Spring naar bijdragen

Vrijdag, 23 oktober 2015

jowan

Aanbevolen berichten

Goedemorgen beste mensen,

Buiten nog pikdonker

Straks op mijn fiets, weer aan het werk

Vrij lange dag vandaag.

Nog steeds vrij Blondie ?

Wat jammer joh, dat je vakantie zo rumoerig was

Heb je nog niet echt kunnen bijtanken.

Rosa,

Welkom terug.

Goed gedaan gisteren!

Hoe gaat het nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedefrummers,

Vandaag boodschappen doen voor een klein etentje wat ik verzorg,

nog even naar de barbier en een half uurtje post. Voor de rest?

We nemen die eerste glas niet en willen net als gisteren een 

heerlijke en heldere(!) dag en nacht hebben  :D

Gisteravond tijdens de Buitenveldertgroep was het gespreksonderwerp 'euforie en willen drinken'.

Hoe ga of ging jij hiermee om?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euforie en willen drinken.

Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt Burchill. Ik weet van mezelf dat ik in het begin van mijn stoppen op een gegeven moment tot mijn verbazing merkte dat als ik iets goed had gedaan ik ook trek kreeg. Verder kwam ik er onlangs achter dat ik in mijn werk soms wat hyper kan worden. Ik herkende die stemming en realiseerde me dat ik die vroeger zelf veroorzaakte als het niet gebeurde. Dan kalmeerde ik me bij thuiskomst weer met drank. Ik waak tegenwoordig voor dit soort opgeklopte opwinding (yoga).

Misschien niet helemaal wat je bedoelt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euforie en willen drinken. Voor mij vergelijkbaar met wat MG schrijft. Het is opletten want normaal schat ik preventief situaties in adhv negatieve emoties en of ik extra moet opletten. Maar ook met echte mijlpalen en het bijbehorende euforische gevoel weet ik dat ik trek kan krijgen. Euforie hangt bij mij wat samen met hyper zijn. Als ik bijvoorbeeld op reis ben en heel druk met lang reizen, veel regeldingen, veel mooie dingen zien veel leuke mensen ontmoeten....me mee laten voeren door omstandigheden dan kan ik heel druk worden en vaak hangt dat samen met euforisch. Dat voelt als dat de doseerknop van prikkels stuk is en ik ongefilterd alle indrukken, emoties en zaken om me heen over me heen krijg. Dan zoek ik rust in drank en dat werkt niet of maar tijdelijk. Dan heb ik een soort rebound van hypergevoelens samen met de kater waardoor ik de neiging had om de dag erop steeds vroeger in de middag te drinken.

Ik herinner me een gelegenheid op vakantie dat ik extreem zo was in euforisch/hyper zijn al een week dat mensen aan het thuisfront me een spiegel voor hielden over mijn onrust terwijl ik toch op vakantie was om te ontspannen. Liftend eindigde ik niet in de volgende stad maar halverwege in een heel klein dorpje met een winkel en verder was er helemaal niks behalve een groot meer, een mooie tuin waar ik sliep en bijna geen gasten. Daar voelde ik zo bewust dat die rust hetgeen was wat ik nodig had. Hele middag gewandeld, gezeten, gedacht en niks gedaan in de overweldigende stilte daar. Een plek waar ik de hyper/euforie gevoelens van mijn reis kon verwerken. Daarna ging ik rustig weer op reis, dronk nog steeds wel toen maar niet zo dwangmatig.

Sindsdien ben ik me bewust van wat ik eigenlijk al wist. Mijn gevoeligheid van een overdaad aan prikkels, vooral voor emoties in me en emoties van anderen. Dan moet ik de drukte uit en rust vinden in mijn hoofd.

Van de zomer kreeg ik een forummer over me heen toen ik beschreef over naar het strand gaan om ontspanning te zoeken en de trek die ik had op het terras richting strand en dat ik dat heel bewust toeliet en voelde wat het deed met me. Dat was zo'n gelegenheid als hierboven omschreven.

Wat ik dus doe bij euforie en hyper zijn; voelen, herkennen en anders reageren als ik altijd deed. Liggend op mijn handdoek op het strand bewust van mijn trek en mijn trek die wegging en de rust die er voor in de plaats kwam. Ik hoefde niks te doen, ik hoefde niet te drinken, niet te vechten tegen de drank maar kon de euforie en hypergevoelens loslaten en werd rustig en genoot van de warmte, de zon en baas in eigen hoofd zijn......adb zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

O ja hoor dat euforisch gevoel herken ik heel goed. Ik kon al euforisch worden bij het idee dat ik weer kon en mocht gaan drinken vanwege de refusal.  Blij worden van het idee dat die refusal misschien uitgewerkt was. De hele dag door tellen of het niet eerder kon, de teleurstelling dat het nog niet kon. Weer de dagen tellen of ik me niet vergist had, en het dan zo draaien dat ik het ging proberen, met alle gevolgen van dien. En dat niet één keer maar bijna iedere keer. Bijna iedere keer weer die rot ervaring met alcohol en de Refusal. Bah bah :(

Ik slikte toen een keer in de 10 dagen refusal zodat ik 10 dagen niet kon drinken. Als ik er dan voor koos om dat toch te gaan doen werd ik vreselijk ziek. Dus hup de volgende dag weer slikken want wat baalde ik weer van mezelf.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vlieg, hoewel ik nooit zo'n uitbundig mens ben geweest herken ik wel wat in je bericht. In het begin leken de dagen soms leeg en bleek en saai en somber. Nu na ruim anderhalf jaar als ik een Hut doe (terugkijken) dan heb ik veel goede dagen en zit ik goed in mijn vel. Dat heeft wel tijd nodig gehad. En ik ben nog niet klaar

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemiddag.

Euforie, teleurstelling, vlakheid, ik doorvoel het gewoon maar. Alles mag er zijn.

Dat is best lekker. In elk gevoel zit energie, leven. En daar hebben we dan meestal een verhaaltje bij. 

Dat is ook prima.

Bewustzijn, het waarnemen, gaat moeiteloos. Daar lees ik momenteel over. En ja, dat gaat echt moeiteloos.

Om het gedoe heen, wat een mooi schouwspel is, is altijd ruimte en vrede beschikbaar. Daar kom je vanzelf bij door te laten zijn wat er is.

En nee, daar bedoel ik niet mee dat je niks goeds mag doen voor de wereld. Ook dat is prima als je die drang voelt.

Als je relaxed bent doe je trouwens vanzelf al weinig kwaad.

Vanmorgen mijn vakantie begonnen met uitgebreid de krant lezen, daar heb ik weer een abonnement op.

Vanmiddag nog wat aan de tuin rommelen, winterklaar is een begrip dat op onze tuin nooit van toepassing is geloof ik.

Eind van de middag koffietje drinken met Man in de stad, die uit zijn werk komt, en ergens een hapje eten.

Het leven is zo slecht nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helemaal eens Fruit. Dat herken ik heel erg. Wordt door al die zelfanalyse zo een berekenend persoon. Voel me er wat oud en doorgeschoten volwassen door. Los willen gaan zonder de hulp van drank, zonder te denken aan drank, zonder te moeten denken want anders drank. Gewoon dat drank en denken over drank er niet is maar je spontaan helemaal jezelf kan zijn.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moest nog aan jouw verhaal denken Erik, toen ik van de week in de auto mee zat te zingen.

Was wel herkenbaar voor mij, nooit zingen en moeite met spreken in of voor een groep.

Dat laatste lukt inmiddels wel, maar dat zingen heb ik maar laten zitten, behalve als ik alleen ben  :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

waarom moet iets altijd zijn wat je wilt Fruitvlieg?
En was het dat met drinken wèl?

Ik ben bang dat je iets verheerlijkt

wat er nooit was.

Een moment van helemaal uit je dak gaan

een euforisch moment

klein geluk

het zijn geen dingen om naar te streven

waar ik wel naar streef is ze te herkennen

als ze zich aandienen

ervoor open te staan

en ervan te genieten dan.

Heel af en toe heb ik zulks ook

in andere in het moment ervaringen,

zelfs in somberte, rouw of geirriteerd zijn,

daar wil ik nog wel verder in leren

want iets is mij wil het nog steeds uit leuke dingen halen.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiedag allemaal,

tja, ik herken wel, wat MijnGerrit beschrijft, maar ik zie goed de voordelen van niet drinken, ik ben ook nog lang niet klaar, maar ben wel trots dat ik alweer ruim 3 mnd zonder alcohol ben! En dat ik ook plezier kan hebben, zonder alc heb ik vanmorgen weer bewezen, di en vrij komen hier een aantal oudere buurmannen koffiedrinken, ook zonder alc lachen we wat af, ik lag in een deuk vanmorgen!

Gezellige dag allemaal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Euforie en willen drinken.

Ik weet niet precies hoe je dat bedoelt Burchill. Ik weet van mezelf dat ik in het begin van mijn stoppen op een gegeven moment tot mijn verbazing merkte dat als ik iets goed had gedaan ik ook trek kreeg. Verder kwam ik er onlangs achter dat ik in mijn werk soms wat hyper kan worden. Ik herkende die stemming en realiseerde me dat ik die vroeger zelf veroorzaakte als het niet gebeurde. Dan kalmeerde ik me bij thuiskomst weer met drank. Ik waak tegenwoordig voor dit soort opgeklopte opwinding (yoga).

Misschien niet helemaal wat je bedoelt?

Hoi MG, het gaat niet om wat ik bedoel, het is jouw verhaal en dank voor het delen. Ik zou tegenwoordig een euforisch gevoel willen koesteren maar

uiteindelijk met yoga of de sauna weer in rustig vaarwater willen brengen.

Maar het ook willen laten zoals het is, accepteren en ervan genieten zonder drank. Heb mijn leven weer terug en geniet van alle mooie dingen die

nu ook plaatsvinden. Kan 's avonds weer ergens naar toe, kan de telefoon opnemen en met een vriend of broer/zus bellen. Kan naar het atelier om

weer verder te werken aan een schilderij, etc., etc.

bewerkt door Burchill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Nieuwe aanmaken...