor kan stellen in een grote, drukke mensenmassa).. is dan het 'de hond mag niet tegen de buik opspringen' niet gewoon één of ander smoesje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...