Spring naar bijdragen

wie drinkt er alleen nog in het weekend en wat zijn jullie ervaringen hiermee?


klontje

Aanbevolen berichten

Hoi, ben heel benieuwd naar het bovenstaande. Ik wil zelf door de week geen alcohol meer drinken. Maar zaterdag en zondag toch wel een biertje willen pakken. Wat is jullie ervaring hiermee?

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi MijnGerrit, ik snap precies wat je bedoeld. Maar toch hoop ik dat mij dit gaat lukken. Ik probeer het gewoon en mocht het niet lukken dan maar helemaal stoppen. Makkelijker gezegd dan gedaan. Maar met dit forum en de hulp van tatus heb ik goede hoop.

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja sorry moppie voor mij geldt het zelfde.

Ik kan het ook niet

Alles of niks

Mijn omgeving ( blijkbaar nergens last van ) vond dat irritant. " je kan toch gewoon zeggen : dan wel en dan niet ? "

Nee dus

Ik heb me lang geschaamd maar nu ben ik blij en opgelucht dat ik niet drink

Het was zo'n gedoe :

Zoals Gerrit al zegt.

Het begrip weekend was zeer rekbaar en zeker met wisselende diensten

Want dan had ik opeens op dinsdag weekend ...

Eigenlijk had ik elke dag weekend wat drinken betreft

Nu is dat klaar en geeft rust :

Vandaag neem ik de eerste niet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier een zelfde soort verhaal, Moppie1967. Weekenden werden feestdagen als ik mocht drinken. En als weekenden feestdagen waren,

waarom dan niet alle feestdagen zoals kerst, paas, pinkster, hemelvaartsdag.. noem maar op. Niet veel later werden

de niet-drinkdagen zo on-feestelijk dat ik ze, om ze aangenaam te maken, tot feestdagen ging maken door te drinken.

Zo werd al vrij snel elke dag weer een "feest"dag.. een dag geen feestdag is een dag niet geleefd.. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb nooit geprobeerd om alleen in de weekenden en feestdagen te drinken omdat ik weet dat dat me niet gaat lukken. 

Als het me al niet lukt om het bij ééntje te houden, hoe wil ik dan alleen de weekenden of de feestdagen drinken. Ik zou mezelf voor de gek houden. Nee ik kies voor helemaal stoppen. Veel makkelijker dan er af en toe één of twee te drinken.

Dat zal misschien de eerste paar keer goed gaan en dan komt dat stemmetje toch weer om de hoek kijken. "Zie je wel je kan het, dus kan je het ook bij 3-4-5-6-7- enz. en voor ik het weet ben ik weer iedere dag aan het drinken, met alle gevolgen van dien. ;)

Misschien zou je eerst eens kunnen beginnen om een half jaar helemaal zonder alc. te doen kijk maar eens of dat je lukt en of dat dat je makkelijk af gaat, en daarna kun je jezelf af vragen of je nog wel wilt drinken. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we deden allemaal ons best Moppie

ik ken je niet

maar ik zou mijn geld niet zetten op je

en dat is beslist niet persoonlijk bedoeld.

Maar de professionele hulpverlening raadt aan

idd wat Bol zegt eerst langdurig te stoppen

liefst een jaar

wil je een beetje kans hebben te kunnen minderen

als je dat dan nog wilt.

Je mag je oprecht afvragen wat jou doet denken

de uitzondering te zijn op de regel

waarom het jou wel zou lukken en mij bijv. niet.

Dit is een serieuze vraag hoor

(en ja ik ben ook eigenwijs geweest, zou wel even laten zien,

zou bewijzen dat ik het kon, ben sterk, enz enz enz)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Elk mens is anders en zo ook hun manier van verslaafd zijn. Het zou kunnen dat ik geestelijk sterker ben om dit wel vol te houden.Daarnaast vind ik het jammer dat er soms zo negatief en bemoederend wordt gereageerd. We zijn allemaal volwassen. De een wil stoppen en de ander minderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zullen we afspreken dat je hier over een jaar nog schrijft Moppie,

dan kunnen we je volgen. Niet bemoederen of bekritiseren.

99% van de minderaars die ik de afgelopen 6 1/2 jaar las, schrijft niet meer.

We kunnen slechts gissen naar hun drankgebruik. En ja ik ben wat pessimistisch ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ha die Moppie,

 

Ja sorry hoor… maar hier ging het ook niet lukken :-)

Het was een 'ideaalbeeld' voor mij, maar uiteindelijk heb ik het niet eens geprobeerd. Mijn 'methode' was: steeds stoppen voor een periode van een week of 2-3, en dan bij een gelegenheid drinken. Dat drinken tijdens die gelegenheden liep steeds uit de hand, om het voorzichtig uit te drukken.

Het feit dat het keer op keer uit de hand liep, en trouwens ook dat het dood- en doodvermoeiend is - te veel drinken na een periode van onthouding - gaf wel de doorslag bij mij.

Met andere woorden: ik had die ervaringen allemaal nodig; ik moest het echt aan den lijve ondervinden.

Dus in die zin denk ik dat je gelijk hebt: zelf ervaren hoe het voor jou werkt. 

 

Ik zou eigenlijk willen schrijven: "ik hoop dat het jou wel gaat lukken."

Maar dan zou ik liegen, want het is niet waar. Ik gun je namelijk een nuchter leven. Omdat het echt zo ontzettend fijn is om jezelf niet meer te hoeven verdoven. Het is een verandering die enorm ingrijpend kan zijn, in positieve zin, en doorwerkt op alle vlakken van je leven: gezondheid, welbevinden, ontwikkeling, liefde, sociaal....

Maar genoeg reclame gemaakt voor een sober bestaan ;-)

Heel veel succes! (En dat is wel oprecht gemeend!)

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Moppie,

 

Ik heb heel vaak geprobeerd te minderen en mij lukte het nooit om alleen in het weekend te drinken. Soms wel voor bijvoorbeeld 2 weken, maar dan werd het snel al weer meer en meer. Daarom kies ik er nu na jaren en jaren voor om helemaal te gaan stoppen met hulp en mijn streven is een jaar niet te drinken.

 

Wat wel zo is; toen ik jonger was dronk ik ook al te veel en soms dagelijks. Maar omdat ik wat jonger was lukte het mij ook om dat soms niet te doen of inderdaad door de weeks niet. Het patroon van drinken was nog minder ingesleten.

 

jij bent nog jong en misschien lukt het jou we lhet gedrag nog goed om te keren. Prima om dat te onderzoeken. Het is jou proces en voor een ieder is dat anders.

Gewoon naar jezelf kijken en wat jou helpt om blij te zijn en een goed gevoel over jezelf te hebben. Dat is tenslotte waar het om draaid!

 

Ik blijf met je mee lezen! Zet m op :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik houd jullie op de hoogte..:)

Wel gisteren geminderd. Tuurlijk is dat anders dan helemaal stoppen. Normaal dronk ik 6 a 8 halve liters op een avond weg. Nu alal twee dagen 4 pijpjes gedronken. Bevalt me goed. Vooral in de ochtend!! Ben begonnen met een online cursus van tactus. Eerst maandag een lichamelijk onderzoek op verzoek van hen. Duimen maar. Dan begint het hele traject. Heb goede hoop. Anderen mmisschien niet voor mij, maar dat boeit me niet. Ik ben ik en ik moet het doen. Dank jullie voor het volgen :)

bewerkt door Moppie1967
Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi moppie

 

ik ben eerst 8 weken gestopt geweest en sindsdien soms 1 dag in het weekend.

eerst sommige weekenden niet, en nu al wel weer 1 keer. dat is al weer meer.

 

angst heb ik niet dat het meer gaat worden , want dan stop ik meteen weer.

 

gisteren zijn mijn man en ik samen een keertje uit geweest, heeeeel lang geleden dat we dat deden. mijn man had al 3 weken niets gedronken en ik dus 1 week. vandaag hebben we een luie dag  :) en we halen he niet in ons hoofd om vandaag weer te gaan drinken.

 

als het zo blijft zou het mooi zijn. 

en ik begrijp je reactie wel, door schade en schande zijn er veel wijs geworden hier en natuurlijk gaat het meestal verkeerd. maar gun ons onze weg idd.

succes ermee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...