Spring naar bijdragen

wie drinkt er alleen nog in het weekend en wat zijn jullie ervaringen hiermee?


klontje

Aanbevolen berichten

Elk mens is anders en zo ook hun manier van verslaafd zijn. Het zou kunnen dat ik geestelijk sterker ben om dit wel vol te houden.Daarnaast vind ik het jammer dat er soms zo negatief en bemoederend wordt gereageerd. We zijn allemaal volwassen. De een wil stoppen en de ander minderen.

Ik denk óók dat jij geestelijk sterker bent.

Gewoon alleen in het weekend, en niet doordeweeks.

Ik snap dan ook niet waarom je het niet gewoon dóet.

(wat het woord 'volhouden' in jouw posting toevoegt, snap ik dan niet)

 

Wat jij negatief noemt, zie ik niet. Ik zie mensen die jou laten weten dat ze je horen, en dat ze je willen behoeden voor de fouten die zij al voor jou gemaakt hebben. Die jou gunnen dat jouw gevecht zo kort mogelijk duurt. Die jou een aha-erlebnis gunnen.

Ik zie een Moppie die in de verdediging is. Het lijkt dat jij je aangevallen voelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik kon het op het laatst wel, heel matig drinken.

Maar toen vond ik er niks meer aan. En als ik heel eerlijk tegen mezelf was, waren het nog steeds gewoon mislukte stoppogingen.

Want het liefst wilde ik helemaal niets meer drinken, helemaal helder zijn. En dat lukte nog niet.

 

Doordat ik weinig dronk voelde ik des te harder wat 1 glas werkelijk met me deed.

Op de 1 of andere manier ging uiteindelijk de knop echt om.

Nu hoef ik niets meer te proberen, want ik wil het niet meer. 

Helemaal helder is voor mij het lekkerst en bevalt me al 6 jaar prima.

 

Zo ging het bij mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik merk dat het me tot nu toe best redelijk afgaat. Normaal begon ik om half vijf met mijn eerste biertje. Nu stel ik dat uit tot acht. Het minderen gaat ook goed en bevalt me steeds beter☺ Vandaag ga ik mee met de dagpact. Gaat lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 years later...

Hallo allemaal. 

Ik ben John, mijn vriendin vind dat ik te veel  drink.

Ik drink eigenlijk alleen het weekend. Maar dan drink ik maximaal 5 biertjes op vrijdag zaterdag en zondag, dat meestal binnen 1 a 1.5 uur en dan slapen. Als we langer blijven zitten voor de tv wil ik nog wel eens een extra pakken. Volgens haar heb ik een probleem. Zij heeft er zo veel moeite mee die paar biertjes. Ik ken gsten die tanken in 2 dagen een krat weg. 

Nu wil ik jaar tegemoed komen door incidenteel te drinken maar daar staat tegenover dat zij milder tegen mij moet reageren. Dus niet zo snel boos worden. We hebben ook een 2ling. 2 jongetjes van 2.5 jaar 

Wat is jullie visie hierover.

Ik ben bereid te stoppen omdat ik weet dat ik het niet nodig heb, ik werd er wel relaxt door. 

Groet

John

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag.

Ik heb voorgenomen om even een tijdje niks te drinken! Moet lukken. Het is meer de manier waarop. Zij drink zelf maximaal 2 wijntjes of 1 biertje en zij wil dat ik aan haar standaard voldoet. Ik sta biet te wankelen na 5 bier. Zij na 1 bier voeld ze hem wel zitten.

Ik kan zeker zonder. Ik drink van maandag tot donder niks alleen in jet weekend. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Johnchris:

Hallo allemaal. 

Ik ben John, mijn vriendin vind dat ik te veel  drink.

Ik drink eigenlijk alleen het weekend. Maar dan drink ik maximaal 5 biertjes op vrijdag zaterdag en zondag, dat meestal binnen 1 a 1.5 uur en dan slapen. Als we langer blijven zitten voor de tv wil ik nog wel eens een extra pakken. Volgens haar heb ik een probleem. Zij heeft er zo veel moeite mee die paar biertjes. Ik ken gsten die tanken in 2 dagen een krat weg. 

Nu wil ik jaar tegemoed komen door incidenteel te drinken maar daar staat tegenover dat zij milder tegen mij moet reageren. Dus niet zo snel boos worden. We hebben ook een 2ling. 2 jongetjes van 2.5 jaar 

Wat is jullie visie hierover.

Ik ben bereid te stoppen omdat ik weet dat ik het niet nodig heb, ik werd er wel relaxt door. 

Groet

John

Wij zijn hier ook begonnen met alleen in het weekend, gewoon normaal een paar glaasjes, werd door de weeks ook één glaasje naar elke dag of naar het weekend toegeven om veel te drinken want het werd steeds meer om de ontspanning roes te krijgen. Als we nu drinken komen we nieteens meer in een roes maar zijn we na 1.5 liter wijn of halve fles sterke drank bezopen.  De ontspanning zit er niet meer in. Zo sloopt het na jaren erin. Dus kijk uit alsjeblieft voordat je het te laat door hebt en alleen maar meer wil. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de reacties! 

Ik ga het gewoon proberen een paar weken niet te doen. 

Als ik er zo over nadenk. Is het 15 bier in 3 dagen. Ik heb collega's die drinken dat per dag. Tja het kan dus nog erger.

Heb het vroeger ook gedaan. 

Dacht dat het nu juist meeviel,  mijn vriendin vind het te veel.

 

Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Johnchris:

Als ik er zo over nadenk. Is het 15 bier in 3 dagen. Ik heb collega's die drinken dat per dag. Tja het kan dus nog erger.
Heb het vroeger ook gedaan. 
Dacht dat het nu juist meeviel,  mijn vriendin vind het te veel.

Ja, @Johnchris, als jij jezelf gaat vergelijken met mensen die meer drinken dan jij valt het altijd mee.
En als die collega's zich gaan vergelijken met mij dan valt het bij hun ook nog wel mee.
Et cetera.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Roberto:

Ja, @Johnchris, als jij jezelf gaat vergelijken met mensen die meer drinken dan jij valt het altijd mee.
En als die collega's zich gaan vergelijken met mij dan valt het bij hun ook nog wel mee.
Et cetera.

Ja daar heb je wel gelijk in ja! 

Maar mijn vriendin bepaald het nu zo een beetje omdat zij het niet fijn vind. Ik deed niet raar of agressief of wat dan ook. Ik was meer gezellig als ik wat dronk. Nu heb ik zo ies van dan drink ik thee omdat zij het wil en zij voeld zich goed. Ben aan de ene kant zo boos en aan de andere kant denk ik tja misschien heeft ze gelijk. Maar ja wie is zij om voor mij te gaan bepalen. Als ik door blijf aan met wat ik doe dan is de relatie over. En wellicht zwak ik dan af in de goot. 

Ik zie wel waar onze boot strand! Als zij ook maar water bij de wijn doet! Haha wijn 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zij creëren afstand omdat ik op een avond 4 of 5 biertjes drinkt! Dat vind ze niet fijn. Tenzij ik er 1 of 2 drinkt en dan frus gaat drinken. Dan is het wel goed. Maar zij drink zelf ook niet meer dan 1 hooguit 2 drankjes. Dus het voeld alsof ik aan haar standaard moet voldoen. Dronk zij zelf 5 bier op een avond en ik 15 dan had ik ook naar haar standaard moeten leven van 5 bier. Dit is hoe het voeld bij mij. 

Nogmaals ik ben bereid voorlopig te stoppen en later eventueel incidenteel te drinken. 1 hooguit 2 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...