Spring naar bijdragen

Stoppen


Gast Lars

Aanbevolen berichten

Maar wel stellig. En wat LJ zegt: wijs.. ook al denk jij misschien dat je niet goed wijs bent, wij beginnen zo langzamerhand

wel beter te weten.

Sterkte jongen.

 

Ok, nog niet helemaal goed wijs dus.... maar wijsheid komt met de jaren. En dié heb je wél, dus die wijsheid kan nu erg snel komen.

Maar niet door zelfmedelijden. En dat weet je best. Zo wijs ben je wel al...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ga het melden Lars! En daarna zien we wel weer. De opkrabbelbrigade staat klaar.

Echt Lars, het is een uitglijer, wat zeg jij dan ook alweer altijd tegen anderen?

En op het juiste moment, op lieve maar strenge toon, onvermoeibaar?

Dit: Overeind krabbelen, handen afvegen en doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oei Lars

wat heb je het jezelf

moeilijk gemaakt vanmiddag

Dat half jaar is zeker niet weg

je weet nu weer even hoe snel

je toe kunt geven aan de drank

bij een tegenvaller.

Volgende keer verwerk je die zonder.

Het belangrijkste is dat je je hier

hebt gemeld en je toen wel goed hebt gehandeld.

(wel stiekem benieuwd hoeveel je er binnen hebt gewerkt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Herstellen kun je voorstellen als het oversteken van een snelstromend beekje.

Daarin liggen stenen die boven water uitsteken. Uiteraard wil je droog blijven, dus je hupt van steen naar steen.

Soms zijn enkele stenen nat en glad, als je niet helemaal goed hebt gemikt, kan je van zo'n steen afglijden, de beek in. Maar dat is niet zo diep dat je erin verzuipt. Veel natter dan tot je knieën wordt je niet als je niet helemaal omvalt.

Je kunt altijd weer op de dichtsbijzijnde steen stappen en je pad naar de overkant vervolgen. Halfweg is halfweg, je hoeft niet helemaal overnieuw te beginnen.

Gefocust blijven en de goede gedachten houden. Wat bij HALT niet bijstaat is zelfmedelijden. Dat blijkt vaak een grote trigger voor een verslaafde. Ik herken me daar wel in.

Ik denk wel dat je in dat half jaar geleerd hebt wat belangrijk is. Gebruik dat en zet deze ervaring erbij. Misschien moet je voorlopig bij ontvangen teleurstellingen even terug naar de veilige modus en geen nieuwe "experimenten" uitvoeren. Alleen díe dingen doen waar je redelijk zeker van weet dat je ze beheerst. En zorgen dat je niet alleen bent, vraag hulp. Het feit alleen al dat je niet alleen bent is vaak al genoeg.

 

Ik wens je kalmte, moed en wijsheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...