lady jane Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Ik beschouw mezelf als een gezond autonoom mens. En waarom ik hier nog schrijf heb ik soms helder en soms is het een van mijn grootste raadselen. Spruitjesstamppot met knapperige pittige speklapjes. Ik hoop dat dochter en vriendin straks een portie lusten, anders geef ik het mee. Te lekker voor mij alleen Ik heb weer eetlust, oei AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 @jopie en toch blijf je hier maar oreren, alsof je toch publiek zoekt. Dezekernietblaamlozevreesloze AlbertRemmo en smart reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 (bewerkt) Wow, ik lees bij maar mijn hersenen kunnen niet volgen. Ik vind het spijtig dat Hannah1 zich nu geremd voelt in het uiten van haar gevoel. Toen ik de term 'drankjank' voorbij zag komen na haar verhaal voelde ik me, iets of wat, plaatsvervangend gekwetst. Ik ben zelf niet altijd iemand die heel open is over haar gevoelens in het echte leven. Ik neig soms naar het doorslikken en doorgaan.Drank hielp me vroeger soms te ventileren. Juist om dingen te zeggen die diep weg staken. Natuurlijk werden ze wel uitvergroot maar ik sprak er wel over niettegenstaande.Als iemand me zou gezegd hebben dat ik zielig was en dit enkel maar een hoop dronken gezever was, denk ik dat ik het gevoel zou hebben dat ze op mijn ziel trapten. Ik zou het de dag erop misschien wel iets of wat kunnen relativeren maar het zou wel pijn hebben gedaan.Nu projecteer ik mijn gevoel natuurlijk. Ik vind het al bij al wel spijtig vooral omdat ik het gevoel heb dat Hannah haar gevoelens niet elke dag op het forum smijt. 2 februari 2016 bewerkt door Truus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Spruitjesstamppot met knapperige pittige speklapjes. Ik hoop dat dochter en vriendin straks een portie lusten, anders geef ik het mee. Te lekker voor mij alleen Ik heb weer eetlust, oei Ik wil!!! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Agnieta en wijfie, ik vroeg me iets af..Ik vind het niet dadelijk terug in de berichten die ik al gelezen heb maar zijn jullie ooit voor een langere periode gestopt? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 (bewerkt) Was dat is een behoorlijk lange tijd! En heel knap!Ik heb het idee dat je op het moment toch regelmatig worstelt met drank te laten terwijl je dat wel wil.Waar zit hem dat juist? 2 februari 2016 bewerkt door Truus Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Truus Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Ohw je bent op weg naar betere taartrijke oorden Misschien niet het juiste moment voor mijn nieuwsgierigheid.Geniet ervan! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Ietjefietje, laat je wat van je horen? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
AlbertRemmo Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Hoi allemaal, heb gelezen en waar nodig "vind ik leuk" aangeklikt. Ik meld me geslaagd af van het dagpact. tv kijken, bankhangen en eten Meld me morgen weer. Truste voor straks Nadia, smart en ronja reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 En nu hele gewone gezonde autonome mensen hier bijna allemaal stuk voor stuk vertrokken zijn en het evenwicht dus inderdaad verstoord is vind ik dat niet meer hier. Al langer niet. Ik vertrek ook maar eens. Niet als gewoon, gezond autonoom mens, maar als verslaafde die z'n neus achterna gaat. Komt misschien het evenwicht ten goede. Groet, Kohtje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nadia Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Jaja...gezelligheid kent geen tijd. Alweer een droog dagje erbij. Ik miste Leila vandaag. Heb een fijne avond, allemaal! smart en ronja reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Zowel gisteren als vandaag speelt de vraag wat lang-gestopten hier nog te zoeken hebben. Dat zou ik ook wel willen weten: Leren ze hier nog wat? Brengen ze wat? Halen ze wat? Ik hang er wat tussen in; niet kort gestopt, niet lang gestopt. Natuurlijk ging ik toch bedenken hoe het ligt voor mij. Ik leer hier vaak en veel dus ik kom hier halen. Vaak word ik geraakt door mensen. Ik denk dat ik hier kom omdat het gaat over een onderwerp waar ik buiten meetings of ontmoetingen 1 op 1 met een 'lotgenoot' niet zo makkelijk over kan praten. Niet-verslaafden begrijpen niet hoe onmatigheid en 'de ziekte van méér' alle facetten van mijn leven aantast/aangetast heeft. Niet-verslaafden vertellen mij 'het is niet anders' en ze hebben gelijk, maar daar heb ik soms niets aan. Hier op het forum komen mensen die hun zoektocht naar acceptatie van het leven zoals het is, hun discipline tegen méér willen, hun intenties om de blik naar buiten te richten ipv het toegeven aan egocentrisme, beschrijven. In alle eerlijkheid en alle openheid. Waardoor ik voel: "Ik sta niet alleen. Ik ben niet raar. Ik ben geen loser. Ik hoef het niet alleen te doen." Dat sterkt mij dan. De herkenning en het saamhorigheidsgevoel, dát kom ik halen. haddock, Soothe, erik en 4 anderen reageerden hierop 7 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Acanthus Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Ietje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Als ik nu het Forum als een boom zie met zwake en sterke wortels de mensen die al langer niet drinken zijn voor mij de sterke wortels zij zorgen ook ervoor dat de boom niet omvalt, zij hebben meer te geven als de zwakkere wortels waardoor de zwakkere wortels weer de mogelijkheid hebben om te groeien en sterker en sterker werden . Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
haddock Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Mooi Monster. Waarom lurk en kijk ik hier nog? Toch verknocht. Aan medestrijders. Ik ben niet droog, ga dat denk ik ook nooit geheel worden. Mijn ding, wijdt ik verder niet over uit. Wat ik hier wel geleerd heb is de onmatigheid te bekijken, en zelfs (grotendeels) af te leren. Er zijn vele wegen die naar Rome leiden. Maar of het nou wat is in Rome? Weinig meer dan mooie frontjes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Hub je was even op het forum hoe gaat het met jou ?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ronja Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Meld mij alcoholvrij af maar daar is ook alles mee gezegd morgen er een betere dag van maken .Moet mij zelfs een beetje in mijn allerwerteste trappen doet niemand anders dus moet ik zelfs doen .Ben heel passief is niet goed voor mij dus moet wil eens weer actiefer werden .Welterusten smart en Nadia reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FLEUR13 Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Meld mij ook alcoholvrij af. Een fantastisch gevoel van rust, gisteren een trekmoment gehad,ging vanzelf weer over. Vandaag quality time met mijn dochtertje gehad, leuk zo een vrije dag zonder drank en schuldgevoel. Nu even ontspanningsmeditatie. Welterusten. Fleur smart reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 slaapwel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Net AA geweest, super. Weer een nuchtere dag. Truste. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Net AA geweest, super. Weer een nuchtere dag. Truste. Zou het dan toch echt. Toppie en trusten. An en ronja reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Soothe Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Hoi lars, Mooi te horen Lars. Hou vast hè. Slaap wel, schone dromen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
smart Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Ik meld me ook af van het dagpact voor vandaag. Weltrusten allemaal Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Ik moet daar ook over nadenken Vlok. Doe ik al tijden. Maar kom er niet uit. Soms zie ik een grote schertsvertoning!!!! lady jane en nancy reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jootje Geplaatst 2 februari 2016 Rapport Share Geplaatst 2 februari 2016 Kan er helaas niet aan wennen en niet aan mee doen. nancy reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden