Spring naar bijdragen

Alcohol eist zijn tol....


Anette69

Aanbevolen berichten

Ik ben een beetje verdrietig vanavond, weet zelf niet precies waarom.

Denk een combinatie van dingen:

- een dierbaar familielid( lees broer )die een feestje gaf vanavond. Ik ben niet ingegaan op de uitnodiging omdat we een conflict hebben ( of eigenlijk heeft hij een conflict met mij) en zomaar negeren wat hij allemaal gezegd iheeft en wat dat met mij gedaan heeft, dat kan ik niet. Daar zijn we goed in in onze familie, nergens over praten en net doen of er niets aan de hand is. Ik kan en wil daar niet meer aan mee doen. Het gaat zo voorbij aan wie ik ben en hoe ik in t leven wil staan.

Ik heb hem uitgenodigd voor een gesprek, geen reactie ontvangen.....

- een teleurgestelde zoon omdat zijn vader, terwijl hij met mij op vakantie was, sneaky een vliegvakantie heeft gedaan met vriendin , terwijl hij met hen niet op vakantie gaat. En hij dat via via vandaag te horen kreeg.

- de fles weggegooide likeur die me vanavond weer deed beseffen op welk broos lijntje ik balanceer in mijn gevecht hiermee.

- het weer terugkomen na een vakantie in mijn oude patroon, waar op dit moment ook eenzaamheid een wezenlijk deel van uitmaakt. Geconfronteerd worden met gedachtes en herinneringen die mijn gemoedstoestand ongevraagd beinvloeden.

Ik moet t er mee doen voor dit moment en dat doe ik dan ook....

Weltrusten ( wat fijn dat ik mij hier mag uiten )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oooo..en 'vroeger' zouden deze punten een voor jou legitiem excuus geweest zijn om een flinke borrel te pakken...

Ā 

Wat ontzettend sterk van je dat dat niet doet.

Ā 

Ik moet t er mee doen voor dit moment en dat doe ik dan ook....

Ā 

Voor mij raak je met dit zinnetje de essentie. In al zijn eenvoud,

en tegelijk zo ontzettend moeilijk...want inderdaad, meer is er dan niet.

Accepteren, aanvaarden en zijn. Weten is Ć©Ć©n, doen de volgende.....wauw.

Ā 

Annette, wat ben jij al ver gekomen al. Van ver...

Ā 

Sterkte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 15 weken droog.

Ik denk dat ik maar stop met de dagtelling want ik hou t niet meer zo goed bij, wat op zich een heel goed teken is denk ik.

15 weken, tijd om iets nieuws aan te pakken:

stukje gezondheid

Meer bewegen, gezonder eten.

Aandacht voor het lichaam is ook goed voor de geest

dus een goede move forward denk ik.

En ik ga stoppen met het alcohol vrije bier. Soms heb ik er echt zin in en kijk wel 3 x op het blikje of er niet stiekem toch alcohol in zit. Diep van binnen voelt t niet goed, net of ik vals speel oid, weet niet goed hoe ik t anders uit moet leggen.

Ik heb er zin in

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vanavond kwam puberzoon thuis (15 jaar) , met vriend die blijft llogeren. Ik zat nog heerlijk in mijn tuintje. Ze kwamen er nog even bij zitten.

En er gebeurde wat.

Soms ontstaat er ineens een sfeer waarin er ruimte komt voor een bijzonder gesprek. Dit was zon moment.

En ineens mag ik meekijken in het leven van mijn kind, vertelt hij over meisjes en vraagt mijn mening. Heeft ineens behoefte om te delen in wat meestal " mij niets aangaat" . En terloops zegt hij nog even: mama, ik vind dat t steeds beter gaat tussen ons. Krijg een grote smile van hem.

Deze momenten zijn zeldzaam en wat een prachtige afsluiting van deze mooie dag. Wat mooi dat hier zomaar ineens ruimte voor was. Een gevoel van dankbaarheid overstroomt mij .

Ik kan niet anders dan concluderen dat heel langzaam aan de dingen in mijn leven op zijn pootje terecht aan het komen zijn.

En vooral dat ik weer op mijn pootjes terecht kom.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ow Anette wat fijn om te lezen. Wat geweldig dat het contact met je zoon zo verbetert. Dat doe JIJ allemaal he, door er weer echt te zijn voor hem. Wat een cadeau aan jezelf!

Anette, wat zal je zoon zich afgewezen hebben gevoeld toen hij ontdekte van die vakantie. Om af te geven op je ex, dat zou een inkopper zijn geweest maar ik lees niet dat jij daar voor gekozen hebt. Daar is ruggengraat voor nodig. Ruggengraat wat jij toch al bewezen hebt.

Anette, het blijft fijn en bemoedigend om jou te lezen. Dank je wel voor het delen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En weg.......

Net de kids uitgezwaaid, gaan voor 3 weken naar hun vader. Je zou toch denken dat t went na 8 jaar....

De oudste ging weg en vertelde me dat hij mooie, relaxte 3 weken bij mij had gehad. " ik kom snel langs hoor mam".

Ik weet zelf niet of mijn tranen nu van dankbaarheid zijn of omdat ik opzie tegen de komende weken.

Voor mij nu ook een spannende tijd, 3 weken alleen.

Hoe zal ik me voelen, hoeveel rust mag ik al ervaren met mezelf. Zal er veel eenzaamheid zijn, veel behoefte om het gevoel bij anderen op te vullen.

Ben wel bang voor de confrontatie met het gemis van hem , wat ongetwijfeld nu weer extra naar boven zal komen. Maar goed als het er nog zit ( en natuurlijk zit t er nog) , dan zal t er toch uit moeten. Om weer een stap te kunnen maken in het verwerkingsproces.

" rouwen is topsport zonder voorbereiding"

Denk dat dat ook zo is......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Anette, de tranen zullen wel een beetje om beide redenen zijn, die je noemt.

En misschien nog wel wat andere dingen ook.

Ā 

Ik heb het idee dat je op onbekend terrein bent aangekomen, met alle veranderingen in je leven.

Veel goede veranderingen volgens mij, hoewel je je er niet altijd even fijn bij voelt.

Ā 

Binnenkort begin je ook weer met het oppakken van je werk, volgens mij?

Ā 

Ik hoop dat je rust gaat vinden deze dagen. Als je maar niet stil gaat vallen en zielig in een hoekje terecht komt.

Dat is mij in het verleden wel gebeurd en dat liep nooit goed af.

Ā 

Ik heb het eerder wel eens genoemd op jouw draad: zou een zelfhulpgroep niets voor jou zijn? Heb je daar al eens aan gedacht of over gesproken?

Ik was uiterst sceptisch, maar ben toch gaan kijken. Nu ben ik er niet weg te slaan.

Ā 

Ga goed Anette!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er al wel eens naar gekeken MG, maar hier heb je alleen AA. Ik woon toch wel in een betrekkelijk klein dorp en ben wel bang voor herkenning.

Niet dat ik me er heel erg voor schaam of zo maar wel ivm mijn werk. Ben bang dat als de herkenning daar ligt, het mogelijk consequenties zou kunnen hebben. En dat kan ik me absoluut niet permitteren.

Dat weerhoudt me dan ook.

Heb wel behoefte ook aan een maatje op dit gebied. Die heb ik wel om mee te mailen, maar niet in t echie zeg maar.

En als ik dan NBWtje lees die Joann heeft ontmoet, lijkt me dat wel super.

Maar heb niet t idee dat er zoveel hier uit mijn omgeving komen . En dsn moeten ze ook nog behoefte hebben aan contact.

Lastig dus, maar ik vind t lief dat je zo meedenkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

de 3 weken

heb je rust

integratietijd

vooruit plannen tijd

en hopelijk ook wat

leuke dingen tijd.

wat is 3 weken op

een mensenleven Anette?

En net als met (niet) drinken

kun je steeds meer in het hier en nu blijven

dag per dag de 3 weken ervaren

uur per uur als dat nodig blijkt.

Wat denk je van een training Mindfullness?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag 16 weken alcoholvrij alweer.

Had gisteren een echte off-day, niets gedaan dan bankhangen.

Is niet erg voor een dag maar voelde toch niet heel fijn.

Zo wil ik toch mijn 3 weken niet doorbrengen.

Vandaag heb ik mezelf dan ook een schop onder mijn kont gegeven . Heb de zolder helemaal schoongemaakt en opgeruimd. Oude meuk en onprettige herinneringen bij de stapel gezet die morgen naar de stort gaat. Daarna lekker gedouched, mijn chakra' s in balans gebracht met muziek, al liggend op mijn flow-matje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Shake hands...mijn zolder is ook fris en fruitigĀ  :)

Wat kun je daar blij van worden.

Mooie balans toch? Dagje hangen, dagje actie!

Enne bedankt voor je tip...chackra's in balans brengen op muziek op je flowmat...

Kan ik ook wel gebruiken...na zo'n opruimdag....

Gebruik jij daar speciale muziek voor?

Ā 

Alvast succes voor morgen, wens je een fijne avond en goeie nacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ben al paar x naar boven gelopen om even te kijken hoe netjes te is. Een opgeruimd huis geeft rust in je hoofd.

Ik beluister de CD balance van Char, dit op advies van een medium waar ik regelmatig contact mee heb.

De muziek is wel heftig, althans dat vond ik, komt echt binnen, vooral de 1e x. Ik wordt er heel rustig en ontspannen van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt! Ga het opzoeken...

Ā 

Ja, heerlijk is dat ...de rust die je kunt ervaren van opruimen...of in ieder geval het resultaat.

Heb van de week ook de kelder gedaan...zĆ³ fijn.

Mijn dingetje is dat ik het moeilijk vind om het zo te houden...

Enerzijds wordt ik rustig van een opgeruimde omgeving,

maar het volhouden kost mij veel energie..voor nu geniet ik maar vanĀ  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

16 weken droog

een dag niks gedaan (de dag van de zomerstorm toen iederƩƩn beter niks had kunnen doen ;) )

JE BENT EEN VOORBEELD!! Hier kunnen hƩƩl veel mensen zich aan optrekken. Eerst de alcohol het hoofd bieden, daarna jezelf het hoofd bieden, dan rondkijken en je huishouden het hoofd bieden.

tjonge

Hopelijk ben je Ʃcht trots op jezelf, blij met hoe je het doet. Zo niet, mail me dan, dan schrijf ik morgen hetzelfde nog es, nƩt zo lang totdat je het gaat geloven :lips: .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...