Spring naar bijdragen

Zondag, 15 november 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen frummers. 

Hier ook veel wind en regen. 

EN koffie en thee

post-1140-0-04457800-1387954739_thumb.jpgpost-1140-0-21437600-1389158804_thumb.jpg
 
Petje af hoor Vlok dat je niet hebt gedronken. 
Ik denk dat het steeds makkelijker zal worden voor je
om te zien dat anderen wel drinken en jij niet. 
Hoop dat het toch heel gezellig is geweest. 
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ook hier een onrustige nacht vol met dromen. Ben ze vergeten maar weet wel dat ik een hele strijd gestreden heb in mijn slaap.

 

Nu eerst afbak croissantjes met ham en kaas. Mijn favo zondag ochtend ontbijt, zo vaak heb ik geen weekend. Daarna studeren en hopelijk meditatiecursus halen in de middag. Dus doorwerken nu......koffie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier hoost het weer, en er komt nog veeeeeeeeeeeeel meer nattigheid aan. 

Hier in het noorden vallen we in de prijzen vandaag, hihi. 

Luitjes, 

Ik ga aan de slag. 

Heb een grote pot koffie en thee klaargezet voor de langslapers. 

post-1140-0-51888300-1391668807_thumb.jpgpost-1140-0-43934800-1391668614_thumb.jpg

 

post-1140-0-84218000-1388215736_thumb.jpg

Maak er een mooie dag van, dag dag. 

 

                                      post-1140-0-73238500-1387267004_thumb.png
bewerkt door Yvonne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat had ik gisteren ook met overal die #pray for Paris. Gun iedereen hun geloof maar mag dat aub wat minder overheersend.

 

Ik moest toen ik wilde slapen gisteren denken aan Amelie Poulain. Het Parijs van genieten van onschuldige kleine dingen. Met je hand in een zak met graan of het plezier van een creme brulee caramellaag stuk maken met je lepel.....wens Parijs toe dat er weer het plezier kan zijn van die kleine dingen zonder angst. Als we nu eens meer bewust zijn daarvan en daar samen van genieten....wie heeft er geloof nodig als we elkaar hebben?

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even bijkomen van het geratel van mijn schoonzus.

Lief mens hoor, maar ik had bijna gevraagd om een minuut stilte  :blush:

Ik werd dan ook een uur later wakker vanmorgen, extra slaap nodig gehad blijkbaar.

 

Rustig aan vandaag, eerst maar eens een wasje draaien.

 

Ben jij nog steeds een minderaar Yvonne?

Je geeft af en toe adviezen alsof je al lang gestopt bent.

Maar in  1 van je spaarzame openhartige momenten schreef je dat je nog regelmatig uit de bocht vliegt.

Lieve help, de autospelling veranderde minderaar in mindere, dat is nou ook weer niet de bedoeling  :face-icon-small-shocked:

 

juist, de was. koest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begint vrede juist niet met het respecteren van elkaars geloof.

Jawel maar geloofskwesties vertroebelen dat we op de eerste plaats mensen zijn en mede mensen van elkaar zijn. Op dit moment polariseert de discussie zo nadrukkelijk om geloof dat ik het geloof en bidden nu niet zie als de beste ingang om medemensen met elkaar te verzoenen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met Refusal of andere chemische bestrijdingsmiddelen blijft de strijd in je hoofd.

Neem ik het wel of niet. Iets verder van de alcohol, maar toch..

Verslaving is voor mij een geestelijke ziekte, die kan het best met gelijke middelen aangepakt worden: spiritualiteit.

Mijn geloof in een macht groter dan mezelf en buiten mezelf, helpt me nog elke dag enorm.

(Zoals destijds de macht die me aan het zuipen hield en waar ik niets van begreep en wilde weten, maar waar ik alleen en vanuit mezelf niet tegenop kon.)

Ik vond tot mijn geluk de 12 stappen zelfhulpgroepen. dat houdt me schoon, droog en nuchter!

 

Goed dat je erkent dat je jezelf niet langer meer hoeft te plagen en sarren met de wens om "sociaal" te drinken. Goed dat je het besluit neemt om te stoppen! proficiat!

Je leven zal er met sprongen op vooruit gaan. En dat wens ik je toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begint vrede juist niet met het respecteren van elkaars geloof.

Helemaal mee eens Kate. Respect voor elkaars geloof en respect voor elkaar! 

 

 

Ben jij nog steeds een minderaar Yvonne?

Je geeft af en toe adviezen alsof je al lang gestopt bent.

Maar in  1 van je spaarzame openhartige momenten schreef je dat je nog regelmatig uit de bocht vliegt.

 

Ik ben inderdaad nog steeds een minderaar Kate. 

Dat spaarzame openhartige moment moet al van een paar jaar geleden zijn hoor. 

Dat uit de bocht vliegen is er niet meer bij. Wel realiseer ik me dat het waarschijnlijk makkelijker is helemaal te stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik naar het plaatje kijk dat Jane plaatst zit er niks anti geloof in. Is niet disrespectvol naar geloof. Is alleen een pleidooi voor mens naar medemens samenleven, dat dit hier en nu nuttiger is als bidden en nog meer geloof. . Dat vrede begint met geloof respecteren ben ik het niet mee eens. Vrede begint met elkaar en geloof mag er best zijn. Maar geloof hoeft niet zo op de voorgrond. Vrede is met andere individueen juist zo onafhankelijk mogelijk van geloof. Juist in een samenleving waar men geloof voor zichzelf houd en niet opdringt kan er vrede zijn. En opium voor het volk oproepen is in mijn ogen net zo iets als geloven maar dan anti. Net zo ik heb gelijk....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...