Spring naar bijdragen

Donderdag, 21 mei 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Lucide, hopelijk heb je nog een rustige dag.

 

Toen ze mijn koelkast toch maar niet kwamen leveren op het moment dat het moest en de afspraak verzet werd, was ik toch op z'n minst een hele dag boos op alles en iedereen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goedemorgen.

 

Werd wakker om 5.30 en dat is precies opstaan tijd voor mijn dagdienst. Heb vandaag nog vrij en draaide me nog even om. Dat even werd 10.30! Nu snel opschieten even want er moet nog wel wat gedaan worden. Op voor een nieuwe dag zonder drinken en blowen. En nu aan de studie....!

 

@fruit, ik scande zo door de berichten heen ipv echt lezen en las ze heeft haar zin en ligt nu languit te slapen op bed. Dacht meteen van he heeft fruit een vriendin opeens.....was al blij voor je dat het jou wel gelukt was bleek het je kat. Ook leuk maar toch net anders als een vriendin die je drie keer op een nacht bespringt....:-)

 

@Kabouter...meteen zo vroeg op het dagpact, you go girl! Het zijn van die dingen waar ik dan gelijk blij van wordt als ik het lees.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeiemorgen.

Mijn eerste werkweekje zit er al weer op, ha.

Het was vreemd en toch ook al weer vertrouwd tegelijk.

De hectiek om me heen, onduidelijkheden uitzoeken, verzette afspraken.

Maar het zijn aardige mensen, heb al heel wat praatjes gemaakt.

Vanmorgen stond ik te neurieen onder de douche, en ik heb vandaag energie nog voor klusjes in huis.

Een goed teken dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ondanks de teleurstelling vanmorgen ben ik er al weer overheen hoor. Mijn primaire reactie is ook boos en gefrustreerd en dat zijn zeker triggers voor me maar het druk maken heeft geen zin. Daar was ik snel achter, er was even trek maar die heb ik meteen de deur uit getrapt.

Agnieta, als de schilder is geweest is oogt de boel vaak weer lekker fris!

En over dat intake gesprek.. Ik ervaar dat soort gesprekken als nuttig maar ook heel zwaar. Daarom bouw ik er een hoop spanning voor op en kijk ik er enigszins tegen op. Daar komt bij dat ik daarna eindelijk meer weet of het behandel traject iets wordt waar ik me in kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo medefrummers. Ik ben weer even 'in'. Ik moet er wel weer een beetje inkomen bij jullie hoor. 

Het gaat steeds beter met me. Het is eindelijk redelijk rustig in mijn bovenkamer. En ik ben trots op mezelf dat ik die hele moeilijke crisisperiode het droog heb kunnen houden. Ik ben nu bijna acht maanden gestopt met drinken (op die ene uitglijder na, die ik mezelf al lang vergeven heb). Wat een heerlijk gevoel is dat. En ik heb ook steeds minder trek en die momenten zijn ook maar kort.

Dus niets dan goede berichten hier. 

Ik ben ook een beetje aan het werk met het transcriberen van interviews. Leuk werk hoor. Het haalt me uit mijn hoofd en het geeft me structuur.

 

Kabouter :rose:

En Agie: is dit geen uitstel van executie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mooi Blekje, jezelf vergeven. Ik denk dat mezelf iets vergeven nog moeilijker is dan een ander iets vergeven.

 

"Een ander iets vergeven is het mooiste cadeau dat ik mezelf kan geven", zei Marc Marie Huijbrechts vorige week in een one-man show op tv.

Ik geef hem daarin groot gelijk. Pas als ik een ander iets echt vergeven heb hoef ik geen wrok meer te koesteren en kan ik

dóór met m'n leven i.p.v. te blijven hangen in oud zeer.

Maar mezelf iets vergeven is iets waar ik niet zo gauw aan denk. Toch helpt me dat ook om door te gaan, zonder mezelf ziek, zwak en misselijk te

blijven vinden..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bezig met campertje reisklaar maken. Morgen om half negen moet ik even naar de tandarts voor de halfjaarlijkse controle, daarna

vertrekken we weer naar Frankrijk voor een weekje. Vorige keer Normandië, dit keer (weer) naar Bretagne.

Hondje weer mee, die gaat naar het land van z'n roots. (Basset Fauve de Bretagne)

We zijn zo'n beetje op zoek naar een "nieuw" hondje (erbij, hoor..geen vervanger). En we weten steeds zekerder dat we racisten zijn.

Verschillende honden "bekeken" en "bestudeerd", maar we gaan hoogstwaarschijnlijk weer voor een Fauve..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb vandaag een klein hoeraaa momentje. :)

 

30 jaar geleden gebruikte ik een nagelknipper met een opvanghoesje voor de nageltjes. Helaas ging het opvanghoesje stuk. Helaas verkochten ze geen nagelknippers met opvanghoesjes meer.

 

Sindsdien erger ik me dood aan wegschietende nageltjes. :angry:

 

En nu, 30 jaar na dato heb ik weer een nagelknippertje met opvanghoesje. :)

 

Zo blij... :);)

 

Ok het is iets heel kleins, maar alle kleine beetjes helpen. :)

bewerkt door ploffie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik was toen 10/11. En heb me sindsdien geërgerd aan wegschietende nageltjes die ik dan weer moest zoeken en opruimen. Terwijl de oplossing zo simpel was. Een opvangbakje voor een nagelknipper.

 

Maar goed. Ik heb nu even op internet gekeken.

 

Als ik weer wat geld, koop ik een echt goede nagelknipper mét opvangbakje.

 

shop2019800.pictures.nagelknipper-ss109m

 

Van het merk seki, dat ook samurai zwaarden maakt. Het is niet duur, twee tientjes. Maar geeft wel een luxe gevoel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ploffie, ik ben heel blij dat jij er blij mee bent maar ik ben wel een beetje teleurgesteld.

Ik dacht eerlijk gezegd dat die dingen nog niet waren uitgevonden. We zaten thuis een keer 'het beste idee van Nederland' te kijken en toen bedacht ik een nagelknipper met opvangbakje of zakje.

Ik vond het een super idee, heb er natuurlijk verder niets mee gedaan en nou blijkt het al te bestaan ;-)

Maar weer verder denken dan....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oja de seki nagelknipper is handgeslepen. ;)

 

Lucide, het bestond al, maar niet zo goed gemaakt, waardoor het opvangbakje ging scheuren bij de randen. Het blijft een heel goed idee hoor. Mwaja goede ideeën willen nog wel eens verdwijnen.

 

Een troost, je kunt er dus eentje kopen.

 

En ja als je het hebt, wil je niet meer terug naar nagelknippertjes zonder opvangbakje. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hou van betaalbare luxe.

 

Zo gebruik ik bijvoorbeeld elke dag een klein, schoon schuursponsje voor de keuken. :)

 

Die zijn 5 cent per stuk.

 

Hygiënisch en fijn. Hoewel mijn milieu voetafdruk er groter van wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie avond. :)

Zo zeg ik ben een beetje moe. Vandaag zo'n vier kub puin in kruiwagens gedaan samen met Jan, en op de container gedaan. Dit laatste deed Jan omdat ze nogal vol waren. Wel een goed gevoel over gehouden, en lekker ouderwets lomp werk gedaan. Das toch het liefst wat ik doe :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb even gekoekeld op die hondje Kohtje..

 

Ik vind ze er wel zacht uitzien...hoog aai- en knuffelgehalte.

Schattig.

 

Karakter heb ik niet naar gezocht eigenlijk, ben alleen op uiterlijk af gegaan :blush:  :blush:  :blush:

Nou, ze zien er zachter uit dan ze zijn. Behoorlijk ruwe en dichte vacht, uitermate geschikt om door braamstruiken te rauschen op jacht...

Maar een knuffelaar is 't wel. Ook erg lief naar kinderen en die van ons ook naar sommige katten. Andere katten is ie een beetje bang voor.

Trouw naar de baas maar het jachtinstinct maakt dat ze soms absoluut niet luisteren. Niet ongehoorzaam maar afgeleid..

Bovendien een erg handig meeneemformaat.

 

Te laat om jowan een goede reis te wensen. Of nee, dat had ik vanmorgen al gedaan?? Ff terugkijken..

 

Ja, al gedaan.

 

Lucide, de meest effectieve manier om een (geestelijk) kalm leven te leiden is loslaten, oftewel de dingen laten komen zoals ze komen..

Dus die intake voor nu maar even laten en dan volgende keer wel weer zien.. Maar dat had je zelf ook al min of meer gezien.

 

Yvonne, als jij zegt dat ooit het knopje omgaat wat betreft niet roken, dan geloof ik dat. Je komt me wel betrouwbaar over. :rose:

 

Kaboutertje.. tja, kaboutertje. :heart: Het verleden kun je niet veranderen. Vandaag heb je alle ruimte om je richting te bepalen in de toekomst. Nog een :heart: !!

 

Ploffie, ik hou ook van luxe, maar dan meer van de onbetaalbare. Dat gaat dus niet. Maar met een beetje minder ben ik ook al tevreden, hoor.

Nagelknippertjes gebruik ik niet.. ik vind ze altijd het gevoel geven of ik m'n nagels uittrek.. Ik knip ze met een heel oud, goed knippend schaartje.

Dat is nog van een oude tante van me geweest.. uit een naaigarnituurtje of zo. 't Is, voor zover ik me voor de geest kan halen, tot nog toe het enige erfstuk uit de familie dat ik in m'n bezit heb..

 

Nou, ik laat jullie weer even. Laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies Ger, blijf maar bij ons Kaboutertje. En ook al hebben we het niet meegemaakt, we weten bijna allemaal wel hoe het voelt om een dierbaar iemand of diertje te verliezen. :rose:

Het is allemaal nog zo vers, dan is het inderdaad niet goed om tussen mensen te zijn met hetzelfde verdriet. Je hebt het grote verlies nog geen plaatsje gegeven en je moet nog beginnen met het rouwproces.

Je bent toch een beetje ons Kaboutertje en Clowntje heeft toch bij velen van ons een grote plek in ons hart gekregen. ;)

Mijn ouders hebben een kind verloren. Verdronken in zee. Iedere keer als ze het over hem had huilde ze ook na 30 jaar nog.

Ze is daar nooit overheen gekomen maar kon wel na een tijd ook weer plezier in het leven hebben, en genieten van de andere kinderen. Daar is na verloop van tijd toch ook weer ruimte voor gekomen.

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kom me ook even droog en zonder blowen afmelden.

 

Vandaag eens naar het tuincentrum geweest. Heb door drukte niet veel tijd gehad om geld uit te geven en samen met huis opruimen, auto netjes vind ik een kleurrijk balkon ook wel leuk. Paars en roze lupines en een andere plant waar ik de naam niet van weet, donker paars is die. Net klaar met overpotten enzo. Nu slapen en morgen met licht eens genieten van het uitzicht naar buiten.

 

Die vriendin heeft morgen een heel belangrijke afspraak in ZH pijnpoli, we weten eigenlijk wel dat los van opiaten er niet veel opties zijn maar toch nog een keer kijken naar mogelijkheden die onacceptabele pijn kan verlichten. Ik ga morgen werken en in mijn achterhoofd denk ik aan haar en duim. Duim vooral dat liggend vervoer met ambulance lukt want dat is zo vaak een probleem. Dan komen ze gewoon niet want dan hebben alle ambulances spoedritten...

 

Edit door schrijffouten.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...