jowan Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goeie zondag morgen. Dagpact: jowan Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
tomtom2 Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goede morgen, met een verkouden hoofd hier zal het vandaag zeker droog blijven. Ik blijf maar even onder de dekens als ik hoor hoe het buiten stormt... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
toine Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goedemorgen. Wat een wind, maar even rustig wakker worden met NPO6 Jazz.... Geen voetbal vandaag, beetje saai.. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goedemorgen frummers. Hier ook veel wind en regen. EN koffie en thee Petje af hoor Vlok dat je niet hebt gedronken. Ik denk dat het steeds makkelijker zal worden voor je om te zien dat anderen wel drinken en jij niet. Hoop dat het toch heel gezellig is geweest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Meya Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goeiemorgen allemaal, Dagpact: jowan Meya Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goedemorgen. Onrustig geslapen. Eerst maar eens koffie en dr op uit met doggiedog Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Ja ook hier een onrustige nacht vol met dromen. Ben ze vergeten maar weet wel dat ik een hele strijd gestreden heb in mijn slaap. Nu eerst afbak croissantjes met ham en kaas. Mijn favo zondag ochtend ontbijt, zo vaak heb ik geen weekend. Daarna studeren en hopelijk meditatiecursus halen in de middag. Dus doorwerken nu......koffie Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 goeiemorgen frummers de wind giert hier ook, maar het is wel droog (nog) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
An Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goedemorgen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 (bewerkt) Hier hoost het weer, en er komt nog veeeeeeeeeeeeel meer nattigheid aan. Hier in het noorden vallen we in de prijzen vandaag, hihi. Luitjes, Ik ga aan de slag. Heb een grote pot koffie en thee klaargezet voor de langslapers. Maak er een mooie dag van, dag dag. 15 november 2015 bewerkt door Yvonne Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goedemorgen beste mensen. Ook hier wind, wat regen, blaadjes ... Ik ga een boek lezen denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 15 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Welke film, Loen? Ik denk erover om naar 45 Years te gaan, vaniddag, filmhuis. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Burchill, erik, Kohtje en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 (bewerkt) Dat had ik gisteren ook met overal die #pray for Paris. Gun iedereen hun geloof maar mag dat aub wat minder overheersend. Ik moest toen ik wilde slapen gisteren denken aan Amelie Poulain. Het Parijs van genieten van onschuldige kleine dingen. Met je hand in een zak met graan of het plezier van een creme brulee caramellaag stuk maken met je lepel.....wens Parijs toe dat er weer het plezier kan zijn van die kleine dingen zonder angst. Als we nu eens meer bewust zijn daarvan en daar samen van genieten....wie heeft er geloof nodig als we elkaar hebben? 15 november 2015 bewerkt door erik Akkordeon en lidia reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Even bijkomen van het geratel van mijn schoonzus. Lief mens hoor, maar ik had bijna gevraagd om een minuut stilte Ik werd dan ook een uur later wakker vanmorgen, extra slaap nodig gehad blijkbaar. Rustig aan vandaag, eerst maar eens een wasje draaien. Ben jij nog steeds een minderaar Yvonne? Je geeft af en toe adviezen alsof je al lang gestopt bent. Maar in 1 van je spaarzame openhartige momenten schreef je dat je nog regelmatig uit de bocht vliegt. Lieve help, de autospelling veranderde minderaar in mindere, dat is nou ook weer niet de bedoeling juist, de was. koest. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 heel mooi lady Jane, alleen heb ik geen vertrouwen (meer) in "champagne" Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 ...wie heeft er geloof nodig als we elkaar hebben? Precies, laten we geloven in elkaar Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Begint vrede juist niet met het respecteren van elkaars geloof. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Begint vrede juist niet met het respecteren van elkaars geloof. Jawel maar geloofskwesties vertroebelen dat we op de eerste plaats mensen zijn en mede mensen van elkaar zijn. Op dit moment polariseert de discussie zo nadrukkelijk om geloof dat ik het geloof en bidden nu niet zie als de beste ingang om medemensen met elkaar te verzoenen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jowan Geplaatst 15 november 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Met Refusal of andere chemische bestrijdingsmiddelen blijft de strijd in je hoofd. Neem ik het wel of niet. Iets verder van de alcohol, maar toch.. Verslaving is voor mij een geestelijke ziekte, die kan het best met gelijke middelen aangepakt worden: spiritualiteit. Mijn geloof in een macht groter dan mezelf en buiten mezelf, helpt me nog elke dag enorm. (Zoals destijds de macht die me aan het zuipen hield en waar ik niets van begreep en wilde weten, maar waar ik alleen en vanuit mezelf niet tegenop kon.) Ik vond tot mijn geluk de 12 stappen zelfhulpgroepen. dat houdt me schoon, droog en nuchter! Goed dat je erkent dat je jezelf niet langer meer hoeft te plagen en sarren met de wens om "sociaal" te drinken. Goed dat je het besluit neemt om te stoppen! proficiat! Je leven zal er met sprongen op vooruit gaan. En dat wens ik je toe. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yvonne Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Begint vrede juist niet met het respecteren van elkaars geloof. Helemaal mee eens Kate. Respect voor elkaars geloof en respect voor elkaar! Ben jij nog steeds een minderaar Yvonne? Je geeft af en toe adviezen alsof je al lang gestopt bent. Maar in 1 van je spaarzame openhartige momenten schreef je dat je nog regelmatig uit de bocht vliegt. Ik ben inderdaad nog steeds een minderaar Kate. Dat spaarzame openhartige moment moet al van een paar jaar geleden zijn hoor. Dat uit de bocht vliegen is er niet meer bij. Wel realiseer ik me dat het waarschijnlijk makkelijker is helemaal te stoppen. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Geloof is opium voor het volk. Dat zou bestreden moeten worden met de wetenschappelijke inzichten van de Verlichting. Ja hoor. Toe maar. Die strijd kan er óók nog wel bij.. Kate reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Goed dat je een beslissing hebt genomen Lila. Ik ben benieuwd wat je gesprek je woensdag gaat brengen. Ik wens je heel veel succes. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
erik Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Als ik naar het plaatje kijk dat Jane plaatst zit er niks anti geloof in. Is niet disrespectvol naar geloof. Is alleen een pleidooi voor mens naar medemens samenleven, dat dit hier en nu nuttiger is als bidden en nog meer geloof. . Dat vrede begint met geloof respecteren ben ik het niet mee eens. Vrede begint met elkaar en geloof mag er best zijn. Maar geloof hoeft niet zo op de voorgrond. Vrede is met andere individueen juist zo onafhankelijk mogelijk van geloof. Juist in een samenleving waar men geloof voor zichzelf houd en niet opdringt kan er vrede zijn. En opium voor het volk oproepen is in mijn ogen net zo iets als geloven maar dan anti. Net zo ik heb gelijk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 15 november 2015 Rapport Share Geplaatst 15 november 2015 Dank voor je antwoord Yvonne. En mooi dat het ook met jou goed gaat op dat gebied. Dat was me niet altijd duidelijk tussen de koffiekannen, die trouwens zeer gewaardeerd worden lees ik. Ieder op zijn eigen manier Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden