Spring naar bijdragen

Maandag 1 februari 2016


Yvonne

Aanbevolen berichten

Nou sorry hoor maar dat doe je zelf.

Je kinderen zijn volwassen neem ik aan.

Hun moeder zit "s ochtends aangeschoten door de drank.

 

Dacht je dan, als ik dat ook doe, mijn volwassen kinderen mij serieus nemen?

Kan ik je bij deze wel vertellen: Neen, Hannah.

En ja; Dan ben ik sielug en alleen.

Maar Aggie wat is dan het verschil voor de kinderen of ouders 's ochtens, 's middags, of 's avonds aangeschoten zijn?

Het doet een kind altijd pijn als ze zien dat hun moeder, hun echte moeder niet meer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedenavond allemaal,

 

Hannah, ik denk dat goed en regelmatig slapen jou een grote levensverbetering zal geven. Slecht slapen is killing. Ik weet geen methode om goed te slapen, behalve dan dat alcohol een grote rol speelt in slecht slapen. En misschien de familie meer op afstand houden, want zo te lezen, heb je er moeilijk mee.

 

Lars, 1 volle week gestopt, proficiat! :present:

 

Ik denk dat het moeilijk is voor mensen om hier een terugval te schrijven. Het is natuurlijk veel leuker om te schrijven dat het wél lukt. Daarnaast is het ook moeilijk om te steunen vanwege het gevoel van machteloosheid. Toch geloof ik dat mislukte stoppogingen nodig zijn om uiteindelijk een stoppoging te doen slagen. Zowel met roken, wiet en alcohol is het bij mij nooit in 1x gelukt. Daar ging een groot aantal mislukte pogingen aan vooraf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het doet een beetje zeer Bolletje, wat je zegt tegen Wijfie.

 

Dat vind ik heel rot want dat is niet de bedoeling om jou daar pijn mee te doen sorry :heart: , maar soms heb ik het gevoel dat dingen helemaal niet kloppen. Misschien had ik dat beter kunnen schrijven. Maar de jongen heeft heel lang thuis gezeten en ik denk niet dat hij haar nooit dronken heeft gezien. Maar zelf een paar dagen droog staan en regelmatig toch ook nog drinken, en dan dit schrijven, dan klopt er voor mijn gevoel iets niet. Maar het is naar haar geen verwijt, meer een constatering. Meer zoiets van jezelf over het paard tillen.

Maar ik kan het ook helemaal verkeerd hebben hoor echt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet wel dat je het goed bedoelt Bolletje.

En je kent Wijfie langer wellicht.

En natuurlijk wil je iemand wel es confronteren.

Allemaal best logisch.

 

Misschien ben ik zelf een te gevoelige drol en te bang om

door anderen hun mening weer aan de z te gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gerrit,

ik heb gezocht en er is meer in de buurt. Twee groepen bezoeken kan ook toch?

En in het gesprek morgen hoor ik hoe vaak ik er terecht kan, want ze schijnen wel vaker dan eens per week te opereren.

 

De online behandeling deed ik 5 jr geleden al.

En in die tijd ging ik ook naar de Buitenveldertgroep.

Die laatste vond ik veel te chaotisch; dat hielp me helemaal niets, ja verder van huis. Ben daar toen een 8x geweest denk ik en

steeds waren er nieuwe mensen en nieuwe voorstelrondes.

Geen tijd voor mij, zag ik.

 

Maar goed, toen zat ik in een andere fase. Was redelijk adb (re-de-lijk)

Nu niet.

 

Ik wacht morgen even af, maar bedankt voor je moeite en aandacht!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge, Wat een vriendelijkheid allemaal op het draadje :-). Ik heb niet gedronken, geen trek gehad, ben niet depressief, niet kwaad en ook niet van plan mezelf onder een trein te gooien:-)

 

Wel heb ik een dure vakantie met de familie naar het Verre Oosten afgezegd: ik ben het gejaag en gedoe een beetje zat, er zijn nog zat goedkopere vakanties in Europa en ik vind het wel best wat rustiger aan te doen. Vroeger zou ik dat een nederlaag vinden ("ik kan toch alles betalen") nu vind ik het een overwinning ("kijk eens wat je al hebt, die vakantie kan volgend jaar ook nog wel als de reparaties aan het huis afbetaald zijn"). 

 

Gipsy: ik las je bericht op je draad. Waarom ga je niet gewoon een tijd weg uit Nederland?

Ga vrijwilligerswerk in India doen en haal daar je inspiratie uit om mensen te helpen die het nog zwaarder hebben gehad dan jij.

Ga op het strand van Zandvoort zitten met je vrienden die het veel makkelijker hebben dan jij.

Lees Plato, Seneca en Aurelius.

Lees de Linda.

Ga wat doen, maar doe niet aan dit soort gedachten want het zijn slechts je eigen spinsels van draadjes die je ook op een andere manier tot een mooier web kan spinnen. 

 

Ik ga naar bed, hard gewerkt en 40km gefietst dus ik ben moe. Een droge avond allen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me ook droog af voor het Dagpact

Wel mee gelezen,maar weet niet te reageren.

Vond het confronterend,over veelvuldig terugvallen enzo.

Denkt dat ik degene ben die het meest de fout ingaat hier,of het in ieder geval altijd eerlijk vermeld.

Snap natuurlijk wel dat de mensen er moe van worden.

Ben hier niet voor niks,ben dan ook behoorlijk alcohol verslaafd.

Ik ga kijken wat ik er mee kan

Zal in ieder geval nog harder aan mezelf moeten werken.

Kortom vond het een harde maar leerzame dagdraad.

Weltrusten beste mensen ✌

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me ook droog af voor het Dagpact

Wel mee gelezen,maar weet niet te reageren.

Vond het confronterend,over veelvuldig terugvallen enzo.

Denkt dat ik degene ben die het meest de fout ingaat hier,of het in ieder geval altijd eerlijk vermeld.

Snap natuurlijk wel dat de mensen er moe van worden.

Ben hier niet voor niks,ben dan ook behoorlijk alcohol verslaafd.

Ik ga kijken wat ik er mee kan

Zal in ieder geval nog harder aan mezelf moeten werken.

Kortom vond het een harde maar leerzame dagdraad.

Weltrusten beste mensen ✌

Dus is het ook maar goed dat je hier voor jezelf zit, en niet om 'het publiek' te vermaken. Blijf werken, en schrijven ipv zuipen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB je was niet de enige hoor! Maar het is altijd goed ergens iets uit te halen wat goed is voor jezelf.

 

Zo moest ik nog denken aan mijn eigen woorden van daarstraks " aan de z gaan vanwege een ander zijn mening"  da's nogal chantabel gedrag eigenlijk....

Zo van : " Spaar MIJ !"

Natuurlijk is dat fijner, om lief te zijn voor elkaar, maar niet vol te houden, ook voor mezelf niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij gebrek aan handigheid m.b.t. quoten:

Jopie je zei daarstraks iets over dat je een tijd terug niets meer aan dit forum had.

Wat wil jij dan graag?

Want we komen hier allemaal toch om iets te halen voor onszelf.

En waarom niet jezelf zijn, maar een andere rol aannemen....

ik snap m en ook weer niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wijfie, ik zie zelf ook enkel (en liever)  wat mij wel lukt

maar voor het grote werk moet je gewoon veel en veel langer droog staan.

Dat is wel wat ik geleerd heb vandaag.

En zo gek is dat niet.

Ik hoop dat jij dat ook snapt!?

 

Welterusten allemaal,

mooi boek erbij en dan koese....

Hoop dat de andere dagpacters het ook weer hebben gehaald!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...