Spring naar bijdragen

Zondag, 28 februari 2016


jowan

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

Het gaat goed,wel trek en het spookt door me gedachten om nog even langs de winkel te gaan. (Maar dat ga ik dus niet doen)

Over de AA

Ik ben er een antal keer geweest en daarna niet meer.

Ik wou afgelopen dinsdag gaan,maarja was dus dronken.

En dan kan en wil je ook niet binnenstappen daar.

Aankomende dinsdag moet ik twee weken weg voor werk.

De dinsdag als ik thuis kom ben ik waarschijnlijk net te laat of moet ik er gelijk door ernaartoe.

Ik moet uit Noord duitsland komen en als ik dan de nacht ervoor heb moeten werken is het niet te doen om na 20/24 uur wakker te zijn.

Dat betekent dat ik een keer per maand kan.

Of naar een andere locatie en dag,dan zou twee keer per maand lukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn eigen ervaring in de binnenvaart en die van vele anderen (en/of in vergelijkbare posities) is dat je ook prima online bijeenkomsten kunt "bijwonen".

Er is gewoon ontzettend veel te vinden op Internet. Een hoop zaken zijn van tevoren thuis te downloaden en op je laptop te zetten, zodat je geen buitenlandse Internet kosten kwijt bent. Die worden overigens ook steeds minder.

Daarnaast is er een hoop literatuur in de vorm van boeken en pamfletten voorhanden, als je het niet zo hebt op internet en een laptop.

Zoek en je zult vinden!

Waar een wil is, is een weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ferry

Ik wil er zeer zeker wel vanaf.

Misschien dat dat van de AA als een excuus klinkt,maar dat is echt een lastige.

Ik zal voor mijn herstel zeker(nog) meer moeite moeten doen,anders aanpakken.

Het lijkt misschien dat ik me best niet doe maar ik vecht er echt we voor.

Zijn ook dagen dat ik het wel red terwijl ik het dan soms heel moeilijk heb,maar niet genoeg dagen en blijkbaar doe ik niet genoeg me best

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Zbb, 3 weken, dat is toch een mooi uitgangspunt? Je kan de trek weerstaan, dat heb je al laten zien.

Toen ik net begon, leek het wel oorlog. Elke ochtend realiseerde ik me dat er tussen 16.00 en 18.00 trek zou komen. Dus begon ik dan al met mijn voorbereidingen: op het dagpact, zorgen dat er boodschappen in huis waren, iets lekkers (iets wat vies smaakt bij alcohol, drop, mint, appels, verzint het maar), een alternatief drankje. Rond 16.00 ging ik zitten, gewapend met een soepje en wachtte de vijand op. Ik speelde een spelletje op internet waar ik me op moest/kon concentreren.

Dat heb ik dagen volgehouden, tot ik merkte dat het makkelijker werd en toen ben ik nog doorgegaan.

Volgens mij weet jij ook heel precies wanneer en waar die trek op je ligt te loeren. Maak een plan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi ferry

Ik wil er zeer zeker wel vanaf.

Misschien dat dat van de AA als een excuus klinkt,maar dat is echt een lastige.

Ik zal voor mijn herstel zeker(nog) meer moeite moeten doen,anders aanpakken.

Het lijkt misschien dat ik me best niet doe maar ik vecht er echt we voor.

Zijn ook dagen dat ik het wel red terwijl ik het dan soms heel moeilijk heb,maar niet genoeg dagen en blijkbaar doe ik niet genoeg me best

ZBB, als ik je lees, word ik al moe.

Het gevecht, wat niemand eventjes tussendoor kon winnen.

Je verontschuldiging alsof je schuldig bent.

Je bent niet schuldig, je bent alleen maar verslaafd, net als ik.

Je vecht, maar het lijkt een beetje alsof je dat gevecht in je eentje aan het leveren bent. De hulptroepen die klaar staan, te popelen om je te helpen, mág je hulp vragen. Het hóeft niet.

Je bent niet schuldig als je de AA niet bezoekt. Het kan hulp zijn, het is geen blok aan je been.

Je kunt mensen bellen als je het moeilijk hebt, mensen staan te popelen om je te helpen. Doe het niet alleen.

 

Je schrijft dat je blijkbaar niet genoeg je best doet. Die zweep gaat je niet helpen. Die zweep ken je veel te goed.

Ik hoop dat je de hulptroepen die bij jou passen, gaat inschakelen. Omdat het jammer is als je al je energie weggeeft aan pogingen die je al eerder gewaagd, en waar onnodig je accu van leegloopt. Heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee je klinkt niet of dat je het beter weet monster ben blij met elke advies en ondersteuning ook al zijn ze niet altijd leuk en confronterend om te lezen.

Nadia,ja soms helpen mij die dingen zeker ook,soms gaat de trek gewoon niet weg en spoken ze dagen door me hoofd.

Vandaag is gelukt meld me droog af

Morgen de uitslag van me slokdarm/maag onderzoek

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB, als ik je lees, word ik al moe.

Het gevecht, wat niemand eventjes tussendoor kon winnen.

Je verontschuldiging alsof je schuldig bent.

Je bent niet schuldig, je bent alleen maar verslaafd, net als ik.

Je vecht, maar het lijkt een beetje alsof je dat gevecht in je eentje aan het leveren bent. De hulptroepen die klaar staan, te popelen om je te helpen, mág je hulp vragen. Het hóeft niet.

Je bent niet schuldig als je de AA niet bezoekt. Het kan hulp zijn, het is geen blok aan je been.

Je kunt mensen bellen als je het moeilijk hebt, mensen staan te popelen om je te helpen. Doe het niet alleen.

 

Je schrijft dat je blijkbaar niet genoeg je best doet. Die zweep gaat je niet helpen. Die zweep ken je veel te goed.

Ik hoop dat je de hulptroepen die bij jou passen, gaat inschakelen. Omdat het jammer is als je al je energie weggeeft aan pogingen die je al eerder gewaagd, en waar onnodig je accu van leegloopt. Heel veel sterkte.

Mooi gezegd: het lukt me ook vaak niet om naar een meeting te gaan, maar dan heb ik kleine trucjes (zoals afmelden, of op het tijdstip dat het begint er toch even aan denken) om mezelf scherp te houden. De AA, of welke andere zelfhulpgroep is er maar het woord zegt het: het is zelfhulp. Uiteindelijk wel veruit de meest succesvolle manier van helpen volgens mij. Maar je moet een structuur opbouwen zodat de volgende keer dat je wilt gaat zuipen, je een maat kan opbellen die je zal vertellen dat je dat uiteraard kan doen maar dat je dat waarschijnlijk zelf eigenlijk niet meer wil...Ik spreek hier uit ervaring, want in mijn moeilijke, laatste zuipperiode heb ik ook vele malen gebeld met iemand die hetzelfde had meegemaakt. Iemand die niet verslaafd is, zal dat soort "onzin" nooit begrijpen ("hoe bedoel je, je staat voor de winkel? Als je geen wijn wilt kopen, keer je toch gewoon om en ga je naar huis. Je bent toch niet gek". Helaas, ik was wel gek :-) en ik ben het nog steeds alleen nu heb ik het wel onder controle). 

 

Ik nok hem af, vandaag een dag gehad waar ik voornamelijk moest luisteren naar de problemen van mensen. En dat is toch vermoeiend, morgen weer met een frisse kop op de fiets en aan de slag.

 

Houd het droog

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag me succesvol afmelden voor de dagpact.

Vanmorgen een NA meeting bezocht waar iemand haar levensverhaal deelde, eigenlijk het herstelverhaal. Indrukwekkend.

Duidelijk naar voren kwam dat ze zichzelf met haar herstel op één moest zetten om voortgang te boeken in haar herstel en ontwikkeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voel me heel redelijk naar omstandigheden dan.

Gelukkig!

Vandaag gaat lukken,jammer dat het me niet eerder lukte van de week,beter had geweest om de eerste hellemaal niet te hadden genomen natuurlijk

Jullie moesten flink op me in praten om het te laten lukken.

Jullie zijn allemaal heel waardevol,echt zonder jullie is het zoveel maal moeilijker nog

Volhouden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag me succesvol afmelden voor de dagpact.

Vanmorgen een NA meeting bezocht waar iemand haar levensverhaal deelde, eigenlijk het herstelverhaal. Indrukwekkend.

Duidelijk naar voren kwam dat ze zichzelf met haar herstel op één moest zetten om voortgang te boeken in haar herstel en ontwikkeling.

Die momenten zijn erg waardevol en verbind mensen met elkaar, mooi jowan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...