Spring naar bijdragen

Terug van weggeweest

Sita2

Aanbevolen berichten

Jullie zijn lief én hebben natuurlijk gelijk. M.n. m.b.t. mijn kinderen. Ik vind het vreselijk.... En toch verzaak ik.

Ik heb mijn vriendin dus voor het eerst in vertrouwen genomen. Niet ''all the way'' maar wel dat ik vlucht in de drank.

bewerkt door SvDolphin
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei lady jane:

en als je het daar niet denkt te gaan redden meis, kom dat naar Nederland terug, daar is vast meer steun voor je, en herstel je misschien beter. Is dat nu een optie voor je?

Dat is dus een van mijn oplossingen. Terugkomen met jongste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het altijd alleen gedaan/ moeten doen. Ik heb ook al meerdere keren hulp ingeroepen voor mezelf, mijn eigen (ouderlijke) gezin, voor mezelf en mijn partner. Wat gaat een professional mij nu nog vertellen wat ik al niet weet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn ervaring is dat het praten met iemand tot nieuwe inzichten kan leiden. Door je hardop uit te spreken raak je soms opeens de kern. Maar hoe dat voor jou werkt weet je zelf natuurlijk het allerbeste. 

Wat een enorm lastige situatie waar je in zit. Een gesprek met een advocaat. Dat klinkt alsof je al een heel eind op weg bent naar een keuze. Take care. Luister naar jezelf. Dat is belangrijk, :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijsheid gewenst Sita.

Ik begrijp dat veel ervaring met hulpverlening het idee ontstaat dat ze je niks te bieden hebben.  

Vergelijk het even met stoppen met drank: ik weet heus wel met mijn verstand hoe het allemaal zit, en toch gaat het telkens mis. Nu met meer hulp, van professionals en ervaringsdeskundigen heb ik goede hoop dat het gaat lukken.  Zelf zie je het vaak maar vanuit één standpunt. Een ander ding is dat je met drank op het nog eens anders ziet. En misschien impulsieve beslissingen neemt die achteraf gezien niet handig zijn. Sorry, Sita, dat kan ik niet mooier maken :blush:

Goed dat je je vriendin in vertrouwen neemt.  'All the way' hoeft niet...stap voor stap of tot hier. Weet natuurlijk niet hoe ze reageerde, maar heb je er wat aan, in de zin van dat het je oplucht, of dat ze je kan steunen? 

Het is complex. En ik heb verder geen idee wat wijsheid is in jouw situatie. Probeer nuchter te blijven, of in ieder geval zo min mogelijk te drinken...en toch hulp inschakelen? Je hoeft niet alles alleen te doen, echt niet. Hou je taai....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met tranen in mijn ogen lees ik jullie berichten. Ik weet in ieder geval een ding zeker, namelijk dat de drank eruit moet, misschien eerst (veel) minder en dan eruit. Hoe ik dat voor elkaar ga krijgen weet ik niet. Ik zou in ieder geval vandaag heel graag niet drinken. Als de kinderen naar school zijn, ga ik weer slapen zolang als ik wil. Ik heb zulke rotnachten. Mijn vriendin maakt lange dagen in NL dus haar regelmatig bellen wordt lastig. Het was idd fijn om het toch met iemand te delen hoe eng ook. Ze veroordeelde me niet, begreep mijn vlucht en raadde me aan de fles te laten staan:blush:

Sita

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sita, dat is een wijs besluit. Bekijk het per dag, per dagdeel, of zelfs per uur...ik kan niet beoordelen of minderen voor jou werkt. Mijn ervaring is, eenmaal de eerste slok is de rem eraf. Er zijn best veel tips hier te vinden. In ieder geval zorgen dat je voldoende eet en drinkt, geen honger en dorst hebt. Afleiding kan helpen..of juist de trek heel bewust waarnemen, uitzitten? Patronen veranderen, op momenten dat je meestal begint iets anders gaan doen? Situaties vermijden? Contact hebben, met ervaringsdeskundigen is ook heel helpend...iemand van het forum die je zou kunnen appen? Hier schrijven dat je het moeilijk hebt?En als dat 100 keer is, gewoon honderd keer benoemen. Niemand die je veroordeelt...we begrijpen het allemaal. Ik hoop zo voor je dat het je lukt...en niet te ver vooruit kijken.  Vandaag...nu. 

En ben lief voor jezelf :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je Kruidenthee. Ja, dat probeer ik. Net met een douche, nu met geen haast terwijl ik van alles moet. Het slapen lukte niet meer helaas. Ik probeer na te denken over de situatie, op een rustigere manier dan de dagen ervoor. Lukt soms, daarna weer die enorme pijn en verdriet, dan lichte paniek, en zo verder. Ik ga zo een lijstje maken wat ik echt moet doen en dat punt voor punt schools afwerken.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wow die raakt Reacher. Dank je. Niet voor niets ingelogd. Ik heb erg veel trek. Heel de dag inderdaad uitgesteld, dingen ondernomen in rust, veel gedaan gekregen. Zelfs iets leuks met de kinderen. Maar man komt onverwachts eerder terug voor mij, ons. Ik ben in de war.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de war is okay. Voor nu. Drinken niet. Dat helpt niet. Maar dat weet je.... Trek hebben is logisch. Misschien kun je jezelf afleiden? 

In de war wordt wel weer 'uit' de war. Tijd helpt. Je gaat het weten. Blijf bij je kern. :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hai Lika, begrijp niet goed wat je bedoelt, maar ik heb geen tijd.... Man komt onverwachts vanavond thuis, om te praten, voor mij, om ons. Ik ben in de war, ik weet niet wat te zeggen wat te doen. Moet ik het de kans geven, wil ik het de kans geven? Vragen die ik niet zo kan beantwoorden. Ik heb nog steeds niet gedronken, maar vrees nu tot en met vannacht. Ik wil niet dronken worden of zijn, maar snak wel naar een beetje ontspanning.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Och Sita, wat beroerd allemaal.
Mijn ervaring is dat dergelijke panieksituaties met alcohol erbij echt verzanden in nog meer hopeloosheid.
En dan kijk je over een jaar terug en snap je nog nauwelijks het hoe en waarom ervan. Heel erg shit.

Mogelijk is er veel tijd nodig: en het echte afkicken van het drinken; minstens erg-erg minderen. Je hele mindset ligt overhoop toch?
Daar is echt veel tijd voor nodig.

Doe alsjeblieft niets overhaast!

Mijn pb staat open.

En weet: alles gaat over en voorbij. Maar het is fijn wanneer je er met oprechte keuzes en een helder hoofd bij was!
Dat je op enig moment kunt zeggen: het was goed!

Veel sterkte. Geen rare mooves maken..... kalmte meid. Veel sterkte!! :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank. Ik ben droog gebleven. We hebben wel even gepraat, maar we waren allebei doodop en dus vandaag verder. Hij luistert en hoort me. Dat vind ik al heel wat.
Ik doe geen rare onverwachte moves, zeker niet. Ik geef het wat meer tijd. Misschien bedoelde Lika dat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...