Monster Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Iedereen, alleen jij niet. 8-) Inderdaad. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vino Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Beetje laat, maar niet minder gemeend. Proficiat nog Anette! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 9 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Dag 95 , Zit inmiddels een paar dagen op de camping. Met 4 jongens, 2 van 15, 2 van 10. Natuurlijk wist ik dit en heb ik hier ook zelf voor gekozen. Maar t valt me niet mee. Ben met heel veel goede voornemens hier naartoe gegaan. Boeken mee, wandelen, werken aan mezelf..... Helaas komt t niet van de grond, vul mijn uren redelijk doelloos. Vanmiddag voor t eerst een boek gepakt en een uurtje gelezen. Ik denk dat mensen die t goed hebben met zichzelf en daarbij rust hebben zich niet kunnen voorstellen hoe t voelt als je zelf niet goed invulling kunt geven aan je leven. Als je dat nooit geleerd hebt, hoe moeilijk dat dan is. Jezelf er niet toe kunnen zetten om in beweging te komen en aan het rad van verandering te draaien. Ik probeer t mezelf niet te veel kwalijk te nemen. Sta blijkbaar minder ver in t proces dan ik dacht. Vannacht wel voor t eerst in maanden een nacht van 9 uurtjes gemaakt. Daar waar ik tot nu toe niet verder kwam dan rond de 6 uurtjes. En moe dat ik ben, zou je denken dat je dan uitgerust opstaat. Dood en doodmoe..... Ik vind t niet alcohol drinken moeilijk, maar wil t volhouden. Ben zo dicht bij de 100 dagen, daar waar ik nog nooit geweest ben. Soms sta ik mezelf een alcoholvrij biertje toe, om toch iets van het oude, gezellige proberen te voelen. Het downe gevoel wil ik kwijt, het gevoel van eenzaam zijn, het voelen....., misschien is t niet slim, ik weet t niet. Maar altijd beter dan alcohol denk ik dan maar. Denk dat ik vanavond er op tijd in kruip, mirgen nieuwe ronde, nieuwe kansen, hoop ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Anette, als ik het lees denk ik toch, wat dapper en wat ben je goed bezig. Dat het tegenvalt, soms, het hoort er denk ik bij....confronterend ook. Je doet het toch maar mooi. Maar je ziet het, probeert jezelf niet te veel kwalijk te nemen (hoera, héél belangrijk!) En je blijft gefocust op je doel...  Dat alcoholvrije, ik vind het lastig..het lijkt veel op...de reden waarom je het drinkt...klopt, altijd beter dan alcohol, maar pas op...ik weet dat het niet is wat je wilt, logisch want niet fijn, maar misschien lukt het je juist om wel te voelen, het er te laten zijn...waardoor je er wat afstand van kunt gaan nemen...waardoor het je minder gaat belemmeren. En goed dat je het opschrijft.  Ik wens je een goeie nacht!  Take your time and take care... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Anette, misschien wil je te snel ? ben je wat perfectionistisch van aard? Wees mild meis, in een vakantie met 4 pubers kun je niet verwachten dat jijzelf aan geestelijke groei toekomt. het is al mooi als je het redt zo. Het politie agentje spelen wat je soms moet doen, het scheidsrechteren, je autoriteit pakken, het goede voorbeeld geven............... dat allemaal is al werk op zich. Jouw lichaam en geest zijn nog aan het herstellen van een drankperiode. Mij is ooit verteld dat op celniveau een lichaam een jaar nodig heeft. Je cellen vernieuwen en nemen de geheugens mee, sommige organen herstellen snel, anderen minder. Maar ook geestelijk zul je moe zijn. Je gaat dit pas voelen als je stopt en je lijf doorheeft dat dit stoppen betekent dat je cellen dus geen alcohol meer krijgen. Vertrouw je gedachten maar niet als je gaat vergelijken tussen nu en toen, want waarschijnlijk net als: van de doden niets dan goeds, zo vergeten we veel ellende als we drinken gaan verheerlijken, omdat we moeilijk definitief afscheid kunnen nemen. Wees maar mild deze vakantie, vakantie is ervoor om uit te rusten en nieuwe energie op te doen voor erna. Misschien dat je ooit een weekje voor jezelf kunt pakken als je berder bent. En wie weet wat dan mogelijk is. maar voor nu is het NU Â er is wat er is. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Gast Geplaatst 9 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 9 juli 2015 Je doet het goed! en 9 uur slaap voor de verandering, daar was je wel aan toe! Die 100 ga je halen! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 10 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 10 juli 2015 Ik heb altijd alcoholvrij bier in huis... toen ik stopte nam ik zoveel als ik nodig had Toch met de tijd werd het langzaam minder En nu...eind van de avond wil ik nog weleens een blikje alcoholvrij pakken. maar dan wel de radler 0%..de echte bier smaak,smaakt niet meer ik noem het veredelde sinas Alles beter als alcohol..ook dit is een proces. Lekker zo doorgaan anette..je draai in het nuchtere wereldje vinden Niet drinken mag uiteindelijk geen straf zijn Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 11 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2015 Hoe gaat het vandaag Anette.....?  Een invulling, dwz een betere invulling dan drinken ontwikkelt zich zeker wel, maar langzaam, tenminste bij mij.... ook ik wil soms alles 'op de rit' hebben, zo van 'nu alleen nog maar groei!'... Maar het is vaak even stil staan... stapje vooruit, soms twee achteruit.... En die offdays, ze worden minder vaak, maar ze zijn er nog wel eens. Maar het wordt steeds duidelijker dat drinken dan geen oplossing is, maar juist een enorm probleem erbij..... Dat doet ietsje langer niet drinken, je kunt er meer 'nuchter' naar kijken... Zo van; tja, ff niks voelen, die roes, maar wat heb ik er aan?? Noppes, nada en ga mezelf er weer in verliezen..... Het is een schijnoplossing....En de volgende dag niks dan berouw plus het weer aanslingeren van die aap van een verslaving, die wil je toch niet weer hijgend in je nek hebben... Give me more, more, more!! Na ca drie maanden had ik ook een enorme dip, zo van erop of eronder.... Heb ik overleefd door mijn tanden keer op keer in het 'vandaag NIET' te zetten. En na een tijdje ebte het weer weg... Zo blij dat ik er niet ingestonken ben.... Doe je mee Anette, vandaag niet?!! Het wordt weer minder moeilijk, echt Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 11 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 11 juli 2015 Anette kop op! Heel knap om je vakantie te overleven lijkt me. Succes, we lezen en leven mee. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 13 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 13 juli 2015 Dag 99 Ik mag er iedere dag weer een dag bijtellen . Ook in mijn 1e alcoholvrije vakantie in denk ik 30 jaar. Ik merk dat naarmate de dagen verstrijken het makkelijker wordt, het onrustige verdwijnt wat, heb met mezelf ook afgesproken dat een alcohol vrij biertje hier mag, en na de vakantie is t weer schluss. En morgen ....... Morgen vier ik mijn eigen kleine 100 dagen feestje huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 13 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2015 dagen; waar is het feestje? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 13 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 13 juli 2015 100 dagen was voor mij een speciaal moment. mooi dat jij het nu ook mag meemaken Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 14 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 14 juli 2015 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 14 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 14 juli 2015 FANTASTISCH! Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 17 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 Thuis!!!! Mijn 1e alcoholvrije vakantie sinds 30 jaar is een feit. Wel nog een weekje thuis maar dat gaat t probleem niet meer worden. Wel raar dat vanmiddag bij de kassa van de supermarkt het ineens door mijn gedachten schoot om een fles 43 te kopen. Kreeg er ineens zin in. Waar dat nou zo ineens vandaan kwam? Ook moet ik wel weer even de knop omzetten mbt tot alcohol vrij bier. Wil daar toch geen gewoonte van maken en na de vakantie wil ik daar toch weer mee stoppen. Soms voelt t alsof ik daar ook verslaafd aan zou kunnen raken. Ik vind, terugkijkend, dat ik het goed gedaan heb. Vanmiddag wel even een moeilijk momentje, terugkomend in zon leeg huis. Automatisch bijna borrelen herinneringen omhoog en heb ik een paar tranen weggepinkt. Maar heb wel mijn kids een mooie vakantie gegeven. Ze hebben genoten en een geweldige tijd gehad. En ik.... Ik heb redelijke rust ervaren van binnen. Momenten in het nu beleefd en er van kunnen genieten. Niet steeds en niet intens misschien nog, maar ze waren er wel. Er was en is godzijdank geen 24/7 connectie meer met wat was..... Eind volgende week gaan de kids naar hun vader. 3 weken alleen, misschien dat ik dan een klein vervolg kan geven aan al mijn goede voornemens die ik deze vakantie had. 1 stap tegelijk.... Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 17 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 Fijn Anette, petje af voor jou.... Â Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 17 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monster Geplaatst 17 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 lieve Anette wat heb je een fantastische wending laten zien! Het geeft mij het gevoel dat je wereld al weer groter aan het worden is dan jij en jouw oprechte verdriet. Je bent er nog steeds voor je kids, en je BENT ER WEER voor je kids. Bewondering voor jou. Ik vind het fijn om jouw draadje te lezen omdat je oprecht je gevecht laat zien. Je durft kwetsbaar te zijn en daardoor laat je juist je kracht zien. Dat geeft hoop. Niet alleen over jou, maar ook aan anderen. Dank je wel dat je schrijft. Anette69 reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 17 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 17 juli 2015 Wat een lieve woorden Monster, dank je wel Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 18 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2015 (bewerkt) Blijkbaar is t nodig dat ik op de proef wordt gesteld..... Vriend van puberzoon wilde me bedanken voor mooie week vakantie. Hij kwam aan met een bosje bloemen en je raadt t al....... Een 350 ml fles van mijn favoriete likeur. Zoon zag het en zei oprecht: ja ik had hem dit aangeraden omdat ik zeker weet dat je dit heel lekker vind, je bent er blij mee he mam ... Enerzijds verbaast t me dat het hem blijkbaar helemaal niet opgevallen is dat ik al 3,5 masnden niet drink. Nu zijn pubers voornamelijk met zichzelf bezig maar toch..... Nu moet ik zeggen dat de dag waarop hij mij voor de 1e x aansprak op mijn drinkgedrag (mam, ben je aangeschoten of zo, je doet opgefokt en je praat raar) , dat dat ook de dag is geweest waarop ik heb besloten dat ik het zo niet meer wilde, de dag waarop ik de beslissing nam te stoppen met alcohol. Maar goed, er staat dus nu een fles likeur in mijn kastje waar ik gisteren nog, heel even , in de supermarkt zucht naar kreeg. Weggooien? Wachten tot de kids volgende week naar hun vader zijn en dan weggooien? Weggeven? Probeer me voor te stellen of t zoon zal opvallen dat t flesje weg is. Of hij misschien nig gaat vragen of ik er al van heb gedronken. Hmmmm........ Waarom wordt ik nu getest op hoe sterk ik ben?!?! 18 juli 2015 bewerkt door Anette69 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
huttula Geplaatst 18 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2015 Mamma drinkt niet meer ondanks hoe lekker het ook is. Jullie kids zijn belangrijker als een fles drank. Heel lief gebaar hoe fijn je de vakantie vond..daar ben ik super blij mee...daar kan geen fles tegen op Tis maar een hersenspinsel van me...zoiets Anette Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 18 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2015 Ik ben ook niet van plan hoor om m leeg te drinken. Hij gaat door de gootsteen. Denk vanavond nog. Ik zal morgen maar eenslechte dag hebben en in de verleiding komen ....... huttula reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Indigo Geplaatst 18 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2015 Beetje laat, kids houden me flink bezig nu ze vakantie hebben : ) proficiat met je a-vrije vakantie!!! Zet ze maar gauw in het water. En als je toch bij de gootsteen bezig bent, hup fles leeg ; ) Â Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
lady jane Geplaatst 18 juli 2015 Rapport Share Geplaatst 18 juli 2015 mijn dochter nam een drielandenbiertje voor me mee van haar vakntie, want die lustte ik vast heel graag. Ik heb m op een plek gezet waar zij hem wel en ik m niet zag en mijn zus erop getracteerd. Het lege flesje nog een poos op dezelfde plek gezet en na een maand of wat haar verteld hoe ik het heb gedaan, dat zus (haar lievelingstante) er blij mee was en ik echt geen alcohol meer wil drinken. Nu weet ze het wel inmiddels☺ achteraf was ik blij met de test, want ik was geslaagd☺Mijn eerste cum laude Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Anette69 Geplaatst 18 juli 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 18 juli 2015 En weggespoeld !! De geur....... Blij dat t weg is. T was ff op t randje Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden