Spring naar bijdragen

Vrijdag 08-01-2016


AlbertRemmo

Aanbevolen berichten

                     Goeiemorgen,

 

 ik zal mij even voorstellen. Ik ben Mutsie en sinds 8 dagen bezoek ik dit forum.

Op wie is wie heb ik mijn alcoholprobleem al een beetje  verteld en daar heb ik hele fijne reakties op gekregen.

 

Ik ben nog wat onwennig hier en weet niet wat precies de bedoeling is van een dagpact, Wil niemand lastig vallen met zware onderwerpen en al helemaal niet op de vroege morgen :D 

Ik heb erg veel aan alle verhalen die ik heb gelezen hier, het geeft mij zeker meer doorzettingsvermogen.

 

 

 

Ik wens iedereen een fijne vrijdag, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goeiemorgen frummers.

 

Mutsie als je bij de laatste dagpactposting (Walrus in dit geval) rechtsonder op quote drukt

kun je in het gekleurde deel je naam onder die van hem zetten en op   plaats drukken.

Dan ga je met een rijtje mensen een verbond aan om vandaag die eerste niet te nemen.

Als je wilt kun je dan voor je gaat slapen je afmelden.

Het helpt om de stapjes per dag te doen en elkaar helpen als extra steun. succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Mutsie, ik wist vorig jaar ook niet wat ik hier wel of niet mocht schrijven. Had ook de indruk dat iedereen elkaar al heel lang kende en dat ik op een soort verjaardag terecht was gekomen waar ik zelf niemand kende. Raar soort van verlegen. Langzaam maar zeker kom je er achter dat iedereen van alles schrijft en soms uitkraamt.

 

Toen ik het heel lastig had kwam ik hier elke dag, later dacht ik dat ik het allemaal wel zonder kon (en had ik het ook persoonlijk met de familie heel druk) en nu ben ik er elke dag weer even. Ook net weer een dag of 5 droog - na een paar maanden af en toe wat tussen kerst en nieuwjaar uitmondde in ongeremd gebruik. 

 

Stoppen met drinken is heel lastig, want drinken reguleert je leven. Alle verslaving heeft een heel belangrijk voordeel: het geeft structuur - en daar hebben we veel meer behoefte aan dan de handboeken over drank enz aangeven. 

 

Hier komen, ochtend en avond bv, en gewoon vertellen wat je op je lever (!) hebt, geeft structuur - een beetje. En voor ons hoef je je niet in te houden. Er is een draadje met erge ervaringen mocht je denken dat je de enige bent...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact

Albert

Gips

Walrus

Wijfie

 

Hoi Mutsie, ik wist vorig jaar ook niet wat ik hier wel of niet mocht schrijven. Had ook de indruk dat iedereen elkaar al heel lang kende en dat ik op een soort verjaardag terecht was gekomen waar ik zelf niemand kende. Raar soort van verlegen. Langzaam maar zeker kom je er achter dat iedereen van alles schrijft en soms uitkraamt.

 

Toen ik het heel lastig had kwam ik hier elke dag, later dacht ik dat ik het allemaal wel zonder kon (en had ik het ook persoonlijk met de familie heel druk) en nu ben ik er elke dag weer even. Ook net weer een dag of 5 droog - na een paar maanden af en toe wat tussen kerst en nieuwjaar uitmondde in ongeremd gebruik. 

 

Stoppen met drinken is heel lastig, want drinken reguleert je leven. Alle verslaving heeft een heel belangrijk voordeel: het geeft structuur - en daar hebben we veel meer behoefte aan dan de handboeken over drank enz aangeven. 

 

Hier komen, ochtend en avond bv, en gewoon vertellen wat je op je lever (!) hebt, geeft structuur - een beetje. En voor ons hoef je je niet in te houden. Er is een draadje met erge ervaringen mocht je denken dat je de enige bent...

Bedankt voor je uitleg :rose: , Weet nog niet hoe het werkt hie, ik ben nu aan het klungelen met de aanwijzingen van Lady Jane. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen frummers. 

Heerlijk uitgeslapen vanmorgen en zo fijn te zien dat alle ijs hier nu eindelijk helemaal weg is. 

Heb inmiddels koffie en thee gezet. 

post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpg
Ik zie dat de datum een labeltje heeft, dit labeltje is al eerder gebruikt, op 3 januari 2014... en dat staat dus hier onderin..... 
Liever geen labeltjes, je loopt de kans op die manier een enorme 'staart' onderin te krijgen... 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dagpact:

Albert

Gipsy

Walrus

Wijfie

Mutsie

Kruidenthee

Ronja

Goeiemorgen

oede morgen begrijp er niet viel van gaar de dagpact toch maar kopieren .Van dag de eerste dag naar de vakantie dat ik een afspraken heb .Gaar eens lekker rustig aan doen van dag .

bewerkt door ronja
Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Bedankt voor je uitleg :rose: , Weet nog niet hoe het werkt hie, ik ben nu aan het klungelen met de aanwijzingen van Lady Jane. 

 

Volgens mij is het gelukt nu, ik ben geen ster op digitaal gebied.

 

Maar wel 7 dagen helder  :) en dat voelt echt goed.  

 

 

Goedemorgen

Mutsie, ben je nu je eigen naam vergeten?

Goedemorgen, wat bedoel je ermee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:). Mutsie,

Je had het dagpact wel gekopieerd, volgens aanwijzingen LadyJane, maar je eigen naam had je er nog niet bijgezet. Daarop heb ik dat een keer gedaan, maar Bolletje ook.

Helemaal digibeet ben je dus niet, kopieren, stap 1, gaat goed. Stap 2 is je eigen naam er bij zetten.

Succes vandaag.

Dankjewel akelei Ik heb het bijna door maar moet nog wel oefenen  :) ik ga er vanavond weer voor zitten  Fijne dag

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.

Mutsie, ook een welkom van mij!

 

Kleindochtertje komt hier altijd op vrijdag. Vandaag zou ze extra vroeg komen, om 7 uur al.

Ze is er nóg niet, ze hebben zich verslapen, haha! 

Dus maar aan de gang gegaan in huis, heb het een en ander al gedaan.

Ik neem nog maar een extra kop koffie en wacht...........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen. Mutsie je hebt de dagdraad én het dagpact gevonden, zie ik. Welkom ook hier.

 

De dagdraad kun je als een soort huiskamer zien, waar iedereen in- en uit loopt. Er passeren allerlei onderwerpen.

Grapjes, de dagelijkse zaken als boodschappen, werk. Maar ook onzinberichten zoals welke sokken we dragen.

En wat er wordt gegeten, ziek zijn, ruzie hebben. Soms wordt er ruzie gemaakt hier. Ik loop dan meestal een stukje om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hannah, ik kijk hier vrij regelmatig, maar zie jou slechts zelden.

Dat moet betekenen dat het apparaat en de software, waarmee jij op het forum komt, jouw gegevens heeft onthouden.

Op het moment dat jij voor het forum kiest, logt jouw apparaat automatisch voor jou in. Met mijn smartphone werkt dat ook zo.

Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo de uitslagen van het bloedonderzoek waren binnen. Alles is goed en geen schildklierafwijking.

Conclusie ik heb een fikse winterdepressie. De arts had me aangeboden om bij een psycholoog onder behandeling te gaan om om te leren gaan met winterdepressies maar ik weet zelf heel goed hoe ik er mee om moet gaan alleen deze keer lukt het niet om neg. gedachten om te zetten in positieve gedachten. Verder veel de led-lamp gebruiken dus zit ik er nu weer met m'n snufferd voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...