Spring naar bijdragen

Woensdag 15 juli


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

het is hier vaak op het forum meer elkaar uitdagen en scherp daarna klaarstaan

met een mening, wat vooraf al beklonken was, dan echt een toegevoegde waarde te bieden vind ik.

iedereen staat klaar om zijn gal te spuwen en zijn mening te geven,

waarschijnlijk doe ik nu precies hetzelfde.

weet niet waar dit vandaan komt, maar zie de laatste tijd weinig feedback of intel waar ik wat aan heb

en ben er weer even klaar mee

heb ook weinig gemeld van mijn kant en dan is natuurlijk feedback ook lastig.

wat mij het meest gestoord heeft en waarom ik tot deze conclusie ben gekomen, iedereen is met zichzelf

bezig en de ander tsja, zolang men zijn eigen mening maar kan geven zou de rest jeuken.

ging heel slecht met mijn broer en nu ook toch niet zo goed, op de dag leeft iedereen met je mee en een dag

later ben je weer alleen hierin, met andere woorden, steun is er a la moment suprême en vaak in navolging

van anderen en de dag erna is iedereen je weer vergeten, want het gaat natuurlijk om jou op dit forum.

moet het weer gewoon in mijzelf zoeken en wordt het lastig  kom ik weer eens om de hoek kijken.

misschien vaag verhaal, maar ben het zat mijn mening te verdedigen en ga niet mijn hand op houden

om emotionele ondersteuning.

meeste mensen op dit forum zijn oprecht, lief en bedoelen het goed, maar er zitten ook een stel zeepneuzen tussen

die het gewoon als tijdverdrijf zien en een verkapte facebook.

 

tot ziens!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet het niet hoor jowan… Een maand of drie geleden dacht ik er ook zo over en heb ik een fles wijn die ik cadeau had gekregen weggegooid.

Maar nu heb ik al weer een paar maanden een fles wijn in huis - weliswaar in een kast in mijn zijkamertje - en dat gaat goed. Het is zo gekomen omdat ik hem daar had neergezet met de intentie om hem later cadeau te doen aan iemand die ik die week zou zien. Die afspraak ging niet door. En pas weer een week later herinnerde ik mij die fles. En toen dacht ik 'hey, ik kan het dus blijkbaar wel in huis hebben.'

Sinds een paar weken heb ik ook een paar koude biertjes in mijn ijskast liggen. Nu was ik geen bierdrinker, maar het is toch alcohol. Ik had ze gekocht voor iemand die langs kwam, inderdaad om gastvrij te zijn. En met diezelfde reden laat ik ze nu ook liggen. Ze hebben me tot nu toe niet getriggerd, evenmin als die fles in mij kast…

Er is gewoon geen haar op mijn hoofd die erover denkt om ze te gaan drinken. Ik weet echt 100% zeker dat ik niet moet, kan en vooral wil gaan drinken.

En het is echt niet dat zo dat ik iets moet bewijzen. Naar wie dan? En is het mezelf op de proef stellen? Ik voel me nu niet op de proef gesteld…

Ik weet het ook niet, maar zo voel ik het nu dus.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemiddag,

 

Vannacht om 4.00 uur pas gaan slapen met gevolg om 10.00 uur uit bed. Daarna was er al zoveel geschreven dat het veel tijd kostte om alles te lezen. Nu na tussendoor de nodige dingen regelen heb ik alles gelezen pfff. Met mij gaat het goed, vanavond naar de meeting.Ga zo alvast wat inpakken, vrijdag een paar dagen naar de camping met de vouwwagen. De weersverwachting is goed, dus lekker genieten.

 

Agnieta, je mag in je handen knijpen met zo'n SVP er. Probeer helpende gedachten te creëren, dat is beter dan te blijven hangen in iets wat je nu niet meer kunt veranderen. 

 

Rapilos, iedere dag is er een, in principe maakt het dus niet uit of je nou weer met 1 moet beginnen, leef met de dag!

 

Fijne dag verder voor iedereen.

 

Hummer

bewerkt door hummer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaving is een zeer geniepige tegenstander, geen vriend. Die gun ik geen micrometer.

Ik hoop dat jij mijn rigoreuze middelen niet nodig hebt, we zullen zien. Veel fiducie heb ik daar niet in...

We zullen het zien. Als het niet werkt zal ik de harde les eruit moeten trekken en (opnieuw) rigoureuzere maatregelen treffen. Er zijn trouwens wel maatregelen die ik neem hoor. Zoals bepaalde situaties of personen vermijden.

 

Die opmerking over geen fiducie hebben zal ik me niet persoonlijk aantrekken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ga ik proberen Gerrit, maar we hebben de zoon van mijn partner die 7 is ook mee, dus uitslapen zit er niet in. Trouwens, als het goed is smelt je de tent uit s'morgens. Maar lekker relaxen boek, zon en een spa-tje.....

 

Ik heb tot nu toe steeds minder moeite met het drink gedrag van mijn partner, gelukkig....De irritatie eerder deze week was waarschijnlijk mijn eigen gevoel van zielig zijn.  :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Facebook ken ik niet want daar zit ik niet op Toine maar ik vind wel dat er mensen zijn die inderdaad veel met zichzelf bezig zijn. Ik heb het gevoel dat die niet echt delen. Wat mij opvalt is dat als ik een berichtje plaats, er weinig of geen reactie komt. Dat vind ik erg jammer en ook daarom ben ik de laatste tijd erg weinig op het forum. Ik mis het echte delen. Maar ja van de andere kant zijn er ook weer mensen, die niet echt willen delen maar gewoon of veel aandacht willen voor zichzelf of gewoon het forum zien als een soort dagboek.


 

Jammer dat je weer een tijdje weg gaat, want ook jij zou kunnen helpen om het forum te veranderen als iets je stoort.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eindelijk bijgelezen.

Gisteren een nieuwe wc bril gekocht, was al voor de pinksteren gesneuveld :drank maakt meer kapot dan je lief is. 

;)

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om boodschappen te doen in een super waar alles de helft goedkoper is dan op mijn dorp, waar de laatste dorpssuper verdwenen is en slechts een klein winkeltje over. En een melkhandel en groentewinkel, net zo duur en lang niet alles is er voorradig.

Dit vertel ik hier omdat het wel belangrijk is want daardoor kom ik niet vaak in de gelegenheid om te voet "even" 1 of 2 "dure" flessen wijn te halen. De goedkoopste kost al 3x zo veel als een normale in een supermarkt.

Ik had helemaal geen preek tegen mezelf gehouden over niet in het drankpad, want was er niet mee bezig. Stond er bij de ingang een leuk bedoelde BBQ uitstalling met een paar schappen wijn erbij.

Ik heb er even kennis van genomen en ben toen doorgelopen. Ging het maar altijd zo makkelijk als de laatste 2 weken. Daarvan heb ik alleen bij een bezoek met eten aan de buren wat gedronken.

Zo zou ik het graag willen, ben benieuwd hoe dat deze keer zal gaan, want heb het gevoel dat er iets veranderd is.

Dat heeft ook wel te maken met de docu over binge drinken, die ik 2x heb gezien.

Met mijn verstand wist ik natuurlijk wel hoe schadelijk en gevaarlijk alc. is, maar het lijkt wel of het nu pas goed in zonk.

 

Nu nog van die ellendige dagelijkse hoofdpijn af, schijnt uit mijn nek te komen.

Maandag heb ik een afspraak met een orto manueel therapeut die ook arts is. Heb veel goede berichten over zijn behandeling gehoord.

Het is wel 2 dorpen verderop, terwijl mijn fys./manueel ther. 20 meter van mijn achterdeur praktijk heeft, Maar die behandelingen helpen maar even. Het zal nooit meer beter worden, stuk is stuk, maar ik hoop dat het resultaat goed zal zijn en vooral dat het langer effect zal hebben.

Het gekke is, als ik dronk, had ik de vlg. dag geen hoofdpijn.

Dat mag natuurlijk geen reden zijn om het op een zuipen te zetten, maar dat heb ik uit wanhoop wel eens gedaan. Pijnstillers ben ik niet zo van en helpen me ook niet.

 

Zo, ik ben weer eens op de dagdraad, zullen jullie weten ook.

:lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:o Ik ben vergeten naar de slager te fietsen.

Het is woensdag gehaktdag. Dan is de gehakt in de aanbieding en ik maak de lekkerste ter wereld

maar wel van deze slager.

 

Mannie haalt het altijd maar nu zou ik het doen. Hij heeft me niet herinnerd en ik vergeet het gelijk al :(

 

Je moet jezelf niet gekker praten dan je bent, gekkie.. je herinnert het je nú toch?? De woensdag is nog niet om, dus ook de gehaktdag niet.. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verslaving is een zeer geniepige tegenstander, geen vriend. Die gun ik geen micrometer.

 

 

Ik heb verslaving ook als geniepige tegenstander gezien, en terecht.

In NA werd me een nieuwe manier van leven beloofd als ik aan het programma zou (blijven) werken,

wat er op neer komt dat ik blijvend aan mezelf werk..

Zo langzamerhand is die nieuwe manier van leven een feit geworden en me eigen geworden..

 

Doordat ik me (zeer) bewust ben geworden van mijn ziekte verslaving en van alles wat dat met zich meebrengt, heb ik er

geen moeite meer mee om alcohol in mijn omgeving te hebben, of dat nou is in een fles, glas of zelfs mens.. mits dat laatste niet de

spuigaten uitloopt, want dan krijg ik net zoveel last van zo iemand als dat anderen in het verleden van mij hadden.

Trek krijg ik er niet van. Wel is juist die confrontatie met alcohol datgene wat me bewust houdt..

 

Hierdoor hoef ik verslaving niet langer als een geniepige tegenstander te zien maar als een deel van mezelf waar ik me bewust van moet zijn/blijven.

 

Ik weet natuurlijk niet of het voor iedereen geldt, maar voor mij is mijn ziekte verslaving ondanks dat het nooit overgaat, wél behapbaar geworden.

Geen drama, gewoon een dingetje (ha, sorry A3 ;), ik weet dat je niet van "dingetjes" houdt) om rekening mee te houden als het nu en dan nodig is..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...