Spring naar bijdragen

Maandag, 11 mei 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Agnieta: ook jij mag je grenzen stellen. Als mensen teveel een beroep op je doen (zo ervaar jij dat en daar gaat het om) dan is het inderdaad een grens trekken. Ho mensen, fijn dat jullie aan mij denken, maar ik heb even tijd voor mezelf nodig; morgen ben ik er weer. Als je zelf niet die grenzen trekt dan (althans zo werkte het voor mij) komt het gevoel van: ga allemaal maar weg. Kunst is om voor dit moment te zijn. Niet gemakkelijk, het is iets waar ik zelf ook mee aan het worstelen ben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kabouter dan lijkt er toch wel wat te gebeuren......wie weet hoe je ervan opknapt in je schoudergebied...

 

Ietje, ik heb met je te doen maar weet niet hoe te reageren.....het is droog blijven maar ook nog een aantal zaken eromheen en hoe het een het ander beïnvloedt.....

 

jowan, niet zo preuts, wat ik bedoel is tja een stringetje; ben je net gewend, moet je naar de w.c. kun je weer opnieuw beginnen met wennen maar Toine heeft gewoon blote billen, zeker al eelt gekweekt.......en daarvoor kun je dan weer heerlijk met een apparaat op batterijen geheten: llohcs tekeergaan, vooral met diamantkristallen werkt erg goed, de vellen vliegen er vanaf....en ziedaar babybillen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan zou je toch ergens blij moeten zijn dat je zoon uit huis geplaatst is en dat het gaat zoals het nu gaat, Agnieta. (regelmatig zien, bedoel ik)

Want je zegt zelf dat je oudere kinderen dingen hebben gezien en meegemaakt die een kind nooit zou mogen zien of meemaken.

En je zegt zelf dat je nu al vijf jaar hier bent en nog steeds niet voor langere periode gestopt kan blijven.

Daar is je jongste zoon dan in elk geval niet dagelijks bij betrokken.

Hoe moeilijk het ook is als kind om niet bij je eigen ouders op te groeien.

 

Ik weet ook uit eigen ervaring hoe moeilijk en verwoestend het is om op te groeien in een gezin dat geplaagd wordt

door alcoholisme. Hoewel dat me ook weer gemaakt heeft tot wat ik ben.. vol afschuwelijke herinneringen, ervaringen.. er zijn mensen

die dat trauma's noemen.. Ik noem ze niet, ik neem ze mee en bekijk ze nu op latere leeftijd voor wat ze zijn.

 

Ik ben wel eens jaloers op mensen die een gelukkige jeugd zeggen te hebben gehad.

Maar aan de andere kant voel ik het ook niet zo dat ik een ongelukkige jeugd heb gehad.

Pas veel later kwam het besef dat het allemaal veel beter, veel gelukkiger had gekund. Daarvoor was het gewoon normaal.. Mijn jeugd.

Iedereen heeft wel wát.

 

Momenteel ben ik bezig met een stukje verwerking door toe te staan dat mijn vrouw tijdens het koken met een vleesmes het vlees snijdt in de keuken

terwijl ik er bij ben.. eerder deed ik dat zelf of ik was weg uit de keuken.. kan niet goed tegen mensen met een (vlees)mes.

 

Ik heb mijn moeder in stilte vaak verweten dat ze bij m'n vader is gebleven met vijf kinderen. Ook was ik mijn moeder vaak dankbaar

dat ze bij hem is gebleven met vijf kinderen.

Ik heb drie broer(tje)s en een zus(je) die allemaal wel een tik van de molen hebben meegekregen. De één wat duidelijker dan de ander.

Ik ben de enige van de vijf die alcoholist is geworden. Maar de ziekte verslaving uit zich op heel verschillende manieren bij mijn broers en zus.

En als ik ons zo alle vijf eens objectief probeer te bekijken, dan zijn we eigenlijk best wel gewoon doorsnee mensen. Met elk z'n eigen zorgen,

problemen, eigenaardigheden, angsten, verdrietjes, en ook fijne en mooie dingen.

 

Maar zonder alcoholisme in het gezin zou ik waarschijnlijk óók tot een doorsnee burger zijn opgegroeid. Én misschien ook wel tot alcoholist.

Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet,

maar ik bedoel maar te zeggen dat niet de omstandigheden waaronder je opgroeit je maken tot wat je bent, maar hoe je omgaat met die

omstandigheden.

 

Je jongste zoon heeft het dan nu misschien niet makkelijk buiten z'n eigen gezin, het zal hem niet per definitie een slechter mens maken.

En voor jou zelf is het misschien wel positief omdat een stukje verantwoordelijkheid wat je blijkbaar niet optimaal kunt dragen, van je schouders

genomen is.

 

Ook voor jou geldt: je bent geen slachtoffer van je omstandigheden, je staat midden in je omstandigheden.

Maak er wat van.

:heart:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ietje: ik heb regelmatig op bed gelegen overdag omdat ik omviel van moeiheid. Nu een stuk minder, komt ook omdat ik veel beter in mijn vel zit en invulling aan mijn leven aan het geven ben, naast mijn dochter. Ook ik had hier niet de energie voor, maar met kleine stapjes (10 min. wandelen bijv) ben ik een aardig eind op weg.

En ik denk dat er meer moeders zijn die overdag op bed gaan liggen, maar dit niet zeggen. Uit schaamte, niet toe willen geven.

Ietje: wees niet zo hard en streng voor jezelf. Dit alleen al kost bakken met energie.

bewerkt door Kastanje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

He hallo Frummers,

 

Helemaal vergeten mij te melden vanochtend. Zit nog niet echt in mijn ritme.

Vandaag weer wezen werken maar het is pittig. 

Nou ja ik wacht nu op antwoord van de pijnpoli. 

De fysio ziet het ook even niet meer zitten. Tenminste er hoeft geen nieuwe afspraak gemaakt te worden. 

Want dit is nu uit zijn handen......

Ben een beetje verdrietig. 

Ik wil kunnen rennen. Mis mijn uitlaatklep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@MG tja, dan mag je niet klagen hè? Heb zelf ook een 7 jaar oude auto. Heel weinig onkosten gehad tot voor kort. Bobine, nieuwe koelvloeistoftank, nieuwe banden, het loopt wel op. En mag ook niet klagen. Maar ja, ineens zo'n bom duiten de deur uit is echt niet leuk. Overigens: als ik nog gedronken had was dat geld ook al lang en breed deur uit. Dus.....

@Kabouter. Wordt vast beter na deze verergering. Uitzitten maar. Of liggen ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alles wat pijn oplevert is niet goed. En ik heb geen rugpijn maar pijn  in mijn bil, been en soms lijkt het net of er een mes in  mijn voet zit.

Het is zeurende stekende pijn die door mijn been gaat. 

En na 10 minuten wandelen gaat mijn been soms raar doen. 

Tja het is was :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn manneke Wijfie heeft zich voor zover ik weet nooit schuldig gevoeld. Vond het prima als ik ergens naar toe moest of ging, als hij maar niet mee hoefde. Ik heb ook nooit doorgedramd. Vond het eigenlijk wel prima.

Erg fijn dat hij toch nog wat dingen doet voor je al zijn die maar klein, hij laat zien dat hij wil.

Maar als hij geen zin heeft om mee te gaan, hoe kan jij je dan schuldig voelen?

W.b. de Refu. ik vind het altijd erg fijn dat, als mensen  zelf de kracht (nog) niet hebben, gaan proberen om een hulpmiddel te nemen.

Misschien voordat je naar de h.a. gaat, toch ook even te lezen wat refu allemaal doet en wat de bijverschijnselen zijn, zodat je niet voor een verrassing komt te staan. Want soms zijn er wat bijverschijnselen.

Ja en die rust in je hoofd is maar wat fijn. Zeker als je trek krijgt. Die verdwijnt dan meestal erg snel omdat je weet dat je toch niet kan drinken.

Ik hoop echt dat je gaat slagen morgen en een nieuwe start kan gaan beginnen. :rose: :rose: :rose:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind de toon tegen Ietje onnodig grof.

Zo makkelijk om tegen een ander te zeggen maak er geen probleem van of pak jezelf bij elkaar.

Dat krijgt ze waarschijnlijk al de hele dag te horen.

Nee, niet fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik duik zo maar eens m'n bed in. Eerst ff doesjen. Merk dat ik vandaag met al dat puin op een hoop gooien toch erg veel gedaan heb. Lastig is dat ik nooit met handschoenen werk. Vind dat vervelend, maar heb nu handen als van een bouwvakker :blush:

Trusten kanjers, tot morgen weer. :moon::lips:

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...