Reacher Geplaatst 24 juni 2017 Rapport Geplaatst 24 juni 2017 Lieve Lars, dat is een heel heftige ontwikkeling Ik begrijp dat je daar kapot van bent. Weer een kus op je verdrietige bolletje Lars reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 We gaan morgen een afspraak maken bij een woonvorm. Het is klein ze hebben nu 2 locaties en een derde word in september geopend daar is nog plek. Je hebt je eigen zit slaapkamer en douche en wc. Ze hebben een eigen dagbesteding en 24 uur hulp. Er wonen 8 of 10 op een locatie. Er mag veel. Partner mag er bij wonen en een huisdier ook. Er is een gezamenlijke huiskamer en er worden activiteiten gedaan. Het is een hele stap nog weer meer dan begeleid wonen omdat hier meer zorg is. Je moet dan ook niet naar de gemeente voor indicatie maar naar de sis voor zorg indicatie. Maar ik wil een plek waar ik blijven kan. Niet volgend jaar weer moeten verhuizen omdat er meer zorg nodig is. Heb er hoofdpijn van. Eerst maar eens kijken of het wat is.
Lika Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Eerst kijken inderdaad Lars. Als er hulp is en je hebt het niet nodig, dan kun je nog steeds doen wat je kunt. Het klinkt op zich goed. Niet straks weer moeten verhuizen lijkt me inderdaad heel fijn. Kijk maar rustig rond. Lars reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Het is ondertussen wel 2 stappen terug dan wat ik een tijdje geleden in gedachten had. Maar dan is dat maar zo. Wat ik er van gelezen heb lijkt het me wel fijn om daar te gaan wonen. Regie in eigen handen houden is hun motto. En ik hoef niet meteen alle hulp te hebben maar het is wel fijn om te weten dat het er is als het nodig is. Ik ben best een beetje positief en dat is al heel wat voor mij Jannigje reageerde hierop 1
Bob Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Hoe zit het daar het met het eten, Lars? Alles gemeenschappelijk of kun je daar ook zelf je maaltijden bereiden als je wilt?
Jannigje Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Lieve Lars, wat een reis leg jij af! Elke keer kom je weer voor nieuwe dingen te staan en elke keer vergt dat weer opnieuw (be)denken, doorvoelen en beslissen. Hoe akelig ik het ook voor je vind dat je een permanente hersenbeschadiging heb, het geeft eindelijk hopelijk ook duidelijkheid en een goede richting om verder te gaan. Maar er wordt wel veel van je gevraagd zo door dit hele gebeuren heen. Ik hoop van harte dat je een plek vindt met goede begeleiding! Een plek die je thuis kunt noemen en waar je je ook zo zult voelen. Ik duim voor je
Reacher Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Ik word hier wel heel blij van! Je hoeft niet per se alleen te wonen voor als je de liefde van je leven ontmoet. Dan kan die persoon bij jou komen wonen. En je mag er een huisdier houden! Had jij niet een hond? Het klinkt bere-goed! Kom je een beetje midden in het land te wonen? Ik vind het wel een fijn idee dat je zorg bij de hand hebt voor als je daar meer behoefte aan hebt. Ik ben ZO blij voor je, ook al ben jij nog maar een beetje voorzichtig positief
Lars Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Ja Jannigje het geeft rust. Niemand kon de vinger erop leggen. Ik ging zelf dingen verzwijgen. Opluchting nu dat het erkend word en nu durf ik langzaam aan wat meer aan te geven. Reacher betekent dat dat je met me mee gaat? Wat gezellig. Vasja dan ook maar? Nee blijf in Brabant wonen wel stukje meer naar midden toe. Ik ben voorzichtig omdat ik er wel moet passen en zo. Ja heb een hond maar dat moeten we maar zien. Is een grote hond. Sita2 reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Ja ik voelde mij vaak onbegrepen. In paniek als ik wat moet doen. Het is niet zo dat het nu allemaal maar makkelijk gaat. Vind het zeer lastig om hulp te accepteren. Alleen al douchen en aankleden kost mij zoveel moeite. Ik draai dingen om vergeet dingen. Nu krijg ik hulp om de dag ga ik douchen nu. Ik doe alles zelf mankeer niks aan mijn handen maar wel met hulp wat ik moet doen. Eerste keer was moeilijk nu went het en is het fijn dat ik de hulp krijg en niet alleen aan moet modderen. Alleen is hier te weinig tijd er voor. Hoor ik met deze problemen niet. Ben ik de enige hier mee. Als ik ergens anders ben waar mensen ook hulp krijgen is het niet meer zo raar. Bob nee in de groep eten. Je hebt ook geen keuken in je kamer.
Sita2 Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Het klinkt goed! Ik hoop zo dat je een fijne klik met de mensen hebt en dat je daar verder kunt.
Lars Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Jongens ik zit er nog niet. Ik ga van de week heen om te kijken en kennis maken en dan zal er een indicatie moeten komen. Nu zal dat wel mogelijk zijn. Lieve ik zit nu nog in psychiatrie. ALS ik naar deze woonvorm toe zal gaan zal dat in principe tot mijn dood kunnen.
Lars Geplaatst 25 juni 2017 Rapport Geplaatst 25 juni 2017 Ja en dan moet er een aanmelding komen en kijken of ik geschikt ben. Dan een indicatie aan gevraagd worden. Zou tevreden zijn als het september werd.
Reacher Geplaatst 28 juni 2017 Rapport Geplaatst 28 juni 2017 Op 25 juni 2017 om 14:38 zei Lars: Reacher betekent dat dat je met me mee gaat? Wat gezellig. Wel LAT relalie he, moet de aandacht nog een beetje verdelen over de verkeringen Dat wordt een trein abonnement. Of bedoel je als huisdier? Lars reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 30 juni 2017 Rapport Geplaatst 30 juni 2017 Ben je al onderweg? Zolang reizen is het ook weer niet of ben je ergens gestrand? Reacher reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 8 juli 2017 Rapport Geplaatst 8 juli 2017 Alles of niets vaak gehoord. Vaak wil ik niets vandaag wilde ik alles. Nee geen kleine stapjes meteen een reuzenstap. Ik zou wel even met de trein weg en ergens rond gaan lopen. Compleet in paniek de weg kwijt in een vreemde stad. Toch maar eens proberen om kleine stapjes te maken. Scheel een hoop frustratie verdriet angst en paniek.
basta Geplaatst 8 juli 2017 Rapport Geplaatst 8 juli 2017 ik las ergens dat je gaat taarten bakken, leuk! Gaat dat door, Lars?
Lars Geplaatst 9 juli 2017 Rapport Geplaatst 9 juli 2017 Ja dat gaat door. Morgen begin ik daarmee. Niet alleen taart ook cake en dat soort dingen. basta reageerde hierop 1
Lika Geplaatst 9 juli 2017 Rapport Geplaatst 9 juli 2017 Ha Lars, wat een gedoe gisteren, ik begrijp het zo goed dat alles of niets, frustrerend is het. Maar we gaan het leren Lars. Veel plezier vandaag! Lars en Reacher reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 9 juli 2017 Rapport Geplaatst 9 juli 2017 Lika is lief Basta natuurlijk ook, maar die heeft zin aan een taartje Dat lees ik er zo uit. basta en Lars reageerden hierop 2
Reacher Geplaatst 9 juli 2017 Rapport Geplaatst 9 juli 2017 Op 30 juni 2017 om 17:18 zei Lars: Ben je al onderweg? Zolang reizen is het ook weer niet of ben je ergens gestrand? De NS hè?!! Lars reageerde hierop 1
Lars Geplaatst 9 juli 2017 Rapport Geplaatst 9 juli 2017 Ja Lika het is frustrerend en ik ben er ook niet blij mee. Riep gisteren al dat het leven voor mij zo niet meer hoeft. Ik wil mij bewijzen maar waar voor en voor wie. Accepteren is lastig voor mij. Maar verdraaid ze adviseren niet voor niets 24 uur zorg voor me. Maak me ook al druk om taarten te maken. Moet enige vorm van zelfstandigheid hebben. Bang dat het weer eens niet gaat lukken.
Lika Geplaatst 9 juli 2017 Rapport Geplaatst 9 juli 2017 Lieve Lars, ik ben weer voorzichtig aan het werk en doe nu al bijna een maand over ongeveer niets. Ik maak me zorgen dat ik eruit word gegooid, ze me niet willen etc. Maar voor wie leg ik de lat zo hoog? Aan wie moet ik me bewijzen? Het zit in onszelf waarschijnlijk. Dat is frustrerend. Tuurlijk maak je je zorgen om die taarten te bakken. Bekritiseer jezelf niet om dat gevoel. Het is zo. Net als de zorg die je nodig hebt. Het is zo. Maar het is ook zo dat je het aanbod hebt gekregen om taarten te bakken. Het is ook zo dat je hier op het forum veel brengt. Het is er allemaal Lars. smart en Sita2 reageerden hierop 2
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2017 Rapport Geplaatst 9 juli 2017 Hey Lars, Stom he, dat je je vantevoren al bang maakt dat het niet zal lukken. Ff omdenken: er onbevooroordeeld instappen, nieuwsgierig en iets leuk mogen gaan ondernemen? Of een Pippiuitspraak: 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk wel dat ik het kan" O, wat makkelijk gezegd..en ik durf het te zeggen, omdat ik best wat herken in je woorden. En die van Lika en vele anderen hier. Inderdaad...omlaag die lat...je legt m zelf op die hoogte, je kunt hem zelf ook weer op een andere plek leggen. Acceptatie...het is soms zó moeilijk...maar wel de eerste stap. Succes Lars! basta reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden