Spring naar bijdragen

Maandag 12 oktober 2015


Gast Loen

Aanbevolen berichten

Goedemorgen Allemaal,

 

Lees hier best veel mee, het gaat erg goed met mij, heb nu bijna 1 jaar niet gedronken. Is de BESTE keuze geweest die ik ooit gemaakt heb. Het stoppen is moelijk, blijft een voortdurend proces, maar je krijgt er iets voor terug dat het waard is, namelijk een heel ander en fijn leven !

 

Een goede dag allemaal, en heel veel sterkte voor degene die dit nodig hebben !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen Allemaal,

Lees hier best veel mee, het gaat erg goed met mij, heb nu bijna 1 jaar niet gedronken. Is de BESTE keuze geweest die ik ooit gemaakt heb. Het stoppen is moelijk, blijft een voortdurend proces, maar je krijgt er iets voor terug dat het waard is, namelijk een heel ander en fijn leven !

Een goede dag allemaal, en heel veel sterkte voor degene die dit nodig hebben !!

Hey Super1975,

Knap hoor, al bijna een jaar, ik zelf sinds 25 augustus. 2015, nog niet zo enorm lang van de alcohol-trein af dus, maar relatief weinig afkickverschijnselen, het verschil met een paar maanden geleden merk ik echter wel heel goed.

Het feit wat jij zegt 'dat dit het beste is wat je voor jezelf kunt kiezen kan ik bij deze dus alvast wel gewoon beamen.

Het gaat je goed,..

Groetgroet. ;)

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Auto vol met oud papier en zooi van de grote schoonmaak. Hoop dat dit de laatste keer is dat ik wijnflessen in de glasbak gooi. Flessen zijn minimaal 9 maanden al leeg. Je komt wat tegen als je echt grondig gaat poetsen.

 

Voel me opgeruimd en fijn in mijn huis nu. Woon in zegmaar een 5x5 hok. Bed, bank, keuken, studie bureau, alles is in een ruimte en nu met studeren ben ik daar de godganse dag. Ik ben niet heel erg van de schoonmaak maar merk wel erg dat een schoon geordend huis een geordend hoofd geeft.

 

Heeft wel wat nog een keertje ritueel flessen wijn in de glasbak. Nog 1x....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moggel mensen :D

Sowhat fijn dat die aanval weer voorbij is en je wat bij kan komen. Heb iemand gekend die daar ook veel last van had. Rot ook om dat te zien. Sterkte voor vandaag. :rose:

Hier slecht in slaap gekomen. Zo tegen 3.30 even uit bed en daarna er weer in. Toen toch in slaap gevallen gelukkig. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

At Erik,

Geniet ervan, het is jouw moment, je laatste lege drankflessen wegbrengen, zet hem op man, je kunt het! ;)

Afgelopen week heb ik mijn laatste twaalf halve liters bier leeggegoten in de gootsteen, die stonden er nog van voor het stoppen, samen met mijn oudste zoon een symbolische afronding, was wel grappig, maar wat een stank zeg, blij dat er van af ben ook. :)

Wel goed dat je je ook als (jonge) man zijnde bewust bent van een schone en opgeruimde plek voor jezelf, bravo,.. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier ook grote schoonmaak. Bedoeling is om het gezellig te maken en vaker mensen te kunnen uitnodigen en een gezellige avond te hebben. Of gewoon de buurman op de koffie. Te veel doorgeschoten individualisme door alcohol. Oude strijkplank bij het grofvuil gezet. Hoe maak je een huis gezellig? Hm...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen beste mensen.

Ik heb lang geslapen en nu ruzie met de pc van mijn werk.

 

SUper, je bent goed bezig. Gefeliciteerd met je bijna 1 jaar!

 

Fijne dag iedereen, tot later.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe maak je een huis gezellig? Hm...

Punt 1.

Zorg dat je zelf thuis bent zodra het bezoek arriveerd.

Punt 2.

Open de voordeur met een spontane lach op ie gezicht.

Punt 3.

Laat het bezoek binnen komen.

Punt 4.

Laat het bezoek ergens plaats nemen.

Punt 5.

Bied het bezoek wat drinken aan.

Punt 6.

Schenk het drinken bij voorkeur in een glas/beker, niet rechtstreeks in de gast.

Punt 7.

Laat elkaar uitspreken en spreek rustig, luid en duidelijk, ongeacht en/of willekeurig welk onderwerp staat gelijk, de toon is gezet.

Punt 8.

Wijs de gast het toilet indien deze daarom verzoekt, let op: Je hoeft niet mee naar het toilet, aanwijzen is voldoende.

Punt 9.

Mijn ervaring is dat als het opgeruimd is zijn de mensen snel tevreden, een lekkere frisse geur (geurkaars bijvoorbeeld) kan ook helpen als sfeermaker, maar overdrijft ook daar niet in.

Punt 10.

Gewoon jezelf zijn, de gast komt immers voor jou!!!

;)

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Super, Charlie en alle anderen die al langer van de drank af zijn: ik ben toch zo jaloers op jullie. Ik heb gisteren mijn eerste week volgemaakt. Ik ben al heel lang een zware alcoholist en dit is mijn eerste stoppoging. Maar ik weet ook dat dit mijn laatste is, want zo gemotiveerd als nu word ik nooit meer. De teleurstelling van een terugval zal ik vermoedelijk niet kunnen verwerken. En ik zal mijn vriendin, voor wie ik dit doe omdat die beter verdient dan een relatie met een alcoholist, nooit meer recht in de ogen kunnen kijken. Voor mij is dit een zware week geweest. Heel erge ontwenningsverschijnselen gehad, en ook gisteren toch ook weer een moeilijke middag/avond. Maar het is me toch gelukt om uit de kroeg te blijven. Ik hoop dat ze me nog veel zondagen zullen missen daar.

Ps Charlie: van mijn voornemen gisteren om lekker niks te doen is niks terecht gekomen. Toen mijn vriendin thuiskwam was hier alles piekfijn schoon en opgeruimd. Ik heb haar uitgelegd dat ik perse iets te doen moest hebben om niet voortdurend aan de kroeg te denken, gelukkig had ze er begrip voor.

Ten eerste van harte proficiat met je eerste week :rose:, dat was ook bij mij de zwaarste, iedereen is anders natuurlijk, maar als ik het kan kan iedereen het, is mijn motto, ik hoop dan ook dat je net als ik keihard doorzet, voor jezelf, je vrouwtje, jullie relatie en bovenal; JOUW GEZONDHEID OP DE LANGERE TERMIJN, dit laatste kan ik niet hardnekkig genoeg met klem bevestigen, maar blijf van de drank af, je krijgt er superveel voor terug.

Kleine algemene tip; Detox je lijf/lever, daar zijn hele eenvoudige middelen voor die goed werken, de drang naar drank neemt ook daardoor enorm af, de rest is een mindset, je moet net zo lang 'NEE!' tegen drank blijven zeggen, tot dat drank-monster verslagen is, dit kan wel een paar weken duren, maar het is goed te doen.

Verder kan ik natuurlijk niet jouw volledige proces voorspellen, maar dat je het kan als jij maar wil en doorzet, dat weet ik 100% zeker!!.

Goed dat je toch hebt gekuist nog, had ik ook al wel verwacht,.. ;)

bewerkt door Charlie40
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...