Spring naar bijdragen

Maandag 12 oktober 2015


Gast Loen

Aanbevolen berichten

 

 

........ Het stoppen is moelijk, blijft een voortdurend proces, maar je krijgt er iets voor terug dat het waard is, namelijk een heel ander en fijn leven !

 

 

Mijn ervaring is dat het op een (on)gegeven moment zelfs moeilijker wordt om weer te gaan drinken dan om gestopt te blijven.

Het is en blijft een keuze die ik dagelijks kan maken.

Zó anders en fijn is dat "nieuwe" leven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn huis inrichten was juist een heel persoonlijk statement. Niet een inrichting die heel standaard is voor een man maar juist wat ik leuk vind. Ik houd van paars, 2 muren en gordijnen zijn paars en veel accessoires zijn paars. Ik houd van hele drukke kleuren en die komen terug in mijn kast. Houd van roze en die komen terug in kussens van de bank en kaarsen. Voel me fijn in een huis dat past bij mij. Is dat vrouwelijk? Dat zal wel, er zijn wel meer dingen vrouwelijk te noemen bij me. Zo ben ik nu eenmaal. Maar mijn huis staat ook vrij vol met gadgets en electronische apparatuur maar ook kettle bells om mee te trainen want zo ben ik ook.

 

Zou je huis vooral een weegspiegeling van je eigen persoonlijkheid laten zijn. Wat minder gericht op wat andere mensen vast gezellig vinden. Of in mijn geval dat ik zou kiezen voor een typische mannelijke inrichting omdat dit meer gebruikelijk zou zijn.....

 

Toch maar eens shoppen Plof....toch maar eens naar dat Zweedse warenhuis....En los van dingen kopen is het denken erover volgens mij zinnig. Wie ben je en wat wil je uitstralen en in hoeverre is die uitstraling dan een weerspiegeling van jezelf......ik vind het leuk als ik ergens op bezoek kom en iemand laat zien wie diegene is met de inrichting. Heeft iemand een heel klassiek conservatief huis dan hoeft dat mijn smaak niet te zijn maar vind ik het mooi als het huis past bij die persoon. Bezoek wil jou leren kennen en inrichting is daar een uiting van.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

 

Het is alweer middag, al veel gelezen hier, o.a. "je krijgt er zoveel voor terug, als je stopt met alcohol". zo voel ik dat niet hoor, ik vind m'n leven maar saai worden, geen uitspattingen meer. Natuurlijk ervaar ik veel voordelen, van het niet drinken, daar denk ik maar aan, o.a. elke morgen fris en helder opstaan. Maar zoals ik me nu voel, zou ik het liefst weer gaan drinken! :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedendag,

 

Het is alweer middag, al veel gelezen hier, o.a. "je krijgt er zoveel voor terug, als je stopt met alcohol". zo voel ik dat niet hoor, ik vind m'n leven maar saai worden, geen uitspattingen meer. Natuurlijk ervaar ik veel voordelen, van het niet drinken, daar denk ik maar aan, o.a. elke morgen fris en helder opstaan. Maar zoals ik me nu voel, zou ik het liefst weer gaan drinken! :(

Ben jij excact het tegenovergestelde van mij, ik zit nu op (als ik goed tel) 49 dagen/ 7 weken alco-vrij, ik zou willen dat ik ook in het verleden nooit alcohol gedronken had, ik ervaar het juist als rust wat ik er voor terug heb gekregen nu.

Maar goed, ieder zijn ding!!!

:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet leuk bertd dat het zo is, wel eerlijk dat je het zo onderkent en opschrijft. Eens dat de veronderstelling dat er na het stoppen alles schitterend en prachtig wordt behoorlijk overdreven overkomt op me. Dan denk ik ook fijn voor hun, ik voel dat toch anders....

 

Maar wil je werkelijk weer drinken? Nee niet die korte verdoving maar de hele package deal van er de hele dag mee bezig zijn, afhankelijkheid, verstoppen en liegen, de signalen uit je lijf dat je niet goed bezig bent. Wil je dat werkelijk?

 

Mij helpt dat iets dieper nadenken bij mijn impulsen op veel vlakken en met veel dingen. Wil ik iets werkelijk.......(met alles wat er bij hoort = package deal)?

Ik kan alcohol niet meer zien als oplossing, dat het zou werken om me beter te voelen. Weet zeker dat als ik nu naar de supermarkt ga en een fles wijn koop en opdrink dat ik me een partij rot zou voelen. De verdoving zou zelfs op het moment zelf niet sterk genoeg zijn om het gevoel van falen en verlies zelfrespect goed te maken. Laat staan het gevoel als ik weer nuchter zou worden. Word er naar van als ik me inleef in nu een fles wijn leegzuipen en hoe ik me dan zou voelen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Bolletje

Spijker op kop wat je quote aan mij betreft. Niet alleen op het werk, met heel veel dingen. Maar met autonomie ook de kwestie van wie ben ik dan echt.....ja dat krijg je als je je heel lang heel erg richt op je omgeving. Vraag een kameleon eens welke kleur nu zijn eigen kleur is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geef het tijd, bij sommige gaat het snel maar ik ken ook mensen die pas na een jaar terug op aarde kwamen.

 

Mij heeft het een jaar of 3, 4 gekost om me te realiseren dat het leven echt fijner is zonder drank. Tot die tijd hield ik me staande m.b.v. de ervaring van

andere langdurig gestopten. Tot die tijd zag ik in alcohol nog altijd min of meer een soort van tijdelijke "verlosser".. waar ik dan soms tegen m'n zin

NIET aan toegaf, maar die nog altijd semi-schalks naar me knipoogde.

Dat menselijke trekje (knipogen) is alcohol voor mij nu kwijt.

Nu is alcohol voor mij niets anders dan een vluchtige stof, die zélf sneller verdampt dan dat het m'n problemen oplost.

 

Het heeft wat tijd gekost.

Ik heb het niet alleen hoeven doen.

Veel hulp en steun van het 12-stappen programma en de mensen die daar serieus mee bezig waren/zijn.

En van hulp en steun verwordt het programma meer en meer een permanent zelf-controlesysteem.

Zodat ik m'n "fouten" kan herkennen en toegeven en (weer) op eigen benen kan staan. (Letterlijk en figuurlijk)

 

PS. ik had altijd het idee dat een fijn leven inhield dat ik me nooit onprettig zou voelen.

      Dat is de grootste misvatting die ik uit de weg moest ruimen.

bewerkt door Kohtje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik val hier even binnen...

Een serieuze oproep bij deze: bij wie zou ik vanaf aanstaande maandag terecht kunnen voor een tijdje. Zodat ik van daaruit verder kan zoeken naar een woning/kamer. Liefst in Haarlem.

Ik ben bereid onkosten te betalen en mee te helpen in de huishouding.

ik ben verder heel lief en rustig. Ik zit voornamelijk op de bank (met mijn benen languit vanwege de polyneuropathie) met mijn ipad/iPhone.

Dit is echt serieus.

Reageer maar via pb

bewerkt door NBW
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Kohtje,

 

die uitspattingen, waren helemaal niet interessant, maar er gebeurde iets, ik heb het gevoel, dat er nou niets gebeurd en ik een braaf manneke ben geworden, het is * moeilijk, om m'n gevoel te omschrijven.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vreemd. Voor mij zelf heb ik het gevoel dat ik alleen nog hoefde te sterven om dood te gaan. Er gebeurde, anders dan zuipen, he-le-maal niets meer in mijn leven.

Nu ik gestopt ben leef ik weer, ik heb vrienden, vriendinnen, krijg er steeds meer, ik een agenda harder nodig dan ooit. Ben weer creatiever aan het worden, leer steeds beter met mijn gevoel omgaan, begin weer een klein beetje idee van het begrip liefde te krijgen, word gewaardeerd door anderen om wat ik ben en wat ik doe, sta weer midden tussen de mensen en helemaal in het leven.

 

Ik wil nooit, NOOIT meer terug naar waar ik vandaan kom. Dit leven bevalt me 80.000 keer zo goed.

 

Mijn vermoeden is dat het je verslavingsziekte is die zo moeilijk te beschrijven is. Er zijn mooie programma's voor om daar aan te werken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@NBW

Ook ik woon vlakbij Haarlem maar zoals ik in de draad al noemde een 5x5 hokje met alles in een ruimte. Ik kan echt geen mensen onderdak geven bij mij thuis. Ik ken ook niemand die woonruimte heeft, als ik iets hoor in mijn omgeving laat ik het zeker weten. Vind het zo jammer dat ik niet meer kan doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...