Spring naar bijdragen

Donderdag, 26 februari 2015


jowan

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Gaat goed hier, frituurpan moet ik nog aan beginnen, maar gaat vast lukken met alle goede adviezen.

 

Drink al poos niet, trek is er helaas elke dag. Heb ook niet idee dat dit nog gaat veranderen.

 

Blijf angstig persoon, denk ook niet dat dit anders wordt, vandaar ook mijn zucht naar verdoving. Ben eigenlijk al heel blij dat ik het altijd alleen bij drank heb weten te houden en niet aan de drugs ben gegaan.

 

Hulpverlening op laag pitje hier, voelt eigenlijk best goed. Mag/Moet het nu even zelf doen.

 

Later

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een wonderlijke ochtend heb ik achter de rug.

Ik ben alleen naar Amsterdam gegaan, om m'n 'kleine innerlijke kind'

op te halen, stond daar namelijk nog. In het kader van therapie, na ruim 5 jaar,

is dit een goede stap geweest. Nu kan ik er weer verder aan werken.

Klinkt zweverig, ik weet het, maar het klopt voor mijn gevoel.

Sta ik na 45 jaar voor mijn oude woning, foto's gemaakt, kind opgepikt en

loop door naar mijn 'oude' lagere school. 

Komt een man naar buiten lopen, die had me rond zien scharrelen,

bleek de (nieuwe) directeur van de school te zijn. 

Hij heeft me mee naar binnen genomen en na 45 jaar zag ik alles weer terug. 

Ook op het oude schoolplein geweest.

Ik hoef jullie denk ik niet te zeggen dat dit alles diepe indruk om me gemaakt heeft.

Na nog een rondje door de buurt gelopen te hebben,

herinneringen kwamen als vanzelf weer boven, weer terug gegaan naar m'n leventje van nu.

 

Nu maar de verwarming hoog, ik heb het koud, kop koffie erbij.

En weer aarden. Ja, hoe??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Suikertje, ik mocht via de GGZ

een Mindfull training doen, die de verzekering vergoedde.

8 x een dagdeel en 1 zaterdag als terugkomdag. We kregen

een map mee met opdrachten en tips.

Voor mij ging dit aan therapie voorbij, maar integreerde wel

alle dingen aan ther. die ik deed toen ik nog dronk.

Er zaten 2 CD's bij die ik af en toe nog steeds gebruik als ik

te ongedurig ben om te mediteren maar wel even rust in de kop wil.

En anders heb ik altijd mijn fakir/yogamatje nog. Die doet het dan vóór mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sugartje ikzelf ervaar wel dat de trek minder is geworden in de loop der jaren. Voor mij geld, durf ik de drank los te laten, mijn vluchtgedrag, en durf ik dus op eigen benen te staan zonder hulp van de alc. ja zeggen tegen het leven zonder alc. en daar echt waarde aan te gaan hechten. Das niet altijd makkelijk maar net zo als met andere herinneringen, vervagen ze omdat het te lang geleden is.

Misschien dat dat bij de een langer duurt dan bij de ander, maar voor mijn gevoel gaat trek uit je systeem naarmate je langer nuchter bent gebleven.

Als ik weer een keer zou drinken zijn die herinneringen weer heel dicht bij en kost het weer veel moeite om adb. te worden. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sugartje ikzelf ervaar wel dat de trek minder is geworden in de loop der jaren. Voor mij geld, durf ik de drank los te laten, mijn vluchtgedrag, en durf ik dus op eigen benen te staan zonder hulp van de alc. ja zeggen tegen het leven zonder alc. en daar echt waarde aan te gaan hechten. Das niet altijd makkelijk maar net zo als met andere herinneringen, vervagen ze omdat het te lang geleden is.

Misschien dat dat bij de een langer duurt dan bij de ander, maar voor mijn gevoel gaat trek uit je systeem naarmate je langer nuchter bent gebleven.

Als ik weer een keer zou drinken zijn die herinneringen weer heel dicht bij en kost het weer veel moeite om adb. te worden. ;)

 

Is dat, die laatste zin, dan de reden dat je nog steeds refusal slikt, Bolletje? Ben je nog steeds bang dat je een keer zal gaan drinken

terwijl alcohol al zo lang uit je leven is verdwenen? Je durft de drank, je vluchtgedrag los te laten, op eigen benen te staan, en dan tóch dat pilletje..

Ik kan je maar niet helemaal snappen, meis. Ik probeer het steeds, maar ik stuit steeds op een soort van tegenstrijdigheid in je berichten..

Aan de ene kant blakend van zelfvertrouwen, aan de andere kant angstig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kaboutertje hartstikke fijn dat alles goed is. :lips:

 

Koh. ik riskeer niets, het is geen echte angst waardoor ik Refusal slik meer  een soort zekerheid die ik wil blijven houden. Maar ik voel geen echte angst waardoor ik refusal wil blijven slikken. Misschien is het zo duidelijker. ;)

bewerkt door bolletje
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...