Spring naar bijdragen

Maaandag 4 januari


Moppie

Aanbevolen berichten

Dank je Sohwat :lips:

 

Heb inmiddels een andere day ledlamp gekocht. Eentje die meer capaciteiten heeft, want het zou er ook wel eens aan kunnen liggen dat ik toch een tekort aan daglicht heb, waardoor ik me zo rot voel. Morgen krijg ik hem binnen dus overmorgen beginnen. :)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is bewezen dus. Een walrus is geen ezel. Alleen die steen is waarschijnlijk wel steeds dezelfde.

Ik kan het ding wel dromen.

 

Welkom terug dus Walrus, al had ik je liever niet meer gezien natuurlijk als dit de aanleiding van je terugkomst moest zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

nou zeer bedankt voor jullie vriendelijke reacties. Zat er wel een beetje mee.

 

Je vroeg naar schade, Jopie, dat valt gelukkig wel mee. Mijn partner drong al eerder aan om toch te overwegen helemaal te stoppen - maar dat was vooral omdat ik snel aankom qua gewicht (terwijl ik volhoud dat ze mijn broeken expres heter wast) en snurk als een roedel olifanten (zegt ze, ik merk er zelf niets van dus het zal wel meevallen). Het vervelende is dat ik een heel verkeerd karakter heb. Als iemand vindt dat ik iets moet doen, dan doe ik het DUS niet. Ik ben een heel erg geval van ikke zelluf doen. 

 

En vanochtend werd ik wakker met zo'n rot en zweterig hoofd vol zelfbeklag dat iets in me zei: maar het HOEFT toch helemaal niet zo? En nee. Het hoeft helemaal niet. Moet dan dus wel (a) mezelf (B) dit forum en © de rest van de wereld - te beginnen met de eters vanavond - onder ogen komen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@walrus, ik snurkte ook als een roedel olifanten, zonder dat ik dat door had. Toen ik 's ochtends in een berghut werd wegekeken toch maar eens mee naar de huisarts gegaan. Bleek ik zware slaapapneu te hebben. Dat betekent hevig stressen 's nachts zonder dat je dat door hebt. Niet goed voor je adb. Heb je ademhalingsstops volgens je vrouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus, voor mij weer een bevestiging van mijn gedachte dat

(tien)duizend goede raden, ook die van ervaringsdeskundigen,

niet opwegen tegen één enkele rottige eigen ondervinding..

 

Dat "ikke zelluf doen" (b)lijkt verslaafden eigen te zijn.

Ik kon ook pas stoppen toen ik zelluf overtuigd was dat ik moest stoppen.

Niet na (tien)duizend keer het dringende/dwingende advies en goede raad van anderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind jullie 's ochtends altijd zo opgeruimd. En zo rete vroeg... .

Ik snap dat dat een vertekend beeld geeft, de vroege vogels melden zich, de normale mensen blijven nog een poosje onder het radar, maar toch.

Ik vind jullie vroeg.

*mompelt nog een poosje door, maar eigenlijk nauwelijks meer te verstaan*

Goedemiddag allemaal, de thee is zeker allang op?

Meya. Ik ben het helemaal met je eens!

voor mij ben jij ook al heel vroeg, ik ben s'ochtends niet in goede doen, zeer late starter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeminee. Dacht een tijdje terug de boel wel zo goed onder controle te hebben dat ik zoetjes aan wel een keertje enz enz. 

Dat leek heel goed te gaan tot oud & nieuw. Nu zijn we vier dagen en een paar emmers verder en het lijkt wel of er iets in mij wakker geworden is waarvan ik dacht dat het vertrokken was. Het lijkt nu net of dat hele jaar droog helemaal niet is geweest, alsof ik mezelf voor de gek heb gehouden door even niet te drinken - maar dat hier mijn ware, echte zelf zich weer toont. 

Ik schaam me dood. Ook om het hier - anoniem maar toch - toe te geven. Maar ik weet dat ik zeker in het begin heel veel had aan elke dag even langskomen hier. Dus ik doe weer mee. Dagpact dan maar om te beginnen. 

 

Het zijn ook van die rotdagen, althans, in mijn optiek, iedereen in je buurt zuipt en feest en ploep, daar val je in de kuil die er voor je gegraven is.

Gewoon weer doorgaan waar je gebleven was, dit was even een struikelpunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Walrus, ik heb ' vind ik leuk' bij je bericht gezet. Maar dat wasomdat je de weg toch weer terug vindt.

Want dat is juist de truck.

Gewoon weer weten dat het niet kan en de draad weer oppakken.

Komt goed.

En ik had vandaag een happy monday morning!

Apart, voor mij.

Misschien ook omdat ik besef dat ik er een jaar geleden niet zo stabiel bij stond.

Wiebelig....

Ik ga voor een nuchter jaar!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jeminee. Dacht een tijdje terug de boel wel zo goed onder controle te hebben dat ik zoetjes aan wel een keertje enz enz. 

Dat leek heel goed te gaan tot oud & nieuw. Nu zijn we vier dagen en een paar emmers verder en het lijkt wel of er iets in mij wakker geworden is waarvan ik dacht dat het vertrokken was. Het lijkt nu net of dat hele jaar droog helemaal niet is geweest, alsof ik mezelf voor de gek heb gehouden door even niet te drinken - maar dat hier mijn ware, echte zelf zich weer toont. 

Ik schaam me dood. Ook om het hier - anoniem maar toch - toe te geven. Maar ik weet dat ik zeker in het begin heel veel had aan elke dag even langskomen hier. Dus ik doe weer mee. Dagpact dan maar om te beginnen.

Walrus, goed dat je je hebt gemeld! Ik herken je verhaal tot op zekere hoogte. Bij mij ging het 5 jaar heel goed, geen druppel. Toen dacht ik ook dat ik zo nu en dan.......... Etc. Dat ging een half jaar goed, ik apetrots!!! Maar toen werd "het leven" weer moeilijker en mocht ik mezelf aan het eind van de dag "belonen". Dat ging op zich goed, ik had het wel in de hand, maar er gebeurde iets waar ik niet op had gerekend. Ik was 5 jaar lang de alcoholafdeling voorbij gelopen, ik dacht er niet/nauwelijks meer aan, maar nu..... Nu ging ik dat pad weer in en dacht ik bij alle moeilijke spannende dingen: straks mag ik er eentje (of2) nemen. Mijn hele dag bleek opeens weer over alcohol te gaan, zelfs terwijl ik niet eens veel dronk. Dat blijkt er voor mij dus niet zo toe te doen. Mijn leven werd opeens, na al die jaren, weer beheerst door alcohol en daar schrok ik heel erg van. Ik schaamde me ook, AL DIE JAREN VOOR NIETS.? Nee, niet voor niets. Sinds kerstavond heb ik niet meer gedronken en het gaat goed. Ik ben heel blij dat ik me weer heb aangemeld en dank jullie allemaal voor jullie steun. Ook jouw jaar was niet voor niets. Maar ik herken wel dat dat jaar onecht lijkt en het drinken lijkt als je ware zelf.

Zullen we ons samen proberen niet te schamen Walrus, en samen de weg terug proberen te vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

...... iedereen in je buurt zuipt en feest en ploep, daar val je in de kuil die er voor je gegraven is.

 

 

Ik denk dat je dat niet goed ziet, Asterix. Ik denk niet dat men er op uit is om jou ten val te brengen, dat er

speciaal voor jou valkuilen gegraven worden.

Er zitten in ieders weg kuilen. Je kunt ze valkuilen noemen, maar ook gewoon kuilen.. helemaal als je zelf die kuilen al kent.

Het is aan jouzelf om die kuilen te omzeilen of te overbruggen. Ze zijn er nou eenmaal, heel normaal.

Mensen die echt valkuilen speciaal voor jou graven, kun je beter uit de weg gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is hier wit en de ijzel onder al dat wit kom ik liever niet tegen. Geen dagje sauna voor mij.

Een dagje ongewild thuis met diverse mogelijkheden, om te beginnen mijn rondje bewegen, yoga en MF.

Dan wat regelwerk op de pc.

Iemand bellen kan, tv kijken kan. Er kan veel, behalve er op uit.

 

Niks voor mij dit weer!!

Heb gelukkig eten genoeg in huis.

 

 

x Agnieta wat een flutgedrag is dit zeg. En dat met dit weer; maar ook los ervan.

 

Ik hoop voor Bol dat alles goed is?  Bolletje!!!!!! (roept)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...