Spring naar bijdragen

Een steuntje in de rug


Snoes

Aanbevolen berichten

Goedemorgen lieve dames. Ik lees nog steeds al jullie berichten hoor en denk regelmatig aan jullie. Ik herken ook alle afschuwelijkheden waar jullie nu mee te maken hebben. Ik heb nog wel een paar dingetjes maar weet niet zeker of het hier nog mee te maken heeft. Ik heb nog wel flink last van de klieren in m'n hals. Naast m'n adamsappel zeg maar. Ik google er maar zo min mogelijk op want dan zie ik de meest griezelige dingen die dit als oorzaak hebben.

Het komt en het gaat weer weg elke keer. Zal wel stress zijn.

 

Ik ga een beetje een nieuwe fase in merk ik. En dat is zeker weer niet de leukste fase. Hoewel het niet direct met het benzo-drama te maken heeft is er toch wel een flink causaal verband.

Ik ben moe, ontzettend moe. Moe van de strijd die ik geleverd heb het afgelopen jaar met het afbouwen en stoppen. Dat heeft zo vreselijk veel energie gekost.En moe als ik denk aan de strijd die ik nu moet gaan leveren om m'n leven weer een beetje op de rit te krijgen.

Daar is ontzettend veel energie voor nodig. En die voel ik niet.

Ik loop me de hele dag zorgen te maken over de onzekere toekomst en welke beslissingen ik moet gaan nemen.

Het voelt erg onveilig allemaal.

Ik zal nu echt wat serieuze knopen moeten gaan doorhakken maar stel het steeds uit.

 

Eigenlijk is dat wat ik de afgelopen 2, 3 jaar gedaan heb, uitstellen en afwachten tot het beter gaat. Elke dag de hoop dat het binnenkort voorbij is.

En nu het voorbij is, moet ik weer wennen aan m'n nieuwe leven.

Nou ja, laat ik maar niet zeuren en klagen. Jullie hebben het even echt moeilijker op het moment. Daar weet ik alles van.

En de situatie waarin ik wakker ben geworden uit deze hel is voor jullie heel anders dan voor mij.

 

Ik snap zo goed dat jullie het regelmatig helemaal zat zijn en somber worden. Dat je hier uit wilt en je gewone leven weer terug wil.  Hoop en volhouden is het enige medicijn hier tegen. Ik weet echt zeker dat jullie over een paar jaar hier niet meer aan denken.

Ik lees nog wel regelmatig op benzobuddies.org en ik zie daar mensen terugkomen die dit jaren geleden ook hebben meegemaakt. Zo heel af en toe komen ze nog eens langs op het forum om anderen een hart onder de riem te steken. Allemaal zijn ze genezen. 

 

@sneeuwhoen je schrijft dat je wel een keer buitenproportioneel boos bent geworden. Dat herken ik ook. Het wordt gelukkig veel minder maar echt normaal was het absoluut niet. Het was overigens tijdens het benzogebruik nog veel erger. Ik noem dat de ontremming net als bij alcohol. 

Gelukkig dronk ik praktisch geen alcohol maar ik denk dat als ik dat gedaan had, het nog veel erger was geweest.

 

@snoes. Ik was nog niet in de gelegenheid geweest om eens te lezen over hooggevoeligheid. Is dat hetzelfde als een HSP? Ik heb even bij de kenmerken zitten kijken en herken mezelf daar zeker in. Bij de zelftest een hele hoge score. Zo ben ik wel mijn hele leven geweest dus het zou zomaar kunnen dat hooggevoelige mensen meer last hebben van de medicijnen dan een ander. Zodra ik weer wat meer op orde ben, ga ik er wat meer over lezen.

 

@BS je bent echt een lieverd en ik ben zo blij dat je ook naar dit forum bent gekomen. Ik zie dat je de anderen ook tot steun bent. En de anderen jou ook.

Je hebt nu een hele moeilijke fase te pakken maar ik weet dat je hier uit gaat komen. Je bent een sterke vrouw met wilskracht en die gaat je hier uit halen.

 

Ik merk wel heel erg dat het weer momenteel echt invloed op me heeft. Als de zon schijnt voel ik me beter. Als het zo druilerig grijs is buiten voel ik me echt veel minder goed. Jammer dat de zomer voorbij is zonder dat ik er echt van heb kunnen genieten.

Zo meteen weer de blaadjes van de bomen. Ik zie er een beetje tegenop.

Zal nog wel een rest zijn van de stop met het AD.

 

In ieder geval wens ik jullie veel kracht, hoop en beterschap toe.

 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieve mensen,

 

Ik snap niet waarom het steeds zo heftig moet terugkomen na zo vele maanden, ben bang dat dit nooit ophoud. Hoe kunnen jullie dit volhouden ? De pijn is verschrikkelijk onmenselijk, hevige pijn in de keel en maagstreek en al de rest. Ik begrijp niks meer van mijn lichaam. Ik zie er vandaag echt tegenop, normaal ben ik iemand positief ingesteld maar momenteel dooft het vuur langzaam uit. Hoop dat ze mij deze namiddag een beetje rust zullen geven.

God wat doet pijn!!!!!!

 

@ bedankt Snoesje voor jou steun ik wens uit de grond van mijn hart dat wij hier allemaal uitkomen

@ bedankt Sneeuwhoen bedankt meid voor jou steun als ik zie wat een pijnelijke weg jij hebt afgelegd en dit al jarenlang lijkt mijn ontwenning hier tegen een peulschil

@ bedankt Gaba jij hebt altijd de juiste woorden klaar ben blij dat ik jou mag kennen. Je zou mij hier eens moeten zien zitten al wenend als een klein kind achter de laptop,  mijn gezicht kletsnat van de tranen en mijn vol met snot. Ik durf zelf mijn neus niet te snuiten of mijn kop gaat barsten (hevige hoofdpijn). Ik zou je graag willen geloven en ik moet jou geloven maar momenteel geloof ik jou niet.

Natuurlijk mag jij klagen het ergste is dan wel voorbij (lichamelijke) de rest is wel een puinhoop en is ook belangrijk, vraagt veel energie.

Ik heb ook veel last golven in de keel misschien is dit nog een overblijfsel en verdwijnt dit na een tijdje. Is dit nu omdat ik al jaren last heb van mijn schildklier ?

Bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag lieve allemaal,

Laat ik met een leuk bericht beginnen. Mijn schoonzus is aan het bevallen en wordt ergens de komende uren voor de tweede keer tante. Vind dit heel bijzonder om mee te maken.

Verder heb ik geen al te beste dagen. Er hoeft maar iets te gebeuren en heb paniek, veel last van depersonalisatie, alles in mijn lijf is van slag. Dit lijkt weer net op het begin toen ik ziek werd. Ik weet dat dit niet kan, maar maakt me wel heel onzeker.

@Bs mijn hart breekt bij het lezen van jouw bericht. Wat herken ik veel. Niks meer van je lijf begrijpen. Zo graag willen, maar niet lukken. Heb er niet veel woorden voor.

@Gaba, dit hele proces gaat je niet in de koude kleren zitten, dus je mag net zo klagen als wij. Beslissingen nemen is niet makkelijk, maar kan ook rust geven. Ik heb al heel veel keuzes de afgelopen jaren gemaakt.

Hsp is het zelfde als hooggevoelig. Ik zit nu midden in dit proces en begin mijn leven en hoe ik ben steeds beter te begrijpen. Bij mij heeft het heel veel impact gehad op mijn leven. Dit is voor mij de kern van mijn problemen.

Mijn concentratie is vreselijk op het moment. Ik ga weer stoppen.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

 

Voel mij slechter en totaal anders , misschien is dit de laatste fase heb ook geen zin om veel te schrijven.
Maar wens ik jullie allemaal een fijne dag in de mate van het mogelijke.

 

Snoesje proficiat met d7485572-meisje-van-de-baby-van-de-ooievae baby hopelijk mag je er binnenkort echt van genieten. 

 

 

Dikke knuffels aan allen. 

 

@ Gaba 

werden die symptomen van jou ook anders naar het einde toe ?

bedankt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve Bs,

Ik voel me ook niet fijn. Ik heb een fijn gesprek gehad met mijn yoga docent, waar ik zo ook heen ga. Ze kan mij goed uitleggen wat er aan de hand is. Alle spanning komt er uit. Mijn stelsel heeft op slapen gestaan. Ik voel me net zo als toen ik ziek werd. Dat een mens dit moet meemaken. Een warme douche zorgt bij mij voor wat ontspanning. Alles in mijn lichaam doet pijn. Een hele dikke knuffel voor jou! Dit kunnen wij aan!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ Snoes ik hoop dat de bevalling je een beetje afleiding geeft. Dat je gedachtenstroom even onderbroken wordt. Afleiding van dit proces deed mij vaak goed. Gelukkig sleepte mijn vrouw me naar allerlei familie-aangelegenheden en als ik er dan was, viel het vaak mee.

Afleiding en aan andere dingen gaan denken was misschien wel het belangrijkste keerpunt bij mij in het proces.

 

@ BS Bij mij was het zo dat de klachten elke keer opkwamen in volle hevigheid. Dan zakten ze weer een beetje weg en kwam er weer iets anders voor in de plaats dat weer voor hevige klachten zorgde.

Dan ging de ene klacht wat naar de achtergrond en kwam soms weer even terug, maar niet meer zo hevig. Dat wisselde elkaar steeds af, maar uiteindelijk werden ze tergend langzaam minder en minder.

 

Wat mij ook nog wel eens geholpen heeft is dat ik een hele stille plek -heel ver weg van alle mensen- opzocht. Ergens in de natuur. Of langs het strand. Ik begon dan als een gek te schreeuwen zo hard als ik kon. Alle woede en onmacht schreeuwde ik op m'n allerhardst uit mijn lijf en hoofd. Dat luchtte vaak wel weer een tijdje op. Was alleen lastig zo'n plek te vinden waar niet meteen mensen de politie gaan bellen als er iemand moord en brand staat te schreeuwen in het bos.  :D

 

Wat ook zeker verlichting gaf was enkele minuten het woord "Aum" van de oude monniken uitspreken. Dan maak je met je stembanden een soort diepe brom in je hoofd, een soort trilling van je stembanden. Ik had daar best wel baat bij omdat het me niet lukte om in stilte te mediteren. Daar was ik veel te onrustig voor. Ik maakte mezelf maar wijs dat die brom en trilling m'n receptoren als het ware kietelden en activeerden. Het zou me overigens niet verbazen als dit ook daadwerkelijk zo is.

Zo klinkt het: 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Dan ging de ene klacht wat naar de achtergrond en kwam soms weer even terug, maar niet meer zo hevig. Dat wisselde elkaar steeds af, maar uiteindelijk werden ze tergend langzaam minder en minder. "

 

Bovenstaande woorden klinken als muziek in mijn oren en zullen mij nu verder helpen vooral : uiteindelijk werden ze TERGEND langzaam minder.

Ik denk dat ik in deze fase zit, de symptomen verminderen en tergen,daarom voelen zij ook anders aan. Dan ben ik er bijna van af maar het zijn wel super vervelende symptomen en zeer vermoeiend.

Bedankt voor de tip ik was al een tijdje aan het oefenen met : 

NAMMYO HO RENGE KYO‏

beetje het zelfde, komt neer op vibraties en wij zijn zelf vibraties.

Moest wel eventjes lachen met dat bos maar heb dit ook ooit gedaan en het is waar het doet deugt.

Nog eens bedankt echt waar.

Snoesje hou vol ik weet het is zeeeeeeeeeer moeilijk en vooral nu het nog erger wordt dat heb ik ook gehad maar nu zwakt het allemaal af en af en toe nog een hevige piek. Misschien zit jij in deze fase ?

Veel sterkte meid.

Sneeuwhoed

Onder ons ben jij de gene met de meeste ervaring en de sterkste denk ik ook. 

Ik wens je ook heel veel sterkte en geef jou een dikke knuffel meid.

 

Ziezo lieve lotgenoten het is weeral vrijdag, sinds ik in ontwenning zit hebben de dagen voor mij geen betekenis meer. Graag zou ik eens willen weten hoe dit bij jullie zit.

 

Namasté

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Gister mijn neefje gezien. Wat een wondertje weer.

Probeer ervan te genieten, maar valt niet mee.

Ik was eerst zo van slag dat ik dacht dat het geestelijk niet goed met me ging, nu zie ik gelukkig in dat dit mijn lichaam is.

Op dit moment zijn mijn spieren zo verkrampt dat ik mijn hoofd niet normaal kan bewegen. Ik loop met een sjaal om en doe er later vandaag maar een kersenpit tegenaan. Vind het een ingewikkeld proces eerlijk gezegd. Dat je met je geest heel graag wil, maar je lichaam dit nog niet kan.

@bs jouw vraag of de dagen nog betekenis hebben. Ik denk niet eens na over een dag. Ik sta op en ben blij als het weer avond is en ik naar bed mag. De ochtenden vind ik momenteel lastig. Kost me heel veel energie. Een warme lange douche is wat mij nog het beste helpt en mijn yoga. Ik heb een goede oefening met het schoppen van mijn benen en hier kan ik dan mijn frustratie in kwijt. Deuren en ramen gaan dan wel dicht. Haha.

Ik ga zo een stukje wandelen. Geen puf geen zin maar ik voel dat ik door dit punt heen moet.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie morgen allemaal,

 

Gisteren een super slechte dag gehad mijn lichaam doet zo raar de laatste dagen last van elektrische schokjes. Ben dan toch boodschappen gaan doen met mijn broer ik sta er versteld van waar ik de energie haal om dit te doen. Ik was daarna gewoon uitgeput.

Deze ochtend wakker rond 6 uur super slecht en rot gevoel in mijn lijf ik vind dit verschrikkelijk om zo te moeten wakker worden heb zelfs geen zin meer om nog wakker te worden. De golven gieren door mijn lijf en zoals Gaba zei al TERGEND heb dan nog liever dat het pijn doet, want dit gevoel is niet uit te houden. Hopelijk valt alles op een moment stil er moet daar toch ooit een einde aan komen. Dit is nu al maanden aan de gang zonder 1 minuut rust wat is het lichaam toch sterk. Ik voel mij uitgeput en zo droevig dat dit maar blijft duren. Wanhopig zo voel ik mij heet duurt veel te lang.

Snoesje ik begrijp jou wel dat je niet kunt genieten van je neefje en dit moet heel pijnlijk zijn en zo ontnemen  die rotte medicijnen al het mooie in ons leven. Maar je zult dit wel inhalen éénmaal genezen. 

Ik leef ook van dag op dag of eerder van uur op uur. S'morgens heb ik het altijd heel moeilijk (doodziek) daarna gaat het meestal iets beter en dan in de namiddag snak ik al naar de avond om te kunnen slapen. Ik hoop dan dat ik s'avonds niet te veel pijn heb zodat ik kan inslapen. Dit gebeurt dan wel maar wordt wel regelmatig wakker. En zo is dit al maanden aan de gang. 

Ziezo lieve Snoes ik denk dat het bij iedereen een beetje hetzelfde moet zijn. Voel mij nu zo doodziek en wacht tot het minder wordt. Ben altijd bang dat het niet gaat minderen.
Dikke knuffel en sterkte voor vandaag.

Ook het allerbeste voor Sneeuwhoen en Gaba.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

 

Ik weet niet of dit allemaal normaal is maar ik heb echt het gevoel dat ik ga sterven, ik voel mij zo rot binnenin kan zelf het gevoel niet omschrijven het zit in mijn borstkas en mijn hoofd. Ook al zijn de symptomen anders toch heb ik het gevoel dat het erger wordt. Lieve Gaba ik heb echt niet het gevoel dat ik hier nog uitkom, het zou nu toch al beter moeten gaan na al die weken. Voel me doodziek weet echt niet meer waar kruipen om mij goed te voelen. 

Sorry dat ik zoveel klaag maar ik zie het einde niet meer.
Knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goede morgen lieve Bs,

Ik zou willen dat ik je raad kon geven, maar zit er nu ook middenin. Ik voel in mijn hoofd op het moment helemaal niks. Kan niet huilen, ben niet blij. Alsof ik geen ziel heb. Voel dat alles in mijn lichaam heel hart aan het werk. Voel precies hetzelfde als toen ik ziek werd. Lichamelijk dan! Alsof ik alles herbeleef.

Wat ik wel weet is dat dit overgaat en wij dan nog nooit zo blij zijn geweest dat we weer normaal zijn!

Sterkte voor vandaag en een dikke knuffel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BS en Snoes. Ik heb zo vreselijk met jullie te doen. Het duurt zo vreselijk lang allemaal, ik weet het. Je hele lijf en hoofd zit vol met stress die de stop heeft veroorzaakt. 

Wat Snoes omschrijft herken ik ook helemaal. Het gevoel geen ziel te hebben. Niet kunnen huilen en compleet leeg voelen. Daar had ik ook ontzettend last van en dat heeft misschien nog wel het langste geduurd van alle klachten. Ik voelde geen enkele connectie met de wereld hier beneden en de wereld hierboven. Ik hang geen religie aan maar voerde wel altijd interne gesprekken met "iets" hierboven, zeg maar. Ik probeerde altijd een soort te bidden vlak voordat ik ging slapen of op momenten dat ik het erg moeilijk had. Dat was een gevoel van een connectie met de bovenwereld. In de withdrawal was het net alsof die connectie compleet verdwenen was. Zeg maar dat het net was alsof god me verlaten had. Dat ik geen onderdeel meer uitmaakte van de geesteswereld. Datzelfde voelde ik in het contact met andere mensen. Ik "voelde" vroeger heel goed aan wat er omging in de ander als ik met iemand sprak. Dat was ook compleet verdwenen. Ik voelde geen empathie, geen spanningen of wat dan ook bij iemand anders. 

Ik wilde niet aangeraakt worden en als mijn vrouw verdrietig was en huilde, kon ik niet meevoelen. Compleet versteend van binnen was ik. Alles ging langs me heen qua emoties. Een echte zombie dus.

 

Iets dat ik vroeger veel toepaste was het principe van dankbaarheid. In die gesprekken met "hierboven" bedankte ik iedere avond de Grote Baas voor de goede dingen. Vanaf het moment dat ik stopte met de benzo is dat compleet verdwenen. Het begint nu weer een beetje terug te komen gelukkig. Maar in die 

 

Ik heb me zo vreselijk eenzaam gevoeld in die tijd. Dat is met geen pen te beschrijven. Het was ook de reden dat ik een AD heb gevraagd aan de huisarts want ik kon alleen nog maar negatief denken.

 

Had ik het Engelstalige forum benzobuddies niet gehad waar al deze symptomen op staan onder post-withdrawal had ik het niet gered, denk ik.

Het zijn namelijk allemaal veel voorkomende klachten die anderen precies zo ervaren.

En ze gaan over!

 

Ja, ik denk dat die fase van het zielloos voelen, zoals Snoes het nu beschrijft, voor mij het ergste was. Ik had zo gehoopt dat deze fase aan jullie voorbij zou gaan.

Lieverds, het is nog steeds een kwestie van volhouden. Want tergend langzaam zal ook dit voorbij gaan.

 

Hou vol alsjeblieft en beschrijf zonder terughoudendheid wat je voelt en meemaakt. Als je door deze fase heen bent, komt de eindstreep in zicht. Althans zo was het bij mij.

 

Heel veel liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoes ik weet het lieve meid dat jij het ook moeilijk hebt en ook ik kan je geen raad geven ik voel jou pijnen door mijn lijf en zou je doodgraag willen helpen maar kan je alleen maar sterkte zeggen. Hou het vol probeer een beeld van iets te krijgen bv  jou neefje en denk aan al de mooie dingen die je gaat kunnen doen. Ja meisje ik heb ook dat gevoel dat ik alles herbeleef en dat het steeds erger wordt. Volgens mijn vriendin is dit allemaal normaal. Zoals Gaba zegt misschien zitten we bijna aan de eindstreep en beseffen we dit niet omdat het al zo lang duurt.

:rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:  :rose:

Spijtig dat we zo ver van elkaar wonen zou anders al aan je deur staan. Vele knuffels lief Snoesje.

Lieve Gaba,

Bedankt voor jou schrijven en je troostende woorden. Als ik jou lees hebben wij veel gemeen ook heb ik dat gevoel met Snoes. 

Ik ben ook altijd dankbaar voor alles en nog wat het is een fijn gevoel om dankbaar te zijn. Het is een gevoel van liefde klinkt misschien raar maar voor mij is dit zo. Ik ben dankbaar zelfs voor het betalen van mijn facturen nu ga jij misschien lachen maar op elk betaalde factuur schrijf ik "betaald en bedankt" ik doe dit nu al enkele jaren en sindsdien heb ik al mijn facturen kunnen betalen. Voor mij is dit de wet van aantrekkingskracht. Ik ben ook spiritueel aangelegd maar zoals ik al eerder zei ga ik niet naar de kerk en geloof ik niet in de god waarvoor zoveel bloed is vergoten. Neen ik geloof in de bron en inderdaad nu voel ik het ook niet door die ontwenning. Nu vraag ik mij af wat heeft ons zenuwstelsel te maken met onze ziel. 

Voel dat mijn zenuwstelsel zich aan het herstellen is in gans mijn lichaam en dat doet pijn vooral in de borstkas de plaats van de ziel. En ja Gaba ik voel mij ook in de steek gelaten door de bron. Wat moet dit erg zijn voor die narcistische mensen die leven zonder gevoel nu ik dit zelf meemaak begrijp ik hoe leeg die zijn.

Voel me ontzettend onpasselijk zou willen slapen maar dit lukt niet dan maar wachten tot deze avond. Voel mij echt zeer slecht buiten straalt de zon en in Brussel is het autoloze zondag dus overal feestjes en ik lig nu hier in bed en denk weer een rotdag.

Ik denk aan laters aan de toekomst om mij op te monteren. Misschien kunnen wij allemaal eens ergens afspreken na deze hel. Ergens lekker gaan eten of zo wie weet valt dit nog reuze mee.

Liefs en nog een bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BS en Snoes en natuurlijk Sneeuwhoen ook. Laten we dat zeker doen. Nadat we allemaal uit deze hel ontsnapt zijn en weer helemaal hersteld, gaan we dit vieren. Ik durf wel te zeggen dat we een soort oorlogslachtoffers zijn. Helemaal niemand zal dit ooit begrijpen en het is iets wat zo vreselijk heeft ingegrepen in mijn leven, dat ik het waarschijnlijk nooit meer zal vergeten.

 

Er valt me vandaag weer iets op. Ik heb de Dr. Ashton Manual weer eens gelezen, althans een gedeelte ervan. Het gedeelte over de langdurige ontwenningssymptomen. Ik heb die manual goed gelezen tijdens het afbouwen en het was een grote steun voor me. Nu ik het gedeelte lees over de langdurige ontwenning valt me op dat Dr. Ashton spreekt over het feit dat een klein percentage van de benzogebruikers (slechts 10 tot 15%) dit overkomt. Dan wordt me wel duidelijk waarom het hier zo stil is en zo weinig mensen reageren en aansluiten op het forum. We zijn slechts een zeer kleine minderheid!

 

De dingen waar ik nog mee zit staan goed beschreven in de manual. Ik heb maar het gevoel dat ik een groot deel van m'n intelligentie niet terug heb gekregen.

Mijn cognitieve functies werken nog steeds niet optimaal. Ik heb moeite met nieuwe dingen leren. 

En nu ik de manual nog eens goed doorlees klopt dit precies. Ook hier krijg ik wat meer hoop dat het zich zal herstellen.

 

Ik kan jullie echt aanraden om nog eens dat gedeelte van de manual goed door te lezen en dat regelmatig te doen als de symptomen weer opspelen.

Het gedeelte in de manual staat onder het vetgedrukte kopje "langdurige ontwenningssymptomen".

 

@ Snoes, misschien is dat hele kleine percentage van de gebruikers wel allemaal HSP?

@ BS Ik moest wel lachen dat je bedankt zet op je facturen. Ik heb mij jaren geleden nog eens heel erg verdiept in de "law of attraction" en was daar erg positief mee bezig toen. Geloof er ook absoluut in. Er was toen een hele rage gaande met het boekje The Secret. Ik heb dat ook gelezen en vaak toegepast. Er gebeurden daadwerkelijk bijzondere dingen! Geen idee waarom dit eigenlijk weer verwaterde, waarschijnlijk stompte de benzo ook die dingen af?

Nog veel langer geleden las ik een boek over Neuro Linguistisch Programmeren. 

 

Ik moet het allemaal maar weer eens gaan oppakken als de cognitieve functies weer helemaal hersteld zijn. 

 

XXXX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba, 

 

Ja sinds ik dit op mijn  facturen schrijf en dankbaar ben heb ik nooit geen geldproblemen meer gehad in tegendeel geld kwam zomaar binnen.

Misschien een hint voor jou actuele problemen. 

Ik heb de manual ook gelezen maar heb hier nu geen zin meer in en ook alle andere informatie kan mij niet meer boeien. Het enige waar ik wel nog zin in heb is naar hier komen om te praten met de dames en met jou. Heb zodanig veel gelezen heb ergens een overdosis gekregen.Maar eenmaal genezen mij al kennende ga ik alles terug opnieuw lezen maar het zal dan wel allemaal anders aanvoelen. Heb een rustige namiddag gehad en ben wel moe nogthans heb ik niks gedaan. G

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga blij zijn als dat kloppende in de borst zal ophouden, heeft niks met het hart te maken.Is iets heel raars en ook dat gevoel in mijn keel ben ik kotsbeu. Soms een warm gevoel in de keel en het is net of ze knijpen mijn keel dicht. Maar het is nu wel al veel minder. 

En inderdaad heeft dit volgens mij te maken met HSP anders is bijna niet mogelijk dit is toch geen toeval.

Bijna 18U weer bijna een dag minder afzien en dichter bij de genezing.

Jij hebt moeite om nieuwe dingen te leren volgens mij heeft dit niks te maken met intelligentie maar met concentratie, jij bent ook oververmoeid en jou lichaam begint nu maar pas redelijk te slapen het moet nog vele slaap tekort inhalen hé.

Ja ik zie dit wel zitten dat we alle vier eenmaal genezen elkaar mogen zien ik denk dat het een lang verhaal zal worden. Ja wij zijn inderdaad slachtoffers. 

Ziezo lieve Gaba ga je laten hoop dat ik deze avond geen aanvallen meer krijg.

O ja waar ik ook nog veel last van heb ik dat gesuis in mijn hoofd en ik denk als dit stopt dan stopt de rest ook volgens mij/

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve allemaal,

Vind het een heel leuk en goed idee om over een tijd af te spreken. Je voelt je zo verbonden met elkaar en ben ook best benieuwd naar jullie!

Lieve Bs ik zou willen dat ik je buurvrouw was. Konden we samen onder een kleedje kruipen, kopjes thee drinken, lachen en huilen. Ik hoop zo dat dit hele proces snel voor je voorbij is. Moest erg lachen om je facturen verhaal. Ik denk dat ik het ook maar eens ga proberen. Op Netflix staat ook een documentaire over de secret en ook ik heb het boek. Ik vind het zelf erg Amerikaans, maar geloof zeker in laws of attraction.

En Gaba het zou zeker kunnen dat dit percentage hooggevoelig is. Ongeveer 1 op de 5 mensen is dit. Mensen die hooggevoelig zijn hebben vaak een heel gevoelig zenuwstelsel. Nou en hoe dit proces is hoef ik jou niet te vertellen.

Ik heb vanmiddag met mijn neefje gekroeld en kon er van genieten. Ik heb vandaag het gevoel dat ik in een soort bel zit met mijn hoofd, ik voel dat er hier van alles gaande is. Het is ongelooflijk hard aan het werk. Wat kijk ik ernaar uit om me normaal te voelen. Normaal opstaan, normaal ergens heen, normaal een gesprek voeren, normaal huilen, normaal boos worden, normaal boodschappen doen. Ik weet zeker dat ik zieker ben geworden van deze rotzooi.

Dikke liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoesje,

 

Je hebt dan toch een beetje kunnen genieten van je neefje, heel fijn. Ja spijtig dat we geen buurvrouwen zijn maar ben wel al gelukkig dat wel elkaar hier hebben mogen leren kennen. En wie weet wordt dit wel een hechte vriendschap. Stel je eens voor moest dit forum niet bestaan hebben en je zit zo moederziel alleen met deze problemen. Ik bedoel heb wel veel vrienden maar zij begrijpen dit niet en is totaal normaal. Je moet het zelf meegemaakt hebben om dit te begrijpen, wist zelfs niet dat zo iets bestond. Jij bent niet van mijn generatie maar een film die mij altijd is bijgebleven van vroeger toen ik jong was heette Christiane F (1981) deze film had enorm veel indruk gemaakt in die tijd. Ik herinner mij van toen dat er in die tijd ook veel heroïne verslaafden waren typisch voor deze tijd en dit maakte mij bang. Had nooit gedacht dat ik vele jaren laters zo zou moeten afkicken van iets legaal totaal absurd. Heb deze nacht redelijk geslapen en deze ochtend terug wakker door geklop in de borst. Ben niet zo heel ziek meer maar voel wel alles in mijn lichaam enge nieuwe dingen maakt mij bang. Maar toch zegt mijn buikgevoel dat het einde in zicht is.

Vandaag gaat mijn zoon terug naar de universiteit zal nu wel veel alleen zitten. Maar heb wel veel telefoonnummers in geval van je weet maar nooit. Ik moet ook de hond kunnen uitlaten. Heb wel een vriendin die straks langskomt en mijn moeder komt deze avond slapen.
Ziezo lieve Snoes hoop dat het vandaag iets beter mag zijn, het is inderdaad zeer traag dit proces.
Veel goeie moede lieve meid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Bs,

Ik hoop dat je wat afleiding hebt vandaag. En wat fijn dat je moeder komt slapen. Voelt een stuk prettiger als er iemand in de buurt is al hoeft diegene niet eens wat te zeggen.

Ik probeer zoveel mogelijk door te gaan. Al valt dat meestal niet mee. Het is zoals het is.

Ik probeer afleiding te zoeken door lekkere dingen te bakken, op verantwoorde manier en mijn oefeningen te doen.

Alle spieren in mijn lijf voel ik. Als ik wakker word voel ik me oud. Mijn hoogte punt van de dag is eigenlijk wanneer ik naar bed mag.

Hou vol hè!!!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag lieverds. Heb vannacht slecht geslapen en voel het zenuwstelsel weer een beetje opspelen. Weer een flinke brainfog en die kan ik helemaal niet gebruiken want ik heb een heel belangrijke zakelijke afspraak vandaag. Voel me erg onzeker hierover. Verdorie wanneer kan ik eindelijk weer eens 100% op mezelf vertrouwen?

Ik hoop dat het zo meteen onderweg in de auto een beetje wegtrekt. Dit kost zo vreselijk veel energie.

Het is allang niet meer zo erg als maanden geleden maar het is er nog wel. Nou ja doorgaan met overleven denk ik maar.

 

Ik heb zo vreselijk een oppepper nodig die me weer op het juiste spoor zet. Zodat ik weer wat zelfvertrouwen krijg.

 

Ik hoop dat het snel weer weg is en ik weer de opgaande lijn kan oppakken.

 

Jullie veel sterkte gewenst vandaag,

 

XX

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Spijtig voor jou dat dit nu moest gebeuren hoop dat het zal wegtrekken.Mijn vriendin vertelde me dat zij heel lang last had in de ochtenden en dat het in de loop van de dag dan allemaal verminderde. Ik zelf heb nu vreselijke pijn in buik en schouders en onderrug. Vandaar mijn vorige vraag hoelang duren die pijnen ? Je zit nu eventjes in de put omdat jou lichaam in de steek laat maar is dat wel zo doet jou lichaam niet zijn best om 100% te genezen.

Maar je bent nu alzo ver dus laat de moed niet zakken je bent er nog niet 100% maar wel al 90% hé.

Ga je laten de pijnen zijn te hevig, veel liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Charlie!

Hier een van je angels! Je hebt gewoon een klein dipje. Dit hoort erbij. Je zal alleen altijd zien dat dit net op het verkeerde moment komt. Herken ik ook al zomaar gehad! Ik hoop dat je je wat beter bent gaan voelen en je afspraak goed is verlopen!

Ik denk aan je!

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...