Spring naar bijdragen

Een steuntje in de rug


Snoes

Aanbevolen berichten

Lieve Gaba,

 

Hoop dat het jou gisteren is gelukt met die afspraak. Vandaag zal het wel een betere dag worden.

Heb deze nacht redelijk geslapen maar wel in de zetel blijven liggen. Nu wakker weer een mottig en raar gevoel. Heb hevige krampen in de buik en ik weet nu uit ervaring dat de pijn een tijdje blijft hangen en daarna naar de onderrug gaat en dan naar de maagstreek. Ben wel erg moe en zou graag nog willen slapen maar door de afschuwelijke pijn gaat dit niet lukken. 

Gaba heb jij soms nog pijn ?

Liefs

 

Lieve Snoes,

Wens jou ook een dag met minder pijn veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve dames. Ik kan niet zeggen dat ik de zeer belangrijke afspraak heb verknald maar ik zat zeker niet lekker in m'n vel tijdens dat gesprek. Ik heb echt het gevoel af en toe dat ik een gedeelte van m'n intelligentie kwijt ben. Het was een ontzettende hectische dag gisteren. Op weg naar de eerste afspraak kwam ik in een dikke file terecht. Dat leverde al flink stress op om op tijd te komen. Ik weet niet hoe ik dat gesprek gedaan heb, maar gevoelsmatig liep het niet zoals ik had gehoopt en ik kon het gesprek niet een andere kant op sturen, terwijl ik daar vroeger zo handig in was. Afwachten maar wat ik voor indruk heb gemaakt. Met een week of drie weet ik dat. Op de terugweg had een vrachtwagen een klapband gehad op de snelweg  en reed ik met volle snelheid over die grote band heen wat een enorme klap en schrik opleverde.

Gelukkig geen echte schade aan de auto maar ik schoot best weer in de stress. Daarna naar de volgende afspraak en weer net op tijd. Die afspraak liep wel redelijk.

Vervolgens weer haasten naar een zakelijke bijeenkomst van ondernemers en dat ging wel goed. Gisteren dus een 200 km met de auto gereden.

 

Het lijkt een normale werkdag anno 2015 maar ik kan nog steeds niet helemaal goed omgaan met stress en schrikreacties. Die komen gewoon veel harder binnen als vroeger. Ik hoop echt dat dit ook een keer verdwijnt want het belemmert me echt wel. Gisteravond was ik helemaal leeg van binnen en zat helemaal te trillen.

 

@ BS nee pijn in het lijf heb ik niet echt meer. Wel een beetje stram af en toe en regelmatig keelklachten maar daar zal de leeftijd wel in meespelen.

De lichamelijke klachten zijn echt grotendeels verdwenen of ebben langzaam weg.

Mijn problemen zitten echt nog alleen in het functioneren van het brein dat het nog niet helemaal aan kan allemaal. Ik heb misschien nog wel een beetje te veel focus op die dingen en het baart me zorgen omdat ik dat brein zo ontzettend nodig heb momenteel.

 

Nou, vandaag weer een dag.

 

Veel liefs!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve allemaal,

Gaba, vind het al super knap wat je allemaal onderneemt! Ook al gaat het nog niet zoals je zou willen je doet het wel! Dit stadium heb je al bereikt. Ik ben ervan overtuigd dat dit steeds beter zal gaan!

Ik voel me belabberd. Veel paniek op het moment, ik wil van alles, maar mijn lijf niet. Kost me zoveel energie dat ik weinig energie over hou om überhaupt iets te doen. Soms denk ik het gaat wel, maar dan komt er weer in hevigheid iets opspelen. Ik probeer van de kleine momenten te genieten dat ik even geniet of me iets beter voel.

Hou voel lieve mensen, ooit is dit over!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Bedankt voor jou antwoord. Jij verzet toch al veel maar ik begrijp wel je ongeduld. Jij hebt hier zo lang moeten opwachten en moet nu echt de zaak op orde krijgen.

Heb wel het gevoel dat je veel eisend bent dit gaat misschien nog een beetje moeten wachten denk ik. Je hebt je ook maandenlang nutteloos gevoeld en ik denk voor jou mannelijke ego moet dit wel een zware klap zijn (is niet slecht bedoeld hé), mannen moeten zich contant bewijzen om zich goed te voelen anders verliezen zij hun zelfvertrouwen.  Misschien heb je nog niet genoeg zelfvertrouwen ? Vergeet niet man jij komt van heel ver. Ik wil je niet ontmoedigen maar mijn vriendin vertelde me dat zij hierdoor minder goed met stress kon omgaan.  Maar ja iedereen is anders.

Ik denk dat het hersenstelsel veel tijd nodig heeft om kompleet te herstellen (kan hier nergens iets over vinden).
In ieder geval als jij niet fier bent over wat je nu al bereikt hebt dan ben ik dat wel in jou plaats.

Liefs

 

Hey Snoesje,

Ik heb ook geen energie, het herstel van ons lichaam loopt weg met al onze energie. Die komt wel terug hoor, kijk naar  Gaba die rijd al 200km daar kunnen wij alleen van dromen. Ben al moe als ik van het salon naar het toilet moet gaan laat staan 200 km rijden. Maar dit komt nog.

Snoesje heb jij nooit last van een slecht gevoel binnen in, slecht in je vel voelen. Maar het duurt nooit niet lang hoor.
Ziezo snoesje veel sterkte verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen iedereen,

 

Wakker door mottig gevoel en lichte scherpe pijnen in buik, rug, maag en armen. Hopelijk gaat dit snel over. 

Gaba je hebt gelijk de symptomen verdwijnen heel langzaam al tergend. Als ik dit voel moet ik aan jou denken en aan het woordje tergend (is een echte foltering)en denk dan dit moet bijna het einde zijn hé. Hoelang duren die tergende dagen?

Ik wens jullie allemaal nog een betere dag dan gisteren.

Hé Sneeuwhoen heb jou al een tijdje niet meer mogen lezen, hopelijk gaat het niet te slecht.

Allemaal heel veel sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag Lieverds, ik vroeg me ook even af hoe het met Sneeuwhoen zal zijn. Ik heb even niet zulke lekkere dagen. Ik ben er wel en ik ben er niet, zo voelt het.

Heb vannacht erg slecht geslapen. Er is weer een vervelend iets gekomen en dat is jeuk. Ik heb elke keer als ik net in bed lig een ontzettende jeuk over mijn hele lijf. Dat is al een paar dagen zo maar vannacht was het echt ontzettend irritant. Ik kon er niet van slapen, dus de hele nacht in huis lopen spoken.

Ergste is de jeuk op m'n hoofd en m'n handen. 

 

En wat denk je: als ik op benzobuddies zoek, staat dat natuurlijk weer als bekend verschijnsel bij de langdurige ontwenningsverschijnselen.

 

@ BS fijn te horen dat je het gevoel hebt dat de symptomen langzaam verdwijnen. Told you so!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Sneeuwhoen fijn om te weten dat je er bent, veel sterkte.

@ Snoesje wens jou ook een betere dag, knuffel.

@ Gaba spijtig dat je deze  jeuk erbij moet krijgen. Vraag mij af of men ooit helemaal geneest.

Ja lieve Gaba de symptomen verdwijnen maar dan wel heel traag. Eens de symptomen verminderen duurt dit dan nog lang ? Weken of maanden.

Heb jij ooit vensters gehad ik niet en vraag me af of dit wel normaal is ?

 

Bij het opstaan ben ik nog altijd super ziek en duurt dit bijna de ganse voormiddag. Hebben jullie hier ook last van ?

Weeral vrijdag ondanks de pijnen vliegen die weken toch. Nu zeg ik tegen mezelf dat ik volgende week vrijdag genezen zal zijn

Veel liefs aan jullie allen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

na langdurig gebruik van benzootjes en na diverse pogingen van te snel afbouwen of abrupt stoppen, kunnen heel soms klachten na stoppen 5 tot 10 jaar aanhouden.

maar dit komt dus niet vaak voor, dat het zoooo lang duurt, maar het kan.

 

ik heb ook geen windows, niet iedereen heeft dezelfde verschijnselen.

het is wel normaal, hoor, misschien komt het nog, dat kan ook.

 

sterkte voor iedereen !

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Sneeuwhoen,

 

Nu maak je mij wel bang hoor 5 tot 10 jaar lang. 

Ik heb hoogstens 8 weken geslikt en in  zeer kleine dosis, hoe ik hierin geraakt ben is een raadsel volgens de dokter.

Ik wens dit niemand 5 tot 10 jaar, zelfs 1 dag is al te veel.

Mijn vriendin heeft ook geen windows gehad bij haar is alles beetje bij beetje weggegaan.

Ik denk niet dat er 1 van ons dit gekregen heeft. Jij niet en ik niet misschien de rest wel ?

Sneeuwhoen heb jij dan al die jaren pijn gehad ? Verminderen deze pijnen dan niet?

Sterkte

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog even BS,

 

Wat een oen van een huisarts heb jij ook.

 

De lormetazepam en de xanax hadden afzonderlijk afgebouwd moeten worden.

Lormetazepam eerst omzetten naar equivalente dosering diazepam en dan de xanax.

Geen wonder, dat je zulke klachten hebt...dat is helemaal niet gek, maar "normaal."

Het zijn benzootjes met een korte halfwaardetijd, dan zijn de ontwenningsverschijnselen gelijk heftiger, maar het is dan wel sneller uit jouw lichaam.

Sulpride ken ik niet, moest je daar ook mee stoppen?

En jouw huisarts heeft geen idee hoe dit toch komt? :-(

Sterkte !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal,

Ik probeer voor mezelf los te laten hoe lang het duurt. Voor mij werkt dit het beste. Valt me wel zwaar momenteel. Alles is van slag. Vind het het meest moeilijk dat je wil, maar het gewoon niet gaat.

Fijn weer van je te horen sneeuwhoen!

Gaba ik hoop dat je weer wat betere dagen hebt en van het weekend kunt genieten.

Bs hou vol, het gaat echt steeds beter worden.

Ik ga maandag een weekje met vakantie. En ga even zoveel mogelijk alles loslaten om een beetje op te laden.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag dames,

 

Lieve Sneeuwhoen,

Je hebt gelijk wat betreft de dokter maar volgens hem waren de dosissen te klein Lorametazepam 0,5 mg en af en toe Xanax 0,5mg (en dan niet elke dag) en sulpiride 200mg per dag (sulpiride is een antidepressiva die in kleine dosis gebruikt wordt tegen darmspasmen). Deze combinatie heb ik inderdaad ineens gestopt op aanraden van de dokter. Hij begrijpt het niet en zegt dat mijn lichaam geen medicijnen verdraagt. Ik wil gewoon weten of ik terug de oude ga worden of niet. Ben het beu om steeds te moeten wakker worden met iemand die ik niet ken.

Bedankt en veel sterkte aan jou.

Lieve Snoes,

Een heel fijne vakantie toegewenst hoop dat dit jou genezingsproces mag ondersteunen.

 

PS : Gaba hoop dat het meevalt voor jou en hoop van je zo snel mogelijk terug te mogen lezen. Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal. Weekend weer voorbij. Heb vorige week een drukke week gehad en ik merk dat ik nog niet op het goede energieniveau zit. Ben erg moe.

Komende week weer een spannende week met van allerlei dingen. Ik denk dat ik nu wel zo'n beetje klaar ben met het benzoverhaal. De klachten die er waren worden echt steeds minder. Het enige dat me nog dwars zit is het depressieve gevoel, maar ik weet nu even niet of dit nu nog aan de benzo is te wijten of dat het gewoon om m'n vervelende situatie gaat.

Best wel verdrietig te constateren dat het met m'n lijf goed gaat maar dat m'n situatie me verder naar beneden trekt. Ik heb een beetje last van Weltschmerz zoals ze dat noemen. Ik begrijp de wereld niet helemaal goed meer. Alles en iedereen is hard en meedogenloos om me heen. Iedereen heeft z'n eigen problemen en zijn eigen verhaal. Ik denk dat dit gevoel nog steeds een gevolg is van de depressie. Misschien had ik nog beter even kunnen wachten met het stoppen met het AD. Nu ben ik 10 maanden zonder benzo en enkele weken zonder AD en het is best even wennen allemaal.

 

@ Snoes, ik wens je een hele fijne vakantie. Ik hoop echt dat het je goed zal doen.

@ BS, ik heb echt het gevoel dat je er binnenkort weer helemaal bovenop bent, je zit volgens mij in de staart en daar zit vaak het venijn zoals het oude gezegde luidt.

@Sneeuwhoen, ik vroeg me nog even af of je nickname hier nog iets te maken heeft met The famous Grouse van het bekende Schotse Whiskymerk? :) 

 

Veel liefs allemaal. :heart: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi BS

 

sulpride is een antipsychoticum, hetzelfde als dogmatil lees ik,

ja, ik geloof, dat je weer wordt, zoals eerder, vast wel.

 

Ha, ja dat klopt, mijn vader dronk die whisky altijd ! Vandaar.

En....ik kwam een keer bij vrienden, echte vogelaars, dus compleet "gestoord."

Zij lieten een cd met vogelgeluiden horen en daar was die Schotse Sneeuwhoen ook bij.

Erg maffe indrukwekkende geluiden maken ze.Orgastisch. :-) Dus ook om die reden deze nickname.

 

Gut, dat heb ik ook, dat alles zo hard en meedogenloos overkomt/binnenkomt, GABA.

De mensen, de geluiden, ondanks de antidepressiva die ik slik.

Ik ben ook erg schrikachtig geworden.

Ja, ook nog zonder antidepressivum GABA- dan is het zwaarder, dan heb je zelfs geen dun dekentje meer over je heen.

Lijkt me heel bloot en kwetsbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Blij dat je er bent en dat alles goed gaat. Ik heb je gemist, ik heb jou troostende woorden gemist. Gaba ik ben bang zo bang de laatste dagen gisteren en ook deze nacht zo ziek geweest en steeds dat kloppende gevoel in de borststreek (veel onrust). Ook al zijn de pijnen voorbij wel af en toe nog eens een pijnscheutje heb ik het gevoel dat het erger wordt ik kan jou dit niet uitleggen hoe dit voelt. Vroeg mij af of dit wel normaal is. Ik voel een grote onrust in mijn borststreek (zenuwstelsel).
Had jij dat ook naar het einde toe je spreekt over de staart en het venijn moet ik daaruit uitmaken dat jij dat ook zo hebt meegemaakt. Heb echt het gevoel dat ik ga sterven en weet je soms denk ik dan ok vooruit neem mij maar mee. Zoals momenteel heb ik last van golven maar ze doen geen pijn het is meer een akelig en lastig gevoel. Lieve Gaba zeg me aub dat hier ooit een einde aan komt dat ik terug normaal ga mogen slapen en opstaan. Ik heb jou woorden nodig om mij hieraan vast te klampen. Ja momenteel heb ik jou steun nodig. Vertel mij hoe zijn jou laatste dagen verlopen wanneer heb jij beseft dat het einde naderde. Komt hier wel ooit een einde aan kan het zijn dat men hier in blijft.

Lieve Gaba ik weet het zijn vele vragen mag ik je vragen om elke vraag te beantwoorden zodat ik mij veiliger kan voelen.

Sorry om je hiermee lastig te vallen.

Hoop dat je vandaag nog kunt antwoorden.

Veel liefs

 

Hoi Sneeuwhoen hoop dat jij je stukken beter mag voelen dan ik de laatste dagen, heb jij ook last van pijn ?

Ho meisje ik zou zo graag willen dat we hier alle vier genezen waren.

Ga je laten geef je een dikke knuffel en tot de volgende.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve Allemaal,

Koffer is gepakt en klaar voor vertrek!

Aan de ene kant ben ik blij dat ik even weg mag aan de andere kant voelt het als een opgave.

In mijn hoofd ben ik redelijk rustig. Doordat mijn zenuwstelsel zo van slag is krijg ik allemaal iopdringende gedachten. Volgens mij Gaba heb jij daar ook een keer over geschreven. Trouwens fijn om weer van je te horen. Mijn lichaam is super onrustig. Door heel mijn lijf tintelingen. Ben ook erg schrikachtig. Herken je onzekerheid Bs, gaat dit ooit wel goed komen! Ik wordt heel onrustig wakker met paniek en moet mezelf eerst rustig maken. Ik dacht dat ik gelijk door kon gaan met de afbouw van mijn ad, maar dat gaat echt niet. Dat zie ik nu ook wel in.

Ik hoop jullie van de week nog wat te kunnen schrijven. Ligt eraan of ik internet heb.

Een lieve groet voor jullie allemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mijn lijst van nu:

 

onwerkelijk gevoel

opeens zomaar boos om niks, als ik mij wat op mijn gemak voel.

bij ontwaken: hartkloppingen (hartslag 120) en angst

tintelingen door hele lichaam.

erg gespannen

depersonalisatie( zo erg heb ik het voor afbouwen nooit gehad)

depressief

opgejaagd.

jeuk

niet tegen prikkels van buitenaf kunnen (drukte)

vaak stijfheid van bovenbenen bij lopen.

problemen met zien, alsof alles met mij meebeweegt.

vaak ook te scherp zien.

oorsuizen

pijn in 1 of beide oren, vaak gaat het weer een poosje over en dan begint het weer.

overactief zenuwstelsel

erg zweten

soms ruikt allers vies en wat misselijk.

alles komt heel hard binnen.

soms erge eetlust of helemaal niet.

enzovoorts

 

nu hutspot maken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oei Sneeuwhoen dit lijkt me the hell on earth, hoe kan jij hutspot maken in deze toestand. Heb je veel last van depersonalisatie ? En is dit dan voor gans de dag of komt dit in vlagen ?

Heb jij elke dag last van al deze symptomen ? Hoop van niet !

Al die jaren al, meisje dit is hard. Hoop voor jouw dat jij dit niet alleen moet doorstaan en dat je toch hulp krijgt. 

Weet eigenlijk niet wat zeggen zo erg voor jou. :( 
Veel sterkte meid en tot ......... :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ja altijd, behalve als ik mij ergens wat veiliger voel en dit is bijna nergens, al helemaal niet bij mijzelf.

 

ik heb het ook vaak benauwd, die was ik nog vergeten.

 

het is wat het is,

 

ik krijg wel hulp.

 

het blijft afzien.

 

ik doe wel dingen, pak wel wat aan.

 

veel discipline.

 

dank voor medeleven.

 

medelijden wil ik niet, vind ik altijd iets beschamends hebben.

 

ik ga door.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...