Spring naar bijdragen

woensdag 9 december


tomtom2

Aanbevolen berichten

Daar is de koffie.... 

post-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpgpost-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpg
 
Voorheen kon ik mij ook geen begin van de dag voorstellen zonder koffie, 
maar tegenwoordig begin ik met een bakje thee. 
Voor mij een heerlijk rustige manier om de dag te beginnen. 
De pit van de koffie krijg ik later op de ochtend wel. 
Goedemorgen trouwens...  :)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...) Ik kom hier ook maar eens reclame maken voor het jaarpact: ik bungel daar nog steeds onderaan dus wellicht is er iemand die de rode lantaarn wil overnemen? :-) (...)

 

 

Nou ikke niet tom.

Vind die arreslee al heel wat.

Waneer gaat die eigenlijk in.

Of is dat al ingegaan?

Is al ingegaan en loopt dit jaar, anders dan andere jaren, een jaar door tot en met Kerst 2017

 

 

Goeiemorgen allemaal,

 

Dagpact: 

Agnieta

Lila 

jowan

Meya

Link naar opmerking
Deel via andere websites

goedemorgen iedereen,

 

De feestdagen komen er aan. Met kerst doe ik niets. Maar op oud en nieuw komt bezoek met een fles champagne. En het bezoek vindt het leuk als ik ook een glas mee drink, want anders moet zij de hele fles alleen leeg drinken. En dat is niet zo gezellig, vooral op oudejaarsavond.

 

Dus ik heb mij voorgenomen om 1 hoogstens 2 glazen te drinken als toast op het nieuwe jaar. Mijn laatste glas dateert al van twee maanden geleden. Dus eigenlijk kan het wel.

 

En toch voelt het niet zo lekker. Want eigenlijk hoeft die onzin op oud en nieuw voor mij niet zo. Ik heb een hekel aan dronken mensen in combinatie met vuurwerk, dus blijf ik liever thuis. En dan maakt het me uit of ik met oud en nieuw alleen ben. Zo lang ik maar niet de straat op hoef. En een glas alcohol hoeft voor mij ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ploffie:  Daar waar je naar aanleiding van je bezoek overweegt een glas te nemen, leef je van buiten naar binnen.

 

In je laatste regels gaat het weer de betere kant op, van binnen naar buiten. Daar geleden je eigen normen en waarden weer.

 

Sterkte met je afweging en jouw persoonlijkheid!

 

Ik drink niets. Het voegt niets toe en het maakt het (voor mij) zeker niet gezelliger. Ik weet wel welke kant het wel op gaat: de verkeerde....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

Onrustige nacht, woelen en draaien.

Datum komt dichterbij dat ik volgens bedrijfsarts weer moet starten met reïntegreren.

Men verwacht een reïntegratie-plan van mij.

Perfectionistisch als ik ben wil ik dat plan natuurlijk piekfijn en dichtgetimmerd klaar hebben.

Gevolg : stress, piekeren en grenzen verleggen.

Eerst maar eens koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Plofke er is toch kinderchampagne? Waarom jezelf toch kwellen? Je kan toch gewoon zeggen tegen je bezoek, ik drink geen alcohol ook niet met oud op nieuw. Waarom toch een risico nemen terwijl je juist door dat spul helemaal de vernieling in bent gegaan. Niet doen joh, het risico is toch te groot.

Hoe vaak lees je niet, dat mensen toch door zijn gegaan. Het begint altijd met er ééntje te pakken.

 

Goeie morgen allemaal. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe vaak ik in mijn leven heb gedacht....1 of 2 glazen......uiteindelijk werden het 1 of 2 emmers.

Dusssss ik laat die eerste gewoon staan....wat een opluchting, ik hoef niet...

Fijne dag allemaal!

 

Helemaal toppie..

Eén puntje: als je die eerste gewoon niet inschenkt, of zelfs maar in huis haalt, hoef je 'm ook niet te laten staan.

Nog makkelijker! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

Verstand versus gevoel.

 

Ik blijf het een lastige vinden want ze lijken niet (altijd) samen te gaan.

En naar welke moet je dan luisteren?

Wat is Wijsheid..toch kies ik meestal voor mijn gevoel.

Dit is een makkelijke volgens mij. Niet verstand of gevoel, maar verstand en gevoel. Beide een plek geven in je handelen. Als je compleet wil zijn dan betrek je je 'willen' er ook nog bij.

Denken, willen, voelen, handelen.

En wat dat rendierpact betreft zit ik je natuurlijk inderdaad gewoon te fokken (maar dat heb je door neem ik aan ;))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(...)

dat werkte niet bij, dat was verstikkend. Ik werd er boos en opstandig van waardoor ik nog verder de afgrond inging.

 

Datzelfde gevoel kreeg ik daarnet zomaar ineens weer terug, ik schrok ervan. En daarom stop ik met die pact.

Mijn laatste bericht heeft jou laatste gekruist. Voor de duidelijkheid: beslist niet mijn bedoeling om je te verstikken en boos te maken. Sorry!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch is het musschien wel interessant Agnieta, wat er nu gebeurt. Want je had een paar dagen geleden zelf aangegeven dat je op het pact wilde. Dus van wie "moet" jij nu stoppen met drinken? En wie voelt zich daardoor onder druk gezet?

Komt op mij over als een conflict in jezelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlokje, ik toast al jaren met m'n "eeuwige" glaasje cola. Ik zie het verschil in gezelligheid niet in wat er in m'n glas zit.

Het verschil zit 'm in de uitwerking die het op me heeft. En dan kan één glas nog niet zoveel verschil maken, maar één wordt twee, drie,

en als het dan op is, dan word ik chagrijnig omdat ik niet genoeg heb..

Van oud en nieuw vieren is dan al geen sprake meer, ik ben dan in strijd met m'n verslaving.

 

Als iemand het naar vind om zelf en alleen een fles leeg te moeten maken omdat ik/jij niet meedrink(t) kan ie 'm ook leeggooien..

Niemand hoeft mij ook te helpen "m'n" colafles leeg te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen die willen dat je meedrinkt en je onder druk zetten hebben zelf een probleem met drank. Iemand die dat niet heeft zal nooit zeggen 'doe niet zo ongezellig' of 'de fles moet leeg' of 'blabla, vul zelf maar een stom smoesje in hier'.

Mensen die geen probleem hebben met drank interesseerd het niks of je wel of niet drinkt!!

 

Nou ik kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die het, zonder dat ze problemen hebben met drank, gewoon leuk vinden dat je mee doet.

Geniet van een glaasje zonder dat je er gelijk een paar liter in moet gooien. Maar deze mensen zijn dus niet verslaafd.

Het wordt anders als mensen weten dat jij een probleem hebt met drank, en dan toch blijven zeuren.  ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...