Spring naar bijdragen

1 juni

Aanbevolen berichten

Goedemorgen

Mijn zusje is gisteren onverwachts overleden. Ik ben helemaal kapot van verdriet. Ze was niet alleen mijn zusje maar ook mijn allerbeste vriendin.

Mis haar zo.

Dat is een hele goede reden om te gaan drinken. Het verdriet niet meer voelen, vluchten, verdoven. Maar dat is natuurlijk klinkklare onzin.

Drank zou het nu alleen maar erger maken.

Ondanks dat ik al op het weekpact sta sluit ik me vandaag ook aan op het dagpact. Niet omdat ik van plan ben om te gaan drinken maar om me wat minder alleen te voelen. En je weet het maar nooit.

Dagpact:

Momentum

Rosa

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gecondoleerd Rosa en sterkte. Bedankt voor de felicitaties. Het gevoel van trots en blij zijn kan ik niet omschrijven. Vandaag ga ik mijn kleindochter ontmoeten. 

Dagpact:

Momentum

Rosa

Lars

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier om de hoek zit een verslaafdenopvang. Elke ochtend loopt er een (wat ik denk) echtpaar door mijn straatje. Gearmd op weg naar de winkels.

Ik kom ze daar ook wel tegen, op een bankje in de zon. 9.15 en ik zie ze net terugkomen, hij met een sixpack, zij met een grote schoudertas.

Ik word daar zo triest van.

En ook ergens wel dankbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanacht slecht geslapen. Een drank droom. Ik droomde dat ik een glas wijn nam ergens en dat heel legitiem vond.

Daarna kocht ik een fles en het kon mij niks schelen, ondanks dat het eerste glas  heel vies was greep de verslaving meteen mijn vrije wil.

Ik werd er beroerd wakker van, blij dat het maar een droom was.

De droom vertelde mij dus eigenlijk; ookal neem je een eerste glas en smaakt het niet, de drank zal je meteen overnemen :(

Even een reminder van mijn brein :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah misschien ga ik iets helemaal verkeerds zeggen. Ook ik ben iemand die terug vallen heeft. Ik ben daar wel eerlijk over. Zou niet weten waarom niet. Misschien kun je het niet eens een terugval noemen. Paar dagen droog en ik begin weer. Afgelopen zaterdag is het mis gegaan. Ben opgenomen op een crisisplaats. Drinken en andere problematiek erbij. Reden daarvan is drinken wil me daar verder niet over uit wijden doet er ook niet toe. Vorige week is andere hulp besproken. Op deze manier als het nu gaat red ik het niet. Ze kwamen met een voorstel waar ik me niet in kon vinden. We zijn nu in gesprek geweest en tot een oplossing gekomen waar we van beide kanten achter staan. Het licht gezien misschien geld dat voor velen van hier. jowan omschreef het gisteren mooi. Misschien zijn het twee verschillende werelden. De gestopten en de groep die nog niet gestopt is of terugvallen heeft. Voor nu let op ik praat over nu heb ik gisteren misschien wel het licht gezien. Ik kreeg foto's van mijn kleindochter en er kwam een gevoel in mij op. Nu is het klaar nu ga je vechten. Ik was op slag verliefd op een klein mensje. Had je me dat 2 weken geleden verteld had ik je niet geloofd. Ik wil haar groot zien worden. Ik wil dat ze me later herinnert als een opa die nuchter door het leven gaat. Nu moet ik het waar maken. Dit gevoel vasthouden. Gisteravond hebben we een foto uitgeprint. Vannacht regelmatig wakker en kijken naar de foto. Ik voel rust of berusting. Ik begrijp denk ik je wanhoop en je frustratie. Probeer er hier uit te halen wat voor jou belangrijk is. Ik probeer dat ook. Ik kom hier voor mezelf wat anderen er ook van denken. Je wilt niet weten hoe vaak ik gedacht heb jullie hebben makkelijk kletsen. Jullie voelen niet wat ik voel. Dat voelt ook niemand. Een ieder hier heeft zijn of haar eigen verhaal. Ik denk dat we blij moeten zijn met de lang gestopten op het forum. Blij met de tijd die ze investeren om hun verhaal te doen. Hun ervaringen te delen. Ik hou me steeds vast aan een uitspraak die iemand deed toen ik hier net op het forum kwam. Je bent niet raar. Je bent geen loser. Je bent niet anders dan ik. Wees trots op jezelf. Dat trots zijn kan ik vaak niet. Voel me vaak wel een loser. Toch herhaal ik de woorden vaak voor mezelf. Ik ben niet de enige die een lange weg aflegt. Een lange weg die misschien nooit ophoud. Mijn 5 dagen crisis zitten erop. Ik ga vanmiddag naar huis. Voor ik naar huis ga mijn kleindochter bewonderen. Deze dagen hebben me goed gedaan. Even een time out. Batterij opladen om verder te gaan. Ik hoop dat jij ook het forum kan en wil gaan gebruiken als steun. Je bent het waard. Je bent geen loser je bent net als ik net als ieder ander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Rosa: wat een klap. Heel veel sterkte ermee. En wees over een tijdje dankbaar dat je een zus had die ook je beste vriendin was. Mijn eigen broer heb ik de afgelopen twee jaar 1x gezien terwijl hij niet ver weg woont, dat is ook waardeloos (maar wel gedeeltelijk mijn keuze).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Twee uitersten van het leven lees ik hier vandaag.... het nieuwe leven van kleindochter van Lars. Gefeliciteerd Lars en een mooie post heb je geplaatst.

Daarnaast het droevige nieuws van het overlijden van de zus van Rosa, wat moet dit moeilijk zijn voor je. Heel veel sterkte en gecondoleerd. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...