Spring naar bijdragen

Dinsdag 1 december 2015

Gast Lila

Aanbevolen berichten

Ik kwam na het kijken naar "het filmpje van jowan" ineens (ook??) tot de conclusie dat ik dus wel weer zou kunnen drinken als ik mijn leven op orde heb.

Echter, en daar ging mijn verslaafde manier van denken weer met me aan de haal, ik ben niet zo'n "sociaal dier".. heb geen enorm netwerk van vrienden waar ik

te pas en te onpas mee optrek.. ik ben graag veel, heel veel alleen. En ook al ben ik dan heel graag alleen, juist in dat alleen zijn

schuilt het voor mij levensgrote gevaar dat ik die "heerlijke" onpersoonlijke, niet terugpratende "vriend" alcohol toelaat me "gezelschap" te houden.

Ik zou kunnen zeggen dat mijn "rattenparadijs" zich in een "kooi" bevindt.

Dat is waarom ik me vasthoud aan de principes van het stappenprogramma. Die zijn helder en duidelijk voor me en hebben zich de afgelopen

jaren voor mij bewezen. Ook zonder dat ik een enorm sociaal netwerk heb opgebouwd.

Volgens het filmpje ben ik dan, zoals ik het begrijp, misschien niet eens (meer) verslaafd aan alcohol, maar ik steek dusdanig in elkaar dat,

als die gedachte zich bij mij zou vastzetten, ik binnen de kortste keren weer zou gaan denken: na deze kan ik wel stoppen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach Rapi, is het bij jou ook "het soort"  van werk wat zo kan tegenstaan?

Ik heb dat een enkel keer. Dan voelt het minderwaardig, dat gepoets voor een ander en dat geklooi voor die paar centen extra.

Mij lukt het alleen als ik er zelf lol in heb, zoals nu bij mijn ex. Heb vanmiddag de garage gezogen en geordend. Tja... wat een zooitje zeg!

Maar als het dan klaar is, dat is dan wel een geweldig gevoel hoor! Ik geniet er echt van.

(ik ga de douche en wc niet doen, dat voelt niet goed voor mij... hij krijgt nog hhhulp van de gemeente)

Ja, en dan thuiskomen en zo weer verder met de volgende klus :( :( :( .... a bahh!

Ik hoop maar dat je straks nog een poosje lekker kunt zitten?

Gauw boodschappen doen en eten maken, o.a. hachee. Mmmm :clock:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach smart,

Eigenlijk heb ik helemaal geen hekel aan mijn werk.
is ook nog vaak afwisselend met de zorgtaken die ik ernaast heb

Maar ben de laatste tijd gewoon niet fit, e voel veel taken als MOETEN

Maar wil toch doorzetten, want ben bezig mijn huis af te betalen
Lange adem nodig, maar toch gaat het lukken.

volgend jaar is dat zeker gelukt, als ik even mijn best doe

Aan de ene kant vind ik het heel snel gaan, aan de andere kant weer heel langzaam

Het eerste wat ik doe als mijn huis afbetaald is,is een maand vakantie nemen (eerst weer voor sparen)

Maar komen zal ik er !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wil je nog steeds drinken dan?

Waarom anders die conclusie?

Dan zit daar het verschil Koh!

En dat is wellicht dan die eeuwige verslaving.

Die roes was best fijn.. daar deejik'tookvoor.. Ik vind drank niet lekker. Nooit gevonden. Het ging altijd om de roes.

Als er geen nadelen waren zoals een lichaam dat aan flarden gaat, de (weinige) sociale contacten die aan flarden gaan, verantwoordelijkheidsgevoel

dat totaal aan flarden gaat, een heel leven dat aan flarden gaat, en menig leven om mij heen ook nog eens..

't absoluut niet meer kunnen stoppen als ik éénmaal ben begonnen....

Ja, die roes verlang ik heel af en toe nog wel eens naar...

Maar meermaals weet ik die heel dicht te benaderen door geconcentreerd met iets bezig te zijn. Dat kost wat meer moeite,

maar heeft geen nadelige bij(???)effecten. En is ook niet te koop in een fles, een zakje, een pakje, een pilletje... daar moet ik dan wat voor doen.

Heel af en toe ben ik echter in zo'n luie bui dat ik wel eens naar "instant geluk" verlang. En dat is inderdaad die eeuwige verslaving.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Opmerkelijke zaken voor mij tot nog toe:

Iemand vind zich niet meer verslaafd: ik denk dat ik dat voor mijn leven ben, dat het ongeneeslijk is.

Ik deed het ook om niets meer te hoeven voelen, het was verre van lekker, sociaal of beschaafd. Nu kies ik ervoor om te voelen.

Ik verlang absoluut niet meer naar drank of de bijbehorende doofheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat ik altijd verslaafd blijf Jopske en zou het echt niet durven om er ééntje te pakken, te gevaarlijk. Trouwens daar krijg ik geen echte kick van. Wel weet ik dat ik dan toch zit te wachten om dat te voelen met het gevolg dat ik meer moet. Daarom zal ik (denk ik) nooit willen proberen om er eentje te pakken. Ik sla dan toch door. Ik vind mezelf een alci en ik blijf dat de rest van m'n leven. Van de andere kant wil ik dit leven niet weg gooien door de drank.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben heel boos geworden.... gebeld naar de dakdekker, die van de nok en de keuring....

Die had het heel druk door die storm ook, hij kon pas op 23 december komen....

Nou je snap we kunnen elke dag gebeld worden door de makelaar dat ze met mensen komen om ons huis

te bezichtigen.........vreselijk en die fles wijn was heel dichtbij...altijd in huis ook gewoon...

Gelukkig lag er ook nog een fles alcoholvrije wijn ( niet echt lekker trouwens )...

maar die is dus opgegaan......en vanmorgen hoofdpijn .....

Zo'n tricky moment nog niet gehad.........pfffffff...

Toppertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hielp mijn vader vroeger op zaterdag met zijn krantenwijk. 's Morgens om half vier op, samen opgewarmde koffie drinken en dan op

pad.. Halverwege de wijk in het portiek van een groot flatgebouw samen een sjekkie..

Toen hij ophield met de krantenwijk nam ik die over. M'n vader hielp me dan soms op zaterdag.

's Morgens om half vier op, samen opgewarmde koffie drinken en dan op pad.. Halverwege de wijk in het portiek van

een groot flatgebouw samen een sjekkie..

Die zaterdagochtenden behoren voor mij tot de meest dierbare vader-zoon momentjes. :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun: :sun:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik weleens mis als ik hier lees is het genieten van het heldere gevoel.

Als je dat gevoel niet meer kwijt wilt, is het helemaal niet meer interessant of je verslaafd bent.

Ik vraag me niet af of ik weer verslaafd zou worden, ik heb helemaal geen zin in dat eerste of ene (enige) glas.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zijn hectische weken. Met veel dingen en dingetjes die me vooraf lastig lijken.

En als ik ze dan doe vraag ik me af: is het echt zo erg.

En nee, dat is het vrijwel nooit. Er is steeds wel iets fijns in te ontdekken als het moment daar is.

Goed om telkens bij stil te staan  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik geniet ook van iedere heldere dag,iedere ochtend helder opstaan,maar soms......zou ik voor een uurtje dat andere gevoel weer eens willen ervaren.

Ik had het net even op de fiets: fietste in het donker langs het cafe waar ik wel eens kwam, zat er gezellig vol binnen, kaarsjes op de tafel en muziek. 10 seconden lang dacht ik....

en toen moest ik aan de rampen denken die daarna volgden :-). Ik moest van mezelf daaraan denken, kwam niet helemaal automatisch..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even welterusten zeggen.

Schoonzoon, heeft net windows 10 voor me erop gezet.

Is gebleven tot 20.00 en het was nog steeds niet helemaal geinstaleerd.

Heb hem tot 22.15 wel 4 keer gebeld nog, met vragen als; Hij zegt nu dit, en hij zegt nu dat, wat betekend dat, wat moet ik nu?

Enfin, als het goed is, werkt alles nu.

Wel een vreemd lettertype ineens :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me nog even. Vandaag lekker gewerkt, gekookt, gegeten en verder niet veel.

Had me niet aangesloten bij dagpact, maar kan wel weer een droge dag bijschrijven. Nummer 14 alweer, 2 volle weken.

Nu lekker mijn bedje in met een boek.

welterusten en tot morgen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo simpel.

Niet allen zoveel beter zonder.

Maar ook niet beter met.

En vooral: gewoon goed zoals het is.

Genoeg is genoeg.

Het kleine mooie (weer) zien en er genoeg aan hebben.

Het koken van jowan bijvoorbeeld.

Dat raakt mij iedere keer weer.

Ik kook niet meer zo gauw, emotioneel dan. Wat ik leer probeer ik leven, kalmte is een groot goed voor mij.

En koken: Thuis uit de kliniek jan 2013, vanaf dan regelmatig gasten die aanschuiven, eind 2013 nieuw fornuis, ergens in 2014 nieuw bestek en een deel van servies goed,  ik kook wel eens om het mee te nemen naar gezin van vriendin, paar weken geleden nieuwe set ketels gekocht, dat kookt super. Ik kook vrij, met soms een recept als inspiratie, een weegschaal gebruik ik zelden, het gaat op intuïtie. Het gaat vooral met aandacht, intense aandacht voor wat het worden kan en wat ik daarvoor kan doen.

Ik denk dat ik dat kan proeven en dat dat goed voor me is.

Koken een hobby? Misschien, maar zeker ook een meditatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...