lady jane Geplaatst 9 juli 2016 Rapport Geplaatst 9 juli 2016 die eerste stap is de belangrijkste dappere dodo
huttula Geplaatst 9 juli 2016 Rapport Geplaatst 9 juli 2016 (bewerkt) Wat een kracht straalt het bovengeschreven stukje af. Succes Anette 9 juli 2016 bewerkt door huttula
Anette69 Geplaatst 10 juli 2016 Auteur Rapport Geplaatst 10 juli 2016 Deze gaat mij zwaar vallen.... ik heb 1 alcoholische cocktail gedronken ..... Op 14 juni 2016 heb ik me door de man, die bij mij de laatste maanden onbedoeld een gevoel in alle hevigheid weer naar boven heeft gehaald, wat ten grondslag ligt aan al mijn verslavingsdrang in al haar vormen, laten verleiden tot het drinken van een alcoholische cocktail. Geen dwang.... Uiteindelijk in al mijn onmacht die keus gemaakt. Het is bij 1 drankje gebleven. Heb ook niet heel erg de behoefte gehad om opnieuw te gaan drinken, geen groot onrust gevoel. Wel meer met alcohol bezig geweest in mijn hoofd, dat wel. Ik voel mij nog steeds gestopt op 6 april 2015. Maar wil, gezien het pad wat ik nu bewandel, eerlijk zijn over mijn verslavingsgedrag. De drang naar alcohol, relatie verslaving en daarmee samenhangend telefoonverslaving... Het is er allemaal en ik wil het niet meer ontkennen. Ik begrijp dat mijn stopdatum op het jaarpact aangepast moet worden. Dat doet pijn . Maar acceptatie van wat er is, is onderdeel van t proces denk ik.
Jan1000 Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Geplaatst 10 juli 2016 (bewerkt) Anette, is aangepast op Jaarpact conform je verzoek daar. Sterke met oppakken weer, klein lek in de boot, maar nu weer dicht begrijp ik! Bedankt voor je openheid! 10 juli 2016 bewerkt door Jan1000
erik Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Geplaatst 10 juli 2016 Komt me over als veel hectiek om je heen waar je je weg in probeert te vinden. Hoop dat als je relatieverslaving, het bellen en al het grijpen/streven wat loslaat rust vind om vanuit je eigen hart je weg te vinden. Geen situaties waarin je je laat verleiden tot dingen die je eigenlijk niet wil. Jij aan het roer. En volgens mij ben je druk bezig met die veranderingen. Vind het erg rot voor je nu maar heb er alle vertrouwen in dat je dit weet te keren tot een omwenteling in je leven. kruidenthee67 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Geplaatst 10 juli 2016 een belangrijke les Anette en als je de drank los kunt koppelen van relaties en verleidingen ben je een hele grote stap verder. Dat jaar is niet weg, en jij voelt je gestopt sinds april 2015, daar doet het jaarpact niets aan af. Laat je dus niet de-motiveren door wat dan ook. Je bent nog steeds Anette.
kruidenthee67 Geplaatst 10 juli 2016 Rapport Geplaatst 10 juli 2016 'Een klein lek in de boot, maar nu weer dicht' En varend...vooruit...jij aan het roer. Moedige vrouw! huttula en erik reageerden hierop 2
Anette69 Geplaatst 13 juli 2016 Auteur Rapport Geplaatst 13 juli 2016 Het is begonnen ..... Gisteren de " bottom line" vastgesteld met mijn psycholoog. Alles onder de lijn is niet onderhandelbaar, wordt gezien als een terugval en dus ongewenst verslavingsgedrag. Ik moet ' cold turkey' afkicken, heb instagram moeten verwijderen ( daarmee stond nog een lijntje open) , grote beperkingen tav telefoon en Facebook. Terug geworpen op mezelf. Lees nu t boek: als hij maar gelukkig is. Afkicken van een relatie verslaving is minstens zo heftig als van drank of drugs, zo lees ik daar. En zo ervaar ik t ook. T voelen is begonnen en doet zeer ....
lady jane Geplaatst 13 juli 2016 Rapport Geplaatst 13 juli 2016 Ik hoop dat je ook tussendoor of anders snel ook anders mag voelen samen met jezelf
huttula Geplaatst 13 juli 2016 Rapport Geplaatst 13 juli 2016 Verslaafd worden doen we niet zomaar...eraf komen ook niet. Goed dat je deze ook aanpakt Je bent het waard ❤
Anette69 Geplaatst 14 juli 2016 Auteur Rapport Geplaatst 14 juli 2016 Klopt huttula , verslaafd worden doen we niet zomaar .....
Anette69 Geplaatst 15 juli 2016 Auteur Rapport Geplaatst 15 juli 2016 (bewerkt) Net een telefoongesprek gehad met mijn behandelaar. Ze vroeg me: Dingen op Facebook plaatsen, stukje op t forum schrijven, hoe belangrijk zijn de reacties van anderen voor mij? Schrijf ik t voor mezelf of voor de reacties van anderen. Hoe belangrijk zijn die reacties, die waarderingen voor mij? confronterend.... 15 juli 2016 bewerkt door Anette69
Bob Geplaatst 15 juli 2016 Rapport Geplaatst 15 juli 2016 Succes! En vergeet niet af en toe ook om jezelf te lachen.
Anette69 Geplaatst 18 september 2016 Auteur Rapport Geplaatst 18 september 2016 Fijne nieuwe herinneringen gemaakt vandaag .... @dankbaar en blij. lady jane, erik en kruidenthee67 reageerden hierop 3
erik Geplaatst 18 september 2016 Rapport Geplaatst 18 september 2016 Dank je wel Anette69 voor het delen van je verhalen. De herkenning laat voelen dat ik niet alleen ben in waar ik tegenaan loop. Je begrijpt er zoveel van en benoemd zoveel dingen die ik ook ervaar rondom codependancy .....los dat meetings altijd nuttig zijn en een herbevestiging in ADB willen zijn, vond ik dit heel bijzonder. Dat is mijn nieuwe herinnering die ik zeker meeneem en mee aan de slag wil.
Anette69 Geplaatst 18 september 2016 Auteur Rapport Geplaatst 18 september 2016 Dank je wel Erik, wat een lief bericht. Ben er beetje stil van ..,, (H) erkenning en delen is zo waardevol!
Anette69 Geplaatst 18 september 2016 Auteur Rapport Geplaatst 18 september 2016 Voor mij stopt t openbare delen hier nu weer voorlopig maar per pb wel bereikbaar hoor. Heb t goed samen, ik lees jullie kruidenthee67 en huttula reageerden hierop 2
Anette69 Geplaatst 6 oktober 2016 Auteur Rapport Geplaatst 6 oktober 2016 (bewerkt) 6 oktober 2016, vandaag ben ik anderhalf jaar droog. Op 1 miezerige cocktail na, die maakt dat t jaarpact nu bijna 4 maanden aangeeft bij mijn naam. Ik heb geen spijt van die ene cocktail. De ervaring zorgt er voor dat ik steviger dan ooit in mijn schoenen sta wat alcohol betreft. Ik weet nu hoe makkelijk de eerste genomen is in een moment van onbezonnen genieten. Ik weet nu ook dat ik niet meer hoef maar ook dat ik niet meer wil.....Echt niet meer wil..... Met een dank je wel naar een ieder die mij op wat voor manier dan ook gesteund heeft 6 oktober 2016 bewerkt door Anette69
Meya Geplaatst 6 oktober 2016 Rapport Geplaatst 6 oktober 2016 Ik weet niet precies waarom, maar ik moet grinniken om je bericht. Diepe buiging voor je. Van harte! Anette69 reageerde hierop 1
huttula Geplaatst 6 oktober 2016 Rapport Geplaatst 6 oktober 2016 Goed bezig Anette❤ Met alles Anette69 reageerde hierop 1
erik Geplaatst 6 oktober 2016 Rapport Geplaatst 6 oktober 2016 Veel bewondering voor je hoe je zo intensief alles aanpakt. Ik ga je gewoon feliciteren met anderhalf jaar droog, je bent immers zo droog als je je voelt toch Van harte Annette Anette69 reageerde hierop 1
lady jane Geplaatst 7 oktober 2016 Rapport Geplaatst 7 oktober 2016 welverdiend Anette. je gaat het echt aan allemaal meis. Anette69 reageerde hierop 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden