Spring naar bijdragen

zondag 26 juni


Momentum

Aanbevolen berichten

Ik ben een keer naar een lezing geweest over non dualisme ( of iets in die trend) en verslavingen. Daar was een discussie of je een alcoholist/ verslaafde in een hoek moest zetten en veroordelen om wat ze allemaal deden met zichzelf en andere of juist luisteren. Daar doet me dit aan denken. Ik hou niet zo van de eerste benadering.

 

Je kunt het noemen hoe je wilt, maar ruiken en snuiven (ruukuh en snuuvuh) gaat zeker dik voor de taal uit!

En ik ben ook he-le-maal klaar met al die aanmatigende bombast.

 

Deoveralaanruikende

bewerkt door haddock
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is dan geheel wederzijds Urania dat ik je bemoeienis niet waardeer.

Ervaringsdeskundigheid het zal allemaal wel maar zodra je gaat vergelijken en beweert .... meer dan jij dan ga je in mijn ogen een brug te ver. Hoe zou jij je voelen als mensen om je heen beweren meer verstand te hebben van je depressie dan jijzelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eens met Fruitvlieg... Je zal maar zulke ideeën hebben en echt nergens ze kunnen delen!

 

Die kan je op zat plekken delen zoals 113online of stichting Einder.  Dat is gisteren door een ander forumlid en mij geadviseerd om dan contact op te nemen 113online, die mensen kunnen er wat mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En verder wens ik Hannah1 en Lady Jane en andere betrokkenen veel sterkte met dit intens treurige nieuws!! 

 

Ik ben het totaal oneens met die berichten van Hannah 1 over die vla en poeder, want vind dat compleet ongepast en ook heel confronterend door gebeurtenissen van vroeger, maar dit vind ik daar totaal los van staan en heel erg rot voor alle  betrokkenen. Heel veel sterkte en kracht met de verwerking!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En nog steeds weet ik niet over wie het gaat, of het wel waar is, wat "vla met poeder" betekent, en zo nog een hoop dingen meer.

 

Een forum AdB:  ik heb vandaag aan mijn herstel gewerkt door vanochtend een NA bijeenkomst te bezoeken waar ik weer een aantal zaken geleerd heb en anderen heb kunnen inspireren.

Verder heb ik een hele poos aan stap 10 geschreven, met fellows gebeld en gebeden.

Alhoewel ik me niet aangemeld heb voor de dagpact kan k toch ter steun vermelden dat ik zo meteen nuchter de dag af sluit en te kooi ga. Blij dat ik de keuze heb (en maak) om niet meer te drinken.

Welterusten.

 

PS: Ik heb het vermoeden dat als ik alleen hier de dagdraad lees, ik een hoop communicatie via andere kanalen mis: PB's, andere chatboxen, WhatsApp en andere programma's, feestboek om er maar een paar te noemen.

Als dat zo is, wordt dat op termijn voor mij een reden om hier af te haken. Ik zou dan reageren als een kip zonder kop: anderen weten immers veel meer dan ik. Dat voelt allerminst prettig.

Dat ligt niet aan degenen die uitgebreid allerlei kanalen vol-communiceren, maar helemaal aan mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die kan je op zat plekken delen zoals 113online of stichting Einder.  Dat is gisteren door een ander forumlid en mij geadviseerd om dan contact op te nemen 113online, die mensen kunnen er wat mee.

 

Dat weet ik en ik weet ook wat de oproep om suïcide te plegen doet met omstanders. Ik heb het vorig jaar bij een goede vriendin meegemaakt in meerdere van dat soort opmerkingen over poeder middelen/ trein...... opmerkingen, huis opengebroken door politie, verschijnen op burgernet, gesprek met crisisdienst psychiatrie waar ik bij was, 112 moeten bellen toen ik haar gedrogeerd aan de telefoon had. Maanden lang zat ik toch wel 1 tot meerdere keren per week in angst. Na die keer 112 bellen heb ik contact verbroken met haar.

 

Ik deel de mening zoals Gypsy het gisteren schreef, suïcide mag overal besproken worden, ook op de dagdraad maar een oproep dat je ter plekke de daad bij het woord gaat voegen vind ik niet dat je mensen mee moet opzadelen. Lady Jane schreef gisteren een mooi stuk over; drank depressie en gedachten aan suïcide......Bij mij is het ook herkenning waarom het mij zo aan het hart gaat. Ook wel in de auto gezeten met het idee als ik nu dat viaduct raak.....of hier nu spring dan is alles over. In heel eenzame buien bedacht ik mij dat soort dingen en gelukkig deed ik het nooit uitvoeren.

 

Maar iemand mag van mij er wel over schrijven. Helaas is die zwarte pagina ook verslavingsgedrag. En idd 113, huisarts, stichting de Einder......die zijn er niet voor niets. Gelukkig hebben we dit in dit land.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah en Lady Jane :rose::heart:  Sterkte met het verlies van een forum lid. Ik weet niet wie het is maar het idee dat iemand in herstel van verslaving zo eindigt terwijl het doel is erbovenop te komen, vind ik heel triest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat weet ik en ik weet ook wat de oproep om suïcide te plegen doet met omstanders. Ik heb het vorig jaar bij een goede vriendin meegemaakt in meerdere van dat soort opmerkingen over poeder middelen/ trein...... opmerkingen, huis opengebroken door politie, verschijnen op burgernet, gesprek met crisisdienst psychiatrie waar ik bij was, 112 moeten bellen toen ik haar gedrogeerd aan de telefoon had. Maanden lang zat ik toch wel 1 tot meerdere keren per week in angst. Na die keer 112 bellen heb ik contact verbroken met haar.

 

Ik deel de mening zoals Gypsy het gisteren schreef, suïcide mag overal besproken worden, ook op de dagdraad maar een oproep dat je ter plekke de daad bij het woord gaat voegen vind ik niet dat je mensen mee moet opzadelen. Lady Jane schreef gisteren een mooi stuk over; drank depressie en gedachten aan suïcide......Bij mij is het ook herkenning waarom het mij zo aan het hart gaat. Ook wel in de auto gezeten met het idee als ik nu dat viaduct raak.....of hier nu spring dan is alles over. In heel eenzame buien bedacht ik mij dat soort dingen en gelukkig deed ik het nooit uitvoeren.

 

Maar iemand mag van mij er wel over schrijven. Helaas is die zwarte pagina ook verslavingsgedrag. En idd 113, huisarts, stichting de Einder......die zijn er niet voor niets. Gelukkig hebben we dit in dit land.

 

Ik deel die mening niet en vind niet dat er altijd en overal besproken mag worden. Maar andere vinden van wel en ik denk ook niet dat we er uit komen en het beter is dat er een compromis gevonden wordt. Een eigen deel van het forum, een eigen draadje of de berichten in een spoiler plaatsen. Dan heeft iemand een keuze of deze die wil lezen of niet. Nu staat het lukraak in een draadje en heb je sowieso de eerste zin al gelezen. Plaats je het in een spoiler dan heb je dat niet en is iedereen bij.  Degene kan er over praten, de anderen vinden er herkenning in en degenen die het niet willen lezen hebben dan ook de keuze. lijkt me een prima oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

PS: Ik heb het vermoeden dat als ik alleen hier de dagdraad lees, ik een hoop communicatie via andere kanalen mis: PB's, andere chatboxen, WhatsApp en andere programma's, feestboek om er maar een paar te noemen.

Als dat zo is, wordt dat op termijn voor mij een reden om hier af te haken. Ik zou dan reageren als een kip zonder kop: anderen weten immers veel meer dan ik. Dat voelt allerminst prettig.

Dat ligt niet aan degenen die uitgebreid allerlei kanalen vol-communiceren, maar helemaal aan mij.

 

Dat is zeker zo, maar laat ze toch lekker roddelen, 'n mens z'n lust......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het met je eens Gipsy, ook ik heb onder andere borderline. Functioneer prima.

En verder weet ik nog steeds niet wie er nou overleden is. Ik kom hier nu

zo'n 5 jaar, wil toch graag weten wie...Om nou zomaar zo'n bericht neer te zetten,

ik zit hier echt mee...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...