Spring naar bijdragen

Woensdag 6 april


rosa45

Aanbevolen berichten

Sinds ik nuchter leef raak ik nogal eens verward door de omgang met mensen omdat ik soms dingen oppik die niet stroken met het gedrag. Dertig jaar geleden, tijdens mijn pubertijd, worstelde ik daar hevig mee. Uiteindelijk ben ik gedesillussioneerd in een zelfgekozen isolement geraakt ten opzichte van 'iedereen', omdat ik niet aan 'poppenkast' kan doen. Mijn openheid is mijn kwetsbaarheid, maar nadat ik alsnog opstond van 'de bodem van de rots' leer ik het te benutten als een kracht. Waarbij niet alleen mijn eigenbelang geldt...

 

Sinds ik nuchter leef ben ik noodgedwongen mezelf een andere houding aan het aanmeten. Ik ben voorzichtiger geworden, geloof niet iedereen meer - niet op basis van woorden alleen. Gedrag vormt een meer betrouwbare pijler, daar bouw ik op. Daarom neem ik zorgvuldigheid van handelen serieus.

 

Mij is opgevallen dat verslaafden doorgaans bijzonder hooggevoelig zijn. Dat heeft niet alleen te maken met 'lange tenen' maar ook met verward raken door tegenstrijdige signalen: wat je voelt klopt dan niet met wat je (visueel) waarneemt. Daar ben ik vast niet de enige mee.

 

Dat neemt niet weg dat vertrouwen een groot goed blijven 'moet'.
Ik wens forumschrijvers een waardevolle les uit deze teleurstellende leerschool (zie draadje guest-Lars) toe.

 

Heb een fijne dag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou ik weet het nu niet meer hoor. Op het moment dat ik mijn nieuwe medicatie ingenomen heb, gaat het met Puck ook beter. Ze is wat alerter en ligt niet meer zo treurig maar is er meer bij.

Ik ben er van overtuigd dat dieren zo goed aan voelen hoe het baasje zich voelt. Onvoorstelbaar. Niet dat ik al een jubelstemming heb hoor maar Puck is wat beter. En dat voelt als een grote zorg minder. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

 

Watsgeburt?

 

Urania, hoe gevoelig een mens ook is/jij ... keer je niet van de ander weg.

Er boven gaan staan, het is volgens mij een vorm van weerstand tegen (mee-leven?)

en dat werkt tegen jezelf.

Liefde is herkenning is mededogen.

 

Maar goed...

ik begrijp dat er wederom een nieuw evenwicht gevonden  moet worden hier op het forum.

Het is zoals het is...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Bol, en dan stuur ik nog een paar zonnestraaltjes jouw kant op.... 
Maar zonder gekheid, reken maar dat honden haarfijn aanvoelen hoe jij je voelt hoor. 

Ze weten het vaak al voor jij het zelf weet. 

 

Schitterend verhaal Fleurtje van die wc's.... zie het helemaal voor me.... 

Maarru...... niet alle hollanders zijn krenterig hoor... net zoals niet alle belgen dom zijn. 

Alhoewel..... icon_funny.gif

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Harry heeft hier trouwens iets nieuws...

 

Krijgt een kluifje, gaat de tuin in, graaft een heel groot gat, nadat de plantjes op een werkelijke bizarre manier zijn verwijderd

 

en met groot gat bedoel ik bijna in China.

 

Daar legt hij zijn kluifje in en begraaft het weer met zijn pootjes en laatste beetje met zijn snuitje.

 

Uurtje later komt hij binnen met weer zijn kluifje, opgegraven en vol trots kauwend op kluifje met zand.

 

Dit alles tijdens regen , schept redelijke frustratie na het schoonmaken van vloer.....

 

Wist niet dat ook honden dit deden, dacht alleen vogels en wilde dieren, maar goed  Harry is wild.. :face-icon-small-shocked:

 

https://youtu.be/MsW8rXPcnM0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dieren blijven fascineren...

 

Had wel vroeger met Charlie de Spaniel, die kreeg dan brokjes en deed zoveel mogelijk in zijn bekkie

 

ging naar achterin in de tuin waar gras ligt en legde de brokjes op het gras.

 

Ging dan naar binnen om zijn bakje leg te eten en vloog vervolgens richting achtertuin voor het voorgelegde toetje, bizar.

 

:D

 

Waren allen mensen maar hond..... ;)

 

https://youtu.be/MsW8rXPcnM0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag,

 

Watsgeburt?

 

Urania, hoe gevoelig een mens ook is/jij ... keer je niet van de ander weg.

Er boven gaan staan, het is volgens mij een vorm van weerstand tegen (mee-leven?)

en dat werkt tegen jezelf.

Liefde is herkenning is mededogen.

 

Maar goed...

ik begrijp dat er wederom een nieuw evenwicht gevonden  moet worden hier op het forum.

Het is zoals het is...

 

Toch wil ik even reageren op je schrijven Smart. Waaruit maak jij op dat ik ergens boven ga staan?

Daarbij, wat liefde is... is niet dogmatisch vast te stellen.

Nieuwsgierigheid naar de ander, oprechte interesse tonen in een ander, is iets heel anders dan overal even kort een mening of een standpunt tegenaan gooien. Dat mag, maar mag ik me daarvan distantiëren wanneer dat niet goed voelt voor mij?

 

Sinds ik nuchter leef bevrijd ik me van alle dogmatisch denken. 

 

Ik keer me niet meer van mensen af maar laveer daar op mijn eigen kompas (integriteit) doorheen. Daarbij draag ik vriendelijkheid hoog in het vaandel. Dat kun je een boeddhistische grondslag noemen, maar zelfs dat gaat voorbij aan het levensconstruct dat ik bouw sinds ik nuchter leef.

Dat woorden daarbij voor verwarring zorgen lijkt mij duidelijk.

 

Wat vinden jullie van de Panama-papers overigens?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan krijgen ze gewoon teveel lekkers Toine. Verder alles wel goed met je guppie? Jopie heeft zich uit laten schrijven op het forum.

Ja dieren voelen mensen al aan voordat ze het zelf doen. Daarom voel ik me best wel schuldig maar ik zeg zo vaak tegen haar dat ik er niets aan kan doen en dat het allemaal beter wordt. In ieder geval heeft ze niet meer van die hele grote ogen maar staan nu best lekker ontspannen. Komt goed. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Panama-papers, toch niet verbaasd, hoop ik...( geen vraag )

 

Zolang mens en geld bestaat, zijn er panama-papers.

 

Wat betreft boven staan, wanneer je een mening geeft en het antwoord bevalt niet echt, niet reageren.

 

Kort maar krachtig, anders krijg je een eeuwig, ja maar dit en ja maar zo....

 

Mijn god ben scherp vandaag hi hi..

 

Ga plantjes kopen voor de tuin en doe net alsof deze heel lang zullen leven, voel me bijna een beul.. :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bolletje, ik heb zelf geen hond, ook nooit gehad, maar een vriendin van mij wel.

Die vriendin moest geopereerd worden en daarom ging haar hondje een paar dagen uit logeren, dat had ze wel vaker gedaan. Ze ging naar iemand die ze goed kende en die haar ook goed kende.

Maar wat gebeurde er: vanaf het moment dat ze er was wilde ze niet eten, niet spelen, niet naar buiten, niets.

Radeloos werd die oppas ervan.

En opeens! Opeens was het over en wilde ze weer alles.

Later bleek dat op het moment te zijn dat de operatie achter de rug was.

Liefde op afstand, in een andere stad.

Ongelofelijk toch?

Nu ga ik sporten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik schrijf niet meer op de dagdraad. Iig niet over serieuze dingen. Het is gisteren goed uit de hand gelopen. Wil verder niet uitwijden hoe en wat. Jullie kunnen er toch niks mee. Bedankt voor jullie hulp

; :heart:

.... Geen ondersteuning dan? Wij weten wat het is 'als t uit de hand loopt'.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...