Spring naar bijdragen

Maandag 18 juli


Claartje

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Weer een nieuwe week, een nieuwe dag. 

De zon schijnt, de vogels hebben het hoorbaar naar hun zin. 

En er staan verse koffie en thee. 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg
 
Momentum niet op het dagpact? 
Nog niet helemaal wakker misschien? 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen.

 

Het beloofd weer een stralende dag te worden.

Parkieten staan al op het balkon.

(De hele buurt wakker te schetteren :P )

Nog steeds vrij.

Heerlijk hoor.

 

Lars

Eerst maar eens kijken hoe het appartement eruitziet dan, 

Kan je altijd nog beslissen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat hangt af van je discipline Lars

als jij met depressieve gevoelens toch blijft

gaan naar je behandelingen dan zou het kunnen lukken.

Als je jezelf kent als iemand met weinig discipline dan

zou ik het risico niet nemen.

Nu heb je een redelijk overzicht en zelfinzicht, en nu moet je besluiten nemen.

Straks als je er middenin zit overzie je het misschien niet meer.

Heb je een goede persoonlijk begeleider, die jou kent (en doorheeft) die je advies kan geven?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen.

Lars ik merkte aan mezelf dat het erg moeilijk was om te vertrekken uit het revalidatiecentrum. Ik denk dat hoe langer je ergens beschermd blijft, hoe moeilijker het is om weer zelfstandig te gaan wonen. En die angst is normaal, en verdwijnt meestal, als je jezelf kunt bewijzen dat je het leven aan kunt ook zonder alc. ;)  Maar het heeft z'n tijd nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

... Alleen het drinken is mijn grote angst. Ik vertrouw mezelf niet. Baal ik ontzettend van dat ik die zwakte blijf houden. Anderzijds als ik refusal blijf slikken onder toezicht moet het toch kunnen. Je weet niet wanneer er weer een appartement vrij komt. Ook op deze afdeling kan ik geen maanden blijven. Opname/crisis afdeling. Ik zal hoe dan ook naar een andere afdeling gaan. Zie ik ook niet zitten. De twijfel de onzekerheid is lastig. Ik hoop dat ik of wij snel tot een besluit komen. 

 

Je weet niet wanneer er weer een appartement vrij komt. Nee. Je weet wel dat je jezelf niet vertrouwt, dat refusal dat vertrouwen in jezelf

nog enigszins een schijngestalte kan geven.

Werken aan je zelfvertrouwen is misschien wel het allerbelangrijkste, de basis van een (al dan niet begeleid) zelfstandig wonen.

Als je jezelf niet vertrouwt ben je in geen enkele situatie "veilig" en blijf je kwetsbaar.

Als je in jezelf gelooft, als je écht niet meer wilt drinken, onder welke omstandigheden dan ook, ook als de zucht naar drank

schijnbaar onoverwinnelijk op je afkomt, kun je overwegen om zelfstandig (al dan niet begeleid) te gaan wonen met kans op succes.

 

Als je ervan overtuigd bent dat je elke (ook rotte) situatie aankan, gelooft in jezelf, gelooft dat het "goed" is zoals het is, als je in het

NU kunt accepteren dat NU niets anders is dat het beging van het vervolg, als je gelooft dat er altijd een vervolg is, en dat elk vervolg

weer een nieuw NU oplevert, pas als je jezelf nederig kunt opstellen naar de realiteit toe, pas als je accepteert, pas dan kun je

redelijk veilig "met losse handjes fietsen"..

 

Jij bent een gevolg van jouw handelen en jouw handelen komt voort uit wie/wat jij nu bent. Door jezelf te veranderen (je interpretatie

van alles om je heen) verander je je wereld.

 

Mij hielp/helpt:

Geef me Kalmte om te accepteren wat ik niet kán veranderen (m'n huidige situatie/omstandigheden zoals die is/zijn)

Moed om te veranderen wat ik kan veranderen (m'n idee van de wereld/mezelf en daarmee m'n toekomstige situatie)

en Wijsheid om tussen deze twee het verschil te weten..

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Geef me Kalmte om te accepteren wat ik niet kán veranderen (m'n huidige situatie/omstandigheden zoals die is/zijn)

Moed om te veranderen wat ik kan veranderen (m'n idee van de wereld/mezelf en daarmee m'n toekomstige situatie)

en Wijsheid om tussen deze twee het verschil te weten..

 

 

In de loop van de tijd hebben deze zinnen steeds meer inhoud voor me gekregen, zijn steeds belangrijker geworden. Ik heb er veel aan gehad en heb er nog steeds veel aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En maar weer door met de toestand rond mijn zoon, ombudsman, bezwaarschrift, telefoontjes, telefoontjes, telefoontjes. Zeer frustrerend allemaal. Gelukkig ben ik weer wat bijgetrokken in het weekend. Zo maar even wat ontspannends doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo, bezwaar is geschreven. Lekker ook wat zinsnedes gebruikt als 'kan mij niet aan de indruk onttrekken dat', 'vreemde gang van zaken', 'in heroverweging nemen' enzovoorts. Tja, als de mensen van de eigen organisatie me het telefoonnummer van de klachtencommissie gaan aanbieden, dan klopt er iets niet, hé? En dan ben ik niet te beroerd om.... voel me opeens een stuk beter :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

die 2 punten krijg je vast kado Lars

je bent idd meer dan een getal,

maar ze moeten nu eenmaal een meet-punt ijk/punt hebben

meten is weten immers (jaja)

zit je lekker in je vel als je die tests doet

haal je misschien wel 10 punten meer moet je maar aanvoeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...