Spring naar bijdragen

Maandah 25 juli


Claartje

Aanbevolen berichten

Yasmin, buiten de AA zijn er nog de NA en de CA, die ook gebaseerd zijn op de 12 stappen zoals de AA. Ik weet niet waarom je niet naar de AA wilt, maar ik heb me laten vertellen dat er flinke verschillen zitten tussen de verschillende groepen. Ik ken mensen met een alcoholprobleem die ook NA en CA bezoeken.

 

Vooral in de randstad zijn nog Buitenveldert groepen en er zit er zelfs eentje middenin Zeeland, meen ik. Even op het internet zoeken. Dat schijnt weer een andere "formule" te zijn dan AA.

 

Ik meen te hebben gezien dat sommige instellingen voor verslavingszorg, net zoals Tactus, een vorm van zelfhulpgroep faciliteren. Misschien de moeite waard om de verslavingszorginstelling, die bij jou in de buurt actief is, eens te bevragen?

 

Ik ben wel benieuwd of je wat gaat vinden. Succes!

Bedankt voor je bericht. Wat is NA en CA? Die afkortingen zeggen me niets. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na staat voor Narcotics Anonymous en CA voor Cocain Anonymous.

Ik weet er niet veel vanaf Yasmin, er zijn hier frummers die deze groepen veel beter kennen. Voor zover ik weet maakt het eigenlijk niet veel uit, aan welk middel je zelf verslaafd bent. Alcohol. cannabis, cocaïne...noem maar op. In mijn zelfhulpgroep (Intact) hebben we ze allemaal, inclusief gokken. Er zijn heel veel overeenkomsten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een puike AA bijeenkomst gehad, midden in een wielercriterium.

Mooie afsluiter van een mooie dag.

 

Voor degeen die zelfhulpgroepen zoekt: groepen zijn over het algemeen autonoom en vrij hun bijeenkomst in te richten naar hun groepsgeweten. Daarom vind je ook erg veel verschillen. Bezoek zoveel mogelijk verschillende groepen en voel je thuis bij die je het beste past! En als reizen wat tijd en geld kost: ga eens na wat je actieve verslaving kostte.......

Als het te duur wordt: er zijn altijd groepsleden te vinden die je ophalen en thuisbrengen.

Een "eigen" groep voelt en werkt heel erg goed, is mijn eigen ervaring. Zeer zeker de moeite waard om even te zoeken en moeite voor te doen. Het is en blijft tenslotte een programma van actie.....

NA, CA, OA enzovoorts maakt in principe niets uit. Verslaving is een ziekte in je hoofd, niet het middel dat je gebruikt. Ik geef toe, een groep die "past bij je middel" maakt het wat toegankelijker.

 

Welterusten en ja: droog te kooi straks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet op het dagpact, maar wel al een paar dagen niets gedronken.

Of het er wat mee te maken heeft, weet ik niet, maar ik voel me vandaag eindelijk wat fitter en slaap ook beter.

Sprak vandaag iemand die dezelfde klachten heeft, maar dan erger, bijna haar hele vakantie is er door verpest, die was 5 weken.

 

Wat betreft Agnieta, ik ben onaangenaam getroffen, voel me voor de gek gehouden.

Netjes gezegd en dat is alles.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kan me nog niet afmelden, omdat ik nog een avond voor de boeg heb, maar ik heb tot nu al 3 lastige momenten overwonnen en heb nog niets gedronken. De dagen hiervoor (op gisteren na) allemaal momenten waarop ik een glas nam, die er vanzelf meer werden. Ik ga zo maar eens koken en dan is het ergste voorbij. 

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...