Spring naar bijdragen

Een steuntje in de rug


Snoes

Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Enkele keren wakker door hartkloppingen vraag me af of mijn hart dit gaat kunnen volhouden? Nu wakker voel me zo slecht gans mijn lichaam trilt binnenin en voel me bang en verdrietig. Deze manier van ontwaken is nu al weken aan de gang en is echt de hel. Voel me zo mottig en heb constante lichte braakneigingen. IK WIL RUST IK WIL SLAPEN.

Bedankt Gaba voor jou verhaal zal er laters op terugkomen.

Snoesje hou vol meisje jij moet en ik ook wij hebben geen andere keuze. Dit gaat ons lukken. Ik weet het soms is het heel moeilijk om er blijven in te geloven omdat deze shit zolang duurt. En het stopt nooit nooit heb je een moment met rust. En veel geduld hebben dit heb ik ook al veel moeten aanhoren. Daarom ben ik blij met Gaba want die zit al veel verder dan wij en kan ons met zijn verhaal helpen. God ik voel de felle pijnscheuten en warm gevoel in mijn maag.  Dit is niet meer te doen. Snoesje we komen erdoor heen ik beloof het jou en dan we er daarna samen een terrasje gaan doen.

Wat een vreselijke pijn in de maag zeg. Wat moet ik nu doen? Warmte zweten. Kan niks doen ! Hevige hoofdpijn. Kan alleen maar wachten tot het over gaat en bidden dat het niet meer terugkomt. Pfff nu hevige pijn in onderrug. 

Oh Snoesje hoop dat je je morgen beter mag voelen en dat er weer tegen aan kunt gaan. Zeg steeds morgen ben ik genezen of straks ben ik genezen. Het is maar tijdelijk. Au au nu hevige buikpijn. Het is  net of mijn lichaam controleert elke zenuw in mijn lichaam bij het ontwaken. Inderdaad dit is met geen pen te beschrijven. Nu scherpe pijn in de armen en rug. Gewoon wachten tot het overgaat komt allemaal heel hard aan in deze vroege ochtend. Ga een banaan eten en dan dafalgan innemen en ga daarna proberen om terug in te slapen. 

Snoesje komt dit echt omdat je je betablokker bent vergeten ? Een tip om deze niet meer te vergeten, zet je wekker op een bepaald uur en neem de je betablokker dan in. 

Ohhh shit weer hevige scherpe pijn in maag en keel. Ik probeer de pijn van mij af te schrijven maar lukt niet de pijnen gieren door mijn lijf. Voel me verdomd zeer slecht Mijn zoon is net de deur uit op weg naar zijn studentenjob. Nu ben ik hier helemaal alleen gelukkig is de hond daar en ligt te slapen op bed. Pffff weer zo'n hevige pijnscheuten.

Ga stoppen kan niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lief benzoslachtoffer,

Misschien sterkt het ons dat we hier samen inzitten. We voelen ons toch gesterkt zo samen. Ik hoop dat je nog een beetje hebt kunnen slapen. Ik denk niet dat het door de beta Blokker komt. Volgens mij is het gewoon weer een deel dat mijn lijf uitgaat. Heel mijn lijf is onrustig, trillen, tintelingen, misselijk, ben nu aan het ontbijten maar smaakt anders. Moeite met ademen en het trekt heel erg in mijn hoofd. Ik heb goed geslapen, maar wordt moe wakker omdat mijn lichaam zo aan het werk is. En ben bang. Kan niet anders dan van de afbouw. Lijkt wel of de klachten heftiger zijn dan de afgelopen weken, misschien het laatste stukje.

Hou je taai lief benzoslachtoffer. We komen hier samen doorheen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Angels. Het zijn allemaal de klachten die ik ook heb gehad, echt waar. Het duivelse van dit proces is dat het zo vreselijk lang kan duren. Ik weet nog goed dat ik al die klachten ook had. Het was net of elke keer mijn lijf gilde om het medicijn. Het probeerde als het ware elke keer weer een nieuw trucje om me weer aan de medicijnen te krijgen. De klachten komen en gaan. Sommige klachten komen soms weer in verminderde mate terug. Ik probeerde er wel eens een dagboek van bij te houden of er een soort systeem in te vinden was, maar dat is niet zo. De aanvallen gebeuren willekeurig. Het enige dat me opviel is dat de tijd tussen de aanvallen steeds langer wordt. Ze worden ook minder heftig. Uiteindelijk wordt het dan een zeurderig gevoel en dan dooft het steeds verder.

 

Waar ik jullie wat minder over hoor is de zwartgallige gedachten. De plotselinge herinneringen die opgedrongen worden. De depressieve gevoelens die op geen manier te onderdrukken zijn. Ik hoop echt dat die jullie bespaard blijven want die waren zo afschuwelijk. Ik heb in de slechtste maanden mijn hele leven opnieuw beleefd in gedachten. En daar kwamen met name alle rottige dingen naar boven.

Ik was altijd een optimist maar ik kon tijdenlang niks positiefs meer zien. 

 

Vandaag weer de volgende dag zonder de antidepressiva. Voel me nog steeds gelukkig iets beter worden. Ben wel heel moe en lusteloos. Maar het valt me ontzettend mee. Ik had veel erger verwacht. Wel flinke trilhanden. 

 

Ik ben heel blij dat ik jullie een beetje kan ondersteunen en jullie kan vertellen dat dit echt helemaal over gaat.

 

Op het amerikaanse forum wordt vaak gesproken over "waves en windows". De waves zijn de hele slechte momenten en de windows zijn momenten waarop het ineens heel erg veel beter lijkt. Die wisselen elkaar steeds af. Ik ben nu nog wel een beetje angstig dat wat ik nu heb mijn eerste window is en dat hierna weer een wave zal volgen. Maar gelukkig weet ik dan wat het is en dat het weer voorbij gaat.

 

De zon schijnt hier buiten. Ik ga zo even met mijn honden in het bos lopen. Daarna 2 afspraken bij klanten en een stuk administratie doen vandaag.

Het zonnige weer doet me goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Lieve Charlie,

Wat heb jij ook een zware tijd achter de rug. Heb Je niet als je je verhaal leest of erover praat dat het net is of het niet jou verhaal is?

Ik heb alles gelezen wat je hebt geschreven. Sorry dat ik hier nu even niet op in ga. Mijn lichamelijke klachten zijn heftiger. Geestelijk trek ik het redelijk. Denk wel eens wanneer houdt dit op. Ik denk dat ik zo moe ben omdat de lichamelijke klachten heel veel energie kosten. Heb net 2 uur schoon gemaakt en mijn energie is op. Zou naar een vriend gaan vandaag, maar heb afgebeld. Het gaat gewoon niet. Ruim 3 jaar geleden is het bij mij begonnen met paniek, toen over in de verslaving van benzo's en nu de afbouw. Mijn lichaam heeft gewoon tijd nodig om bij te komen. Ik heb de afgelopen jaren diep gezeten en kwam er niet uit door de benzo's.

Waar ik wel last van heb is dat men totaal geen druk op me moet leggen, komt door afbouw, maar moet ook weer opbouwen dat ik met druk om kan gaan. Het komt allemaal goed. Belangrijk is dat we het vertrouwen in ons zelf weer terug vinden

Lieve groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Snoes,

Kop op meisje wat jij voelt heb ik ook ik dacht ook zo van hoe verder hoe beter. Maar blijkbaar klopt dit niet dit is onmogelijk te vergelijken met een gewoon genezingsproces. Soms wordt het bij mij ook heel erg zoals vandaag hevige pijn en het gevoel dat ik ga sterven en denk ik fuck waarom komt hier geen einde aan en heb dan ook het gevoel dat het erger en erger wordt terwijl dit al vijf maand duurt. Daarom is Gaba een geschenk voor mij omdat hij door zijn ervaring mij kan geruststellen ook heb ik mijn vriendin die ook 6 maanden nodig had om helemaal te genezen. Maar ik voel heel goed wat jij voelt ook telkens die grote ontgoocheling bij het terugkomen van de symptomen. Verschrikkelijk maar volgens Gaba komt dit in orde. 

Ik denk dat je ongemak komt door het feit dat je je hersens bedriegt die waren een zekere hoeveelheid medicijnen gewend en zijn nu niet blij met de aangepaste hoeveelheid. Ik kan dit niet anders verklaren omdat ikzelf al vijf maanden geen medicijnen meer slik en normaal alle rottigheid moet verdwenen zijn, toch schreeuwt mijn lichaam om medicijnen. Het zenuwstelsel heeft het  zwaar te verduren en moet zich herstellen vandaar al die pijnen.

Ik denk het beste is om zich er gewoon bij neer te leggen en te leven van dag op dag. Er zit tenslotte geen enkele logica in de genezing.

Wat mij ook droevig maakt is dat ik mij zo lelijk vind. Normaal gezien ben ik een aangename verschijning en zie ik er ook vele jaren jonger uit.  Maar door het afvallen, slechte nachten en hevige pijnen zie ik er 50 jaar ouder uit. Ben al mijn spiermassa kwijt en zit niet meer strak in lichaam. Stom hé maar als vrouw is dit wel belangrijk. Mijn vriendin is kapster en komt straks langs mijn haar doen hopelijk voel ik mij dan beter. Heb ook een heel droge huid gekregen heb jij dat ook ?

Mag ik jou vragen hoe oud jij bent of is dit onbeleefd.
Lieve Snoes telkens jij je slecht voelt dan geef ik jou in gedachten dikke knuffels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Als ik s'nachts wakker wordt dan lees ik jou verhalen en haal hier veel moed uit. Ik ben je hiervoor zeer dankbaar. Bedankt ook voor de uitleg over het verdwijnen van de symptomen voor mij is dit belangrijk. En inderdaad het gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel traag. Tandpijn heb ik er ook bij gekregen de laatste tijd wat logisch is omdat de mond vol zenuwen zit. Het ergste wat ik heb meegemaakt is op een ochtend ben ik wakker geworden en ik zat niet meer in mijn lichaam dit heeft een paar uur geduurd en was vreselijk en bangelijk. Een andere ochtend ben ik wakker geworden met een blind oog dit was afschuwelijk en zeer angstig.

Maar ik heb wel het gevoel dat het nu erger wordt of verbeeld in mij dat komt het misschien door het feit dat dit zo lang duurt. Momenteel heb ik hevige pijn in borst, maag en schouders het zijn net messteken. Ik heb niet of heel weinig last van depressief gevoel of zwarte gedachten. Denk dat dit komt omdat ik zo wie zo heel gemakkelijk over mijn gevoelens praat met jan en alleman, de meeste vrouwen eigenlijk. Mannen spreken heel weinig of nooit over hun gevoelsleven. Misschien komt het door het feit dat je al die jaren alles hebt opgekropt en zijn al deze gedachten naar boven gekomen met de nodige gevoelens erbij. Ben blij dat ik dit niet heb want dan zou ik dit niet overleven denk ik. Dit lijkt mij nog een grotere hel verschrikkelijk. 

Ze bellen aan de deur ik ga opendoen ik wens je nog een fijne dag verder.

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lief benzoslachtoffer,

Zitten je haren weer mooi? Voel je je er wat beter door? Nog antwoord op een eerder bericht, ik kom graag naar Brussel om een terrasje te pakken hoor!!! Hihi.

Ik ben ook heel blij met Gaba, onze gids in een moeilijke tijd. Lees vaak de berichten meerdere malen om me gerust te stellen.

Ik heb wel wat tips wat je voor je huid kan doen. Heb jaren lang in de cosmetica gewerkt, was hiervoor ook regelmatig in Brussel. Koop een lekker hydraterend masker. Elk merk heeft dit. Gebruik dit even 3 dagen achter elkaar en daarna 2x in de week. En volgens mij gebruik je ook kokosolie? Doe dit s'avonds op je gezicht en laat het heel de nacht intrekken. Nog een fijn product oogmaskers!!! Als je wil weten welk merk. Stuur ik je een Prive bericht, mag volgens mij geen reclame maken.

Met mij gaat het wel weer. Heb even een potje gejankt om dit alles. Morgen naar de yoga en dan kan ik er weer een paar dagen tegen aan. Ik wil alles te snel en dat gaat in dit proces niet.

Oja je wilde weten hoe oud ik ben, 34.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hé Snoesje,

Fijn dat je er terug bovenop bent. Twee zijn er langsgekomen en eentje heeft mij een kleurtje gegeven kon er niet zo van genieten door de pijn maar ben wel blij dat hier waren. Het kleurtje is wel mooi maar toch, schoonheid komt echt van binnen. Schoonheid voor mij heeft te maken met uitstraling en momenteel straal ik niks uit.

Ik zou het zeer leuk vinden moest jij afkomen dan mag je zelf blijven logeren. Je bent altijd welkom ik vind dit zelf spannend. Maar eerst uit deze hel komen hé.

Ik heb gans de dag veel last gehad van pijnen nu gaat het een beetje beter. Nu zijn de rillingen daar terug. Eigenlijk houd het nooit op na het ene komt het andere.

Heel vermoeiend allemaal ik denk dat ik eenmaal genezen enorm veel zal slapen veel in te halen. Lukt dit een beetje met de Yoga ? Ik zou dit niet aan kunnen in deze toestand. 

Ja inderdaad Gaba is onze engel, tenslotte is hij er bijna door en hoeft hij dit allemaal niet te doen. 

Ook bedankt voor de tips, ja ik gebruik kokosolie en breng af en toe een honingmasker op, drink ook veel water. Ik zweet wel heel veel s'nacht en vraag mij af of mijn droge huid hier iets mee te maken heeft. Kom ook niet zoveel meer buiten zoals vroeger toen ging ik uren wandelen met de hond in het bos, frisse lucht is ook belangrijk voor de huid. Ons lichaam leeft in permanente stress en dit is ook nadelig voor onze huid hé. Ik koop schoonheidsprodukten in de natuurwinkel.

34 jaar is een mooie leeftijd nu nog genezen en kan je terug genieten van je leventje. Hoe zit dat daar jullie op de arbeidsmarkt ? Omdat je zegt dat je werk gaat zoeken, lukt dit een beetje om werk te vinden in Nederland of is het al even erg als hier. Bij ons sluiten er elke dag  ondernemingen hun deuren en toch proberen ze ons wijs te maken dat alles goed gaat.

En neen je wilt niet alles te snel je zit er toch ook al een tijdje in voor mij duurt het ook te lang maar ja wij hebben geen keuze hé. Nu heb ik last van mijn benen. Respekt voor ons lichaam die dit allemaal probeert te genezen. 

Ziezo als ik je niet meer lees tot morgen geniet van de yogales.
Knuffel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo dames, met damesdingen heb ik niet zoveel ervaring hoor.Daar kan ik jullie niet mee helpen. Maar ben wel erg blij om te lezen dat ik jullie een beetje tot steun kan zijn. Overigens ben ik 52 en voelt het momenteel inderdaad of ik de 70 al gepasseerd ben. Als ik in de spiegel kijk dan herken ik mezelf niet. Overigens is dat iets dat ik ook heel veel gelezen heb , dat is een onderwerp dat heel veel besproken wordt op benzobuddies.org. Met name vrouwen schijnen daar veel last van te hebben. Ik denk dat het een verkeerd zelfbeeld is van jullie en dat het komt omdat je niet lekker in je vel zit. 

Ik heb nu niet zoveel tijd want ik ga zometeen naar een schoolbijeenkomst van m'n dochter. Mijn dochter woont bij mijn ex-vrouw en ik heb haar echt al maanden niet meer gezien. Daar voel ik me echt schuldig over maar ik kon het gewoon niet aan. En natuurlijk kan ik dit nauwelijks uitleggen aan haar maar ik was veel te ziek en te onzeker en voelde me oud en onbelangrijk.

Ze woont ook best ver bij me vandaan en ik had moeite met autorijden. Dus vanavond confrontatie met m'n ex-vrouw na lange tijd en hoop ik m'n dochter weer even te kunnen knuffelen. Spannend!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

Ik heb dit ook als ik in de spiegel kijk dan herken ik mij niet. Het verbaast me dat jij dit zegt want je bent toch al een heel eind verder dan wij. Duurt het dan zolang voor we terug normaal worden. Kan jij u al een beetje genieten van het leven want ik heb het gevoel dat dit niet meer gaat terugkomen? Ik voel me reeds gans de dag zo slecht en nu nog steeds, ik voel mij momenteel zo rot. Sinds wanneer heb je geen pijn meer ? Na hoeveel maanden na het afbouwen.

Gaba ik ben blij dat je er bent en ook dat het goed gaat met jou. Daar klamp ik mij aan vast dat jij nu beter bent. Kan het na zoveel maanden nog zoveel pijn doen?

ik ben deze maand 54 geworden maar heb het geluk veel jonger te lijken maar als ik mij nu in de spiegel bekijk geef ik mij 150 jaar dit klopt niet meer met de persoon van enkele maanden geleden. Het is allemaal zo raar deze shit. Ja ik voel mij  slecht in mijn vel en zo ben ik normaal niet.  Heb nu hevige pijnen in de keel en telkens gaat de pijn ergens anders zitten. Het is nu bijna 20uur en ik snak naar mijn bed maar ik weet dat ik niet ga kunnen slapen. Ben zo boos op die kl^^^dokter. 

Dit moet leuk zijn om je dochter te mogen terugzien na zo vele maanden. Vele sterkte met de confrontatie met je ex zal wel meevallen. Het is toch onvoorstelbaar wat dit medicijn allemaal kan kapot maken. Nam jij iets in tegen de pijnen zo ja wat dan?

 

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

00U57 nog steeds niet in slaap, doodmoe en ziek, zeer lichte golven gieren door mijn lichaam voel me mottig heb braakneigingen, maar ben vooral moe heel erg moe. God help me hierdoor ! Het wordt erger en erger. Heb me nog nooit zo gevoeld, heel raar en warm gevoel in de keel net een warm mes in de keel. Warm en koud gevoel in lichaam. Lig bijna al slapend op mijn laptop. Wanneer is deze hel voorbij?ooit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

o god dit is onmenselijk die hartkloppingen en mottigheid en braakneigingen, komt hier een einde aan ? WEER PIJN IN GANS MIJN IN GANS MIJN LICHAAM.  Hou dit niet vol, begrijp het niet dat ik na zo veel maanden nog zoveel last heb van al die symptomen, zin om over te geven en op te geven. Maar ik mag dit niet opgeven ik moet verder vechten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Weer een zeer moeilijke nacht gehad, ik zou je willen vragen na al die verhalen die jij hebt gelezen is dit wel normaal dat dit zo heftig blijft. Ik er momenteel niet meer tegen en ik zie het echt niet meer zitten.Hopelijk gaat het straks beter. Ik voel me zo ziek, vroeger had ik veel pijn maar nu heb ik veel meer last van ziekgevoel en het gevoel dat ik iemand anders ben. Ik zie het einde niet meer ook al ik mij elke dag dat ik ga genezen heb ik het gevoel dat ik tegen mijn eigen aan het liegen ben. Vanaf welke maand heb jij je je beter gevoeld na stopzetting 3,4,5,maand. ik had gelezen dat je beter was na 6 maanden. Was jij ook zo ziek s'morgens ? 

Sorry voor al deze vragen, voel me momenteel zo bang.

Liefs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen lieve mensen,

@gaba ik hoop dat je gister je dochter hebt gezien en dat de confrontatie met je ex vrouw is mee gevallen en dat je schuld gevoel nu een beetje afneemt. Ik kan zeggen tegen je dat dat niet hoeft, maar begrijp het wel.

@ benzoslachtoffer je bent zo sterk dat je dit aankan. Ik denk dat het moeilijkste is dat je niet weet wanneer het over is, de onzekerheid. Kon ik je dit maar op een blaadje meegeven.

Ik ben op het moment heel onrustig en zenuwachtig en hierdoor haal ik mij van alles in mijn hoofd. Ik merk dat ik mij heel onzeker voel. Gisteravond hadden we visite en merk ook dat ik me dan niet helemaal op mijn gemak voel. Ik ben ook nog bezig met dingen te verwerken en soms kan ik mijn gevoel met de ontwenning niet uit elkaar houden. Ik kan niet helder denken.

Ik vind het heel fijn, ondanks de situatie dat ik zo verbondenheid met jullie voel en jullie het liefst een dikke knuffel kan geven.

Dus bij deze een dikke knuffel voor jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoesje 

 

Bedankt voor jou steun heel lief, voel me momenteel beter. Het ergste voor mij zijn de nachten en de ochtenden die zijn afschuwelijk en ja zoals je zegt het blijft maar duren en die onzekerheid is onverdraagzaam. Ik zou zo graag mijn vroegere leventje terug willen toen ik mij gelukkig voelde.

Ik heb mij in het begin ook heel onrustig en zenuwachtig gevoeld super irritant was dit omdat mijn lichaam nooit rust kende.  Alle symptomen zijn eigenlijk irritant mijn constante braakneigingen zijn ook niet te doen. Vraag mij af hoe het gaat zijn zonder al die rare shit in mijn lichaam en hoofd eindelijk rust dan.

Ik ben ook niet zo graag in gezelschap omdat ik dan mijn  oude ik dan mis. Normaal ben ik iemand die graag lacht ook al heb ik het vroeger zwaar gehad humor is toch belangrijk gewoon de dagelijkse problemen weglachen. Maar in deze situatie kan ik niet lachen.Ga nu met de hond naar buiten hopelijk lukt het ben terug zeeziek. Snoesje heb jij ook last van maagklachten of ben jij ook soms zeeziek. Die golven daar heb ik het ook moeilijk mee dan voel ik mij 1min.goed 1min. slecht.

335122-8bfe1c3d42a6220555a448225a0c5d82.

Om te geloven dat we zullen genezen ook al is dit zo moeilijk op sommige momenten.

Knuffel en hou je sterk you are not alone.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen dames. Weer een dag. Buiten straalt het van de regen en het is donker in huis.  Niet zo goed voor m'n stemming. Merk echt wel dat het stoppen met het AD effect heeft. Het is knap vervelend maar echt bij lange na niet zo heftig als de stop met Clonazepam. Gisteravond ben ik inderdaad bij met m'n dochter geweest. Ik merk dat ik dan nog steeds niet 100% ben, maar ik red het verder goed. Ik heb haar nieuwe vriend ontmoet en dat is een leuke jongen. Hoef ik me daar voorlopig even niet druk over te maken. Op de terugweg in de auto zakte ik weer goed weg in sombere gedachten. Ik hoop dat ze niet zo erg worden als begin van het jaar want dat was echt niet te doen. 

Niet echt lekker geslapen en te vroeg wakker. Nou ja, ik leef nog.

 

Een paar jaar geleden was er een film die heette Groundhog day.  Daar lijkt dit wel een beetje op. Elke dag lijkt dan hetzelfde en de dag daarna begint het weer opnieuw.

 

@ benzoslachtoffer ( ik ga je vanaf nu BS noemen hoor, zit elke keer die naam te tikken) jij hebt ook weer een nare nacht achter de rug lees ik. Ik blijf het je zeggen: het gaat binnenkort beter. De keelklachten zijn bij mij ook heel erg geweest. Hele gevoelige klieren in mijn hals had ik ook erg last van. Wat Snoes schrijft is waar, ik denk dat je echt sterk genoeg bent om hier doorheen te komen. Wat ik je nog wil vertellen is dat ik begin van het jaar regelmatig heb gedacht dat ik de medicatie maar weer moest opstarten. Dan was het echt niet meer uit te houden. De huisarts had ook zoiets gezegd. Want hij zag wel dat ik het erg moeilijk had.

Gelukkig op benzobuddies kwam ik er achter dat het geen enkele zin heeft om weer te gaan gebruiken. Ik heb diverse mensen zien schrijven dat ze dat gedaan hadden maar dat de klachten gewoon daarna hetzelfde bleven. En het was daarna ook nog veel moeilijker om te stoppen.

 

Ik zat nog even te kijken naar welke medicijnen je gebruikte en je schreef Sulpride. Dat kende ik helemaal niet maar waarom kreeg je dat voorgeschreven?

Het is een antipsychoticum. En dat samen met Xanax? Het lijkt me een een rare combinatie van allerlei hele zware medicatie.

 

Hartkloppingen en benauwdheid heb ik ook allemaal gehad. Af en toe nog wel maar dat is volgens mij de schuld van het vele roken en de koffie.

Als je daar veel last van hebt moet je het ook niet alleen maar op de benzo gooien en altijd de huisarts ernaar vragen. Ondanks dat ik wel vermoedde dat alle bijwerkingen aan de benzo lagen, ben ik toch wel even naar de huisarts geweest voor een verwijzing naar de cardioloog. Gelukkig ook weer helemaal niks aan de hand. Dat is overigens wel een voordeel: ik ben de afgelopen jaren helemaal totaal onderzocht . Bij het darmonderzoek kwamen ze een paar poliepen tegen en die zijn meteen weggehaald en onderzocht. Was allemaal in orde. 

Af en toe dacht ik dat ik een hypochonder aan het worden was en ik vroeg dat ook aan de huisarts maar dat vond hij gelukkig niet. 

Dus als je twijfelt over iets zoals hartkloppingen en benauwdheid adviseer ik je toch om dat te laten onderzoeken. Dan hoef je je daar niet druk over te maken.

 

@ Snoes, ik begrijp wat je schrijft helemaal. Met name dat je het gevoel en de ontwenning niet meer uit elkaar kunt houden. Ik heb me ook zo vaak afgevraagd of het nu kwam door mijn vervelende financiële situatie of dat de paniekerige gevoelens door de benzostop kwamen.

Was erg verlammend allemaal en kostte veel energie. Het werd af en toe ook een beetje chaos in m'n hoofd en kon me dan niet meer concentreren op dingen.

Mooi dat plaatje, bad days will pass. En zo is het. 

 

 

Gisteravond op de terugweg in de auto bedacht ik me nog iets van jaren geleden. Dat was dat ik me na de echtscheiding zo vreselijk voelde.  Ik herinnerde me het verdriet en de pijn en de boosheid en de moeilijke keuzes die gemaakt moesten worden. Ook dat was een afschuwelijke tijd. Het was ongeveer anderhalf jaar chaos en energielekken. En toch ging het op een dag weer beter en begon ik weer energie te krijgen. Ik bedacht me gisteravond dat ik het eigenlijk grotendeels al weer ergens een plekje in m'n gedachten heb gegeven. Ik ben het niet vergeten, maar het doet geen pijn meer. Ik denk er eigenlijk nooit meer aan.

 

Ik weet zeker dat we deze periode ook weer zullen vergeten op een dag. Dat we weer normaal zullen functioneren en weer genoeg energie hebben om dingen te gaan doen. Het is nu vreselijk heftig allemaal maar het gaat voorbij als we maar goed op onszelf passen. En dat doen we toch? We zijn gestopt met de pillen en ontsnapt uit de fuik van Bigpharma. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve Gaba,

 

Momenteel heb ik geen pijn maar een zeer onaangenaam gevoel in mijn lichaam erger dan pijn iets heel raar. Oh ja ik heb ook een tijdje erge pijn gehad in mijn knieën brandende scherpe pijn onverdraagzaam. Ik denk als ik hierdoor ben dat ik echt een expert in soorten pijnen ben geworden en jullie ook hé. Waarom de dokter Sulpiride voorschreef was voor de maagspasmen volgens hem gebruikt men dit medicijn in lage dosis tegen maagspasmen. Ik had enorm veel maagpijn en spasmen heb zo twee maanden moeten rondlopen en de 2de maand heeft hij mij dus Sulpiride gegeven dus heb ik dagelijks 200mg ingenomen en wonder bij wonder verdwenen de spasmen. Maar eigenlijk heb ik dikke pech gehad in het begin van januari ben ik naar de spoed moeten gaan omdat ik hevige hartkloppingen had en bijna niet meer kon ademen en een veel te hoge bloeddruk. Paar dagen daarna kreeg ik hevige maagpijn en die hebben ze dan onderzocht zonder biopsie en volgens het ziekenhuis was er niks aan de hand. Zij hebben dan andere onderzoeken gedaan zoals andere organen en ook het hart heb 24 uur een holter moeten dragen en alles leek ok. Toch maar met pijn blijven rondlopen en totaal niet meer kunnen eten en slapen. Na 2 maanden stuurt de dokter mij terug voor een maagonderzoek met biopsie en daar hebben ze het probleem gevonden hevige maagontsteking door helicobacter. Dus indien het ziekenhuis in januari een deftig onderzoek gedaan met biopsie dan had ik al die ellende niet moeten meemaken. Dus dit jaar ben ik 2 maal bedrogen geweest door de medische wereld. 1X in januari en 1 X  in april toen de dokter mij voor genezen verklaarde heb ik hem toen gevraagd de medicijnen te stoppen en die ging hiermee akkoord en heeft mij nooit iets verteld over afbouwen. Heb toen ook een zware antibioticakuur moeten volgen voor het verwijderen van de bacterie en spijtig  de ontsteking hier mee wel genezen maar  de bacterie is er nog wel.

Zodus zou ik zo vlug mogelijk terug antibiotica moeten innemen voor het bestrijden van deze bacterie.

En lorametazepam nam ik elke avond O,5mg omdat ik in die periode niet kon slapen van de pijn. Maar dat heb ik maar 2 maanden genomen en af en toe O,5mg xanax om de boel te kalmeren.  Maar moest dan ook nog betablokkers slikken en Pandomed voor de maag. Ik denk dat de dokter deze combinatie van medicijnen onderschat heeft.

Volgens mijn nieuwe dokter heb ik geen probleem geen leverproblemen, goede bloeddruk en goede hartslag. Alles komt van de ontwenningsverschijnselen.

En ja scheiden doet pijn vooral de eerste scheiding brengt enorm veel verdriet mee en als er kinderen zijn dan is het dubbel zo moeilijk. Heb ik ook meegemaakt en weet dat dit pijnelijk is vooral omdat ik heel gevoelig ben. Maar na het rouwen ben ik er veel sterker uitgekomen en jij misschien ook. En ja vergeten doe je niet maar het slijt zodat je na een zekere tijd er helemaal anders tegen aan kijkt.  

Kom nu van bij de tandarts en heb wel 3 spuitjes moeten krijgen omdat mijn mond zo gevoelig was, volgens mij komt dit ook hierdoor normaal heb ik genoeg met 1 spuit.

Wat ben ik moe zo moe en heb hevige hoofdpijn.

Lieve Gaba bedankt dat jij ons ondersteunt. En hoop dat jij elke dag beter mag gaan en dat je donkere buien mogen weggaan.

Liefs BS

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lieve BS, ik zat even te googlen op die Sulpiride en dat lijkt me nogal een heftig spul! Lees inderdaad dat het gebruikt wordt bij maagspasmen maar het is eigenlijk een medicatie bij psychosen. Getver dat lijkt me ook al geen prettig medicijn met allerlei bijwerkingen. En wat zit het lichaam toch ingewikkeld in elkaar. Krijg je een pil tegen psychose omdat je maagspasmen hebt. Zo heb je dus een paar heftige medicijnen met allemaal verschillende bijwerkingen gebruikt in een korte tijd. Imiddels geloof ik er niet meer in dat alle medicijnen elkaar verdragen. Ik heb dat zelf meegemaakt met Cymbalta, daar bleek dat het helemaal niet ging met de andere medicatie. Maar de apotheek beweerde dat het wel kon.

 

Ik geloof dat ik steeds blijer wordt dat ik van die troep af ben. Het is gewoon horror!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo lieve mensen,

Gaba wat fijn dat je je dochter weer hebt gezien, hopelijk geeft je dit weer een hoop energie. En ja kleine meisjes worden groot!

Ik wil je gelijk wat vragen? Wat vind je nou het verschil tussen de afbouw van benzo's en de afbouw van ad? Je hebt al eerder benoemd maar ben wel benieuwd of het een zelfde soort onttrekkingverschijnselen zijn. Wat ik ook veel lees is dat veel mensen last hebben van schokjes. Ik merk ook dat ik steeds meer antipathie krijg tegen medicatie, maar moet het er voorlopig nog mee doen.

Benzoslachtoffer ik ga je ook Bs noemen wel zo makkelijk. Ik heb ook vaak het gevoel dat ik zeeziek ben. Heb geen last van mijn maag. Wel van mijn stoelgang al gaat dat de goede kant op. Wat ik begrijp uit alle info die ik lees is dat de ontwenning vaak op en zwakke plek gaat zitten. Dat is bij jou denk ik je maag. Bij mij is dat de paniek en angst. Wat ik ook heb gemerkt de afgelopen maanden is dat ik veel last van ontstekingen had. Keelpijn, verkouden, afgelopen week had ik een rood dik oog, ontstoken ogen.

Waar ik ook erg van geschrokken ben is dat veel vrouwen bij langdurig gebruik niet meer menstrueren, ben nog nooit zo blij geweest om ongesteld te worden. Het is gewoon vergif.

Ik heb het al heel de dag koud, nu is het hier ook rot weer, bah.

Nog even over jullie scheiding, dit is net een rouwproces. Ik ben nooit getrouwd geweest, wel samen gewoond en daarna ongelukkige relaties gehad. De liefde is mooi, maar soms ook heel moeilijk.

Oja Bs, je vroeg of yoga bij mij lukt. Door de beta Blokker wordt mijn lichaam een stuk rustiger gehouden, waardoor ik dit kan doen. Zonder had dit me niet gelukt dat weet ik zeker.

Ik merk dat ik er niet bij ben met het typen van dit stuk. Dus ik zeg liefs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey Snoes, ja ontstekingen... heel erg last van gehad en nu ook nog wel. Tandvlees en keel. Ik heb af en toe het gevoel gehad dat mijn hele lijf vol met ontstekingen zat. Van de winter telkens verkouden en inderdaad pijnlijke ogen. Gaat ook weg, echt waar. Het schommelende gevoel heb ik niet gehad maar heb ik wel heel erg vaak voorbij zien komen op benzobuddies.

 

Je vraagt wat het verschil is tussen het afbouwen van het AD en een benzo. Het is simpelweg niet te vergelijken. De benzo is het absolute kwaad en (zonder overdrijven) het ergste dat me ooit is overkomen. Het AD is een iets zachtaardiger zusje. Ik had daar in het begin wel wat bijwerkingen van zoals droge mond en transpireren maar niet zo heftig als Rivotril.  Ik heb het niet zo bijgehouden maar vandaag ben ik volgens mij een week vrij van het AD. Ben wel een beetje bang dat de depressie van begin van het jaar terugkomt. En voel me vandaag ook niet zo tof. Merk dat het negatieve weer een beetje de overhand krijgt. Misschien van het weekend weer beter hoop ik. Het zal met zo,n AD ook wel net zo werken dat na de stop het eerst nog even erger wordt. Misschien was het stoppen met het AD nog even teveel van het goede maar ik zet nu door. 

 

Bij mij zijn de nare gedachten in mijn brein dus nog de restjes van dit waanzinnige avontuur. Lichamelijk is alles grotendeels verdwenen. Ik hoop zo voor jullie dat het beperkt blijft tot de lichamelijke dingen. Want dan denk ik dat jullie al snel bij de eindstreep zullen zijn.

 

Ik ga nu het weekend even een emotionele vakantie houden. Even geen shit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Snoesje,

 

Hopelijk gaat het met jou ? ;)

Wanneer moet jij je laatste medicijn ?

Heb gelezen tot mijn grote verbazing op een franstalige site dat betablokkers afgebouwd moeten worden. Ik heb deze ook moeten innemen en plots met doktersadvies mee gestopt. Het is niet zo erg als benzo of ad maar je kan er wel bij brutale stopzetten een hartinfarct doorkrijgen. Dus bij deze zou ik mij toch maar eens inlichten of dit zo is. Nu snap ik waarom ik in deze hel terecht ben gekomen door een mengeling van allerhande medicijnen.

Zo te zien zijn alle deze medicijnen vergif.

Van menstruatie kan ik niet meer meepraten maar begrijp je helemaal. 

Ziezo ik wens je een fijne dag nog. :rose:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...