ProudMary Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Jeetje Mina zeg. Wat een ongefundeerde oordelen over homeopathie. Verdiep je er eens goed in zodat je echt op de hoogte bent. Goed bezig Joris. Als je korrels hebt zit er geen alcohol in. Soms lost een homeopaat middelen op in alcohol, maar dat drink je dan niet, je ruikt er aan. Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Joehooooooe, daar ben ik hoor. Zit ik heel onschuldig na.... ja hoe lang is het eigenlijk geleden. Een week ofzo weer even voorzichtig wat te lezen hier, zie ik mijn naam staan. Het gaat vandaag weer goed met me. Ik heb toch wel behoorlijk in de dip gezeten. Ik had werkelijk nergens meer belangstelling voor en heb alles en iedereen verwaarloosd, inclusief mezelf. Maar vanochtend werd ik wakker en was de mist opgetrokken. Ik hoop dat het zo blijft en dat die ...depressie nu wegblijft. Heb niet weer gedronken en heb eigenlijk ook geen trek meer gehad, ondanks dat ik me zo rot heb gevoeld. Ik ben eigenlijk helemaal niet meer met alcohol bezig geweest. Zou ik het dan eindelijk 'zat' zijn? Wat een houshoudelijke tips zo. Plof, moet je dan twee programma's draaien? Nee toch. Ik vind het al genoeg als ie anderhalf uur staat te rommelen. Dan spoel ik wel met de hand af. Die friteuse is een handige. Zal ik doorgeven aan mijn ega die dit akelige klusje altijd voor zijn rekening neemt. En die friteuse wordt tegenwoordig vaak gebruikt hoor, foei. Liefst 's avonds om 10 uur. Lieselot en plof reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Blekje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 O ja het slapen. Ik heb al zo lang slaapproblemen, maar eigenlijk nooit Melatonine geprobeerd. Ik nam af en toe een slaappilletje als ik echt even slaap nodig had. Maar vorig jaar hebben we de Baclofen geprobeerd voor de trek, alleen werkte dat niet bij mij met een lage dosering voor de trek. Wel voor de slaap, dus ik mag nu een minimale dosering voor de nacht gebruiken en slaap er gigantisch goed op. Ik heb me er maar bij neergelegd dat ik dat misschien altijd blijf gebruiken, want het is toch wel heerlijk om goed te slapen. Dan kan ik alles veel beter aan. En het is toch beter dan benzo's. Die heb ik vandaag ook nog niet gehad, en afgelopen dagen maar 1. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Soms lost een homeopaat middelen op in alcohol, maar dat drink je dan niet, je ruikt er aan. Huh?? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Skip Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Ik denk altijd maar : als t werkt dan werkt t .... En niet ? Dan niet! Burchill en Yogajuf reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Ik denk altijd maar : als t werkt dan werkt t .... En niet ? Dan niet! hahaha... ja, zo dacht ik vroeger over wodka (hoera, 't werkt!!!) en nu denk ik er óók zo over (nee, dát werkt niet!) eline reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 tja, daar gáán we weer: Dat is een "bijverschijnsel" van jarenlang op dit forum blijven.. Geschiedenis herhaalt zich steeds.. mooi dat we daar getuige van mogen zijn, toch? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bolletje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Homeophatie is ook uitgeprobeerd bij dieren en kinderen, daar werkt het ook bij. Dan heb je niets aan placebopilletjes of wat dan ook. Die geloven er ook niet in, die nemen het gewoon en het werkt. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kruidenthee67 Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Als het er voor zorgt dat ik jarenlang droog blijf, wil ik hier jááááááááárenlang blijven en neem ik de herhalende geschiedenissen op de koop toe!' Kohtje en AlbertRemmo reageerden hierop 2 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Ik denk dat ik herhalende geschiedenissen heel hard nodig heb. Ik vergeet nogal eens wat.. Kan ook een boek dat ik al drie keer gelezen heb met veel plezier een vierde keer lezen. En uit elke herhaling weer nieuwe dingen halen. AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Als iets werkt volgens het principe van het placebo effect zou het zo maar kunnen zijn dat iets gewoon vanzelf over is gegaan.. Dat gebeurt ook wel eens.. dat iets vanzelf overgaat. Echt hoor, niet álles hoeft meteen met pillen, drankjes, zalfjes en weet ik wat behandeld te worden. (Ikzelf wacht eigenlijk altijd liever of iets vanzelf overgaat.. meestal werkt dat wel.) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Ik heb trouwens ook wel vaak de neiging om te wachten tot het werk vanzelf is gedaan. Dát werkt nooit... dus ik ga weer wat doen. Tot verderop.. AlbertRemmo reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Ja Joris, lekker al dat oude stof uit mijn bovenkamer blazen. Blekje, fijn dat je je weer wat beter voelt. Homeopathie, ik heb er geen mening over, wat heerlijk. Wetenschappelijk bewijs zegt mij ook niet altijd zoveel. Tijd voor een capu tje. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
wimmelt Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Als ik wat heb dan sla ik met mijn armen als waren het vleugels om de kwade dampen weg te wapperen. Vervolgens draai ik mij drie keer om, zowel horizontaal als verticaal. Dan loop ik de tuin in en eet een stuk dennenbast om de kerst-herinneringen op te halen. Als ik dan niet misselijk ben dan zeg ik: snotapendeverschikkelijkelijkrotspartijen. en dan ben ik de kwaal vergeten. Zo niet, gewoon herhalen totdat het over is! Het placebo-effect is opmerkelijk te noemen, en door de wetenschap erkend als alternatieve beweegwijze.. Maar drinken doe ik niet! Pluk de dag. JaNina, plof, AlbertRemmo en 1 andere reageerden hierop 4 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lieselot Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Wat een gezelligheid op het forum! Ik draai mijn afwasmachine op eco en dan de helft vd tijd ipv volle programma, wordt altijd net zo schoon. Eline wat lief dat je aan me denkt dame nog steeds 'rustig' in buik. Heel goed nieuws. Ik ben voornamelijk gestopt met drinken door de breuk van mijn zus met mij. Dat was voor mij de doorslag dat het niet langer zo meer kon. Nu drie jaar later ga ik morgen naar haar toe!!! Het heeft wat bloed, zweet en tranen met zich meegebracht om het contact te herstellen maar ik ga haar eindelijk weer zien Kan ze ook die mooie grote buik bewonderen. Ik kijk er zo naar uit. Ik ben een paar dagen niet op het forum- vrijdag weer. Katey hou vol he! plof, AlbertRemmo, Skip en 2 anderen reageerden hierop 5 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kate Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Zonder die gratis biertappen om je heen was je misschien niet tot dat inzicht gekomen. En in gezelschap was je misschien wel voor de bijl gegaan. Al met al geen slechte uitkomst lijkt me. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Fruitvlieg, Een beetje wat Kate ook al zei.. Ik herken me wel min of meer in jouw verhaal. Toen ik net koud een half jaar clean was ging ik naar een NA-wereldconventie in Barcelona. Alléén, in m'n kleine campertje op weg naar het hotel dat ik daar voor 4 nachten geboekt had. Onderweg een paar keer gekampeerd, ook alleen, hartstikke prachtig weer, warm, geen "sociale controle", niemand die me kende. Vanuit het hotel was het ca. 20 minuten lopen naar het conventie complex. Dáár was ik veilig. Tussen 7000 verslaafden die één stiekem borreltje mijnerzijds er zó uit zouden kunnen halen.. Maar 's avonds weer terug in het hotel kwam er van alles op me af. Aan de ene kant het machtige gevoel dat ik in m'n uppie zonder drank kon, ondanks een af en toe best eenzaam gevoel, aan de andere kant dat ik hier stiekem wat kon nemen en de hele boel bij elkaar kon liegen en bedriegen zonder dat iemand (anders dan ikzelf) er iets van hoefde te weten. Ik heb die strijd met vele kleine slagen steeds door de "niet drinken modus" kunnen laten winnen. En ondanks het feit dat ik baalde van die strijd, ben ik blij dat ik hem heb kunnen leveren in zo'n omgeving die totaal anders was dan m'n dagelijkse omgeving. Ik heb naast een kleine vakantie namelijk tegelijkertijd een grote overwinning op mezelf gevierd. Dat heb jij ook, Fruitvlieg. Ik vind het een prachtig verhaal. Krachtig en prachtig. Kastanje, AlbertRemmo en Jette28 reageerden hierop 3 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Burchill Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Joris, het was Kohtje die die alcohol noemde, maar ik denk wel dat hij gelijk heeft. Heb je geen bijsluiter? Of doen homeopathen daar niet aan? Krijg net de bevestiging dat er GEEN alcohol in de homeopatische middelen zit, maar het kan wel dat "oude" ziekten weer terugkomen, dus evt trek. En inderdaad, vandaar weer op de dagpact. @Katey, de stoere, hoe gaat het met de trek vandaag? Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jette28 Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Wat ontzettend knap van je fruitvlieg! Natuurlijk is het niet leuk als je zo'n strijd moet leveren, maar aan de andere kant je hebt hem wel gewonnen! Je niet laten kennen! Dus weer een ontdekking gedaan dat de stijd niet voorbij is en dat je soms nog steeds met je innerlijke drankbehoefte moet discussiëren maar aan de andere kant heb je laten zien dat je sterker bent dan die behoefte! Goed gedaan! Goede inspiratie voor mij! (heb nog steeds te kampen met trek in de dagelijkse situatie!) Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Ha Joris, Ja, ik noemde de alcohol, niet omdat ik een vooroordeel heb omtrent homeopathie maar omdat ik wist dat alcohol in veel homeopathische oplossingen als conserveringsmiddel wordt gebruikt. In minimale hoeveelheden, hoor. Er zijn echter wel degelijk óók homeopatische middelen waar alcohol als oplosmiddel wordt gebruikt. Heb zelf ooit in een ver verleden echinaforce gebruikt (tegen hooikoorts).. dat waren miniborreltjes.. Maar ik vond het hier op dit forum wel op z'n plaats om er even de aandacht op te vestigen. Ik hoop dat je baat hebt bij de middelen. Jammer dat je trek hebt, maar dat hoeft natuurlijk niet aan die middelen te liggen. Succes op en met het dagpact!! Burchill reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kohtje Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 voor de goede orde nog wel even die "miniborreltjes" van hierboven in het juiste perspectief zetten. Er moesten iets van 30 druppels (samen misschien net één miniminiborreltje) in een glas water.. Ik ben daar destijds niet door aan de alcohol verslingerd geraakt. Denk ik. Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ProudMary Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 (bewerkt) Ik was niet van plan verder op de achtergronden van de homeopathie in te gaan, maar nu ik dit lees dan toch maar wel even het volgende:Homeopathie is een 18de eeuwse onzinnige behandelwijze, die werkt met 'geneesmiddelen', waarvan er nooit ook maar één heeft kunnen voldoen aan de gewone registratie-eisen voor geneesmiddelen. De onbegrijpelijke populariteit van de homeopathie is vooral te danken aan het feit dat de meeste mensen niet op de hoogte zijn van de theorie en de methode associëren met veiligheid en 'natuurlijkheid'. Homeopaten vormen een zeer heterogeen gezelschap en de uitspraak van de farmacoloog De Jongh uit 1943 gaat nog steeds op. Hij schreef: 'Er bestaat geen homeopathie, er bestaan slechts artsen, die zich homeopathen noemen en die op allerlei in schijn gelijke, doch in wezen verschillende wijzen hun patiënten behandelen'. De homeopathie baseert zich uitsluitend op de subjectieve mededelingen van de patiënt en heeft minachting voor de reguliere diagnostiek. Op basis van het Similia-principe ('het gelijkende met het gelijkende genezen') wordt er behandeld met zeer sterk (schokschuddend) verdunde middelen, waardoor homeopathie wel een reputatie van onschadelijkheid heeft opgebouwd, maar waardoor zij al door Mavo-4 leerlingen (het getal van Avogadro!) als onzinnig kan worden herkend. Hoe sterker verdund het middel, hoe sterker het effect zou zijn en dat gaat door tot verdunningen die ver 'sub-Avogadro' zijn en waarin dus geen moleculen van het middel aanwezig zijn![/quote A3 als je in wilt gaan op de achtergrond van homeopathie lees dan eerst het boek vd grondlegger Samuel Hahnemann en kom niet met een mening van een farmacoloog die kennelijk the Lancet en the British Medical Journal niet heeft gelezen. En Hahnemann al helemaal niet. 24 februari 2015 bewerkt door ProudMary Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
plof Geplaatst 24 februari 2015 Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 (bewerkt) . 19 maart 2015 bewerkt door PloffieIsPleite Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
blondie6173 Geplaatst 24 februari 2015 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 februari 2015 Zo, daar ben ik weer. Productieve dag op werk gehad met fijne successen. Eindelijk lijkt de kogel door de kerk wat betreft een inloopspreekuur bij het gezondheidscentrum. Lange adem heeft uiteindelijk resultaat,naast mijn pitbull mentaliteit natuurlijk! Effe beentjes de hoogte in met een welverdiend bakkie koffie en daarna aan de kook. Kapucijners met uitjes en uitgebakken spekjes. Toetjes zijn op... Helaas! ProudMary reageerde hierop 1 Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen
Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten
Account aanmaken
Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!
Registreer een nieuw accountAanmelden
Ben je al lid? Meld je hier aan.
Nu aanmelden