Spring naar bijdragen

Maandag 13 april


Gast Gipsy25

Aanbevolen berichten

Ik ben hier vandaag te veel, te lang...

Heb veel te schrijven aan de computer en dan is de verleiding zo groot..

Met het gevolg dat ik minder heb geschreven dan ik wilde.

 

Deadline...presteren....faalangst..kan ik het wel?...uitstellen...jahaaa...

en wat deed ik voorheen....dat snappen jullie.

Nou, door hier te zijn laat ik dat wel uit mijn bol.

Dus was het niet voor niks  :)

Voelen, doorstaan, accepteren en morgen een nieuwe kans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En, is het verder ook een mooie film Jan? Ik vond de documentaire van een paar jaren terug ook al zo triest. Iemand (Hazes) die heel wat in zijn mars heeft en toch zo onzeker. Dat je denkt, dat is toch nergens voor nodig. Zing gewoon je liedjes en geniet er van. Maar dat zat er niet in. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZBB; als uit daden blijkt dat je echt werkt aan je problemen zal dat veel meer zeggen dan de stapels beloften die je gedaan hebt en door drank niet waargemaakt. Maar vertrouwen gaat te paard en komt te voet zoals dat heet.

 

Denk verder aan je mindset "nu heb ik het verbruikt" "me eigen glazen ingegooid, pijnlijk maar waar" die manier van denken is erg negatief. Dat gaat je zo niet helpen. "Ik heb vandaag een belangrijke stap genomen in mijn herstel" dat is heel anders denken. Van negatief gedenk komen negatieve acties. Ik geloof erg in mindset en dit bewust toepassen.

 

En verder je EX heet niet voor niks je ex he! Dat is omdat het over is, voltooid verleden tijd. Dat was het al maar dat kwartje moet nog vallen denk ik. Door niet te drinken krijg je je ex niet terug, de band met je dochter is denk ik wel een belangrijk punt om voor te willen vechten. Dit weekend schreef yogajuf je een advies over de relatie tussen je ex en drinken. Zoek dat eens op en denk erover. Ik denk dat nuchter betekent niet drinken en het nuchtere inzicht dat daarbij hoort, hoe pijnlijk ook, je houdt nog steeds van je ex en wil het verleden terug maar dat is niet meer. (dit schrijf ik omdat ik zelf zo was.) Mijn ex en hiermee omgaan hadden heel veel te maken met drinken. Kom eroverheen en ga verder met leven.....hoop dat dat je lukt! (over kinderen weet ik verder niks, die ervaring heb ik niet)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kortom kijk af en toe als ander naar jezelf, dat maakt het een stuk eenvoudiger.

 

Misschien een onmogelijke opdracht, en toch welterusten.

 

Goede oefening dit, gewoon aan het einde van de dag eens evalueren met de helicopter view naar jezelf, als vingeroefening in zelfanalyse. Volgens mij is dat niet een onmogelijkheid maar oefening baart kunst......iedereen kan dat leren denk ik.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me succesvol af voor de dagpact.

 

 

Toen ik stopte, had ik niemand meer waar ik het voor kon of moest doen. Ik moest het helemaal voor mezelf doen. Daar heb ik flink geluk mee gehad. Zou ik het voor mijn kind gedaan hebben, had ik nu toch al een handvol redenen gehad om zwaar gedesillusioneerd weer aan mijn middel te beginnen.

 

Nuchter worden en blijven vereist bij mij een hele grote dosis "zelfbewustzijn" om het woord egocentrisme of egoïsme te vermijden.

Ik blijf nuchter door mijn geluk en welbevinden helemaal en alleen bij mezelf te zoeken. Daar wil ik niets of niemand verantwoordelijk voor maken, ik doe het lekker helemaal ZELF.

 

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben wel degelijk voor een ander gestopt.

Als aanleiding uiteraard, maar evengoed

hield ik op dat moment veel meer van haar

(dochter van 13 toen)dan van mezelf in die periode.

Dat gevoel van eigenwaarde werd pas sterker

naarmate ik langer gestopt was en pas veel

later kon ik oprecht voelen: ik houd van mij.

Intussen was ik aan de gang gegaan met

mijn oorzaken, redenen en verleidingen om

te drinken en dat was best pittig zo nu en dan.

En de relatie met dochter is beter dan ooit.

Met mezelf ook trouwens.

En vannacht heb ik het boek, Dag Muur uitgelezen

en ben ik weer even fijn met mijn neus gedrukt op

hoe ver het had kunnen komen als ik niet op tijd was gestopt.

bewerkt door lady jane
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altruïsme, ik geloof niks van het hele begrip eigenlijk. Niks is onbaatzuchtig, Alles is actie reactie, niks doe je zonder te anticiperen op de gevolgen. Als je de wereld wil redden van materialisme en je gaat het goede voorbeeld geven door minder te consumeren en duurzaamheid in acht te nemen dan is ook dat niet altruïstisch. Een schonere wereld is de beloning van wat schijnbaar puur altruïsme is. Want die schonere wereld doe je niet puur voor de ander maar ook voor jezelf. Je handelt altijd in overeenstemming met je waardestelsel en jou waarden proberen te bereiken kan geen altruïsme zijn.    

 

Waarom ging ik stoppen met drinken? Om mijn werk in de palliatieve zorg. Mezelf de beste kansen geven op die baan maar tegelijkertijd ook het besef dat zeker terminale patienten die nog maar kort hebben iets is van make everyday count. Die mensen verdienen geen Erik met een kater die minder functioneert vanwege gezuip. Stoppen voor een ander en voor optimalisering van mijn kansen was mijn motief. Mijn poging om te stoppen voor mijn ex was omdat zij het idee van blowen verschrikkelijk vond en vond stinken. Ik maakte haar blij met niet blowen. Maar er was denk ik nooit een relatie gekomen als ik niet gestopt was. Die relatie is het beste wat me overkomen is, een grotere beloning kan ik me niet voorstellen. Zij was nooit een relatie aangegaan met een druggebruiker. En het was goed voor me, ik werd een leuker mens om mee om te gaan. Dat was mijn beloning en de hare, wij hadden het beter dan als ik nog geblowd had. Ja ik kreeg ook meer zelfrespect en eigenwaarde.....toch hield ik het niet vol. Ik weet nog dat ik betrapt werd in de ochtend toen ze onverwachts terug kwam van haar werk waar ik dacht die blijft de hele dag weg en ik ben vrij. Ik rook een blowtje en ga verder pitten.

 

Altruisme en egocentrisme; ik denk dat iedere verslaafde onwillekeurig egocentrisch gedrag heeft. De omgeving is niet blind en niet blij met wat je doet en maakt zich zorgen. Jij stelt je drinken boven de zorgen van anderen en zorg voor jezelf. Drank staat tussen ons en de ander in; met niet drinken verdwijnt die drempel ertussen. Jezelf centraal kunnen stellen en de mensen waarvan je houd centraal kunnen stellen. Daartussen kunnen kiezen ook en niet slechts de drank centraal.....zoiets is wat ik bedenk als ik wat brainstorm zoals ik deed.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...