Spring naar bijdragen

Dinsdag 11 Augustus


blondie6173

Aanbevolen berichten

in mijn optiek zijn de meeste nuchtere mensen juist fake.

iemand die wat gedronken heeft, vertelt veel eerder de waarheid en zijn echte mening.

zijn dan niet meer bang voor veroordeling en hebben schijt eraan wat andere mensen zeggen.

het schiet natuurlijk allemaal niet op, maar dronken mensen laat wel vaak hun ware aard zien

en nuchtere mensen verstoppen zich vaak, mijn kleine mening............

kom maar op ha..........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

promoot zeker niet om te drinken, maar ga eens na als je met een groep mensen zit

te praten, de 1 liegt nog harder dan de ander en niemand durft wat te zeggen

"for the greater good" natuurlijk, want het mag niet ongezellig worden, wat het natuurlijk

zeker al niet was.

wanneer iemand dan wat teveel de waarheid spreekt laten ze hem links liggen, van ach

ja hij heeft weer eens wat teveel gedronken, maar op de uitlatingen wordt natuurlijk niet ingegaan,

want het was toch echt een beetje de waarheid en dat komt hard aan, dus zwijgen as usual..

mijn conclusie, drinken schiet niet op, maar er zijn maar weinig mensen die echt hun zelf zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toen ik mijn vrouw leerde kennen, dronk ik al flink en dat is in de loop van de jaren alleen maar meer geworden.

Je zou kunnen zeggen dat zij mij niet kent zonder drank in mijn lijf.

Nu ik niet meer drink eb ik aan het veranderen. Er is al veel veranderd en dat gaat nog steeds door. De meeste veranderingen komen onze relatie ten goede.

Sommige dingen maken die wat lastiger. We gaan zien waar we uitkomen. Ik wil me best aanpassen, maar ga wel door. Zoiets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik denk dat het mooie is van echte vrienden, dat het niet uit maakt of

je de waarheid spreekt of niet , doet er niet toe, je bent er voor elkaar en je begrijpt elkaar,

je hoeft diegene dan niet voor het blok te zetten, dat is een beetje houden van.

je weet wel beter maar waarom een discussie aangaan.

dat is met vreemden een ander verhaal en dan kom je weer op het verhaal,

van praten met anderen over koetjes en kalfjes, ik kan dat gewoon niet.

volgens mij ben ik met mijzelf in discussie, zeer tegenstrijdig.

even een praatje en luchtig praten over dingen is voor mij zeer moeilijk, verbind overal

conclusies aan, terwijl de tegen partij denkt, och was even gezellig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Agnieta

hij mag geen blok aan mijn been worden.

Heeft echt te maken met mijn ontwikkeling en groei.

Hij moet mij de vrijheid daarin geven..gunnen.

Ik zit er ook heel maakelijk in

Hij groeit niet mee wat ik ook niet van hem kan verwachten.

Het is een trouwe hond maar als hij het beter kan krijgen moet hij het vooral niet laten.

Jaloers hoef ik niet te wezen

Wat ik wel uit jou verhaal lees.

Waarom zou jou man niet eerlijk zijn..

Is er een reden voor..

Of zijn het je gedachten ..

ik kijk bijna geen tv meer..kan ik hem dat verbieden omdat ik dit niet meer doe?

Kon er voorheen boos om worden..dan word het een blok aan mijn been.

Dus ja ik moet hem ook vrijlaten ondanks hoe ik er over denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo

 

Ik denk wasabi door de rucola (whaa)

maar zie dat H.A. een nieuwe, pittige variant verkoopt

 

Smakelijk!

 

Vanmiddag in de stad een broodje bakkeljauw gehad

En straks pasta met tonijn...

bewerkt door Mai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over drank en relaties...

De enkele keer dat ik in een relatie terecht ben gekomen zonder hulp van alcohol zijn op één hand te tellen en was ergens rond mijn 19e voor het laatst.

Het feit dat ik nuchter heel veel moeite heb met praten over koetjes en kalfjes (dank Toine, heel herkenbaar) en het feit dat ik me dan zo bewust ben van mijn onzekerheden, staan me op dat gebied ontzettend in de weg.

Dat is altijd zo geweest. Ik leerde meisjes/vrouwen kennen in beschonken toestand, het eerste contact verliep dan heel soepel en ik was een echte charmeur. Als vervolgens het begin gemaakt was, leerden ze me langzaam ook nuchter kennen. Sommigen vonden dat ook nog leuk genoeg en zo had ik weer een relatie.

Ook mijn huidige vriendin heb ik zo leren kennen. Ze dronk destijds zelf ook behoorlijk. Ze drinkt nu al jaren nauwelijks en dat heeft ervoor gezorgd dat we elkaar opnieuw moesten leren kennen. Nu drink ik ook niet en geldt dat opnieuw.

Is dat moeilijk? Ja, behoorlijk! Zeker deze keer. Ik heb natuurlijk de afgelopen tijd alles wat goed was aan onze relatie stuk gemaakt. We moeten weer helemaal opnieuw uitvinden of wij, na al die ellende, en allebei nuchter, nog wel zo'n goede match zijn.

Heel spannend, soms zwaar maar het is het dubbel en dwars waard (als het aan mij ligt). Ik hou van haar, ik kan haar af en toe wel schieten maar ik hou van haar zoals ik nooit eerder van iemand gehouden heb. Dat zit diep!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...