Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....


Anette69

Aanbevolen berichten

18 weken vandaag.

Vanmorgen in alle rust mijn eigen draadje nog een gelezen.

Wat een proces en wat een gevecht, wordt er stil van....

En wat een steun hier, woorden op papier die me hielpen om al die dingen te doen, die zo vreselijk hard nodig waren om weer bij mezelf te komen. Zelf gedaan maar me wel sterker gevoeld door het te delen en (h)erkenning te mogen ervaren.

En wat heerlijk dat het leven lacht, ook als ik alleen ben maar nog veel meer als ik aan hem denk.

Maandagavond komt hij thuis, dinsdag ga ik hem zien.

We hebben veel geappt, soms wel 3 uur op een dag en nu gaan we een volgende stap maken....

Ga mezelf dadelijk op t weekpact zetten, merk dat ik mezelf niet helemaal vertrouw en kan wel een stok achter de deur/ steuntje in de rug gebruiken. Uiteraard heb ik me voorgenomen om niet te drinken maar voel me er niet heel sterk in. Dat is dus nog "thing to do" voor mij de komende dagen.

En ondertussen geniet ik heerlijk van mijn tuin, t zonnetje en een bak koffie en van t geweldige gevoel in mezelf☀️

Fijne dag

bewerkt door Anette69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fijn dat je het terug kunt lezen...en je ook ziet welke stappen je al hebt gezet.

Je mag trots zijn op waar je nu bent.

 

Tegelijk realiseer je je ook dat het nu moeilijker wordt, wat betreft niet drinken.

Ik herken dat. 

Ik hoop voor je en gun je echt dat je het vol blijft houden en de moeilijke momenten doorstaat.

Het leven is echt leuker zonder, en je geniet er nu al zo van  :)

 

Mooi om je te lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Achttien weken, dat is zo'n vier maanden. Een mooi fundament om er telkens weer een dag aan vast te plakken.

Ergens na een aantal weken begin ik zelf te geloven, dat mijn stoppoging ging slagen. Dat opende allerlei andere onderwerpen, vragen, beslissingen.

Misschien zit jij ook ergens op zo'n punt.

 

Je vertrouwt jezelf niet helemaal. Je hebt je voorgenomen niet te drinken, maar voelt je er niet heel sterk in.

Ik vraag me af, waar dat vandaan komt? Heb je er zelf inzicht in?

Heeft het te maken met het arriveren van je nieuwe vlam?

 

En dan toch nog even een nare opmerking. Je bent erg opgewekt over deze nieuwe ontmoeting. Dat is erg mooi en leuk om te lezen en je van harte gegund.

Wat als er straks iets even niet helemaal lekker gaat? Dan is er volgens mij één ding dat je niet moet doen ...

Ik wil je stemming niet vergallen, maar wil het toch even gezegd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi Gerrit,

Dank je wel voor je bezorgdheid en dat je me op deze manier bij de les houdt.

Ik heb er de laatste dagen veel over nagedacht. Gisteren nog eens erg duidelijk geweest dat ik geen alcohol drink, het lijkt m weinig uit te maken( t gaat via app, hij is nog met vakantie)

Het lastige voor mezelf is dat ik het nog wat pril vind om het 'waarom' van mijn niet drinken nu al te delen. Als ik dat zou kunnen delen zou er een soort vsn druk wegvallen, voor mijn gevoel.

Mocht t even niet lekker gaan of helemaal niets worden (wat ook nog kan he) , dan zou dat voor mij minder snel ern reden zijn om te gaan drinken denk ik. Heb me de afgelopen maanden zovaak zo Afschuwelijk gevoeld. Weet dat ik dat kan zonder drank.

Juist de gezelligheid zou eerder een trigger kunnen zijn.

Maar ik sta op het pact, blijf hier komen, schrijven en lezen en delen, waardoor ik alert blijf en dagelijks mag ervaren waarom ik gestopt ben.

En ga echt niet zomaar deze 4 maanden uit handen geven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anette, het is begrijpelijk dat je twijfelt over hoe open je moet gaan zijn.

Gelukkig moet je helemaal niks. Misschien geeft je gevoel je ooit in dat de tijd er rijp voor is. Misschien ben je meer een open boek dan je denkt, en kan hij het uit zichzelf lezen.

Je bent wel zo wakker om jezelf op het weekpact te zetten. Wat een voorbeeld ben je toch weer. Hier is het weekpact denk ik exact voor bedoeld. Als ik niet wist hoe stoppen mogelijk moet kunnen worden, dan zou ik met jouw draadje een héél eind komen!

Succes komende week, JE KUNT HET.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T was een mooie dag vandaag.

Samen geweest en ondanks de alcohol die hij dronk geen moment getwijfeld of ik zou nemen. Er eigenlijk zelfs niet bij stilgestaan.

En hoe fijn dat je ook s avonds gewoon helder blijft en niet in slaap sukkelt van de combinatie moeheid/ alcohol.

Ik zeg: tot nu toe missie geslaagd maar ik blijf allert !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat fijn Anette, dat het vrij moeiteloos ging! En nuchter kun je zo veel beter beoordelen of iemand wel of niet bij jou past, wel of niet goed voor je is.... Gezien de laatste ervaring wens ik jou dit keer een fijne, gezonde relatie! Over wanneer het aan te kaarten, denk dat ik het heel snel zou zeggen, klaar, punt, het kan maar duidelijk zijn. Maar ja, wie ben ik om advies te geven, heb besloten dit jaar nog als een non te blijven leven  :blush:  Rust op elk gebied, haha

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat heerlijk voor je Anette!

Geniet van elk moment. Kijk niet te ver vooruit en wees jezelf! Mochten er vragen over komen, kun je altijd nog zeggen dat jij en alcohol geen goede combinatie zijn. Tuurlijk kun je vertellen dat je wel gedronken hebt, maar dat dat niet goed uitpakte.

Mijn vrienden weten allemaal dat ik een stevige drinker was.. ik heb geen vragen gekregen. Wijntje? Nee, dank je. En dat was genoeg. Wij maken er zelf een groter probleem van dan het is.

Maar, het is uiteraard jouw gevoel :-).

Liefs, Phaedra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T komt volgens mij wel goed, we hebben al meer gepraat dan in mijn vorige relatie in maanden.

Komt tijd komt raad, ben er van overtuigd dat het moment vanzelf aanbreekt , we delen nu al gevoelige dingen en dat gaat heel natuurlijk en vertrouwd.

Heb geen angst om t te vertellen maar het moment moet daar zijn, en als t zo doorgaat dan komt dat moment er wel.

bewerkt door Anette69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 weken vandaag.

T was een mooi weekend, ons eerste echte weekend samen. Terrasje gepakt, uit eten geweest, en niet eens de behoefte gehad of de neiging om overstag te gaan wat alcohol betreft.

Hij lust graag een drankje maar gelukkig geen overmatige drinker, kan er tot nu toe goed mee om gaan.

Heb t nog niet gezegd, er was nog geen moment waarop t zo voelde dat ik t zou willen delen. Alles op zijn tijd.

Ben wel bang merk ik, bang om weer gekwetst te worden, bang dat ik morgen wakker wordt en merk dat ik t allemaal gedroomd heb.

Hoop dat ik nog wat meer vertrouwen mag krijgen in hem, maar vooral in mezelf denk ik.

Voor nu nagenieten .......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vertrouwen komt te voet

en gaat te paard

is een uitdrukking die we hier vaak

gebruiken m.b.t. drank misbruik en

wat dat doet met anderen/partner/kinderen/fam/vrienden

 

Ook in gekwetste liefde geldt hij denk ik,

jouw vertrouwen is geschonden

en degene die na de kwetser komt

lijkt te voet nieuw vertrouwen te moeten verdienen.

Maar die ander hoeft niets

jij bent degene met de wond

en die kan helen♥♥♥

eerst vertrouwen in jezelf dus weer

anette

uit die wortels van je

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmiddag coach gesprek gehad. T is eigenlijk vanuit t werk maar ach soms loopt privé en zalelijk door elkaar heen. En het heeft uiteindelijk allemaal te maken met wie en hoe je bent.

T zijn gesprekken altijd die veel energie vragen.

Thuisgekomen even half uurtje gelegen en daarna mijn chakra's in balans gebracht.

Even terug naar de basis, wat is dat ook al weer?

Ja dat ben ik zelf. Soms lijk ik t even te vergeten door alles en raak ik mezelf weer een beetje kwijt.

Zoals ik gewend was.....

Wat is het heerlijk om mensen met spiegels in je leven te hebben, en je helpen herinneren waar je veilige haven is als je hyper de hyper t even niet ziet.

En dat dat me ogenblikkelijk terug brengt bij mezelf.

En dat ik dat dan ook nog als geluk mag ervaren..

bewerkt door Anette69
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanmorgen regressie therapie gehad, vreet bergen energie. Steeds als ik op de punten aankom waar de pijn zit, stap ik dus uit mijn gevoel( dissocieren)

Aangeleerd als overlevingsmechanisme.

T kost me zoveel moeite erin te blijven en ben zo leeg na een sessie vsn 2 uur.

Verder heb ik last van mijn eigen hersenspinsels. Zoek steeds bevestigingen daar waar ik ze niet moet zoeken.

En daar waar ik ze moet zoeken kan ik ze niet vinden, bij mezelf.

T maakt me bij tijd en wijle gewoon zo verdrietig wat de gebeurtenissen in mijn leven met me gedaan hebben en last heb van wie en wat t me gemaakt heeft.

Ik steeds zo moet vechten om mijn basis op orde te houden/krijgen.

En ben ik zo moe van alles, moe van mezelf ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Regressie therapie neemt je mee terug in de tijd, soms tot in de baarmoeder. Terug naar de situatie die vroeger vol waren met angst, verdriet of pijn.

Er vindt een Herbeleving plaats maar met een andere uitkomst. Dat je er anders op reageert dan vroeger. Dat je bijvoorbeeld daar waar je vroeger verstijfde van angst of uit je gevoel stapte, nu t wel doorleefd zodat je t kunt gaan verwerken.

Ik weet niet of ik t zo helemaal goed uitleg maar zo voelt t voor mij.

T is best heftig, t gaat eigenlijk altijd over dingen die je t liefst niet wilt herbeleven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...