Spring naar bijdragen

zaterdag 16 juli


Momentum

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Koffie en thee staan klaar. 

post-1140-0-39715400-1457161005_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-54836100-1460092413_thumb.jpg

 

Lars, wees trots op jezelf, op je eigen eerlijkheid. 

Een poosje geleden zou je zo'n dag nog weg zijn gegaan en gedronken hebben. 

Nu heb je het onder gezien en op tijd maatregelen getroffen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal,

 

Ontbijt en ochtendgym achter de rug.

Mijn douche loopt niet meer door.

Staat een hele laag water in de douchebak.

Bah, net in het weekeinde natuurlijk.

Zal maandag wel het ontstoppingsbedrijf aan de pas moeten komen.

 

Gedoe, trouwens weer in Turkije,

Wordt ook niet blij van het nieuws tegenwoordig

Ga het journaal maar uitzetten nu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben me gisteren in alle consternatie over de coup in Turkije vergeten af te melden.

Het ging weer net als de avond daarvoor, toen ik de TV uit wilde zetten om lekker in mijn boek door de Turkse schrijfster Elif Shafak verder te lezen, maar nog even zapte en midden in het drama in Turkije viel. Van lezen is niets meer gekomen.

Ongelooflijk zoals de door mensen gemaakte rampen zich opvolgen. Frankrijk krijgt de grootste portie.

Ik denk niet dat dit ooit nog over gaat, de wereld is te veel veranderd en geglobaliseerd.

Ik weet nog goed hoe mijn toenmalige vriend en ik verbijsterd naar een "life war" (Koeweit) zaten te kijken. Nu is dat gewoon, het komt gewoon de huiskamer binnen en dan ook nog eens vanuit allerlei buitenlandse zenders.

Enfin, ik ging nuchter mijn bed in en na weer lang en diep slapen, bleek de coup over en waren er bijna 200 mensenlevens  te betreuren.

Ik vraag me af wat het volgende drama zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is wel zo en vroeger zei ik dat ook wel eens, vooral als er een vliegtuig was neergestort en er allerlei soorten van rouw werden afgekondigd. Dat kun je met elkaar vergelijken, maar de laatste paar jaar is er toch wel iets veranderd. Er worden met opzet zo veel mogelijk mensen gedood, terwijl dat in het verkeer juist vermeden wordt.

Moet onwillekeurig aan die vrachtwagen in Nice denken, maar dat was geen verkeer.

Over de doden in de Middellandse Zee wordt m.i. veel te laconiek gedacht, dat zijn ook mensen en vaak kinderen.

Soms ben ik blij dat ik het grootste deel van mijn leven achter mij heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn moeder was op bezoek. Had rumbonen mee. Vond je altijd zo lekker. Kon haar niet aan het verstand brengen dat ik ze niet nemen kan. Toen ze weg was 1 seconde getwijfeld en toen snel naar verpleging gebracht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Lars, alcoholisme, verslaving in z'n algemeenheid, zijn begrippen die voor veel mensen, waaronder ook veel

verslaafden zelf, een heleboel schemerige, zo niet duistere hoeken en gaten bevatten. Ik snap er ook nog lang niet

altijd wat van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achejeetje Nadia.. op je tenen lopen is niet fijn en kan maar zo een oorzaak zijn om drank verleidelijk te maken.

Ik heb ook altijd het gevoel gehad op m'n tenen te moeten lopen. En dan nog op eieren ook.

Pas toen ik leerde dat ik het stevigst stond met de voeten plat op de grond (dat was en is een heel proces), was de verleiding om

te drinken aan het afnemen en verdween zelfs. In plaats van het in drank te zoeken, zoek ik het nu meer in oplossingen en acceptatie.

Om deze simpel klinkende maar o, zo ingewikkelde ommezwaai te kunnen maken heb ik wel hulp gehad. Ik had de ogen, oren en ervaringen

van anderen nodig om mijn eigen herstelproces perspectief te geven. Ik moest het wel zelf doen, maar niet alleen.

Ik had het vaak alleen geprobeerd, maar een verslaafde alleen is in slecht gezelschap, die heeft altijd z'n middel als "redder in nood".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oeps, heb mezelf niet eens op het dagpact gezet vandaag

Zal ik meteen even doen, zal ik jou meteen er even bijzetten Nadia, is dat goed?

(jij lag natuurlijk nog te pitten vanochtend) ;)

 

Dagpact;

Momentum

Claartje

Lars

Spirit

Lidia

Rapilos

Nadia

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lars, jammer dat je geen begrip krijgt. Ik hoop echter voor je dat dat geen reden voor jou is om te gaan drinken. Zij hoeft het ook niet te begrijpen. Als jij maar snapt hoe het in elkaar steekt. En ja, rumbonen kunnen gevaarlijk zijn, het triggert de zucht naar alcohol.

 

Voor begrip kun je ook gelijkgestemden zoeken, zoals hier op het forum. Die begrijpen het wel. Take care

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik wist dat ik teveel hooi op mijn vork had, maar wilde pr se 100% aan het werk, deze laatste paar weken. Toen kwam er nog een fiks probleem van mijn jongste bij waar ik keihard achteraan moest voordat de school dichtging.

Maar nu vakantie, er is echt een last van me afgevallen.

Het is natuurlijk niet zoals het hoort, maar echt heel veel spijt heb ik er ook niet van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...