Spring naar bijdragen

wie drinkt er alleen nog in het weekend en wat zijn jullie ervaringen hiermee?


klontje

Aanbevolen berichten

34 minuten geleden zei Johnchris:

Dus het voeld alsof ik aan haar standaard moet voldoen. Dronk zij zelf 5 bier op een avond en ik 15 dan had ik ook naar haar standaard moeten leven van 5 bier. Dit is hoe het voeld bij mij. 

Nogmaals ik ben bereid voorlopig te stoppen en later eventueel incidenteel te drinken. 1 hooguit 2 

Maar dat voelt niet goed zeg je. Zou je het niet fijn vinden om dat te doen terwijl het wel goed voelt voor jou? 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In elk geval goed dat je het hier bent komen bespreken, @Johnchris, en welkom dus.

Wat ik eruit lees is dat je gedrag bij 5 biertjes anders is dan bij 2 en dat het dat gedrag is dat je vriendin niet bevalt, en dat ze het dan ervaart als een verwijdering van elkaar. Zelf kun je dat op zo'n moment mogelijk niet goed meer beoordelen. 

Het beste kun je er denk ik wel met elkaar over praten, maar dan op een moment dat drank geen rol speelt en vanuit oprechte belangstelling en niet op basis van verwijten over en weer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het komt op mij over alsof je een onbewuste angst hebt om te stoppen en de schuld bij haar legt.
Klopt dat? Want dat is wel iets om bij stil te staan. Het geeft nl aan dat je toch wel afhankelijk bent van die 5.
Of van drinken in het weekend. Alles wat lang een gewoonte is, kan een verslaving worden.
Ik heb zelf ook jarenlang zo gedronken en besefte me steeds meer dat ik afhankelijk was, en geen leuker persoon
na het drinken. Er kwamen meer konflikten, ik ging een weekdag tussen het drinken ook wat nemen en was
in gedachten ook steeds meer ermee bezig. En ik werd somberder en somberder, uiteindelijk depressief.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...