Spring naar bijdragen

Een steuntje in de rug


Snoes

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve Bs,

Ik heb er nog over nagedacht en denk idd dat dit bij jou het probleem. Je dokter had dit nooit mogen doen. Begrijp zo je woede.

Ik weet het van de bètablokkers. Zit daar ook best een beetje mee, ook weer afbouwen. Het is niet anders. Mijn lichaam heeft dit nu nodig. Had ik je al verteld dat ik hooggevoelig ben? Dit is ook een van de redenen waarom ik zoveel problemen heb met medicatie en waarom de afbouw zo moeizaam gaat.

Hoe was jouw nacht en hoe voel jij je vandaag?

Ik heb net wat frustratie eruit geboxt en een flink potje gehuild. Nu de keuken in en wat lekkers maken.

Wat een mooie tekst trouwens, zo waar!

Ik ben blij met je!

Liefs en een knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BS,

Ik hoop dat het een beetje met je gaat en dat je nog wat heb kunnen slapen.

Ik ben heel erg onrustig op het moment. Veel last van benauwdheid, hyperventilatie en paniek. Alsof mijn lichaam het uitschreeuwt. Mijn huid is heel erg gevoelig op het moment. Wat kijk ik uit naar de dag dat mijn lichaam weer langzaam rustig wordt. Kost zoveel energie.

Denk aan jou.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

http://www.nationaalgezondheidsforum.nl/showthread.php?14582-Internetbehandeling-benzodiazepines/page3

 

Hé Snoesje,

 

Ben ook blij met jou lieve snoes,  heel lief.

Hierboven een link waar ik vroeger opzat en waar ik Gaba heb mogen leren kennen (gelukkig voor mij).

Heb nu 2 minder hevige nachten en ochtenden achter de rug. Sinds gisteren is er iets gebeurd wat mij blijer maakt. Ik heb namelijk veel minder pijn alles is aan het afzwakken. De laatste hevige pijnen waren op vrijdagavond maar hebben wel niet lang geduurd. Mijn lichaam voelt nu veel lichter aan moeilijk uit te leggen. Hen nog aanvallen maar zijn zo licht dat deze een vervelend gevoel geven in mijn lichaam. Maar ik denk dat indien het zo verder gaat dat ik één van deze dag genezen ben.

Heb momenteel een aanval voel mijn maag bewegen iets heel raar en ben  aan her focussen op een reportage over nierhandel in een klein boerendorpje in Nepal gewoon schandalig hoe ze die arme boeren hun organen aftroggelen. De wereld is toch hard, soms voel ik mij echt niet op mijn plaats ik ben ook hooggevoelig. Voel heel goed de mensen aan alsook hun energieën is wel vermoeiend want velen onder ons de dag van vandaag zijn niet meer gelukkig. Ik ben hiervoor een echte spons neem alles op. Ik weet eigenlijk niet waarom ik je dit allemaal vertel ik denk gewoon om niet alsmaar over onze ontwenning te moeten praten. 

Dan heb je weer alles moeten uithuilen hé. Ik heb tijdens deze ontwenning ook al veel traantjes gelaten nogthans ben ik gene blijter.Vraag mij af of de mannen tijdens een ontwenning  ook wenen ? 

Snoesje krijg jij steun van je ouders kunnen ze dit begrijpen? Moet ook niet gemakkelijk zijn om jou kind zo te zien lijden.

Ziezo snoesje dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BS,

Wat fijn om te lezen dat je je anders begint te voelen. Geen mens die dit niet heeft mee gemaakt kan zich dit niet voorstellen. Wij zullen al gelukkig zijn als we opstaan en nergens last van hebben.

Ik kijk op het moment weinig nieuws. Ik kan gewoon niet tegen alle leed en ellende dan denk ik wat een rot wereld! We maken alles kapot. En waarvoor voor geld en macht. De wereld is ziek. En dan maken geldwolven misbruik van kwetsbare mensen. Bah!

Ik herken wat je verteld over de energien. Winkelen is voor mij ook geen pretje, merk dat ik dan leeg gezogen wordt.

Voor mijn ouders is het heel moeilijk. Een ouder wil niks liever dan hun kind gelukkig zien. Hoe gaan jouw kinderen met deze situatie om. Begrijpen ze een beetje wat er met je aan de hand is? Ik heb heel veel begrip van mijn ouders. Praat veel met ze en kan alles goed uitleggen. Ze staan heel erg achter me en dat voelt heel fijn.

Heb jij soms ook dat je gewoon geen puf meer hebt om te huilen en je zo ellendig te voelen? Ik ben net even buiten geweest en een ijsje gegeten. Was fijn, maar ben dan toch ook weer blij als ik thuis ben. Heb weer zoveel zin om te gaan genieten van het leven!

Knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net even je berichten gelezen op het andere forum. Gelukkig is dit forum iets actiever, al zou ik zelf ook willen dat nog mensen zich aansluiten. Ik herken zo goed wat ik lees. De benzo's vergiftigen je ziel, je denk wijze. Je wordt constant op een ander spoor gezet. Al ben je nog zo sterk, want dat zijn we. Hier kan je niet tegen vechten. Ik lig nu met een deken op de bank, heb het zo koud. De bank is mijn beste vriend op het moment. Wat ik ook heel erg herkende is dat je geen afspraken kan maken. Hier loop ik ook heel erg tegenaan. En dan moet je deze soms afzeggen en kom je weer met het verhaal het gaat niet. Voel me soms zo'n zeikerd. Ik wil dit dan graag aan anderen uitleggen, maar dit kan je niet uitleggen. Mensen denken dat het geestelijk niet goed met je gaat, ik voel van geest misschien wel beter dan ooit, maar dit zie je niet omdat ik nog zo raar ben van de afbouw. Ik probeer ook steeds meer van me af te schrijven mijn frustratie en boosheid, vind het soms lastig om me zo te laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief Snoesje,

Deze nacht weer een afschuwelijke nacht en ochtend. Doodziek verschillende malen wakker door rotgevoel. Momenteel gebeuren er heel rare dingen in mij lijf een ware foltering. Je denkt dan het is voorbij maar dan komt het steeds terug. Barstende hoofdpijn loodzware pijnelijke benen hopelijk gaat het snel over. Maar als je zo moet opstaan is dit wel de hel.

Mijn zoon (heb maar 1 kind) heeft het hiermee moeilijk. Er was zelfs een moment dat hij kwaad op me was omdat ik deze medicijnen had ingenomen, normaal gezien zijn wij geen pillenslikkers. Hij herkende en herkent zijn moeder niet meer en mist ze, dit heeft hij mij vorige week nog verteld. Hij weet eigenlijk niet hoe hij hiermee moet omgaan en kan moeilijk een zorgende rol nemen wel heeft hij gedurende de vakantie mij nooit  alleen gelaten. Hij is best een kerel met een goed hart. Zijn vader heeft nooit naar hem omgekeken dus heb ik hem al die jaren alleen opgevoed. Ik ben altijd de sterke moeder geweest en nu ben ik zwak en dit is zeer moeilijk voor hem. En ikzelf voel mij hieromtrent enorm schuldig omdat geen goede moeder kan zijn. Ik zelf heb ook nog mijn moeder maar spijtig genoeg een narcistische moeder die leeft enkel voor haar eigen. Een vader heb ik niet omdat deze tot grote spijt gestorven is toen 18jaar was. Gelukkig heb ik een super goeie band met mijn broer. Heb wel veel steun van mijn vrienden.

Momenteel een vervelend branderig gevoel in maag en darmen. Vandaag is het 5 maanden dat dit nu aan de gang is.

Ben blij voor jou dat je goede ouders hebt die voor jou zorgen dit is heel belangrijk. 

Hoe gaat het met jou ? Voel jij al verbetering sinds het begin ?

Ga je laten Snoesje voel mij echt niet top ik wens je sterkte en misschien tot straks, dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bs,

Wat lief dat je zoon tijdens de vakantie veel bij je is geweest. Dat zal vast een hoop met je gedaan hebben dat hij je vertelde dat hij je niet meer herkende. Je herkend jezelf ook niet. Hij is ook zo machteloos. Dat is iedereen om ons heen. Je kan niks doen.

Waarschijnlijk heb je door je hooggevoeligheid ook meer last van de ontwenning. Ik heb hier over gesproken met degene die mij hierin begeleid. Wij kunnen zo goed voelen, dat alles wat er in het lichaam gebeurd wij opmerken en dit ons nog meer energie kost. Plus mensen met hoofgevoeligheid veel meer problemen hebben met medicatie, hier ben ik zelf ook een voorbeeld van. Heb hiervoor zelfs in het ziekenhuis gelegen. Al heel mijn leven heb ik er problemen maar weet sinds kort pas hoe dat komt.

Ik heb het idee dat mijn ontwenning aan het veranderen is, maar vind het moeilijk te omschrijven hoe. Vanochtend werd ik benauwd wakker, hartkloppingen, trillen en last van mijn huid. Ik merk dat ik heel erg in de war ben. Niet meer weet wat ik zelf ben en wat de ontwenning is en daar wordt ik heel heel onrustig en onzeker van. Lijkt ook wel of ik soms enorme woede vol. Nu ben ik nog veel om wat dingen boos of verdrietig, maar niet zo erg. Heel apart.

Liefs voor jou Bs, in gedachten ben ik bij je!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dames. Ik was er even tussen uit. Voelde me niet zo lekker afgelopen weekend. Lichamelijk gaat het best wel goed. Heb een heel stuk gefietst met de hond naast me. Zaterdagavond visite gehad van 2 vrienden. Was fijn. Gistermiddag ging het weer niet zo goed tussen m'n oren. Na het afbouwen van het AD en nu helemaal chemievrij (behalve de sigaretten nog) leek het eerst goed te doen maar gistermiddag overviel het me toch wel heftig. Ik geloof niet dat dit nog iets met de benzo heeft te maken. Nu ik wakker ben uit de jarenlange roes zie ik steeds meer wat voor puinhoop ik gemaakt heb en misschien ben ik wel te laat en kan ik het niet meer rechttrekken Mijn financiën zijn een drama geworden en eigenlijk zie ik geen uitweg. Dat zorgt voor veel stress hier in huis. Langzaam komen de verwijten van mijn vrouw en ik zit echt goed klem. Hoewel de benzo echt een oorzaak is geweest kan die nu geen rol meer spelen. Dat is dus best raar want in feite is er nu een situatie ontstaan die zo stressvol is dat je daardoor eigenlijk een benzo of een AD nodig zou hebben.

Maar er is geen haar op m'n hoofd die daar aan zou beginnen. Verdorie, het had wel lekker geweest als ik nu een leukere en rustiger periode had gekregen, maar dat is me niet gegund lijkt wel.

Misschien dat nu weer de chemie van het AD aan het wegtrekken is uit mijn brein en wordt het eerst erger en dan misschien beter.

Nou ja.

 

Ik heb jullie berichtjes van de afgelopen dagen gelezen. De hooggevoeligheid. ja daar herken ik veel in. Misschien is dat wel aan de hand waardoor we hier zo heftig op reageren. Ik tikte dat even op google in en zag dat hooggevoelige mensen vaak niet goed reageren op medicijnen.

Ik ga daar nog wel wat meer over lezen.

 

Verdorie ik wil niet zielig doen maar besef me dat ik de afgelopen 1,5 jaar toch wel heel erg veel voor m'n kiezen heb gehad. De benzo heeft dat altijd een beetje afgevlakt maar het is eigenlijk best heftig. 

 

Nou ja, het is vandaag maandag en weer een dag in het paradijs. Hoewel als ik het nieuws lees...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoes,

 

Hier ben ik terug heb het heel lastig gehad deze ochtend en tot nu ik weet niet wat het is maar ik heb barstende hoofdpijn. Mijn vriendin vertelde me dat dit normaal is dat wanneer het einde nabij is er nog allemaal rare pijntjes zullen komen en daarna alles zal verdwijnen. HOOP HET ECHT. Ik snak echt naar het moment dat ik rustig zonder al die shitpijnen eens mag genieten van een goede maaltijd, een goede film, een leuke boek, enz.....

Ik kijk al maanden niet meer naar het nieuws allemaal manipulatie om mensen bang te maken en te houden. Ga liever op internet daar zijn een paar sites die tenminste de waarheid durven te vertellen ik zal je er een paar geven : Martin Vrijland, Niburu, Wij worden wakker, Boinnk, Earth Matters, Wanttoknow.nl, 9ForNews, enz.....Ben ook een grote fan van David Icke.  

Wanneer ben je er vanaf van het afbouwen ? Lijkt me toch wel elke dag heftig hé. Hopelijk is deze hel voor ons allemaal bijna gedaan.

Dikke knuffel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Voor wat staat Bs eigenlijk? Spijtig om te horen dat je niet al best voelt, ja misschien een nasleep van de AD. Maar als je veel ruzie hebt thuis omwille van je financiële toestand dan is ook niet de ideale toestand om te genezen hé. Ik begrijp jou vrouw wel hoor maar langs de andere kant ben jij niet foutief maar die domme artsen zijn verantwoordelijk voor jullie problemen. Hoeveel leed brengt zo een dom pilletje ? Ik hoop dat jij je financiële put opnieuw kan opvullen. Wat doe jij eigenlijk als zelfstandig beroep als ik dat mag vragen. En heb je dan geen verzekering om deze periode uit te betalen. Het ziet er niet rooskleurig uit maar het zal ooit wel terug goed komen. Ergens ben ik blij dat ik single ben ik zou niet weten hoe ik met mijn partner hiermee zou moeten omgaan. Zou zelfs geen zin hebben om hem te zien denk ik. Heb gewoon zin om niemand te zien, wel raar.

Je bent zeker niet zielig want wat jij doorgemaakt hebt daar doe ik mijn pet voor af. Dit is niet niks hoor totaal niet. Maar voor jou vrouw is dit ook heel zwaar. Maar als jullie een sterk koppel zijn dan gaan jullie dat wil overwinnen.

Dikke knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@Gaba ik weet niet precies hoe het zit met de afbouw van ad, maar het kan zomaar zijn dat je je hierdoor wat minder voelt. Hierbij is langzaam afbouwen ook erg belangrijk om de terugslag minder groot te maken. Ik hoop dat voor jou er de komende tijd meer rust in de tent komt, want dat heb je wel verdiend na al deze ellende. Misschien is het onmacht en frustratie van je vrouw. Je kan bijna niet uitleggen aan mensen dat je wel wil, maar het gewoon niet gaat. En dat veel van je problemen worden veroorzaakt door de benzo. Mensen denken bij mij ook dat het tussen me oren zit, maar weet wel beter. Hoop dat je vandaag een redelijke dag hebt gehad.

@Bs, ik antwoord even voor Gaba, maar de B staat voor Benzo en de s voor slachtoffer. Ik hoop dat je middag wat beter was. Ik heb vandaag een afspraak gemaakt bij een alternatieve arts. Hij gaat me helemaal doormeten, een soort van apk. Aankomende woensdag kan ik al. Staat erg goed aangeschreven. Net als jou heb ik vandaag heel veel hoofdpijn en heb last van heel mijn lijf. Ik hoop zo voor je dat het eind in zicht komt en natuurlijk ook voor mezelf. Door alle lichamelijke klachten heb ik gewoon geen energie om iets te doen.

Voor allebei liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve dames. Dank je Snoes dat je even toelichtte wat BS is. Ik schreef vanmorgen een wat paniekerig berichtje. Ik denk achteraf dat het niet op dit forum hoort. Het heeft denk ik wel alles met de benzo en alles daarom heen te maken, maar de naam van het forum is Benzodebaas en ik durf inmiddels wel te zeggen dat ik de benzo de baas ben geweest. Het is wel wat de benzo in het verleden heeft aangericht en waar ik nu de gevolgen van ondervind, maar ik denk om het forum zuiver te houden en aantrekkelijk voor anderen, ik dit soort berichten hier niet moet plaatsen. 

Uiteindelijk zou het hier moeten gaan over dat mensen zich bewust worden van hun benzogebruik en de bijwerkingen, maar ook over de enorm lastige afbouw en de waanzin waar je door heen gaat als je stopt. 

En we waren het er over eens dat we graag willen dat artsen anderen wijzen op wat de benzo met je doet. Dat er dus een stukje bewustwording komt over het benzogebruik en dat voorzichtig afbouwen een must is, maar dat er nog wel een lelijk staartje kan komen na de stop.

Het is echt heel erg lief van jullie en ik waardeer de steun enorm.

 

@ Snoes ik denk dat het inderdaad een forse terugslag is na het stoppen met het AD. Ik zei al dat het weliswaar in de verste verte niet te vergelijken is met een benzoafbouw/stop maar het geeft wel een flinke terugslag. Het zal wel weer eerst erger worden en dan weer afvlakken. Laat ik dat maar hopen want dit is weer helemaal niet leuk. Ik hoop echt voor jou dat de alternatieve arts je wat verder kan helpen. Ook al heb je maar een luisterend oor van een arts.

Ik heb een jaar of 6 geleden bij een ayurvedische arts een complete reiniging gedaan. Dat is me heel erg goed bevallen en ik ga dat binnenkort weer doen. Het is een officiële arts met een BIG registratie en wat mij bijstaat is dat de theorie is dat er veel afvalstoffen in bepaalde delen van de darmen blijven zitten. Hij heeft die reiniging toen gedaan en ik knapte daar toen erg van op.Dat was voor het benzogebruik en ik denk achteraf dat ik veel beter bij hem had kunnen gaan met mijn problematieken. Ik heb toen ook transcendente meditatie van hem geleerd. Helaas is dat de afgelopen jaren in de vergeethoek terecht gekomen, maar ik ga hem weer eens opzoeken. Zeker nu de chemie uit mijn lijf is sta ik weer open voor andere dingen.

 

@ BS Je bent echt een lieverd hoor. Nee dit is voor mijn vrouw en onze relatie het afgelopen jaar niet gemakkelijk geweest en nu  loeren er weer nieuwe problematieken. Het afgelopen jaar was ik zeker geen leuke partner. Ik kon helemaal niets verdragen, geen aanraking en geen intimiteit. Het hele gedoe heeft ook zeker een aantal dingen stukgemaakt bij ons. Jullie weten er alles van, het is niet uit te leggen aan een ander waar je doorheen gaat. En als het zo lang duurt en het nergens beschreven staat, krijgt een partner natuurlijk ook bedenkingen, twijfels en onzekerheden.

Ik hoop dat er nog genoeg overblijft om toch met elkaar door te kunnen gaan. Dat is weer de volgende uitdaging die er ligt. 

Ze is gelukkig wel blij dat ik lichamelijk zo opgeknapt ben en er zijn een heleboel andere dingen die nu al veel beter gaan.

 

Er is in dit hele proces maar eentje waar je op zou moeten vertrouwen en dat ben jezelf. En dat is het probleem want ik kon helemaal niet meer op mezelf vertrouwen. Elke dag was anders met andere klachten. Ik durfde nauwelijks afspraken te maken omdat ik bang was dat ik op die dag een slechte dag zou hebben. Het is dus gewoon een heel eenzaam proces. 

Er is helemaal niemand (behalve wij dan) die de enorme impact kent die het op je hele leven heeft.

 

Maar toch blijf ik erbij dat ik zo vreselijk blij ben dat ik er nu al maanden vanaf ben.  En ondanks de vervelende toestanden allemaal is het absoluut de moeite waard geweest. Ik vraag me soms wel eens af wat er gebeurt zou zijn als ik het was blijven gebruiken. Ik zou uiteindelijk nog veel zieker geworden zijn, dat weet ik echt pertinent zeker.

 

Ik begin zo langzamerhand na te denken hoe ik de benzo nachtmerrie achter me kan laten. Daarvoor zoek ik een soort rituaal. Ik heb al een paar keer zitten nadenken om een bedevaart te maken. Er bestaat een bekende bedevaart naar Santiago de Compostela in Spanje. Lichamelijk zou ik dit inmiddels wel aankunnen. Ik ben niet echt katholiek maar heb daar wel affiniteit mee. Misschien een soort boete doen omdat ik mijn lijf en brein zo vreselijk heb behandeld. En natuurlijk dankbaarheid omdat ik het toch wel overleefd heb. Dan geen computer meenemen en eens dagenlang in de natuur wandelen om het hoofd leeg te maken van deze nachtmerrie. Ik heb op youtube al veel gevonden over de bedevaart. Er schijnt iets magisch te gebeuren tijdens zo'n lange, uitputtende wandeltocht.

 

Want op een dag moet het natuurlijk klaar zijn. Anders blijf je hierin hangen. Misschien hebben jullie nog leuke ideeën voor een afscheidsrituaal? Dan kunnen jullie daar ook al een beetje naar toe gaan leven. Want ook jullie gaan dat moment krijgen waarop je weer helemaal beter bent. En als ik het goed inschat, duurt dat niet zo lang meer.

 

Veel liefs! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve lotgenoten,

 

@ Gaba

 

Ja ik ken de bedevaart van Santiago de Compostela heb er een boek over gelezen van Paulo Coelho één van mijn favoriete schrijvers. Geen slecht idee maar je moet wel heel fit zijn hiervoor blijkbaar is dit een vermoeiende reis. Ik wens het jou in ieder geval. Misschien een aanrader om dit samen met je vrouw te doen. Ik denk ook dat het hier gaat over een spirituele reis. Katholiek zou ik niet zeggen voor mij zegt dit woord totaal niks dit is iets wat de mens volgens mij ons heeft opgelegd. Ik ben spiritueel maar geloof  niet in de god zoals wij die kennen van de kerk. De vaticaan is volgens mij één van de grootste * instituties. Door mijn vorig werk ben ik regelmatig in contact gekomen met slachtoffers die seksueel misbruikt werden door priesters en dit wordt allemaal in de doofpot gestoken.

Hopelijk voel jij je nu al een beetje beter. 

Heb jij de ontwenningssymptomen voelen verdwijnen, rare vraag hé? Ik voel dat al mijn symptomen de laatste dagen fel verminderd zijn en nu vraag ik mij af of ik dit ga voelen wanneer deze plots gaan stoppen. Voel me zo raar zo anders is dit dan het einde ?

Voor mij geen Compostela ik geef een groot feest uit dankbaarheid voor al die mensen die mij door deze periode hebben geholpen. Daarna ga ik naar een welnesscentrum om daar te genieten van al het goede. En ga ik misschien met mijn vriendin (na haar borstamputatie) een week naar Portugal op ontgiftigingsvakantie(sapjeskuur). 

Ook zeg ik elke dag dank je tegen mijn lichaam voor al het werk dat deze doet om er terug bovenop te geraken. Dankbaarheid geeft een gevoel van liefde in het hart.

Ziezo kan jij mij dan eens antwoorden op mijn vraag zodat ik weet wat ik moet verwachten ?
Liefs Bs

 

@ Snoesje,

Dus jij hebt het ook zwaar gehad hé ik ook hevige hoofdpijn en een brandend gevoel in mijn hoofd. Fijn dat je naar oplossingen zoekt hoop dat de alternatieve

dokter je kan helpen. Heb ook baat gehad bij homeopathie. Misschien gaan al deze klachten stoppen bij jou laatste medicijn ? Jij hebt het toch vreselijk zwaar heb het gevoel dat afbouwen wel de hel is.

Ga je laten Snoesje wens je heel veel sterkte vandaag, dikke knuffel mijn gedachten zijn bij jou.

bewerkt door moderator
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ben weer terug, erg depressief geweest in A.

ben veel gaan lopen.

de hei bloeit en ik kwam veel schotse hooglanders tegen.

nu ook veel depresonalisatie en derealisatie en griepgevoel.

opvliegers en spanningen en nog veel meer.

 

"feest van herkenning, " als ik jullie lees.

Van Groundhogday met Bill murray tot Paul Coelho(lees ik ook graag)

en tot en met alle die ellende die we doorstaan.

 

we gaan gewoon door en door en door tot het gaatje, hè?

doen we ! afgesproken.

en wat ik nu eens zou willen?

DAT AL DIE HULPVERLENERS DEZE BERICHTEN EENS ZOUDEN LEZEN,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve allemaal,

Gaba een mooie film over Santiago de Compastela is The Way, een film die ik al meerdere keren heb gezien en mij ontroert . Tip voor 2 afscheidsrituelen zijn: schrijf alles op van de afgelopen jaren, maakt niet uit wat en verbrand deze alleen of samen met je vrouw. Of schrijf een brief stop het ergens in en gooi het in de zee. Dit zijn rituelen waarmee je echt iets kan afsluiten.

Ik heb laatst al wat moois voor mezelf gekocht had ik mezelf beloofd en ga wat leuks doen met mijn ouders. Zij staan onverwaardelijk achter me en geloven zo in mij. Hun geloof in mij maakt mij sterk. Ik was net bij het reintegratie bureau en daar ging het er ook vel aan toe. Ik probeer uit te leggen dat ik heel graag wil en het tussen mijn oren goed zit, maar dat ik lichamelijk zoveel klachten heb. Kortom allemaal frustratie om hoe je je voelt en je hierzelf niks aan kan doen. Ik merk aan mezelf dat ik heel erg onzeker ben over hoe ik ben. In mijn hoofd ben ik redelijk rustig, maar mijn lichaam schreeuwt het uit. Mijn lichaam en huid is zo onrustig zelfs tegen het pijnlijke aan. Al mijn ernergie die ik heb wordt weg genomen door de ontwenning. En even over wat je gisterochtend hebt geschreven ik vond het best meevallen al begrijp ik jou wel. We willen dat mensen hier op het forum komen ze een hart onder de riem te steken en we willen ze niet afschrikken. Al begrijp ik als mensen onze verhalen dit soms wel doen. Ik zelf vind het heel erg belangrijk de mensen te informeren over wat benzo's met je kunnen doen. Ik denk omdat dit voor ons alleen een uitlaatklep is we er soms veel opzetten. Dit is uiteindelijk ook een soort therapie voor ons, maar met een goedkoper uurloon, haha!

Lieve Bs ik hoop zo dat jouw klachten steeds meer zullen verdwijnen. Je bent een kanjer! En groot gelijk dat je een feest gaat geven. Een soort van nieuw jaar. En ik denk dat we allemaal wel een ontgiftings kuur kunnen gebruiken.

Ik begrijp jouw vraag niet helemaal, maar van de benzo's ben ik nu helemaal af. Ruim 6 weken geleden ben ik gestopt dus ik moet nog geduld hebben. Daarna gaan we kijken naar de afbouw van mijn ad, maar eerst meer rust in mijn lijf. Die stap is nu nog te vroeg.

Elke dag weer ben ik zo blij met jullie! Weten dat ik me niet aanstel, dat ik niet gek ben dat benzo's dit echt met je kunnen doen.mdank je wel hiervoor .

Lieve groet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve sneeuwhoen,

Jammer dat je je zo depressief hebt gevoeld. Had gehoopt dat je je goed zou voelen.

Maar je hebt wel lekker kunnen genieten van de natuur. Wat is Nederland toch mooi.

Zoals je ziet hebben wij hier op het forum niet stil gezeten. Dit is ook mijn wens dat hulpverleners dit een lezen!!! Wij zitten met de gebakken peren en krijgen veel onbegrip, het is zo frustrerend.

Ik duik zo onder een kleedje, heb het zo koud.

liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Snoes,

 

Hopelijk houd je het wat uit onder jouw kleedje en krijg je het snel minder koud, beter nog: lekker warm.

Ik vind het depressief voelen erbij horen en wandelen en tekenen hielpen mij enigszins.

genoten heb ik niet, ik heb geen idee, wat dat is, maar de natuur doet mij iets minder verknipt voelen.

het werkt wat helend voor mij.

ik heb een enigszins verknipt bewustzijn (dissociatie)

van eten kan ik wel genieten, ook al is mijn smaak vaak nog niet om over naar huis te schrijven.

bewerkt door sneeuwhoen
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen allemaal.  Rare dag gister. Ik heb echt last van de depressieve gevoelens. Verdorie ik kan het niet uitstaan dat ik mijn eigen gedachten niet onder controle heb. Op de een of andere manier stromen de gedachten telkens de negatieve kant op. Volhouden maar. Gistermiddag bij vrienden en een zakenrelatie langs geweest. 

Er gebeuren ook bizarre dingen. 2 weken geleden overleed een bekende 10 dagen nadat hij te horen had gehad dat hij kanker had. Ik kende hem redelijk goed maar mijn beste vriend was heel goed met ze bevriend. Gisterochtend werd zijn vrouw ook dood in de badkamer gevonden. En gisteravond het nieuws van de zelfmoord van Joost Zwagerman. Pfff. IK zag nog een interview met hem van een paar maanden geleden waarin hij openhartig sprak over zijn depressie. Hij vertelde dat hij een paar jaar geleden bij de huisarts kwam voor een onschuldige oorontsteking. Dat consult van 15 minuten werd anderhalf uur en daarna had hij een depressie. Het zou me niet verbazen als hij met een dikke stapel recepten de deur was uitgegaan en dat de medicatie het uiteindelijk nog veel erger heeft gemaakt. Ik raak er onderhand van overtuigd dat dit bij een aantal mensen het geval is, het middel is dan vele keren erger dan de kwaal.  

Normaal maakt dit soort nieuws niet zo veel in me los maar ik lag er nu even wakker van. 

 

Vannacht kon ik slecht in slaap komen. Had weer iets nieuws, jeuk. Jeuk over m'n hele lijf. Om gek van te worden. Pas nadat ik het dekbedhoes eraf had gehaald ging het weg dus zal wel allergie van het wasmiddel zijn of zoiets.

 

Vandaag een belangrijke afspraak met een klant. Moet ik nog 3 uur in de auto zitten en voel me niet echt fit. Vanavond heb ik afgesproken om te gaan tennissen na hele lange tijd maar ik weet nog niet of ik dat laat doorgaan. Wel knap vervelend want dan moet ik weer voor de zoveelste keer iets afzeggen met vrienden.

 

Ik heb gister zitten lezen over Iboga. Ik rook echt veel te veel en dat maakt dat ik me niet fitter ga voelen denk ik. Ik lees veel goede berichten daarover van mensen die daardoor gestopt zijn zonder de vervelende bijwerkingen de eerste dagen.

Misschien ga ik wel zo'n sessie doen. Er gebeurt ook nog wel wat meer in zo'n sessie waarin ik wellicht kan afrekenen met was spoken.

Het is een product uit de natuur, een wortel.

 

Ik red me wel vandaag. Zal vanavond weer even op jullie verhalen reageren. Ik heb ze wel gelezen hoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hoi Gaba,

 

het duurt lang, hè? een eindeloze weg, maar bij jou gaat het af en toe al iets beter.

hebben jouw vrienden er begrip voor, dat je vaak afbelt? lastige dilemma's kunnen dit zijn, hè? of je iets wel of niet moet doen, voelen wat het beste voor jou voelt om te doen of te laten enzovoorts.

ik had ook al jeuk vannacht en tintelingen overal en hield het ternauwernood uit, nog net niet de crisisdienst gebeld. daar word ik ook maar platgegooid met dooddoeners, die ik zelf ook kan bedenken.

vanochtend weer eindeloos poepen.

ik lag ook met Joost in bed vannacht en met een pas overleden vriendin.(ook zomaar weg)

mogelijk horen we vanavond wat meer over Joost in de wereld draait door.

weet je wat het vaak is...? mensen krijgen vaak een antidepressivum en dan moet iemand goed begeleid worden.

als een antidepressivum niet helpt, dan kan er overgeschakeld worden op een ander middel, maar nogmaals dit moet goed begeleid worden.Ja, het is allemaal troep, maar dingen uit de natuur ook. die kunnen ook schade aanrichten.

ik heb veel mensen zien opknappen van een antidepressivum en later konden ze weer zonder of niet. Van sommige antidepressiva kom je ook moeilijk meer af.(seroxat/paroxetine en efexor ) dat moet heeeel langzaam gebeuren, dat afbouwen.

zelf heb ik veel aan prozac gehad, dat redde echt mijn leven voor een paar jaar.

de dood van Rogie Wieg, die het hele land een poosje doorreisde, om het verhaal van zijn redding te vertellen, met hulp van Bram Bakker en vertelde dat je het nooit moest doen, maakte er uiteindelijk toch een einde aan.

Mike Bodé redde zijn leven door aan de anafranil te gaan.

als je nu wordt opgenomen, krijg je vaak geen tijd om aan een middel te wennen en als het niet werkt, dan is je tijd om en kun je vertrekken/verrekken.

zelfdoding is vaak niet te voorkomen.

weet je, het is vaak makkelijker om een externe oorzaak aan te wijzen dan om toe te geven, dat we vaak machteloos staan tegenover het leed van anderen. Ik denk wel, dat er veel aan preventie gedaan kan worden bij jongeren.

zelfdoding is van alle tijden en depressie is een rotziekte.

als je een echte depressie hebt, dan moet je wel aan de antidepressiva,natuurlijke middeltjes helpen dan echt niet.

al die natuurlijk middeltjes hebben mij nooit geholpen, prozac wel.

en een halfje mirtazapine doet mij goed voor de slaap, want anders was ik al lang uitgeput geweest.

ik ga neurofeedback doen als ik van de valium af ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je Sneeuwhoen, ik ben er niet helemaal uit in hoeverre die benzo mijn depressie heeft veroorzaakt. Op dit moment denk ik het wel. Ik ben nu 52 jaar en heb wel de nodige "life-events" gehad. Toen ik begin 40 was heb ik ook een periode gehad waarin ik het even niet meer zag zitten. Dat duurde alleen niet zo lang. Op de een of andere manier wist ik op het diepste punt mezelf weer uit de put te verheffen. Na een week of 2 diep gezeten te hebben, ontstond er een soort oerkracht die me er weer bovenop hielp en dan ging ik weer verder. Dit depressieve gevoel is van een heel andere orde. Het is net of een andere entiteit bezit heeft genomen die m'n gedachten stuurt. Zoiets heb ik nog niet meegemaakt en het ontstond direct na de stop van de benzo. Dus dat het daaraan ligt lijkt mij een logische conclusie.

Maar het is de kip of het ei verhaal. Ik ben een benzo gaan gebruiken om beter te kunnen slapen in een nare periode. Zou het dan zo zijn dat ik jarenlang die gevoelens van shit heb onderdrukt en dat nu ineens alles naar boven komt? Toch voelt het niet zo, ik ben me altijd erg bewust van processen die in mijn lijf en brein gaande zijn. En dit is er eentje die volstrekt nieuw is. Na maandenlang op het forum benzobuddies gelezen te hebben en de duizenden post aldaar, ben ik daarin niet uniek. Hooguit is het misschien een klein percentage van mensen die hier last van hebben. Maar gedocumenteerd is er helemaal niets.

 

Vooralsnog hou ik me vast aan het feit dat dit weer over zal gaan. Dat ik weer homeostase in mijn lijf en brein weet te vinden. Mijn lijf is er weer voor het allergrootste deel bovenop gekomen. Maar het brein wil nog niet helemaal.

 

Mijn stelling blijft toch wel dat medicatie uiteindelijk zieker maakt. Het is ook een kwestie van perceptie hoe je kijkt naar dit soort dingen. Als je het vanuit een andere hoek bekijkt, zie ik op de lange duur uiteindelijk alleen maar nadelen.

 

Voorop blijft dat ik besloten heb helemaal uit de buurt van de hulpverleners en artsen te blijven. Als ik een been breek dan is dat objectief waarneembaar en mogen ze me helpen. Alles wat tussen de oortjes zit zal ik helemaal zelf moeten doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...