Spring naar bijdragen

Zondag 3 januari 2016

Yvonne

Aanbevolen berichten

Ik ga nu slapen, droog, maar wel met een rotgevoel. Ik was aan het koken vanavond toen man en kinderen uit de kerk kwamen, ze keken naar mij en constateerden dat ik wel weer gedronken zou hebben omdat ik er moe uitzag

De ellende is dat ik een versleten nek heb omdat ik vroeger een pacemaker heb gehad. Daar slik ik heftige pijnstillers voor. Ik heb weer alle ellende over me heen gekregen en eigenlijk wil ik er nu gewoon een eind aan maken. Ik ben er zo klaar mee. Het vertrouwen krijg ik nooit meer terug alleen maar rot opmerkingen. Een paar weken geleden ben ik al eens een nacht van huis gevlucht omdat ik alle beschuldigingen ( die natuurlijk voor een deel ook waar zijn) niet meer aan kon . Heel de familie in alle staten natuurlijk, 

Ik wil ook gewoon gezelligheid, maar op deze manier hoeft het niet meer. 

Een heel verdrietig Moppie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moppie,

zoals hier al vaak gezegd is: vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Het zal dus een kwestie van tijd en geduld, van jouw kant, zijn.

Neem me niet kwalijk, vroeger kon ik alles hier onthouden,maar er komen en gaan zo veel mensen, dat het me ontschoten is hoe lang je niet meer drinkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé verdrietig Moppie,

Het gaat misschien wel even duren voordat er weer iets van vertrouwen komt. Je kunt nu maar één ding doen en dat is niet drinken en gewoon doorgaan waarmee je bezig bent. In eerste instantie voor jezelf. Misschien krijg je dan straks je gezin ook weer mee.

Niet leuk zo. Kom op hoor.

Voor onder de riem :heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even over de privacy en wat niet en wel te melden hier. 

Voor de website ?? veranderd was, kon je niet zien hoeveel mensen hier mee lazen. Er brandden lampjes bij degenen die ingelogd waren, wat niet wil zeggen  dat ze ook achter de pc zaten.

Verder wist je n iets, dus geen meelezers en geen niet-ingelogde forummers.

Lang heb ik gedacht dat er wel duizenden mensen in Ned. zouden meelezen, omdat er immer 800.000 een alc. probleem zou hebben?

Naïef misschien, want er zijn meer forums, maar dat wist ik n iet.

Het feit dat dit door Tactus wordt mogelijk gemaakt, gaf mij vertrouwen. Toch deed (en doe) ik aan zelfcensuur.

Maar toen deze uitvoering kwam en ik zag hoe weinig mensen hier maar komen, voelde ik me eigenlijk vrijer.

En idd, wie interesseert zich nu voor onbekenden die hier schrijven over wat ze meemaken en over hun probleem met te veel drinken en hoe daar van af te komen. Is een loffelijk en bewonderingswaardig streven, lijkt mij. Niet iets om je over te schamen en zeker niet t/o mensen die hier uit de verkeerde (of ziekelijke) reden komen speuren naar schokkende ontboezemingen.

Kunnen ze lang zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen blij  dat het weer gewone dagen worden, nou,ik heb ook nog mijn verjaardag gehad en ben dus bezig met alles voor elkaar te krijgen voor mijn zeereis woensdag. Als je alleen bent, moet je ook alleen aan alles denken en het doen ook!!

Ik voel me vandaag meer verkouden dan gisteren, maar gelukkig wordt het niet weer bronchitis, want ik hoest alleen maar een kriebelhoest.

En gisteren en vandaag heel veel (kleine) dingetjes gedaan, dat geeft wat rust.

Voorbeeld van het soms gaat:

Vervoer. Ik had erop geregeld dat een buurman mij met mijn auto weg zou brengen, het is maar 12 km en hij heeft in de winter geen werk.

Achter de hand had ik iemand die het zeker had willen doen en ook mensen naar ZH rijdt, e.d. Maar die kreeg plotseling een baan die veel uren met zich mee brengt en hij is best moe, want is dat niet meer gewend. Dus die viel af.

Blijkt dat mijn buren net op de dag van mijn vertrek weer eens een paar dagen in de stad gaan bivakkeren. Dus wilden ze me wel met OV wegbrengen, maar dat wil ik niet, die tijd heb ik gehad, is me te vermoeiend e.d.

Dus ik zei dat ik een taxi zou nemen en zij dan mee konden rijden. Dat is een taxi bedrijfje hier in het dorp en eergisteren dacht ik, het is wel een rare tijd, maar ik ga toch maar vast reserveren. Bleken ze vandaag op vakantie te gaan.

Overbuurman, die laatst gehoord had dat ik een taxi zou nemen, bood spontaan aan me te brengen, maar ik had liever dat er bekenden zouden staan als ik terugkwam. Dus zo afgesproken. Moest ik gisteren de straat over om te vragen of ze me dat wilden brengen, dan nam ik terug wel een taxi, ze zeiden nee. Dat vond ik vreemd, maar het betekende dat ze me brengen en halen.

Klaar, zou je zeggen, tot vrouw die mee zou ik taxi dit hoorde en zei: dus we mogen je niet wegbrengen? Ik weer naar overburen om dat te regelen.

Komt haar man later spullen halen en wil dat helemaal niet. Zwaait me hier wel uit en dan nemen ze de bus.

Weer naar overburen, gaat die buurvrouw dus toch mee.

Maar het is nu geregeld en ik heb niet naar de fles gegrepen.

Nu de rest nog, de buurvrouw die normaal op mijn huis past, vragen of ze dat weer wil doen en instructies geven, zodat ik niet weer met gesprongen waterleidingen kom te zitten.

Maar ,,,,,,,,,,,,de kerstboom staat buiten en de koffer is halfvol en alle batterijen zijn opgeladen en de meeste papieren uitgezocht.

Vanmiddag heb ik eens goed naar de website van die rederij gekeken en het ziet er allemaal heel goed uit. Mijn hut, het eten, de recenties, vooral over het personeel waren lovend. Dus ik krijg er nu wel zin in. Ook vanwege wat Kohtje hier schreef over de saaie komende maanden.

Natuurlijk drink ik niets meer voor vertrek en op de boot heb ik me voorgenomen 1 glas bij het diner. Dat is dan wel een Engelse maat van 1/4 ltr., maar als het daar bij blijft voel ik me AdB.

Zo een heel interessant verhaal voor de honderden mee lezers hier. Denk dat ik best te herkennen ben.   :face-icon-small-shocked:  Maar wat dan nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ging over het leven van hem, Walk the Line. Ik had hem al eens gezien. Ben totaal niet muzikaal, maar C&W vind ik lekker om naar te luisteren.

Kijk nu naar Divorce, de 1e v.d. de laatste serie.

Zal niet op mijn beeldscherm TV in mijn hutje op de Atlantische Oceaan te zien zijn, vrees ik.   :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia op je praatstoel vanavond? Leuk hoor, om al dat geregel en gedoe te lezen.

Ik hoop dat je een hele leuke tijd zult hebben en wens je alvast een goede vakantie.

Zo, dat kan ik niet meer vergeten ;)

Pas op met de drank hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een heel geregel, zeg dat wel, vooral omdat ik dit in 2 dagen besloten had en het eigenlijk helemaal niet mijn ding is. 

Dan komt er nog bij dat ik die kleren op internet eigenlijk een beetje aan de kleine kant heb gekocht, omdat ik daar voor de Balkanreis een jurkje had gekocht dat ruim zat en dacht dat het 46 was, maar dat was dus een maat groter. Dus al die kleren zijn 46 en als ik zo er aan denk dat er ontbijt (Engels!), lunch, afternoon tea, 5 gangen diner en evening snacks zijn, dan is de kans groot dat ik daar niet meer in pas, want ik heb aanleg voor aankomen, hoewel ik een zeer kleine eter ben.

Ja, ja, liggen zo uw problemen..............Nou ja, geen tot weinig alcohol scheelt ook cal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, op de praatstoel, eens laten zien dat op reis gaan heel wat met zich mee brengt, voor het geval iemand jaloers zou zijn.

Maar aan de andere kant, wie wil er nu 43 dagen op een cruise naar de Amazone en Caraïbische eilanden?   :P

MG, dank je, gelukkig zijn vrienden, een echtpaar ook op deze reis, ik ben o.a. met hun per trein naar Hongkong gereisd, dus we weten een beetje wat we aan elkaar hebben.

En er zijn artsen en verpleegkundigen aan boord, ook geruststellend.

Ik meld me hier nog wel, is makkelijk nu ik dat " laptoppie"op tafel heb staan, maar het typt niet lekker en mijn mails e.d. doe ik op de gewone, boven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lidia, wat heerlijk zo' n reis. Ik wens je een heel fijne tijd toe!

Ik zit alweer te lang bij de laptop. Moet iets bedenken om mijn rsi-elleboog te ontzien (maar WAT?).

Gewoon bedtijd nu, ofschoon er op tv iets komt over een pelgrimstocht, dat heeft mijn interesse wel. Helaas vaak veel te laat dat soort programma's...

Vanmiddag voor het werk aan een enorme laag ijzel van mijn autoruiten moeten krabben. Ik dacht dat Jopie een grap maakte, maar niet dus.

Ga er een nachtje over slapen of ik wel naar de sauna ga morgen als het nog zo is buiten (laatste rit van mijn kaart). O ja enne... ik krijg de buitenkraan niet afgesloten. Geen sterke man in de buurt, dus morgen met hernieuwde krachten weer proberen!

Wat een gedoetje (zou onze filosoof Rene Gude zeggen) soms. Vaak, vind ik wel :(

Maar goed, ik meld me droog en kruip op de warme deken! Trusten!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hun vertrouwen is beschadigd Moppie. Dat heeft veel tijd nodig om weer te groeien.

Als mijn vader (extreem) moe was (na een lange reis) bleken zijn ogen ook zo te kunnen staan alsof hij gedronken had.

Daarmee zat ik er ook één keer naast. En dat was in een droge periode van hem.

Dat is de enigste fysieke klap die ik me kan herinneren die ik ooit van mijn vader heb gehad.

En ik was er eigenlijk nog blij mee ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...