Spring naar bijdragen

Dinsdag, 31 Maart 2015


Lucide

Aanbevolen berichten

Finniks, vervelend zo, hoofdpijn. Heb je dat wel vaker?

Ik hoop dat het weer wegtrekt.

ja het is een spannings hoofdpijn die uit mijn nek komt

maar meestal als ik er last van heb kan ik nog functioneren.

Nu ben ik er echt misselijk van.

heb twer zware paracetamol ingenomen en lig nu met hot Stones op mijn rug in bed.

Dat zal toch wel werken

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een vervelende mededeling. Ik Mijn SPV-er heeft mij vanochtend op de wachtlijst laten zetten voor een opname. Ik was vanmorgen weer helemaal in paniek en de angst trok pas een beetje weg na diverse pammen. Hyperventileren, shaken. Dus heb ik gebeld en overlegd wat te doen. We kwamen toen uit bij opname voor een time out. Het is te onrustig de laatste tijd. Nu is er een wachtlijst, dus geen idee wanneer ik terecht kan. Maar in de tussentijd kan ik steeds gebruik maken van bed op recept. Daar kan ik vanaf 5 uur 's middags terecht en dat ga ik vandaag dus ook doen.

Ik neem geen laptop mee, wel mijn telefoon. Daar kan ik echter niet goed op het forum komen. Maar ik kan af en toe wat van me laten horen via Eline. Ik heb haar mailadres, als zij dat goed vindt tenminste. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik hoop dat je daar een beetje tot rust komt, Blekje.

Zowel bij het bed op recept als de opname. Er zal best een periode nodig zijn voor je over het geheel weer wat in balans komt.

Gun jezelf dat maar gewoon, die tijd.

Wat een heftige reactie Gerrit. Ik heb het wel vaker gehoord dat dat voorkomt, zo'n reactie.

Zelf heb ik het niet als ik wel eens iets in een dessert of zo had.

Ik heb wel vrij snel afgezien van de kersenbonbons en tiramisu, vind het gewoon geen fijn idee.

Je bent steady genoeg om er mee om te kunnen gaan denk ik.

Maar wat een gedoe, bonbons in de supermarkt, zoals bij Erik, gebak op het werk.

Je moet haast bij alles uitkijken dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag jij met je gebak MG, gisteren ik in de supermarkt met een bonbon. Ik schrok ook van mijn reactie. Ben toen ook gelijk gaan eten, dat helpt altijd wel. Dit zou iedereen kunnen overkomen, wie denkt daar nu aan in een supermarkt of op je werk....?

 

Blekje veel sterkte, gelukkig is er een escape zoals een tijdelijke opname. Helaas dat het moet, goed dat het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat alles in ons hoofd geprogrammeerd staat op drank. Zoals het pavlov hondje en speeksel maken.....Een stuk taart is meer dan genoeg om processen in gang te zetten in je hoofd die zo gegroeid zijn door jarenlang drinken. Die processen zijn niet in een jaar geherprogrammeerd. En hoeveel drank de bakker erin stopt, als de herkenning van drank er is komt de trek meteen. Bij mij wel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met ijsjes moet je ook opletten..

Ik vond een bepaalde mungaM zo lekker, later toen ik het papiertje natrok

wist ik waarom.. ;)

Echt Agnieta??!!

Ik kan er daar zo 4 achter elkaar van opeten, en had ook vaak het idee, dat dat een beetje leek, alsof ik dan een wijntje ophad.

Zit daar alcohol in dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu ik wat langer droog sta zal een bonbonnetje of een gebakje of toetje waarin (al dan niet de smaak van) drank verwerkt zit

me niet meteen een terugval bezorgen.

Eerder zou dat ook misschien niet gebeurd zijn, maar vooral de eerste jaren was ik zo gespitst op geen drank, dat zelfs de

geur me al op m'n hoede deed zijn. Ik had mezelf op nul gezet en was dus extra allert op alles wat maar met drank te maken had

of kon hebben. Nul was nul, dus ook geen nulkommaheelkleinbeetje.

 

We hadden een keer van die lekker makkelijke toetjes meegenomen.. bij de eerste hap vermoedde ik al drank.

Heb niet eens gekeken of 't er ook werkelijk inzat maar meteen gestopt en aan m'n ega gegeven.. zelfs het vermoeden

deed me al stoppen met gebruiken. Niet omdat ik meteen trek kreeg in drank, maar tussen de oren voelde het niet goed.

 

Nu ben ik voor mezelf iets milder geworden. Bij een vermoeden kijk of vraag ik naar hoe het zit. En al naar gelang de

hoeveelheid en gelegenheid doe ik er niet zo moeilijk over. Een toetje of gebakje waar ik door een minimale hoeveelheid

verrast wordt eet ik gewoon op, maar een (kersen)bonbon waarvan ik wéét of een sterk vermoeden heb dat er wat likeur in zit laat ik liggen.

 

Ik zoek de kleine verleidinkjes niet op, maar ik raak niet (meer) in paniek als er een per ongelukje gebeurd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...