Spring naar bijdragen

Dinsdag, 31 Maart 2015


Lucide

Aanbevolen berichten

Wijfie kun je niet gewoon ff een maandje stoppen met die muziek? Als je ergens tegenaan zit te hikken kan het optreden wel erg leuk zijn maar je kan dan toch een zwak moment krijgen. Je doet het nu zo ontzettend goed. Ik hoop echt dat je dat dan ook vol kan houden en dat je niet weer teveel eisen gaat stellen aan jezelf. ;)

 

Joris hoe is het met je balkontuin??? ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Net terug van werk en aansluitend rapportgesprek met mijn zoon.

Hij zal eraan moeten gaan trekken om dit jaar over te gaan.

Niet dat ie het niet kan, maar motivatie voor sommige vakken ontbreekt...

Daarnaast ook nog te horen gekregen dat zijn indicatie voor cluster 4 onderwijs opnieuw geindiceerd gaat worden.

Vrees daarvoor.

Tijdens vorig gesprek gaf docent al aan dat hij het zo goed doet(?) dat hij eigenlijk wel naar regulier onderwijs zou kunnen...

Duhhhh, waarom denk je dat hij het zo goed doet... En goed? Is maar de vraag of hij dit jaar overgaat?

Beetje geïrriteerd nu dus.

Ga me maar eens afreageren op de potten en pannen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik, maar mijn volgende vraag is dan of ook de smaak van drank al voldoende zou kunnen zijn voor de pavlov-reactie?

.......

Nou ja, de vraag stellen is hem beantwoorden.

Sommige mensen hier kunnen al niet tegen een plaatje van een koel glas of een mooie fles, dus dan zal de smaak voor sommigen ook wel tot een trigger leiden.

 

Ja die hoef ik idd niet te beantwoorden :( . En op een vrijgezellen forum waar ik vaak kom is het zeker in het weekend het ene na het andere plaatje van bier/wijn/....en gesprekken over drank. Ik log meteen uit als ik dat zie. Vind het stom van mezelf maar zelfs een virtuele borreltijd op een facebook groep geeft trek. Ook loop ik in de supermarkt liever richting kassa via wc papier en schoonmaakartikelen dan het drank schap. Die route neem ik nooit. Ik zou willen dat hier een normalisering in komt want ergens is het gestoord gedrag van mezelf vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blekje, je bent vast al weg maar ik wilde toch even kwijt hoe moedig ik je beslissing vind. Heel veel succes daar! Tot gauw!

TY, welkom hier en gefeliciteerd met je eerste dag alcohol de baas. Dat er nog velen mogen volgen!

Voor iedereen die zich niet heeft laten verleiden door lekkernijen met verstopte alcohol, goed bezig! Ik kan me wel voorstellen dat zoiets een vervelend gevoel geeft. Belangrijk is dat alcohol aan het kortste eind getrokken heeft. Jullie zijn sterker!

Zelf heb ik de afgelopen 2 dagen weer fulltime gewerkt. Stiekem wel pittig hoor. Gelukkig is de woensdag mijn papadag. Een welkome break waarvan ik lekker samen met mijn zoontje ga genieten.

Qua gevoelens is het een behoorlijke achtbaan de afgelopen dagen. Positieve gevoelens ervaar ik heftiger (heel fijn!!!), negatieve gevoelens echter ook. Ppff, ik moest net zelfs even meerdere keren tot 10 tellen omdat mijn vriendin met boodschappen doen jonge kaas had meegenomen in plaats van jong belegen. Ik houd niet van jonge kaas! Ik was me er gelukkig van bewust dat mijn gevoel enigszins overtrokken was, gelukkig heb ik het bij mezelf gehouden en kan ik er nu om lachen ;-) Maf toch? Echt boos worden om zoiets kleins...

Groet,

Lucide

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik heb mij aangemeld (je bedoeld tot voor de 4 mijl)  Joris ? 

 

De padden zijn te laat. ze willen maar niet. Te koud. Alleen op sommige plekken gebeurt er wat.

Ben al 6 avonden voor niets geweest. 

 

Oh en Erik ik loop iedere dag langs de Gall en Gall en de statafels met proefflessen. 

De eerste 4 maanden vond ik het vreselijk maar nu let ik er niet meer op. Trouwens ik moet er ook post bezorgen. 

Voor mij is het een teken van een stuk beter in mijn vel zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ik ben nog aan het landen Sowhat.

Het ging héél anders dan ik dacht.

Moeilijk uit te leggen hier en niet echt

interessant ook. Maar in elk geval moet

ik exact 4 weken wachten op de uitslag.

En ik heb er niet een heel goed gevoel

over. Nu maar hopen dat mijn intuitie

eens niet klopt dus :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het klopt ook wel dat ze op sommige plaatsen het wel doen.

Maar hier aan de kust heeft het soms wel 2 graden gescheeld. En zijn ze niet gaan hobbelen.

10 km verderop hadden ze er bijna 100 gered. Terwijl waar ik bezig was er maar 5 geteld werden. 

dus heel wisselend. 

En ook te weinig regen en de vochtigheid is ook niet goed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik is jezelf in bescherming nemen, gestoord gedrag????? Ik vind het niet hoor. Als jij je niet zeker voelt, doe je er juist goed aan om een andere gang in te slaan. ;)

Het is lastig accepteren dat het zo is. Dat verslaving dieper zit dan ik wil toegeven. Dat toegeven/accepteren is waar ik afgelopen weken vrij nadrukkelijk mee bezig ben.

 

@Jane

Jij en intuitie, volgens mij ben jij daar nogal goed in. Hoop idd deze keer niet.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erik,

Ik heb daar zelf helemaal geen last van maar kan me voorstellen dat het vervelend is. Maar zijn daar geen cursussen voor zoals je bijvoorbeeld van je vliegangst af kan komen?

 

Bij mij in de supermarkt is het eerste waar ik tegenaan loop een muur van aanbiedingen wat vaak kratten bier zijn. Daar is geen ontkomen aan en het lijkt me zo angstig om steeds van buitenaf beinvloed te kunnen raken. Ik heb het wel als mensen drank gaan verheerlijken als ik erbij zit maar dat komt dan meer omdat ik me buitengesloten voel of anders maar dan kan ik er voor kiezen om niet meer met deze mensen om te gaan.

 

Remedie tegen al dit soort angsten is exposure. Zo werkt de therapie van pleinangst tot vliegangst ook. Het enige verschil is reële angst vs niet reële angst. Statistisch is er geen reden voor vliegangst en een plein is in het midden net zo veilig.....maar het schap met bier geeft daadwerkelijk de kans dat het in mijn winkelkar eindigt. Soms dwing ik mezelf met aandacht wel langs het schap te lopen maar bijna altijd loop ik om. Afhankelijk van hoe sterk ik me voel.

 

Ja die aanbiedingen bij de ingang ken ik. Deze week een krat met de bekende groene flesjes 11,95. Vanmiddag de prijs nog gezien terwijl ik het helemaal niet wil zien eigenlijk.

bewerkt door erik
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ik loop nog steeds liever niet door het drankenpad in de supermarkt, het belandt heus niet in mijn mandje maar ik vind dat ik er niets te zoeken heb.

Pech van de lekkere chips die er óók ligt.

Ik vind dat niet zwak, ik hoef mezelf niets te bewijzen. Ik wil daar gewoon niet zijn want ik heb er slechte herinneringen aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeienavond lieve mensen,

Wel grappig dat het hier nu over exposure gaat. Ik was net eten met een oude vlam met wie ik graag veel te diep in het glas keek. Na het eten ging hij aan de grappa. Dat was wat we vroeger samen deden. Voor het eerst dat ik het echt heel lastig vond om iemand te zien drinken. Ik heb mezelf gedwongen om naar dat glas te blijven kijken, de trek te ervaren en er als het ware dóór te gaan. Het heeft gewerkt. Zou het niet alleen thuis gaan proberen, maar zo ging het goed.

bewerkt door Yogajuf
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik meld me kalm en nuchter af voor de dagpact, weer een succesvolle dag.

 

Als ik af en toe over de strijd lees die mensen hebben met de flessen die ergens staan, ben ik blij dat ik dat niet meer heb.

Ik deed onder andere Stap 1 (van de 12)  en daarin gaf ik toe dat ik machteloos ben tegenover de drug. Ik gaf en geef me gewonnen, ik strijd niet meer en laat me niet meer het strijdperk inlokken of uitdagen.

Ik heb de keuze gemaakt om niet meer te gebruiken. Ik kan er niet tegen en ik kan er niet mee omgaan. Het is niks voor mij.

Ik ben er vrij van.

Nog steeds zoek ik de situaties niet op of begeef ik me op gevaarlijk terrein. Ik vind dat ik het gevaar ook niet hoef op te zoeken. Maar als alleenwonende zal ik me toch in de maatschappij moeten begeven en mijn boodschappen doen. Ik heb er weinig tot geen last van dat het spul overal prominent in beeld staat, het doet me niet zoveel meer. Niets eigenlijk. Ik heb dan alleen herinneringen aan doffe ellende. Daar wil ik nooit meer naar terug.

 

Welterusten en wellicht tot morgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...