Spring naar bijdragen

maandag 8 juni


eline

Aanbevolen berichten

Omdat ik thuis ook zo opgevoed ben Rapi, voelde ik dat bij jou ook een beetje. Tegenwoordig ga ik zitten als ik echt moe ben en denk, ik heb m'n best gedaan, ik hoef niet meer te doen. Niet altijd even makkelijk geweest in het verleden maar nu heb ik er geen moeite meer mee.

ik ken jou niet anders dan een heel hard werkend iemand, die ook veel rust verdiend. Misschien hersteld je voet dan ook wat vlugger. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Neger een scheldwoord? Dacht meer dat ***** een scheldwoord was, wat mag ik dan wel zeggen tegen een neger? Zwarte mag ook niet?
Negroiede kan ook niet, dat is toch ook afgeleid van Neger?
 

 

"ik lijk wel een neger, zo bruin dat ik ben". Ik vind dat ook niet leuk klinken. Dat heeft overigens niks te maken met hoe je iemand aan spreekt. Die spreek je aan met Leroy of Wesley of Jan of Piet. Mensen zijn individuen en die hebben een naam en zo spreek je ze aan. He blanke zou andersom net zo verkeerd zijn, mijn naam is Erik.

 

En los van de discussie over "neger" mag het aub dat iemand aangeeft iets als kwetsend te ervaren? De verdediging van mensen doet mij overkomen alsof iemand dat niet zo mag ervaren en mag schrijven. Dat vind ik vreemd.

 

**** is een woord dat ik niet eens wil citeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rapilos,

We are human beings, not human doings.

 

Net als Bolletje kreeg ik mee in de opvoeding dat 'er gewerkt moet worden'. Dit heeft geresulteerd in:

Ik ben wat ik presteer.

 

Het heeft me heel wat jaren gekost om eerst te ontdekken dat ik sowieso iemand ben, ook zonder (een) prestatie, en daarna om te ontdekken dat 'ik gewoon mag ZIJN. Ik doe wat ik doe en soms moest dat toevallig ook wel gebeuren, maar als ik niet doe dan is iets gewoon niet gedaan. Punt. Erger wordt het niet. Een dagdeel is niet nutteloos als er niks gepresteerd is. Dat dagdeel was goed, ondanks dat er inderdaad niks gepresteerd is. 

Zo werkt het nu voor mij. Ik ben niet lui, de druk is er nu iets meer af. En dat is fijn voor mij.

 

Lees ik net dat je wel degelijk huishoudelijk werk hebt verricht, en niet weinig. Wat had je WILLEN bereiken om de middag tot nuttig te kunnen bestempelen? Een universitaire studie afronden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

We are human beings, not human doings.

 

(...)

Lees ik net dat je wel degelijk huishoudelijk werk hebt verricht, en niet weinig. Wat had je WILLEN bereiken om de middag tot nuttig te kunnen bestempelen? Een universitaire studie afronden?

 

Mooi gezegd.

 

Daarnaast kan je op een dag maar heel weinig doen. Beetje zitten, beetje staan, beetje lezen, beetje schrijven, beetje doen.

 

De vraag is echter of alle kleine doedingetjes in het jaar elkaar versterken of juist elkaar opheffen. Als ik op dag 1 iets vind, en ik doe iets, maar op dag 253 iets anders vind en doe juist het tegenovergestelde, dan is het netto resultaat nul.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo kwam hier onlangs een posting langs dat iemand een medemens duidde door overgewicht mede te benoemen.

Hoewel ik geen overgewicht heb werd ik pijnlijk geraakt. Kijk iemand in de ogen en ervaar. Kilo's, haarkleur, lengte........... het doet er dan niet meer toe. Het is niet verboden om iemand te duiden naar uiterlijke kenmerken, het is óók niet verboden om pijnlijk geraakt te worden.

 

Een mooi mens is een mooi mens sowieso. :unsure:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter je bent een mooi mens. Het is goed dat je me geraakt hebt, geen excuses nodig. Ik vind het fijn om te ontdekken dat ik weer geraakt kán worden. Zoals Lucide vandaag ook al schreef. En zoals Huttula dat ook vaak schrijft.

 

Ik weet niet waarom ik meelees bij KiloKiller. Het raakt me pijnlijk als mensen zich teneer laten drukken door een getal op de weegschaal. Terwijl het bewonderenswaardig is dat mensen in goede conditie willen zijn (dat wil ik ook en daar werk ik ook aan), vind ik het pijnlijk om te lezen dat eigenwaarde toe- of afneemt met het dalen of stijgen van het gewicht.

 

Toen ik 16 was ben ik in één winter tijd 14 kg afgevallen door extreem te lijnen. Ik dacht dat de mensen mij wel leuker zouden vinden omdat ik mezelf wel leuker zou vinden. Beide gebeurden niet. Ik dacht dat ik wel aandacht zou krijgen voor mijn discipline, doorzettingsvermogen, wilskracht, überhaupt kracht. Maar ik woog 50 kg en had ernstig haaruitval en een grauw uiterlijk. Ik had niet door dat ik andere aandacht zocht: Zien jullie wel dat ik werkelijk álles opbreng om jullie aandacht te krijgen? Zien jullie dan niet dat ik hulp nodig heb? Zien jullie dan niet dat het slecht met me gaat?

 

In herstel, vóórdat ik Trauma Verwerking onderging, kwam dit bijna terug. Ik merkte dat ik het prachtig vond dat ik door te stoppen met alcohol zomaar 6 kg afviel. Zonder overmatig sporten. Ik dacht: HA. Jullie mogen best wel weten dat, hoewel ik niet drink, het nog niet zo goed met me gaat. Jullie probleem is weg, 'ze drinkt niet meer' , maar mijn probleem daar moet ik nog mee beginnen! 

Help!

Die 6 kg is er al lang weer bij. Het is niet meer boeiend. Mijn conditie is goed en mijn kleren passen nog nét. 

Het gaat nu goed met mij. Ik ben niet trots op mijn uiterlijk, maar ik ben goed genoeg. Ik probeer mezelf te zijn want van mij was er nog géén. Ik probeer oprecht te zijn en eerlijk over wanneer ik onzeker ben. Ik probeer mijn uiterlijk en mijn innerlijk niet meer te verstoppen. Als ik mezelf ben, ben ik op z'n mooist en ben ik een mooi mens.

 

 

 

ow wat vind ik het moeilijk om dit zo moedig op te schrijven , want soms vind ik mezelf helemáál geen mooi mens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

poeh

rondje langs supermarkt gereden, was eigenlijk op weg naar tennisles.

Onderweg ernaartoe al in twijfel....hoe ontspannend het zou zijn om na de tennisles wat te drinken thuis. 
 blijkbaar  moet ik ontspannen, maar dat kan ik ook met thee 

Of toch wijn halen? 
Nee, je hebt andere lekkere dingen

Dan maar klein flesje, kan ik ook niet te ver gaan

... inmiddels bij kruising voorbij de tennisbaan ..

 

je gaat NU RECHTSAF terug naar tennisles !

 

Gelukkig gelukt
Wat ben ik daar nu blij om :)  Ná tennisles was de supermarkt al dicht, dus nu veilig met lekkere thee 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kreeg vandaag een mini flesje Ouzo uit Griekenland van een bewoner voor mijn verjaardag. Het is lang terug dat ik drank in huis had. Ga het in elk geval bij mijn ouders in huis dumpen morgen. Voelt niet fijn drank in huis. Nu wegdoen is niet nodig, heb geen trek vandaag.

 

Dat op een kruispunt staan jezelf dwingen niet de ene afslag te nemen, dat ken ik Vol. Veel gedaan ook. Hoe ontspannend zou het zijn.....was ook vaak de trigger.

 

Geniet lekker van je thee Vol. Ga ik zo ook weer doen. Thee is eigenlijk best lekker. Ik dronk eigenlijk nooit thee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

Ik probeer mezelf te zijn want van mij was er nog géén. Ik probeer oprecht te zijn en eerlijk over wanneer ik onzeker ben. Ik probeer mijn uiterlijk en mijn innerlijk niet meer te verstoppen. Als ik mezelf ben, ben ik op z'n mooist en ben ik een mooi mens.

 

Dit valt me zo op aan dit forum en zeker als je mensen in het echt ziet, zoals jij. Mensen die heel erg zichzelf zijn en eerlijk over alles, ook onzekerheid maar ook tevredenheid met jezelf. Alsof we door jarenlang drinken en daarbij behorend verstoppen, liegen en verbergen na hiermee kappen ook wat punten als eerlijk en oprecht en jezelf zijn de knop om willen. Juist dat gedrag dat hoort bij drinken niet meer willen en hierdoor open eerlijk zijn en onszelf willen zijn. Ik herken ergens dat houding en gedrag omslaat in het tegenovergestelde na het stoppen......(ben ik nu duidelijk of heel vaag...kan de woorden niet goed vinden) Die herkenning voelde ik Zondag en vaker hier op het forum. Dacht juist zondag avond na over dit punt. Je noemt allemaal punten op die ik zelf ook erg probeer te doen en te zijn.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meld me nog even om me droog van het dagpact af te melden.

 

Een goede nacht allemaal.

 

PS. weer fijne meeting gehad vanavond. Voor het eerst sinds jaren weer eens meegereden met een fellow.

Dat was voor het laatst toen ik drie jaar geleden te laat was met m'n rijbewijs verlengen.

Ik rij graag zelf, maar meerijden is toch wel een beetje verwennerij..

 

En Ietjefietje, zeven weken is dan misschien niet zo bijzonder, maar dat je je 's avonds droog af kunt melden is elke avond toch

wel een klein wondertje. Wat zeg ik? Een groot wonder. Een alcoholist die niet drinkt is een wonderlijk iets...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet slapen is ook geen optie elke keer. Dan maar een slaappil. Van flink huilen krijg ik ook slaap want na huilen komt ontspanning. Het zijn ook zoveel dingen tegelijk Kaboutertje dat ik het bijna niet meer volg dan dag 1 in ZH tot nu. Ook met een stoma is te leven, ken je deze stichting en site? https://www.stomaatje.nl/ Het is toch weer een ingreep weer wat er bij in zulk kort tijdsbestek. Heb met je te doen....

 

Voor nu Trusten Kabouter

 

.......en iedereen.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje, wederom een dag goed afgelegd. Morgen is weer een dag net zoals vandaag en al die dagen daarvoor.

Morgen drinken we niet. Of we ons nou goed voelen of slecht, of er lelijk tegen ons wordt gedaan of niet, het maakt niet uit.

Morgen gaan we voor die dag, net zoals we dat vandaag hebben gedaan. En morgenavond zou het fijn zijn als we kunnen zeggen "vandaag heb ik niet gedronken".

 

Ik ben wezen sporten, ga nu douchen en neem alvast afscheid van jullie, mooie mensen, voor vandaag.

Welterusten, tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik mag me ook nuchter afmelden voor de dagpact.

Vanavond naar een meeting geweest, nou ja, met drie is ook een meeting! Weinig protocol, veel persoonlijke verhalen, goeie meeting!

Ik ga me nog een paar dagen rustig houden en dan moet het maar bekeken zijn met die keelontsteking! (Oei, daar spreekt een ego wat denkt het allemaal zelf te kunnen regelen....niets is minder waar, ik leg me erbij neer en het duurt zolang het duren moet. Maar ik ga de betere kant op, blij toe!)

Welterusten en wellicht tot morgen.

Kaboutertje sterkte voor de nacht. Ik beloof niks maar als ik later nog kom kijken en je tikt nog iets, doe ik even mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...